Ministerstvo dopravy zaplatí 10 milionů korun za reklamu na jednotnou jízdenku
Vlaky Arrivy a Českých drah v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Peníze mají jít i do propojení stránek jednotné jízdenky s portálem Kudyznudy.cz
SJT je dobrý počin. Nedávno se tu řvalo, jaký zmatek zavedly brutto smlouvy. Jak se lidi v tom nevyznaji. Jak už stát by konečně měl SJT zavést. A když konečně ti, co nemyslí a chtějí pohodlí své dostali tak se křičí dále. Nejspíš zadarmo že? Ani to ne, kdo chce prudit tak…..
Za sebe musím říci, že roční síťovka OneTicket vyřešila můj problém s cestováním po tratích, kde České dráhy nahradil či nahradí jiný dopravce. Rozdíl 4 tisíc Kč oproti In100 vnímám jako zanedbatelný.
Az bude k dispozici jednodenni sitova jizdenka, tak se muzem zacit bavit o pouzivani tohohle paskvilu, kdy se vlk nazral (ministerstvo naridilo) a koza zustala cela (je to k nicemu)…
Ministerstvo by mělo zvýšit povědomí o těchto jízdenkách u prodejců jízdenek. V Bílině klidně prodají jízdenku Českých drah na spoj do Liberce, i když na monitoru vidí, že z Ústí n.L. jede rychlík Arrivy.
Proč by neprodali? Však z Ústí jede i Os ČD, možná by se mohli zeptat, zda z Ústí pojede dotyčný Rychlíkem či Osobákem. Záleží jaké mají pokyny, atd…
To už není ani k smíchu.😢😪
Kacířská myšlenka: Nabízí One Ticket alessoň něco cestujícímu, který se v tom trochu vyzná?
Je to dražší, negarantuje to návaznost spojů, kompenzace za zpoždění cesty (ne spoje) nulová, absence první a poslední míle v jízdence (MHD/autobus na/z nádraží), podpora násobně menší než u jízdenky přímo od dopravce. Není zahrnuta MHD nebo autobusy jako alternativa k ujetému spoji.
Až to k něčemu bude, má to smysl propagovat…
Drahšie to je na reláciách kde existuje nejaká komerčná zľava alebo komerčné spoje.
SJT je výhodný tam kde cestujúci prestupuje medzi spojmi rôznych dopravcov ktorí uplatňujú kilometrické cestovné. Takisto dáva zmysel pre cestujúcich s predplatnými lístkami na trasách s viacerými dopravcami.
Veľká časť kritiky SJT je postavená na jeho nevýhodnosti na významných koridoroch so silnou konkurenciou a to je pravda, ale je veľa iných trati kde zmysel dáva.
STJ je nevýhodné v podstatě úplně všude, na delší vzdálenosti je koneční jízdné jednotlivých dopravců, na kratší vzdálenosti pak integrované krajské jízdné, které také přestupní a platí taky na všechny dopravce a dokonce i na autobusy a MHD.
Ty lepší kraje dokonce už dokonce zahájili propagaci kombinace krajského jízdného mezi kraji. Zlodějské STJ je je stanovenou cenovou hladinou úplně mimo, co na to chtějí propagovat ?
SJT je na úrovni TR10, teda normálne základné kilometrické cestovné aké platí u ČD. Bežne za tie ceny cestujúci jazdia a jazdili celé roky.
Integrované cestovné môže byť niekde lacnejšie, ale sú aj regióny kde stojí viac. Potom je to otázka toho či cestujúci využije benefity tej integrovanosti (napr. prestupuje na MHD).
Už vidím ten reklamní slogan.
Kup si jednotnou jízdenku, zaplatíš sice mnohem více, ale budeš mít vše na jednom papíře…. 🙂
Pane bože to jsou fakt šmejdi..
