Ministerstvo schválilo zdvoukolejnění trati Plzeň – Nepomuk a „zadrátování“ Písku
Správa železniční dopravní cesty dostala od ministerstva dopravy zelenou k modernizaci hlavní železniční tepny v jihozápadních Čechách. Centrální komise ministerstva
Správa železniční dopravní cesty dostala od ministerstva dopravy zelenou k modernizaci hlavní železniční tepny v jihozápadních Čechách. Centrální komise ministerstva schválila projekt zdvoukolejnění úseku mezi Plzní a Nepomukem na trati z Plzně do Českých Budějovic. Součástí balíku je zároveň i elektrizace centra Písku, kde vznikne nová zastávka.
Rozhodnutí ministerské komise, kterou musí projít každý chystaný projekt, mimo jiné vychází ze studie proveditelnosti a ekonomického hodnocení, které vyšlo pozitivně. Deníku Zdopravy.cz to sdělil ředitel odboru strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.
Železničáři tak mohou zahájit standardní přípravu, která potrvá čtyři až pět let; aktuálně se pustili do projektové dokumentace. Zhruba 30 kilometrů z Plzně do Nepomuku navazuje na už dvoukolejný úsek z Nepomuku do stanice Horažďovice předměstí. Na stejné trati je (kromě několika krátkých úseků) ještě dvoukolejný jihočeský úsek Číčenice – Zliv.
Nejvytíženější část trati je ale právě u Plzně, kde se na jednokolejce tísní příměstská doprava s dálkovou. Elektrizace krátkého úseku trati z Písku na Tábor pak přivede elektrické vlaky až do centra Písku, kde vznikne i nová zastávka. Dnes troleje končí na nádraží, které je na kraji města.