Už se ví, jak to dopadlo? V hluku motorů 843 jsem cosi zaslechl, že snad ČD zůstávají, ale nikde žádná oficiální zpráva. Může to někdo potvrdit či vyvrátit?
zdeněk
2 let
A dále by mělo být zveřejněno, které osoby to budou vyhodnocovat. Přímo jména.
A měli by si dobře zvážit jako MD, koho na tu infrastukturu teda najmou a pustí. Tato infrastruktura nemá vlakový zabezpečovač. Pouze AVV.
Jakou společnost. Jak budou mít nastavené postupy. Jak budou personálně silní. Jaká bude firemní kultura.
Pokud tam někdo způsobí nějakou brutální nehodu, zejména v úseku Ostrava Opava, měli by tito být za to zodpovědní.
Jo, ale jaksi MD rozhoduje. A na této trati vůbec žádné etcs není v plánu v rozumném horizontu. Ani cokoliv jiného.
zdeněk
2 let
No jestli „vyhrajou“ ty db rychlíkové deriváty. Tak jim myslím občané opravdu poděkují za jistě krásnou úsporu.
zdeněk
2 let
Naprostý nesmysl a prasárna. Státní dopravce tam má dostatečné vozidlo. Dostatečně nové vozidlo. Není důvod ho měnit. Systém jízdného. Jízdenek. Služeb na nádražích a vozidle. Eshop. Jednotný. Vše funkční. Všichni víme jak to dopadlo na R8. Zvýšili se cestující? Kdy to zveřejní. Kdy rychlíky dělaly páteř. Teď kraj objednává diesel vlaky Ostrava Studenka Kopřivnice. Takže možná ví proč. Takže po koridoru nejede rychlík elektrický. S jednou jízdenkou. Ale říkám na Kopřivnici diesel smrad s nižší rychlostí (teď ve válce). Dále na letiště další prázdný vlak. Většinou panter tuším. (většina trati stále stejná. Jak kdyby tam nestačila nějaká autonomní dráha) (kde… Číst vice »
Přímé vlaky Ostrava – Kopřivnice jsou vhodné tak jako tak, bez ohledu na to, kdo provozuje rychlíky Brno – Bohumín. Stáří vozidel se počítá nejen technicky, ale i morálně. Řada 843 byla už v tom roce výroby (1997) morálně docela zastaralá (v té době už se vyráběly Regioshuttly a nedlouho poté i Desira!). Souvislost letiště Mošnov s dopravcem rychlíků Brno – Bohumín je jaká? Proč pomíjíte ODIS a One-Ticket? Když krajské úřady zadávají jinému než svému subjektu (v ČD nemají kraje žádný majetkový podíl), tak to taky považujete za netransparentní? P. S. Zrovna ze dvou stanic na trase Olomouc –… Číst vice »
Jan K.
2 let
A nesoutěžila se nedávno tahle rychlíková linka? Vždyť tohle se soutěžilo když arriva vyhrála první nebo druhou soutěž. Tehdy čd vyhrály na Moravě provoz rychlíků a arriva bohužel s jejími vozidly vyhrála tady v Čechách s tím že to bude na 10 let myslím, že do roku 2027.
Technická poznámka – tato linka vede Moravou i Slezskem. 😉
Arriva v Čechách vyhrála nadvakrát – nejprve 3letý (?) kontrakt a poté další, navazující kontrakt (tzn. obdoba postupu jako u linky Olomouc – Krnov – Ostrava).
Soutěžila, na Moravě to bohužel dostaly ČD i když byly dražší než Arriva a oba rozstřely byly do konce tohoto GVD. Pokračování české části bylo vysoutěženy již dříve, když se ČD vůbec s ničím nepřihlásily.
Hlavně to prvně soutěžili za Stanjury/Žáka, vyhrál RegioJet, a smlouvu nedostal, protože s ním ČD odmítly podepsat smlouvu na uznávání jízdného a „RJ tím nesplnil podmínky“.
Nemáte pravdu. Důvod neuzavření byl jiný. V té době platilo, že aby mohlo být uzavřeno výběrové řízení, tak musely být podány alespoň dvě nabídky splňující zadání, což se tehdy nestalo. Nějaké uznávání tarifu s tím nijak nesouviselo.
Ale má, toto byla taky podmínka a jako třešničku můžeme vzpomenout, jak ČD blokovaly VŘ na dopravce na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně tím, že si dopředu objednaly kapacitu na celý den, aby nemohla být konkurenci přidělena – tehdy taková prasárna bohužel byla legislativně možná. Dnes už by jim to naštěstí neprošlo.
jojo, a pak kurvy jeste vypovedeli uznavani jizdneho i pro margninalni hrace typu jhmd, aby to jakoze nebyla diskriminace.
a na nekolik let se pak stalo zatsupnym tematem c. 1 vytvoreni jednotneho tarifu.
proste narodni dopravce, no.
A teď mají Státní jednotný tarif a zase je to pro ČD fans špatně, těm se nezavděčíte nikdy.
Rosolozub
2 let
Jezdím mezi Libercem a Ústím 37 let pravidelně, zhruba dvakrát do měsíce tam a zpět. Zažil jsem klasické rychlíkové soupravy s brejlovcem či bardotkou a béčkovými vozy a bufetovým vozem, m262 s přivěšenými bixy, šukafon vpředu a vzadu a uprostřed tři vložené vozy, 843 a jejich deriváty a občas i něco jiného. Dnes, mám-li si vybrat, jedu radši z Děčína osobním Sharkem, než Arrivou s jejich 845. Vše mnou předem zmíněné bylo pohodlnější, i v té 810 mám pocit vetsiho místa. Měřím 193 cm, pořádně se tam nevejdu, neskutečně podivný způsob jizdy, na kopcovité a oblouky oplývající trati nevyladitelný stroj.… Číst vice »
Já měřím podobně a vybírám si ten „tichý“ oddíl, tam je místa naopak královsky. Ale jinak souhlas, jediným zlepšením oproti ČD je občas ten dávkovač vody a levnější jízdné.
Mám in25 a Liberecký idol a v kombinaci je trochu levnější ČD. Jezdím ještě za Liberec. Musí se jízdné kombinovat, dnes je to už trochu na VŠ. Jako v Polsku.
A kolik že se těch 845 s klimou na té ML vyskytuje? Ano, 0 a jen velmi výjimečně 1. Takže ano, klima tam nefunguje, protože tam proste většinou ani neni. 🙂
Ale podlali jakože prý levnou nabídku. (a to ještě často mají jen automaty ve stanici) To jak se vám sedí.. O to se tu moc v soutěži jaksi nehraje. Resp. rozstřelu.
Škoda, že se nezachovaly nějaké ty protektorátní přestavby motoráků na dřevoplyn. To by dnes byla ekologie! Obnovitelné zdroje v praxi…kam se hrabe vodík!
V té době, elektrický přenos výkonu, který je i dnes hodnocen jako nejefektivnější, příjemná velká sedadla s dostatečným prostorem okolo sebe, možnost stažení oken klikou. Když je nějaká nostalgická jízda, rád se tímto vozem svezu a sedí se mi velice dobře. Denně musím využívat při cestování do práce City Elefant a vždy se modlím, aby si vedle mne nesedl někdo jen trošku „rozměrnější“, to je pak jízda na mačkanou, tělo na tělo.
Letos jsem tim jel 2x z decina do usti a byl jsem rad, ze jenom ten kousek. Mista po 4 jiz byla obsazena, tak jsem sedel v tom „leteckym“ oddile a byl jsem teda nemile prekvapen. Ze je motorak stary, to bych prezil a chapu, ze kdyz ministerstvo nastavilo podminky, tak jak je nastavilo, nemuzem cekat zazraky, obsluha dobra, dokonce mi odpustili listky za 2 psy. Ale takhle nahnacany sedadla jsem zazil akorat jednou v nejake obskurni nizkonakladovce v letadle. Pritom je to jen o konfiguraci, nechapu, proc ty sedadla nedali dal od sebe, nechapu, proc na to neda ministerstvo… Číst vice »
§28 Railjet je nejlepší vozidlo na světě a jeho kritika je zakázána, přitěžující okolností je kritika místa na nohy nebo absence polohovacích sedaček ve druhé třídě.
