Infrastruktura Stavebnictví Železnice Zprávy

Ministerstvo schválilo zdvoukolejnění trati Plzeň – Nepomuk a „zadrátování“ Písku

Trať, ilustrační foto. Autor: SŽDC
Trať, ilustrační foto. Autor: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty dostala od ministerstva dopravy zelenou k modernizaci hlavní železniční tepny v jihozápadních Čechách. Centrální komise ministerstva schválila projekt zdvoukolejnění úseku mezi Plzní a Nepomukem na trati z Plzně do Českých Budějovic. Součástí balíku je zároveň i elektrizace centra Písku, kde vznikne nová zastávka.

Rozhodnutí ministerské komise, kterou musí projít každý chystaný projekt, mimo jiné vychází ze studie proveditelnosti a ekonomického hodnocení, které vyšlo pozitivně. Deníku Zdopravy.cz to sdělil ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.

Železničáři tak mohou zahájit standardní přípravu, která potrvá čtyři až pět let; aktuálně se pustili do projektové dokumentace. Zhruba 30 kilometrů z Plzně do Nepomuku navazuje na už dvoukolejný úsek z Nepomuku do stanice Horažďovice předměstí. Na stejné trati je (kromě několika krátkých úseků) ještě dvoukolejný jihočeský úsek Číčenice – Zliv.

Nejvytíženější část trati je ale právě u Plzně, kde se na jednokolejce tísní příměstská doprava s dálkovou. Elektrizace krátkého úseku trati z Písku na Tábor pak přivede elektrické vlaky až do centra Písku, kde vznikne i nová zastávka. Dnes troleje končí na nádraží, které je na kraji města.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Zadrátovat Písek město? Kvůli těm 2 vlakům, které kraj zavede a za 14 dnů možná zase zruší? Už to jednou na celý týden zkusili: https://budejovice.idnes.cz/na-jihu-cech-vyjedou-v-breznu-nove-vlakove-spoje-zatim-jen-na-zkousku-1j7-/budejovice-zpravy.aspx?c=A120223_132417_budejovice-zpravy_pp
Házení perel sviním je jakákoli modernizace železnice v kraji, který veřejnou dopravu takovým gigantickýcm způsobem ničí…

redakce
Člen

No, snad tam na jihu ta současná škůdcovská squadra nevydrží věčně … Já bych těch cca 2 km nových drátů v Písku a priori nezatracoval: lze to postavit relativně levně a tento stát utrácí nesmyslně mnohem větší finanční prostředky za mnohem větší hovadiny. Rychlé přímé vlaky vedené v Písku až do / z města by přitom mohly přilákat i nějakou další frekvenci – neznám sice detailně místní poměry a ani složení frekvence ve „švejcích“, ale myslím, že by ty elektrické vlaky klidně mohly nahradit třeba právě ty „švejky“ v úseku Písek – ČB s tím, že „švejky“ by mohly být… Číst vice »

peter
Host
peter

Od prosince jsou vlaky z Prahy do Mnichova nazývány „zapadni expres“ a ne tak, jako tomu bylo již mnoho let, Franz Kafka, Einstein, Hus? proč není R Mathias Schoenerer atd. Jen vlaky Praha-Linz se nazývají „Jizni expres“? Kdo to vynalezl? hrozné.

Michal
Host
Michal

Je dobře, že jste přemýšlivý, ale dotazy píšete pod špatný článek, tento se týká dojivosti krav.

RSS2k
Sledovat přes email4k
Facebook5k
Facebook