Podpora veřejné dopravy v praxi…
Co se tak raději soustředit na to, aby ten jednotný tarif měl potřebné varianty jako slevy typu IN 25, 50, jízdenky síťové rúzného typu (zejména třeba slevy pro důchodce, podle věku, podle počtu prodaných jízdenek, zpáteční jízdné, slevy skupinové, víkendové a já nevím co ještě). prostě aby to lidi přitahovalo do vlaků a ne je to odpuzovalo!!! a hlavně to celé zlevnit a pro cestujícího zvýhodnit?
In 25/IN 50 považuji za zvrácenost.
Buď platím paušál (in 100, nějaká oblast,…) nebo jednotlivé jízdné.
Zvrácenost? A proto má ve Švýcarsku HalbTax polovina populace?
Kopíruje to jiné druhy dopravy. Abyste mohl jezdit autem, je tam taky fixní časně nákladů.
Jenže veřejná doprava nemá kopírovat auto. Veřejná doprava má dělat to, co auto neumí (ve městech rychlost a spolehlivost bez kolon, na dálky vlak kde nemusím být připoutaný k sedačce, místo řízení můžu odpočívat….)
Slevovky různých dopravců mám, RegioJetí kredktivku atd. ale nevidím důvod za slevu platit..
Slevy pro důchodce ? Oni jezdí už dávno za zlomek tarifu, Ušatá, stejně jako movití studentíci
Jojo, študáci vydělávají těžké prachy. Už od střední školy… A protože má študák mobil, tak je prachatej. Herdek, je to 25 roků, kdy byl mobil symbomel pracháče.
Myslím to tak, aby byly rozdílné ceny u síťových jízdenek, ne u jednotlivého jízdného, kde to nyní existuje.
Existuje SJT 25.
Problémom SJT je predovšetkým jeho nevýhodnosť na trasách kde prakticky nikto necestuje za kilometri je cestovné. Otázka je ako to vyriešiť. Bolo by napr. schodné dohodnúť sa s dopravcami na jeho nižšej cene na určitých reláciách kde všetci jazdia za menej?
Přesně, například by mohlo existovat i něco na způsob dělnického jízdného (nespoléhat se jen na to, že zaměstnavatel bude zaměstnancům na dopravu přispívat).
Ale takovéto slevy by JMK nerozdýchal, stačilo, jak brojili proti slevě 25% v SJT.
Proč to dělat složitě? Jedna stačí…
stejně jako na zbytečně drahé pojistky atp se musí dát reklama pod každé víčko, na každý schod podchodu. stačilo by upravit tarif tak, aby se jednoduše vyplatit / v porovnání s kombinacemi krajských
Otázka zní, kolik je držitelů ročních jízdenek, kteří to mají jako zaměstnanecký benefit (MD, SŽ, atd. a kolik projedou s touto jízdenkou cest.
Tedy zjistíme, kolik přímo platících osob tuto jízdenku využívá, aby se dalo říci, zda-li to má praktické využití pro platící cestující.
Jsem myslel, že vybraní MD a všichni SŽ mají režijky, to je karta ČD, ne SJT.
S OneTicket běžte do háje. Je to totálně k ničemu. Jenom další oškubávání cestujících už tak za drahé jízdné.
Už tak drahé jízdné? Co to plácáte za nesmysly. Máme s ohledem na hustotu železniční sítě až extrémně levnou železniční dopravu, která tak musí být silně dotována z veřejných financí.
I podle příjmů a cenové hladiny?
Máme extrémně levnou železniční dopravu? Poměr cena/výkon Vám asi nic neříká.
Ano máme extrémně levnou, třeba Praha – Ostrava vychází 1,4Kč/km, ale to je pro Čecháčka moc, on by nejraději jezdil za 20 haléřů/km, ale supermoderními vlaky.
1.4 kč/km na 300km trase je extrémně levná??? 20 haléřů by byla extrémně levná. 1.4 je tak akorát, aby s tím ještě někdo jezdil, pane majster. Ne každý má něměckou nebo rakouskou výplatu, aby se to dalo porovnávat s okolními zeměmi a pokud už od dvou lidí je výhodnější jezdit autem, tak cenu zvyšovat nelze. Systém nabídka/poptávka je myslím učivem druhého ročníku střední školy i na neekonomických oborech a i odborníci na cenovou politiku v ČD to pochopili, narozdíl od Vás, jelikož je lepší mít alespoň pár platících zákazníků než žádné 😉
Když tady: https://zdopravy.cz/prehledne-ve-21-otazkach-jednotna-jizdenka-se-vsem-nevyplati-v-komercnich-vlacich-bude-platit-do-konce-brezna-68586/
čtu:
17. Kolik bude stát provoz systému?
Vybudování a 5 let provozování tohoto systému by mělo stát podle smlouvy 254 milionů Kč (včetně daně).