843 jsou také 30 let starý šrot. Nemluvě o popelnicích A, B, BDs na některých rychlíkových linkách ČD.
A za to že osobní vlak, objednávaný krajem je často kvalitnější než státní rychlík, opravdu nemůže konkurence. Nebo v případě t Olomouc – Nezamyslice, kde jezdí na R ČD šrot a na Os panter vám to vadí také?
To není „tvářit se, že jsme levnější“. To je „být levnější“. Jestli do toho mateřská firma je ochotna nacpat peníze (a vůbec to nemusí být „účetními kejkly“) tak, že zákazník zaplatí míň, tak je výsledkem prostě nižší cena, a tím pádem (v tomhle ohledu) lepší nabídka.
Vnitřní vztahy podnikatelské skupiny, která vám nepatří a která není státní, nejsou vaše starost.
Já jako volič a daňový poplatník o dividendy státních firem do státního rozpočtu stojím a vy mluvte za sebe, ne za ostatní.
To jestli RJ posílá nějaké dividendy SA potažmo majitli celé skupiny je jejich soukromá věc a ani vám do toho nic není,
S největší pravděpodobností půjdou uvolněné 843,043,943 na 317 (Opava-Hlučín) záleží na tom jak zareaguje MS kraj a na co všechno je bude chtít nasadit, zbytek zůstane v Olomouci, kde jsou pořád turnusované a zasmluvněné na Uničov a Šumperk, Jeseník.
Pokud zde ČD skončí, tak:
1) bude záležet, který kraj bude mít o 843 zájem
2) pár vozidel se určitě přesune do Trutnova
Jarda
2 let
Nam jezdi ariva liberec-usti, nebo liberec-hk-pce, tusim jezdí i tanvald-praha. Jinak proč neprizvali i regiojet? Ten jezdí usti-kolin treba 😉 jinak by mohli udělat linku lbc-praha, ale stale ji neni Ministerstvo schopno objednat.
Ministerstvo schopné je, ale nejsou cestující, kteří by tuto linku chtěli naplnit. Ono jet dvakrát tak dlouho za dvojnásobné jízdné než autobusem, to nevypadá zrovna jako sexy byznys plán pro 3. dekádu 21. století.
S výjimkou hromadných výprav vozíčkářů je přestup v Turnově všestranně lepší, než rozpojování a spojování nebo i prosté obracení vlaků. A vozit pravidelně z Prahy extra vlaky na Tanvald a extra na Liberec a z Liberce extra na Pardubice a extra na na Prahu, zvlášť když vychází jinak v Turnově přestup, by bylo neekonomické. A pro tu hromadnou výpravu vozíčkářů si zkuste ten jeden přímý vůz nebo dvojvůz dojednat přímo na ten jeden případ ….
Krnov
2 let
Kdo zná místní poměry demisi modlit aby to vyhráli ČD. Vozový park i plan jízd kdy se v Krnově spojují vlaky z Olomouce a Jeseníků ( SP vlaky provozované krajem ) by narušila provoz. Vlaky z Krnova do Ostravy pak jezdí ve špičkách i 5 vozové aby se všichni svezly.
Bylo? V aktuálním JŘ se vlaky spojují, ale samozřejmě výluková činnost to narušuje, do HK se jezdí NAD.
On nového GVD (2023? 2024?) se klidně zase spojovat nebude muset (nevím zhlavy, kdy končí teda výluky), bude do Rosic větší kapacita.
No proto by bylo lepší, kdyby v této republice by to nemuselo vše být postavené pouze na modlení cestujících.
Opavák
2 let
Vítěz soutěže už je vlastně znám, protože pan Sůra zapomněl v článku opomenout, že v zadání na jednotky je ještě jeden bod, který splňuje pouze 845 od Arrivy a 843 od ČD to nemají a to je vakuový záchod.
Kde konkrétně se píše o vakuové toaletě?
Každý cestující ve vlaku musí mít možnost využít WC, přičemž je požadováno 1 WC na nejvýše 120 míst k sezení. V každém vlaku musí být k dispozici alespoň 1 bezbariérově dostupné WC, využitelné pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.“.
Tak to presne arriva mela ohromne problemy dodrzet . V Bele p Bezdezem a Bezdezu se chodilo mocit za vlak , se svolenim stewarda ( bo pruvodciho nemaji) , v Přerově a Trenčíně se šlo organizovaně na wc na nadraží , opakovaně. Wc a arr = duvod proč jsem si nasel jiny zpusob cestovani . Vydržet 7 hodin bez moznosti si zajit na toaletu nebylo v moji h silach . I 2,5 hodiny z Kolína do Boru byly jen tak tak. Jak je to nyni nevim . Ale začátky , tedy první dva roky to byla antireklama na vlak.
Sice to nebylo v jeho silách a po koridoru to jezdilo 120 km/h, tedy stejně jako ještě v té době některé rychlíky ČD, ale toto byl čistě komerční nápad Arrivy a ČD takový vlak nikdy neprovozovaly. Nazož, aby jim ho Arriva vfoukla. Takže se mu nemohlo stát, že to nedal kvůli změně dopravce tohoto vlaku.
No mezi krátce vzdálenými zastávkami to bylo cenově výhodné bez čerpání jakékoliv slevy a nutnosti objednání místenky předem. Frekvence spoje ovšem byla slabá.
Kde jsem napsal ze arriva prebrala linku s jizdni dobou 7hodin? Ja napsal ze jsem jel 7 hodin s arrivou. Jako mnoho jinych z nitry do phy. Zda ji nekomu prebrala nemam zdani.
Takže jste poprvé v životě vyskoušel vlak z Nitry do Prahy, gratuluji. Pokud ovšem budete chtít ten správný zážitek z cestování, doporučuji příště využít služeb ŽSSK/ČD a jejich první třídy spolu s návštěvou jídelního vozu, tam se vám potřebné kvality dostane, taková čepovaná Plzeň se ve vlaku jinde nevidí.
Spíše je teď otázka, zda je to v rámci vašich finančních možností a nebo jenom na Arrivu vztekle kvičíte, protože vám tento servis zadarmo neposkytuje a ještě má tu drzost za to nechtít dotace.
Jizdne platil a plati zamestnavatel . Co s tím má výše ceny společného?Zda je šmejd arriva ( jako že je ) nebo jiny je mi jedno. Uvědomujete si , že vaše plky jsou pod příspevkem , který reaguje na příspevěk p.Sůry o vakuových wc a já dokumentoval stav arrivy v prvnim roce jejich snaženi právě v oblasti toalet? Vy si důvod plácat nesmysly najdete vždy. Reagujte na napsané , pokud to nechápete , což jste tu předvedl , vypadáte pak hloupě. Na demagogické výkřiky nemám čas reagovat.
Jo plošinu , haha . Ja to videl. Čtyři chlapy – cestujici byli požádáni zda by pomohli . Popadli voziček s děvčetem a s odřenými kolečky jí vysadili na peron. Steward čuměl , ani nepoděkoval že mu někdo vyřešil problém . Rampa funguje možná tam , kde je nastupiště vysoke jako podlaha vozu ( podlaha ,- ne nejnižší schod) . Jinak je to ze strany invalidy hazard se zivotem. A elektrovozik s hmotnosti včetne pasažera pres 200kg ma smůlu. Plošina od arr je alibismus.
Co si v Opavě představujete pod souslovím „pan Sůra zapomněl opomenout“?
Kamil Novotný
2 let
Takže vyhraje Arriva s 2×845, které pak reálně v provozu bude 1x 845. Takhle to provozuje na dosti spojích všude v Čechách, že místo 2 jezdí 1 a ušetří se.
Tam byli rádi , když jezdilo na dva motory . Kompletni prazdniny 2020 jsem vyjel z Roztok v 15:37 a škrt prd , jeden motor zhasl. Nutno dodat že i s jednim motorem časy asi napsané pro 845 byly dodrženy .
