Ministerstvo dopravy zaplatí 10 milionů korun za reklamu na jednotnou jízdenku

Vlaky Arrivy a Českých drah v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czVlaky Arrivy a Českých drah v Turnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Peníze mají jít i do propojení stránek jednotné jízdenky s portálem Kudyznudy.cz

Ministerstvo dopravy chystá utratit až deset milionů korun na zvýšení povědomí o značce OneTicket, pod kterou nabízí možnost nákupu jedné jízdenky na železnici, která platí u více dopravců.

Vyplývá to z uzavřeného kontraktu mezi ministerstvem dopravy a státním podnikem Cendis, který provoz systému jednotného tarifu zajišťuje. Podle smlouvy má Cendis zvýšit povědomí o značce například propojením webů kudyznudy.cz provozovaném CzechTourism a webu oneticket.cz.

Má dojít k optimalizaci webu pro vyhledávače, součástí zakázky je vytvoření dalších animovaných videí vysvětlující výhody OneTicket, statické grafiky pro bezplatné umístění na nádražích Správy železnic či pro bezplatné využití na plochách vlastněných Českými drahami. „Zpracované výstupy budou využívány nadále pro vysvětlování výhod OneTicket a bude je tedy možné využívat opakovaně. Součástí bude marketingová propagace na sociálních sítích, v rádiích, v on-line prostředí,“ uvádí se v dokumentu, podle kterého stát chystá i soutěže o jednotné jízdenky.

Jednotnou železniční jízdenku, která je v prodeji od prosince loňského roku, využilo do poloviny července 505 tisíc cestujících. Tržby činí téměř 50 milionů korun. Zájem o OneTicket vzrostl s příchodem letních prázdnin.

Ještě v polovině června byl počet prodaných kusů OneTicket 350 tisíc. V následujících (především prázdninových) týdnech se prodalo takřka 160 tisíc jízdenek. Se začátkem července navíc dostali cestující možnost jízdenku využít i v komerčních vlacích Českých drah a RegioJetu. Podle ministerstva dopravy tak OneTicket už pokrývá více než 99 procent všech železničních spojů v Česku. Už v červnu začalo v systému OneTicket fungovat i objednání místenek, a to pro povinně i nepovinně místenkové spoje.

Jízdenka OneTicket není vázána na konkrétní spoj a dopravce, její nevýhodou je ale vyšší cena. OneTicket je dostupná jako jednorázová jízdenka, jako traťová jízdenka pro pravidelné dojíždění i jako síťová pro neomezené cestování po určitou dobu.

Tagy Cendis Ministerstvo dopravy OneTicket SJT systém jednotného tarifu
54 komentářů