Tak je je fakt super, že tržby činí za půl roku skoro 50mil, tj v průměru to, co stojí roční provoz tohoto systému.
Super.
Takže tržby dělají dvojnásobek nákladů. Kéž by ve všech odvětvích byla taková výtěžnost.
Tržba a zisk přeci není to samé…
Heršvek, nestačí, aby se zaplatil pokladní systém. Taky je potřeba zaplatit za jízdu toho vlaku.
Ve středočeském kraji : Dvanáct tratí bez vlaků nebo s velkými škrty — uspora 52,2 mil Kč
Celostátně: lepší slinkování webových stránek, přesměrování platebního portálu na one ticket: 52 mil…
Achjo…
A to lepší slinkování a podpora one ticket pravděpodobně přivede na železnici řádově více cestujících než těch 12 lokálek kdy odvezlo. To jsou paradoxy.
Za 52 milionů? Hehe…
To těžko. Ti lidé by jeli tak jako tak, jen nemusí mít víc jízdenek. Navíc je cena za km opravdu silně nadstřelená. U národního dopravce jedu za prakticky stejný peníz 1. třídou. Nebo 2. za výrazně méně. Je to dobrý nápad, ale…
Cena je stejna jako dvojka u modreho dopravce. Jednicku za to urcite nesezenete.
A jak by k tomu přišly ostatní kraje? Proč zrovna středočeský by měl dostat mimořádnou jednorázovou dotaci 52 mil? A co řeší jednorázová dotace v dalších letech? Nechcete se nejdříve hlavou zamyslet, než něco napíšete?
To jen pro ty, kdo stále netuší, jak je částka 53 milionů ročně naprosto malicherná vzhledem k tomu, kolik se skutečně v tomto státě vyhodí z okna.
To jen zas až mne bude někdo přesvědčovat, že šetřit na veřejných dopravních službách je opravdu „nezbytné“ a musí se udělat v prvé řadě a „ihned“.
Proc proboha inzerovat reklamu na nejdrazsi tarif na zeleznici. Zbytecne vyhozene penize. Kdyby radsi podporili idos.
To oni určitě podpořej, protože patří do holdingu.
Taky by to mohli dát do výcviku personálu, protože třeba pokladní v Litoměřicích mi odmítla vydat jízdenku OneTicket 25 s tím, že nic takového neexistuje… Ačkoliv jsem jí vesměs přímo navedl na to, co tam má naklikat, tak mi to prostě nebyla schopna vydat…. V Lovosicích situace obdobná, ale tam se mi jí po instruktáži podařilo dokopat k tomu, že ačkoliv na mě koukala jako na blázna, tak mi to vydala.
Prostě nebyla prakticky proškolená.
Pak tam ale může být automat.
Nebo se bála o pracovní místo. Kdyby pokladní pracovaly rychleji, mohlo by jich být méně.
V Litoměřicích stejně bude ve směně jen jedna, ne?
Na koncové zaměstnance drah bych určitě nenadával. To, že se v tom sami nevyznají, jenom dokazuje, jak dementní ten systém je.
Za ty prachy by mohlo jezdit pár spojů navíc.
Cílem ovšem není nabídnout lidem výhodnou veřejnou dopravu, v tom bude ta obtíž.
Také si myslím, že cílem je pouze dobrý kšeft pro někoho spřáteleného….
Hodně spojů navíc…
Vychází to na 195 vlakokilometrů za den při ceně 140 Kč/km. Čili 5+5 spojů za den, 19,5 km daleko. To je v rámci celé sítě docela nic.