A kdyby jste šel ještě o jeden rok do historie, vzpoměl byste si jak byly ČD rádi když na R Praha – Písek – ČB jela 754+2xpochybný šrot, místo ultra moderní 854.
Nevzpoměl , tuto linku nepoužívám . Do ČB jezdim přes Tábor. Jak vaše reakce souvisí s mojím příspěvkem o rachitickém stavu Desira vypůjčeného z DB českou arrivou?
Arriva desirem jsem se tuhle zimu svezl z Tanvaldu do Železňáku, a mám podezření, že ta věc dokonce sotva topila. Přestupoval jsem z krásně vyhřátého spideru a velice rychle jsem oblékal bundu.
Ale ať jim nekřivdím úplně, potom jsem pokračoval 845 a tam už bylo zase normálně 🙂
Asi tak nějak, na Tanvaldu běžně ve špičce xx 845, o minulém víkendu jen 1x 845 místo soupravy Brejlovec + 4 vozy.
Hlavně, že se Arriva ve 2019 Kasala, jak jsou schopni jezdit s až 4 spojené jednotky. Už v té době bylo jasné, že to je blábol, ani by se nevešly k nástupišti. Ale ty tři by dávat mohli.
xyz
2 let
A zdůvodnění, že to zase je jenom „nesoutěž“ na 5 let, je tentokrát jaké?
Už před 3 lety se to „nestíhalo“, takže „na poslední chvíli“ tam byly „vypoptány“ ČD na pouhé 3 roky…
Stejně jako se v roce 2019 vyjádřilo, že dlouhodobou soutěž nevyhlásilo „kvůli nejistotě naftového pohonu“, což znamená, že jsou asi vizionáři, protože soutěž v plné palbě s účinností kontraktu od 12/2019 by musela být vyhlášena už cca v roce 2016, kdy o nějaké „nejistotě nafty“ nebylo potuchy.
Dráty z Olomouce do Krnova? To by musel myslet vážně leda šílenec.
Geralt
2 let
Tahle výběrová řízení nejsou dobrá, nedává to zadavateli prostor pro manévrování. Třeba když se někdo přihlásí s výrazně lepšími vozidly, ale je o trochu dražší než konkurent s horšími vozidly, tak u přímého zadání se může zadavatel rozhodnout vzít lepší poměr cena/muzika bez toho, aby to musel někomu zdůvodňovat. U výběrového řízení to takhle jednoduché není. Proto je lepší poptávkové řízení s přímým zadáním.
Výběrová řízení, kde zadavatel už ví, co chce, bývají právem napadána. Možná by to mohlo fungovat u velkých v dostatečném předstihu vyhlášených výběrových řízeních s novými vozidly/soupravami přesně podle požadavků objednatele, prakticky na bazaru to ale tak ideálně nefunguje.
Ano vy jste přesná ukázka toho, jak to dopadá, když někdo není schopen se na problematiku podívat i z jiné strany. Je to značně omezené chápání celého problému. “ Když to někdo udělá levněji „, říkáte. To je stejné, jako když se jezdí nakupovat levnější zboží třeba do Polska. Ano nakupující se raduje, že ušetřil pár korun a již si neuvědomí, že vlastně tím, že nenakoupí doma, sníží státnímu rozpočtu příjmy z daní a to snížení se zákonitě promítne jinde a ten dotyčný neušetří vůbec nic, ba možná naopak. Bohužel takto omezeně uvažuje řada politiků a úředníků.
Takže když jedu s Arrivou, snížím příjem rozpočtu?
A není to naopak? Když tu práci zastane soukromá firma levněji, tak stát ušetří za státní zaměstnance, které bude nově platit ta firma?
Ne, není to stejné jako nákupy v Polsku. Aby stát mohl vůbec ty vlaky „koupit“, musí patřičný peníz vybrat na daních. Platí méně- musí vybrat méně. Pokud jde o transfery od zaměstnanců dopravce směrem ke státnímu rozpočtu- ti daní a utrácejí zde, ať jsou od dopravce x nebo y. Na nákupy do Polska můžou jezdit ti i ti. Však to zhusta budou pořád ti samí lidé.
… a taky platí, že ten český nakupující ve zlotých, změnil ty zloté za koruny, které tím pádem koupil – a následně u nás utratil (= daně z toho šly do státního rozpočtu) někdo jiný.
Devizová (a taky daňová) bilance zůstala zachována.
Mimochodem, ten rozdíl v nabídkách (kterýchkoliv dopravců) může být vyšší než „pár korun“; resp. i kdyby případně šlo o pár korun, tak je to „pár korun za vlkm“; ale vynásobeno počtem vlkm za rok, tak už to najednou je o poznání víc než „pár korun“, že.
Ano, já bych to chápal za situace, kdy původní národní drážní dopravci by byli privatizováni s nulovým majetkovým podílem státu a pak OK, ať je klidně soutěž, ale nechápu, proč třeba pokud budu firma A, co provozuje vlastní autodopravu A, tak bych mě ještě soutěžit ještě konkurenci, tj. autodopravy B,C,.až Z..pak vybrat ve finále autodopravu XY a ještě si tleskat, že moje vlastní autodoprava A nemá práci, je prodělečná a já ji musím platit – to mi hlava prostě nebere a rád si to nechám odborně vysvětlit, v čem tedy je to tak SUPER, že národní dopravce ztratí zakázky a… Číst vice »
Protože kolikrát je krásně vidět, jak státní firma bez konkurence hospodaří. Má samé výhody, na lokálkách už účetně odepsaná vozidla, zaměstnance, zázemí a i přesto bejvá nejdražší.
ta teorie, kterou tu chlapci prezentuji, spociva v tom, ze kdyz nakoupis v polsku, tak “sebe” (mysleno statni rozpocet) pripravis o prijem z dph a spotrebni dane apod.
Přesně tak platím, nikoliv inkasuji. A jako každý normální člověk chci platit co nejmenší daně.
Chlapci jsou asi ultra komunisti, ale můj ani tvůj státní rozpočet to opravdu není.
Podobně uvažují lidé v mnoha jiných odvětvích průmyslu. Politici asi pochopili, že jim není potřeba nic nutit a pak až to praskne, se jim vysvětlí, že si za to mohou prakticky sami.
Akciovka jako každá jiná, jen s tím detailem že na ni existuje speciální zákon (77/2002 Sb.) a táhne si s sebou jako kouli na noze například povinnost jednat podle zákona o veřejných zakázkách. S tím je vůbec pak legrace. Řešením by bylo buď je z téhle šílenosti, kdy dráhy musí soutěžit každý šroub a každou opravu, kterou z principu nemůže dělat nikdo jiný než původní výrobce (zatímco soukromník prostě vezme telefon a zavolá kam je třeba), nebo naopak soukromým firmám, které se ucházejí o státní zakázky, uložit povinnost jednat podle zákona o veřejných zakázkách také.
Soutěžit veřejné zakázky musí všechny státem vlastněné firmy. A jsou dokonce takové, které přitom i odvádějí státu dovidendy, např. ČEZ. Jinak by to dopadlo, že by se zakázky v takové firmě zadávali kamarádíčkům a stálo by to X-krát víc.
Tak ať se tedy zavede povinnost soutěžit zakázky i pro soukromé firmy, které dělají zakázky pro stát. Tohle pak nejsou rovné podmínky. To je jako když Jančura chtěl ty nové jednotky pro ÚK – prostě si obhlédl trh, a pak zavolal do Bydhoště, že chce aby mu vyrobili X kusů. Žádné tahanice po ÚOHS kvůli neúspěšným dodavatelům a pod.
Jenže majitel firmy si nevybere něco, co je pro něj nevýhodné. A velké zahraniční korporace zakázky dávno soutěží podle vlastních pravidel. Protože nechtějí, aby jim českou pobočku český management rozkradl.
PS: zákon o zadávání veřejných zakázek tu platí už pár desítel let, za tu dobu se ČD mohli naučit vypisovat zakázky v souladu s ním
Nikoliv – ta vaše manželka má zákazníků pořád ažaž, zatímco těch několik dalších účetních má těch zákazníků spíše méně (v některých případech jen několik málo).
Na žádnou podporu by nešla, ba naopak by mohla své síly o to více napnout ke kvalitnějším službám pro ty zákazníky, kteří jí zůstali.
A taky by si ta vaše manželka mohla uvědomit, že hned čtrnáct docela významných podnikatelů si zejména právě u ní nechává své účetnictví zpracovávat, přestože by si ti podnikatelé mohli to účetnictví nechat zpracovávat u svých manželek, že.
Státní firma (s čímž by mimochodem ČD nesouhlasily – ony se vždy prezentují jako „standardní akciovka“) není automaticky zárukou ničeho. Naopak, často je to díra na peníze, kterou daňoví poplatníci vždy nějak podrží, i když udělá sebeblbější obchodní rozhodnutí. Zároveň nikdo nezpochybní, že ČD šly od v uplynulých 10 letech hodně nahoru *právě kvůli* konkurenci, byť jen nepřímé. Úlohou státu není držet zaměstnanost u „svého“ dopravce za každou cenu. Úlohou státu je zajišťovat dopravní obslužnost tak, aby byla atraktivní, a zároveň ne předražená. Jestli k tomu přispívají tyto pseudosoutěže, toť otázka, avšak alespoň to všechny nutí dát do nabídek trochu… Číst vice »
Jenže ta Vaše „černá díra“ na peníze, představuje a) peníze všech daňových poplatníků, čili i Vaše a za b) ztráty této „černé díry“ v důsledku toho, že ty výkony dělá někdo jiný opět zaplatí česká daňový poplatník. A když se zeptáte na základě třeba z.106/1999 Sb. MD ČR , potažmo státu kolik je finanční rozdíl mezi ztrátou Českých drah (= z principu ztráty výkonů ČD, a.s. v pseudo-soutěžích) versus úspora státu v důsledku výhry někoho jiného než ČD, a.s. tak se dozvíte, že: a) to neumí MD ČR vůbec vyčíslit a dále za b) i kdyby umělo, tak je to… Číst vice »
Daně platí jakýkoli dopravce co vyhraje VŘ a to všechny druhy. Vyčíslit úsporu lze už při podání nabídky , ne že to MD neumí , někdo to jen nechce vidět a je to zcela veřejné.
Pokud ostatní dopravci posílají matkám zisk tak u ČD s jejich věčně červenými čísly je něco špatně už i podle Tebe.
A proč by to mělo MD dělat? Od toho je snad placený management společnosti.
Majitele zajímá jakou mu společnost vyplatí dividendu a když žádnou, tak zpravidla následuje výměna vedení, nebo se takový firmy jako nerentabilní zbaví.
Ta státní firma pár dní zpět naříkala, že nemá dost vlaků. Sice kvůli nehodám, za který nemůže, ale nemá. Takže pokud o tento výkon přijdou, stát vlastní firmě pomůže. Navíc jsou tu nějaký zákony, jak naše, tak evropský, který zvýhodňovat vlastní firmu úplně nepodporují.
Má…holt si budou bavoráci provozovat taxislužbu Praha – Plzeň svými vozidly včetně hnacích…
Do Chebu se taky může jezdit až z Ústí n. Labem…
Martin
2 let
Jdu si pro popcorn a colu…rychle, než přijde modrá armáda, odboráři a začnou vnucovat svůj názor, že nejlepší, nejúspornější a nejpohodlnější by tam bylo spojit takových 8 šukafonů do ropovodu a jezdit tím :-D:-D
Trať mezi OL a Bruntálem je z části osazená kamennými tunely a má dost oblouků, kde se kvalitně jednonápravovkama brousí dodnes. Jako Sp tam jezdil Nurek/Brejle s pár vagony anebo Quatro. Ale jinak malebné prostředí…
Rozinka měl naprostou pravdu. Ano veselo už začíná být :-). Když někdo, jako vy, tak krásně demonstruje svojí omezenost a hloupost, to je opravdu jen pro zasmání :-).
Bylo by to vhodné, ale jedině pokud by to nedopadlo tak, že by si to vlaky odstály ještě déle v Krnově (už i tak je tam ten pobyt neuvěřitelně dlouhý).
Mmch. o to víc bije do očí, když po vámi popisované trati jede 811 ČD s v(max) 80 km/h.
Ondra Burgr
2 let
Vždyť už je to dávno rozhodnutý.. tak k čemu ta komedie. I vrabci na střeše si povídají, že tam bude Arriva. Jaké by to bylo překvapení, kdyby na trati zůstaly České dráhy
Ne.
843 má na rozdíl od 628 plošinu a vozíčkářské WC, stahovací okna, a jsou o nějaký ten pátek mladší.
No – jen porovnejte původní stanoviště: http://up.picr.de/25168841vb.jpg
A co servis?
628 v Olomouci asi neznají, 843 znají jistě perfektně.
Možná jsem zaujatý ale nezlobte se na mně, z pozice strojvedoucího je ta herka 628 oproti 843 sto let za opicema. Žádná EDB, ARR ani klimatizace, palivová páka jak na šukafonu s tím bych fakt chtěl jezdit na 170km dlouhém rameni. Bez retardéru z Domašova 17 km na 20-ti promile jim ty kotouče shoří. A chci vidět jak do toho naloží elektrický vozík nebo maminku s kočárem pro dvojčata, tyhle lidi běžně vozíme. A v pátek ze Svinova ve vlaku běžně 300 lidí, to neodvezou ani dvěma jednotkama.
A kde by je vzali? Ani Německo neni bezedné. A mate- li představu ze se bude klima dodelavat do toho co uz jezdi , no je to mozne . Jen nutno ubrat 40kw z vykonu jiz tak lineho stroje.
To bych asi zatím úplně stoprocentně netvrdil. Zaslechl jsem něco o tom, že ta klíma dává celkem zabrat střeše a jsou s tím trochu problémy.
Nehledě na to, že už tak v kopcích problémovým jednotkám dál ubírat výkon asi nejde všude. Např. tady přes ten Nízký Jeseník bych o tom nápadu měl trochu pochybnosti.
Páka je v tomto případe kontroler ne? Brzdy neshoří , nehoří ani na Jedlové , ale jinak jste to popsal přesne. Jizda z kopce vypada tak , ze se brzdi o 15km/h méně než je tratova rychlost a pak se to necha chvilku jet . A když je 30 nad nulou do kopce se uvaří hydropřevodovka . Jako mezi Č lípou a Jedlovou. Zčásti se mi zdálo že snad i kvůli absence znalostí principu práce teto prevodovky ze strany strojvedouciho , ktery dal 8. stupeň a vlak jel 20km/h.
Stanoviste predelane nemaji , jen dodelany nektere narodni nezbytnosti , a bezbarierove wc maji stroje oznacene poradovym cislem .3xx . A tech je kolik? 20?
Stahovací okna mám rád, nejlépe úplně a na kliku nebo na řemen, ale za technicky vyspělejší se považují varianty, kde se vyklánět nebo vyskakovat z okna nedá.
Dejte už s těmi režijkami pokoj, je to fakt trapné. Žádnou režijku jsem v životě neměl a nikdy mít nebudu. Normálně platím jízdné. Že nenávidím německý šrot vážně není o tom, že mám cokoli, čemu by se řikalo režijka. Kdyby ČD nabízely 845, tvrdil bych o nich to samé.
Technicky vyspělejší 843 je, to je zcela objektivní fakt. Počet hnaných náprav, výkon, dynamika, navíc 845 je skoro o 10 let starší. 845 absolutně není vozidlo dělané na tak hrbatou trať, jako je 310, nevím, jestli znáte její sklonové poměry.
A co tam hodlají nasadit? Jednotky 845, ktere vetsinou provozuji, udajne nevyjedou poradny kopec, protoze byly navrzeny pro rovinate oblasti v nemecku a na rozdil od 843, ktera tam jezdi doted, maji pohanenou jen jednu napravu.
V případě že vyhraje Arriva navrhuji aby linku převzali už od října ať se ukáží jejich kvality. My tam s 843 každý podzim bojujeme abychom dojeli a není to sranda a to máme na vlaku 4 poháněná dvojkolí, tak jsem zvědav jak se popasují s touhle nelehkou trati se svými hvězdnými jednotkami 🙂
Jestli není spíš problém, že Dobrá správa není schopna (bez ohledu na dopravce, který tam jezdí) to listí průběžně odklízet, pakliže je známo, že to působí problémy pro jízdu vlaků (pozn. zrovna pod Bruntálem i takovou, že tam jeden vlak uvázl, aby pak na mokrém listí nedobrzdila lokomotiva, která jej jela vysvobodit).
Zazil jsem jizdu v listopadu z kolina do rumburka s 845. Az do Č Lípy to šlo. Pak uz v zastavce č lipa střelnice to nemohli rozjet , neustale prokluz. Do Boru prumerna rychlost 25km/ h a kdyz strojvedouci zkusil 4. stupen opet okamžite prokluz. V tom oblouku pred Borem jsem myslel ze to nedojedem. Vrchol byl kdyz vypravci v Boru s účastí rekl strojvedoucímu ,,to to dnes klouže co? A fira mu sdelil že jsou špatne ( nebo málo,,- bylo to po te dlouhe vyluce mezi lípou a borem) obroušené koleje. Na kopci v Jedlove + 30 min. Ze… Číst vice »
… důležitě poznamenal soudruh v nepadnoucí tesilové uniformě vonící naftalínem. Poté si začal broukat „Já jsem ajznboňák, kdo je víc“ ťukaje si do rytmu svou režijkou o plechový odpadkový koš s prolisem ČSD
Za stejnou službu jo? Já vím , bylo to jen párkrát , ale v těch nevytopených kupé půjčených od kžc jsem měl tu smůlu sedět. Do podzimu 2019 pěkné čisté vyhřáté vagony od čd.
Už se ví, jak to dopadlo? V hluku motorů 843 jsem cosi zaslechl, že snad ČD zůstávají, ale nikde žádná oficiální zpráva. Může to někdo potvrdit či vyvrátit?
A dále by mělo být zveřejněno, které osoby to budou vyhodnocovat. Přímo jména.
A měli by si dobře zvážit jako MD, koho na tu infrastukturu teda najmou a pustí. Tato infrastruktura nemá vlakový zabezpečovač. Pouze AVV.
Jakou společnost. Jak budou mít nastavené postupy. Jak budou personálně silní. Jaká bude firemní kultura.
Pokud tam někdo způsobí nějakou brutální nehodu, zejména v úseku Ostrava Opava, měli by tito být za to zodpovědní.
Odpovědnost mají všichni dopravci stejnou bez ohledu na své barvy.
Jo, ale jaksi MD rozhoduje. A na této trati vůbec žádné etcs není v plánu v rozumném horizontu. Ani cokoliv jiného.
No jestli „vyhrajou“ ty db rychlíkové deriváty. Tak jim myslím občané opravdu poděkují za jistě krásnou úsporu.
Naprostý nesmysl a prasárna. Státní dopravce tam má dostatečné vozidlo. Dostatečně nové vozidlo. Není důvod ho měnit. Systém jízdného. Jízdenek. Služeb na nádražích a vozidle. Eshop. Jednotný. Vše funkční. Všichni víme jak to dopadlo na R8. Zvýšili se cestující? Kdy to zveřejní. Kdy rychlíky dělaly páteř. Teď kraj objednává diesel vlaky Ostrava Studenka Kopřivnice. Takže možná ví proč. Takže po koridoru nejede rychlík elektrický. S jednou jízdenkou. Ale říkám na Kopřivnici diesel smrad s nižší rychlostí (teď ve válce). Dále na letiště další prázdný vlak. Většinou panter tuším. (většina trati stále stejná. Jak kdyby tam nestačila nějaká autonomní dráha) (kde… Číst vice »
Přímé vlaky Ostrava – Kopřivnice jsou vhodné tak jako tak, bez ohledu na to, kdo provozuje rychlíky Brno – Bohumín. Stáří vozidel se počítá nejen technicky, ale i morálně. Řada 843 byla už v tom roce výroby (1997) morálně docela zastaralá (v té době už se vyráběly Regioshuttly a nedlouho poté i Desira!). Souvislost letiště Mošnov s dopravcem rychlíků Brno – Bohumín je jaká? Proč pomíjíte ODIS a One-Ticket? Když krajské úřady zadávají jinému než svému subjektu (v ČD nemají kraje žádný majetkový podíl), tak to taky považujete za netransparentní? P. S. Zrovna ze dvou stanic na trase Olomouc –… Číst vice »
A nesoutěžila se nedávno tahle rychlíková linka? Vždyť tohle se soutěžilo když arriva vyhrála první nebo druhou soutěž. Tehdy čd vyhrály na Moravě provoz rychlíků a arriva bohužel s jejími vozidly vyhrála tady v Čechách s tím že to bude na 10 let myslím, že do roku 2027.
Co chcete po md
Technická poznámka – tato linka vede Moravou i Slezskem. 😉
Arriva v Čechách vyhrála nadvakrát – nejprve 3letý (?) kontrakt a poté další, navazující kontrakt (tzn. obdoba postupu jako u linky Olomouc – Krnov – Ostrava).
Soutěžila, na Moravě to bohužel dostaly ČD i když byly dražší než Arriva a oba rozstřely byly do konce tohoto GVD. Pokračování české části bylo vysoutěženy již dříve, když se ČD vůbec s ničím nepřihlásily.
Hlavně to prvně soutěžili za Stanjury/Žáka, vyhrál RegioJet, a smlouvu nedostal, protože s ním ČD odmítly podepsat smlouvu na uznávání jízdného a „RJ tím nesplnil podmínky“.
Nemáte pravdu. Důvod neuzavření byl jiný. V té době platilo, že aby mohlo být uzavřeno výběrové řízení, tak musely být podány alespoň dvě nabídky splňující zadání, což se tehdy nestalo. Nějaké uznávání tarifu s tím nijak nesouviselo.
Ale má, toto byla taky podmínka a jako třešničku můžeme vzpomenout, jak ČD blokovaly VŘ na dopravce na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně tím, že si dopředu objednaly kapacitu na celý den, aby nemohla být konkurenci přidělena – tehdy taková prasárna bohužel byla legislativně možná. Dnes už by jim to naštěstí neprošlo.
jojo, a pak kurvy jeste vypovedeli uznavani jizdneho i pro margninalni hrace typu jhmd, aby to jakoze nebyla diskriminace.
a na nekolik let se pak stalo zatsupnym tematem c. 1 vytvoreni jednotneho tarifu.
proste narodni dopravce, no.
A teď mají Státní jednotný tarif a zase je to pro ČD fans špatně, těm se nezavděčíte nikdy.
Jezdím mezi Libercem a Ústím 37 let pravidelně, zhruba dvakrát do měsíce tam a zpět. Zažil jsem klasické rychlíkové soupravy s brejlovcem či bardotkou a béčkovými vozy a bufetovým vozem, m262 s přivěšenými bixy, šukafon vpředu a vzadu a uprostřed tři vložené vozy, 843 a jejich deriváty a občas i něco jiného. Dnes, mám-li si vybrat, jedu radši z Děčína osobním Sharkem, než Arrivou s jejich 845. Vše mnou předem zmíněné bylo pohodlnější, i v té 810 mám pocit vetsiho místa. Měřím 193 cm, pořádně se tam nevejdu, neskutečně podivný způsob jizdy, na kopcovité a oblouky oplývající trati nevyladitelný stroj.… Číst vice »
Já měřím podobně a vybírám si ten „tichý“ oddíl, tam je místa naopak královsky. Ale jinak souhlas, jediným zlepšením oproti ČD je občas ten dávkovač vody a levnější jízdné.
Mám in25 a Liberecký idol a v kombinaci je trochu levnější ČD. Jezdím ještě za Liberec. Musí se jízdné kombinovat, dnes je to už trochu na VŠ. Jako v Polsku.
Asi nevadí, že ty 842/843 jsou skoro stejně starý ? A všechno ostatní vyjmenovaný je skoro 2x tak starý ?
842 i 843 je novější a k tomu 842 prošla modernizací .v 845 si připadám jak v autobusu.810 po velké modernizaci taky není špatná….
Mají už nějaké 842 a 843 klimatizaci?
To je fuk. V 845 ta klimatizace stejně nefunguje
Jedna paní povídala?
Ne, jezdím s tím na ML skoro každý den a klimatizace třeba tento měsíc fungovala jednou.
A kolik že se těch 845 s klimou na té ML vyskytuje? Ano, 0 a jen velmi výjimečně 1. Takže ano, klima tam nefunguje, protože tam proste většinou ani neni. 🙂
A je tam objednaná?
Na linkách dopravce ČD jako Praha – Rudná také není klima.
842 má klimatizací
Tak to opravdu nemá.
má klimatizaci
Ano, pouze na stanovištích strojvedoucího. V oddílech pro cestující ne.
Ale podlali jakože prý levnou nabídku. (a to ještě často mají jen automaty ve stanici) To jak se vám sedí.. O to se tu moc v soutěži jaksi nehraje. Resp. rozstřelu.
Jezdím se Sharkem, ten je podstatně novější. ČD tam má ještě páry 843, ale i v nich se svezu lépe než v 845. Navíc mně víc baví jízdní vlastnosti.
M262 je zcela moderní a ekologický vůz z roku 1949! Proti tomu je i to Desiro starý šrot.
Škoda, že se nezachovaly nějaké ty protektorátní přestavby motoráků na dřevoplyn. To by dnes byla ekologie! Obnovitelné zdroje v praxi…kam se hrabe vodík!
Z Německa!
V té době, elektrický přenos výkonu, který je i dnes hodnocen jako nejefektivnější, příjemná velká sedadla s dostatečným prostorem okolo sebe, možnost stažení oken klikou. Když je nějaká nostalgická jízda, rád se tímto vozem svezu a sedí se mi velice dobře. Denně musím využívat při cestování do práce City Elefant a vždy se modlím, aby si vedle mne nesedl někdo jen trošku „rozměrnější“, to je pak jízda na mačkanou, tělo na tělo.
Letos jsem tim jel 2x z decina do usti a byl jsem rad, ze jenom ten kousek. Mista po 4 jiz byla obsazena, tak jsem sedel v tom „leteckym“ oddile a byl jsem teda nemile prekvapen. Ze je motorak stary, to bych prezil a chapu, ze kdyz ministerstvo nastavilo podminky, tak jak je nastavilo, nemuzem cekat zazraky, obsluha dobra, dokonce mi odpustili listky za 2 psy. Ale takhle nahnacany sedadla jsem zazil akorat jednou v nejake obskurni nizkonakladovce v letadle. Pritom je to jen o konfiguraci, nechapu, proc ty sedadla nedali dal od sebe, nechapu, proc na to neda ministerstvo… Číst vice »
zkuste nekdy railjet ve dvojce. budete se divit…
Vy neznáte novelu modrého zákona:
§28 Railjet je nejlepší vozidlo na světě a jeho kritika je zakázána, přitěžující okolností je kritika místa na nohy nebo absence polohovacích sedaček ve druhé třídě.
no jasně. kr..
Zvykejte si na liberalizaci. Jim stačí splnit počet sedadel.. A čím menší vozidlo, tím menší spotřeba ne..
843 jsou také 30 let starý šrot. Nemluvě o popelnicích A, B, BDs na některých rychlíkových linkách ČD.
A za to že osobní vlak, objednávaný krajem je často kvalitnější než státní rychlík, opravdu nemůže konkurence. Nebo v případě t Olomouc – Nezamyslice, kde jezdí na R ČD šrot a na Os panter vám to vadí také?
R Brno-Nezamyslice-Olomouc? Tam jezdí relativně nové a relativně nedávno natřené Bd a Bdtee. Švýcaři by něco takového… určitě nevyřadili 😀
843 nemá 30 let..někdo neumí počítat
náboženství? víra?
„zasvinit koleje 30 let starým šrotem cizí provenience“, ke konci příspěvku jste se odkopal.
To není „tvářit se, že jsme levnější“. To je „být levnější“. Jestli do toho mateřská firma je ochotna nacpat peníze (a vůbec to nemusí být „účetními kejkly“) tak, že zákazník zaplatí míň, tak je výsledkem prostě nižší cena, a tím pádem (v tomhle ohledu) lepší nabídka.
Vnitřní vztahy podnikatelské skupiny, která vám nepatří a která není státní, nejsou vaše starost.
Myslíte třeba to, že se neslibuje zdvojená 845 a v reálu se jezdí sólo na stojáka?
Naslibuje
To je ale věc objednatele, aby si tohle pohlídal a případně pokutoval.
Navíc, to že občas něco nejede posílené nebo vůbec není jen doména Arrivy, ale v podstatě všech dopravců. Záleží jak často se to děje.
Toto žádní konkurence není jen monopol, soukromé společnosti, často na desítky let.
Už se ví, kam se přesunou 843/043/943 uvolněné z této linky?
Ono už se ví, že se skutečně uvolní?
„Podíl Českých drah na trhu bude klesat, říká ministr Martin Kupka“
Tato věta nestačí?
Určitě bude lepší, když místo státní akciovky bude jezdit dceřinka cizího státního dopravce, ne? : – )
Jestli na tom jsou schopný narozdíl od ČD vydělat tak, že ještě pošlou majiteli dividendu, tak peoč ne.
Tak ony ty rychlíky už nebudou jezdit za krajské/státní platby a budou vydělávat? Tak to je super, dejte všechny rychlíky v ČR Arrivě.
O dividendy nikdo nestojí. Nebo snad RJ posílá SA dividedny?
Já jako volič a daňový poplatník o dividendy státních firem do státního rozpočtu stojím a vy mluvte za sebe, ne za ostatní.
To jestli RJ posílá nějaké dividendy SA potažmo majitli celé skupiny je jejich soukromá věc a ani vám do toho nic není,
Pochopitelně nestačí.
Do šrotu. Ta vozidla jsou morálně mrtvá.
S největší pravděpodobností půjdou uvolněné 843,043,943 na 317 (Opava-Hlučín) záleží na tom jak zareaguje MS kraj a na co všechno je bude chtít nasadit, zbytek zůstane v Olomouci, kde jsou pořád turnusované a zasmluvněné na Uničov a Šumperk, Jeseník.
Pokud zde ČD skončí, tak:
1) bude záležet, který kraj bude mít o 843 zájem
2) pár vozidel se určitě přesune do Trutnova
Nam jezdi ariva liberec-usti, nebo liberec-hk-pce, tusim jezdí i tanvald-praha. Jinak proč neprizvali i regiojet? Ten jezdí usti-kolin treba 😉 jinak by mohli udělat linku lbc-praha, ale stale ji neni Ministerstvo schopno objednat.
Regiojet se zajímá hlavně o elektrickou trakci.
Ministerstvo schopné je, ale nejsou cestující, kteří by tuto linku chtěli naplnit. Ono jet dvakrát tak dlouho za dvojnásobné jízdné než autobusem, to nevypadá zrovna jako sexy byznys plán pro 3. dekádu 21. století.
S výjimkou hromadných výprav vozíčkářů je přestup v Turnově všestranně lepší, než rozpojování a spojování nebo i prosté obracení vlaků. A vozit pravidelně z Prahy extra vlaky na Tanvald a extra na Liberec a z Liberce extra na Pardubice a extra na na Prahu, zvlášť když vychází jinak v Turnově přestup, by bylo neekonomické. A pro tu hromadnou výpravu vozíčkářů si zkuste ten jeden přímý vůz nebo dvojvůz dojednat přímo na ten jeden případ ….
Kdo zná místní poměry demisi modlit aby to vyhráli ČD. Vozový park i plan jízd kdy se v Krnově spojují vlaky z Olomouce a Jeseníků ( SP vlaky provozované krajem ) by narušila provoz. Vlaky z Krnova do Ostravy pak jezdí ve špičkách i 5 vozové aby se všichni svezly.
V Pardubicích se mimo výluky spojuje Arriva (R) s ČD (Sp, Os), a neviděl jsem problémy. Je pravda, že jen na 2 km.
Spojovaly do konce GVD, od nového GVD bylo toto spojování zrušeno
Bylo? V aktuálním JŘ se vlaky spojují, ale samozřejmě výluková činnost to narušuje, do HK se jezdí NAD.
On nového GVD (2023? 2024?) se klidně zase spojovat nebude muset (nevím zhlavy, kdy končí teda výluky), bude do Rosic větší kapacita.
V aktuálním GVD se určitě nespojuje (ani když nebyla NAD HK – Pce).
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/142515241/k238.pdf/2ce44cd9-ec33-4b79-84b1-b03343be6469
Např vlaky R1070 a Sp1457 je co?
V JŘ to možná je, ale reálně se tak nedělo, údajně z důvodů na straně Arrivy.
Povídala jedna paní.
Pokud se Aririva oproti minulému roku šprajcla, tak to teď není možné v důsledku výluk ověřit.
Důvod neznáte?
A po výlukách (po postavení dvojkolejného mostu) od dalšího grafikonu to opravdu asi bude zbytečné.
Vlaky jezdí tak dlouhé, jak si to objednatel objednal. Když si objedná 6 vozů, bude mít 6 vozů.
Akorát že 2x x43 je něco jiného než 3x 628… 😀
No proto by bylo lepší, kdyby v této republice by to nemuselo vše být postavené pouze na modlení cestujících.
Vítěz soutěže už je vlastně znám, protože pan Sůra zapomněl v článku opomenout, že v zadání na jednotky je ještě jeden bod, který splňuje pouze 845 od Arrivy a 843 od ČD to nemají a to je vakuový záchod.
Kde konkrétně se píše o vakuové toaletě?
Každý cestující ve vlaku musí mít možnost využít WC, přičemž je požadováno 1 WC na nejvýše 120 míst k sezení. V každém vlaku musí být k dispozici alespoň 1 bezbariérově dostupné WC, využitelné pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.“.
Tak to se omluvám za dezinformaci, ale já měl informaci, že tam je požadavek na vakuové WC.
Do čehož se 843 vejdou – ty mají bezbariérově dostupné WC, a dokonce i hned vedle plošinu (v pravém slova smyslu, ne jen nájezd).
A je vždy funkční?
Co vím, tak vždy.
Tak to presne arriva mela ohromne problemy dodrzet . V Bele p Bezdezem a Bezdezu se chodilo mocit za vlak , se svolenim stewarda ( bo pruvodciho nemaji) , v Přerově a Trenčíně se šlo organizovaně na wc na nadraží , opakovaně. Wc a arr = duvod proč jsem si nasel jiny zpusob cestovani . Vydržet 7 hodin bez moznosti si zajit na toaletu nebylo v moji h silach . I 2,5 hodiny z Kolína do Boru byly jen tak tak. Jak je to nyni nevim . Ale začátky , tedy první dva roky to byla antireklama na vlak.
Kde Arriva přebrala ČD linku s jízdní dobou 7 hodin? Že jste z té linky utekl.
Nejspíš reaguje na ten Rychlík do Nitry… Plazit se Dieslem po koridoru až kamsi k Uherskému Hradišti či kam to jezdilo pod dráty
Sice to nebylo v jeho silách a po koridoru to jezdilo 120 km/h, tedy stejně jako ještě v té době některé rychlíky ČD, ale toto byl čistě komerční nápad Arrivy a ČD takový vlak nikdy neprovozovaly. Nazož, aby jim ho Arriva vfoukla. Takže se mu nemohlo stát, že to nedal kvůli změně dopravce tohoto vlaku.
No mezi krátce vzdálenými zastávkami to bylo cenově výhodné bez čerpání jakékoliv slevy a nutnosti objednání místenky předem. Frekvence spoje ovšem byla slabá.
Kde jsem napsal ze arriva prebrala linku s jizdni dobou 7hodin? Ja napsal ze jsem jel 7 hodin s arrivou. Jako mnoho jinych z nitry do phy. Zda ji nekomu prebrala nemam zdani.
Takže jste poprvé v životě vyskoušel vlak z Nitry do Prahy, gratuluji. Pokud ovšem budete chtít ten správný zážitek z cestování, doporučuji příště využít služeb ŽSSK/ČD a jejich první třídy spolu s návštěvou jídelního vozu, tam se vám potřebné kvality dostane, taková čepovaná Plzeň se ve vlaku jinde nevidí.
Spíše je teď otázka, zda je to v rámci vašich finančních možností a nebo jenom na Arrivu vztekle kvičíte, protože vám tento servis zadarmo neposkytuje a ještě má tu drzost za to nechtít dotace.
Jizdne platil a plati zamestnavatel . Co s tím má výše ceny společného?Zda je šmejd arriva ( jako že je ) nebo jiny je mi jedno. Uvědomujete si , že vaše plky jsou pod příspevkem , který reaguje na příspevěk p.Sůry o vakuových wc a já dokumentoval stav arrivy v prvnim roce jejich snaženi právě v oblasti toalet? Vy si důvod plácat nesmysly najdete vždy. Reagujte na napsané , pokud to nechápete , což jste tu předvedl , vypadáte pak hloupě. Na demagogické výkřiky nemám čas reagovat.
I pokud by to tam bylo, tak u řady 843 (či odvozených přípojných/řídicích vozů) je přestavba na vakuovou verzi nemožná?
Asi to půjde předělat
spis bych mel otazku nad tou bezbarierovosti toalety, mista pro vozickare atd.
To vše v 843 je. Včetně plošiny pro vozíčkáře na 843. Má plošinu 845?
resi to nejakou najezdovou rampou, ale o wc pro vozickare jsem si tam nikdy nevsiml.
Ty 845-3xx mají WC pro invalidy.
Ups…
Jo plošinu , haha . Ja to videl. Čtyři chlapy – cestujici byli požádáni zda by pomohli . Popadli voziček s děvčetem a s odřenými kolečky jí vysadili na peron. Steward čuměl , ani nepoděkoval že mu někdo vyřešil problém . Rampa funguje možná tam , kde je nastupiště vysoke jako podlaha vozu ( podlaha ,- ne nejnižší schod) . Jinak je to ze strany invalidy hazard se zivotem. A elektrovozik s hmotnosti včetne pasažera pres 200kg ma smůlu. Plošina od arr je alibismus.
V takové R Brno – Šumperk nebo Praha – Tanvald (v dobách ČD) jsem si WC pro vozíčkáře také nevšiml.
A to souvisí jak přesně?
Že by nás zajímalo, jak vozíčkáři jezdí v některých jiných R linkách ČD, když už se tu kvičí, že Arriva nemá plošiny.
Zkuste si to přečíst ještě jednou . Jednou vám to evidentně nestačí. Arriva má plošiny . Sice jen jako alibistickou zátěž , ale ve vlaku jsou.
Rychlík Brno – Šumperk a podobné jsou takové vlaky, ve kterých radši umřu žízní než abych se napila a potom musela na WC…
Hmm když ČD vakuové WC nemají, je to diskriminace, protože to konkurence má. Ale když to konkurence nemá kvičí ČD fans, že oni by to určitě měli.
hlavne operovat tady s radou 843, ktera se provozuje v origos stavu z roku 1995 je fakt ukazka zoufalstvi nazivo…
ale urcite je skoda, ze se nepripravilo skutecne vyberko s prachama na nove vlaky…
843 je 96,97 , furt lepší než 845..
Co si v Opavě představujete pod souslovím „pan Sůra zapomněl opomenout“?
Takže vyhraje Arriva s 2×845, které pak reálně v provozu bude 1x 845. Takhle to provozuje na dosti spojích všude v Čechách, že místo 2 jezdí 1 a ušetří se.
Ještě bych dodal, že v Desiru od Arrivy na ML nejde klimatizace třeba i několik dní a nikoho to netrápí a nechává to Arriva v oběhu dál.
Co na to objednavatel?
No ten si přece vozí zadky auty, takže ho to moc…nepostihuje…
Tam byli rádi , když jezdilo na dva motory . Kompletni prazdniny 2020 jsem vyjel z Roztok v 15:37 a škrt prd , jeden motor zhasl. Nutno dodat že i s jednim motorem časy asi napsané pro 845 byly dodrženy .
A kdyby jste šel ještě o jeden rok do historie, vzpoměl byste si jak byly ČD rádi když na R Praha – Písek – ČB jela 754+2xpochybný šrot, místo ultra moderní 854.
Nevzpoměl , tuto linku nepoužívám . Do ČB jezdim přes Tábor. Jak vaše reakce souvisí s mojím příspěvkem o rachitickém stavu Desira vypůjčeného z DB českou arrivou?
Arriva desirem jsem se tuhle zimu svezl z Tanvaldu do Železňáku, a mám podezření, že ta věc dokonce sotva topila. Přestupoval jsem z krásně vyhřátého spideru a velice rychle jsem oblékal bundu.
Ale ať jim nekřivdím úplně, potom jsem pokračoval 845 a tam už bylo zase normálně 🙂
Vyhřátý Spider? To je taky docela rarita.
Asi tak nějak, na Tanvaldu běžně ve špičce xx 845, o minulém víkendu jen 1x 845 místo soupravy Brejlovec + 4 vozy.
Hlavně, že se Arriva ve 2019 Kasala, jak jsou schopni jezdit s až 4 spojené jednotky. Už v té době bylo jasné, že to je blábol, ani by se nevešly k nástupišti. Ale ty tři by dávat mohli.
A zdůvodnění, že to zase je jenom „nesoutěž“ na 5 let, je tentokrát jaké?
Už před 3 lety se to „nestíhalo“, takže „na poslední chvíli“ tam byly „vypoptány“ ČD na pouhé 3 roky…
Napište na ministerstvo dopravy
Čekal bych, že se MD vyjádří samo.
Stejně jako se v roce 2019 vyjádřilo, že dlouhodobou soutěž nevyhlásilo „kvůli nejistotě naftového pohonu“, což znamená, že jsou asi vizionáři, protože soutěž v plné palbě s účinností kontraktu od 12/2019 by musela být vyhlášena už cca v roce 2016, kdy o nějaké „nejistotě nafty“ nebylo potuchy.
Nesouvisela ta nejistota s elektrifikací?
Dráty z Olomouce do Krnova? To by musel myslet vážně leda šílenec.
Tahle výběrová řízení nejsou dobrá, nedává to zadavateli prostor pro manévrování. Třeba když se někdo přihlásí s výrazně lepšími vozidly, ale je o trochu dražší než konkurent s horšími vozidly, tak u přímého zadání se může zadavatel rozhodnout vzít lepší poměr cena/muzika bez toho, aby to musel někomu zdůvodňovat. U výběrového řízení to takhle jednoduché není. Proto je lepší poptávkové řízení s přímým zadáním.
Je to prosté – zadavatel musí vědět, co chce a za co je ochoten zaplatit.
Výběrová řízení, kde zadavatel už ví, co chce, bývají právem napadána. Možná by to mohlo fungovat u velkých v dostatečném předstihu vyhlášených výběrových řízeních s novými vozidly/soupravami přesně podle požadavků objednatele, prakticky na bazaru to ale tak ideálně nefunguje.
Pro kamarádíčky určitě..
Stat vlastně odstavuje statni firmu.
No a? Když někdo tu samou práci odvede levněji? ČD jsou akciovka jako každá jiná, jak tu často zaznívá 🙂
Ano vy jste přesná ukázka toho, jak to dopadá, když někdo není schopen se na problematiku podívat i z jiné strany. Je to značně omezené chápání celého problému. “ Když to někdo udělá levněji „, říkáte. To je stejné, jako když se jezdí nakupovat levnější zboží třeba do Polska. Ano nakupující se raduje, že ušetřil pár korun a již si neuvědomí, že vlastně tím, že nenakoupí doma, sníží státnímu rozpočtu příjmy z daní a to snížení se zákonitě promítne jinde a ten dotyčný neušetří vůbec nic, ba možná naopak. Bohužel takto omezeně uvažuje řada politiků a úředníků.
Takže když jedu s Arrivou, snížím příjem rozpočtu?
A není to naopak? Když tu práci zastane soukromá firma levněji, tak stát ušetří za státní zaměstnance, které bude nově platit ta firma?
V tom žádné ušetření nevidím.
My ano!
Ne, není to stejné jako nákupy v Polsku. Aby stát mohl vůbec ty vlaky „koupit“, musí patřičný peníz vybrat na daních. Platí méně- musí vybrat méně. Pokud jde o transfery od zaměstnanců dopravce směrem ke státnímu rozpočtu- ti daní a utrácejí zde, ať jsou od dopravce x nebo y. Na nákupy do Polska můžou jezdit ti i ti. Však to zhusta budou pořád ti samí lidé.
Všichni relevantní železniční dopravci zdaňují své příjmy (resp. zisky) v České republice. Taktéž v ní platí DPH a spotřební daň.
Však píšete „relevantní“ 😀 😀 😀
To se vyrovná s tím, když Rakušáci/Němci jedou nakoupit (či si nechat poskytnout služby, kde rozdíl cen je znatelnější) k nám.
Mimochodem v Polsku je levněji mj. proto, že česká koruna vůči zlotému za posledního cca 1,5 roku o poznání posílila.
A těmi cestami autem do Polska ti lidé taky znatelně státnímu rozpočtu přilepší – odvedenou spotřební daní z PHM.
k tomu konci: ano, polskému státnímu rozpočtu.
… a taky platí, že ten český nakupující ve zlotých, změnil ty zloté za koruny, které tím pádem koupil – a následně u nás utratil (= daně z toho šly do státního rozpočtu) někdo jiný.
Devizová (a taky daňová) bilance zůstala zachována.
Mimochodem, ten rozdíl v nabídkách (kterýchkoliv dopravců) může být vyšší než „pár korun“; resp. i kdyby případně šlo o pár korun, tak je to „pár korun za vlkm“; ale vynásobeno počtem vlkm za rok, tak už to najednou je o poznání víc než „pár korun“, že.
** pardon za překlep – samozřejmě SMĚNIL koruny za zloté.
Tak nejsem merkantilista jak Ludva, ale to s tou smenou je super pitomost
Ano, já bych to chápal za situace, kdy původní národní drážní dopravci by byli privatizováni s nulovým majetkovým podílem státu a pak OK, ať je klidně soutěž, ale nechápu, proč třeba pokud budu firma A, co provozuje vlastní autodopravu A, tak bych mě ještě soutěžit ještě konkurenci, tj. autodopravy B,C,.až Z..pak vybrat ve finále autodopravu XY a ještě si tleskat, že moje vlastní autodoprava A nemá práci, je prodělečná a já ji musím platit – to mi hlava prostě nebere a rád si to nechám odborně vysvětlit, v čem tedy je to tak SUPER, že národní dopravce ztratí zakázky a… Číst vice »
Protože kolikrát je krásně vidět, jak státní firma bez konkurence hospodaří. Má samé výhody, na lokálkách už účetně odepsaná vozidla, zaměstnance, zázemí a i přesto bejvá nejdražší.
No jo…ale protože z jakéhosi důvodu musí živit regiment kancelářských pijavic na každý exkrement…
naproste blbosti. „domaci trh“ je dneska trh evropsky.
Za zu jiné strany? Co zakázat dovolenou v zahraničí, aby lidi neutráceli peníze mimo ČR? Aby nesnižovali příjmy národním socialistům.
Kde prosím pěkbě se mi vrátí to, že ušetřím peníze za jídlo a benzín v Polsku. Daně z mé výplaty jsou pořád stejné.
DPH a spotřební daně.
Ale já žádné DPH ani spotřební daně na svůj účet nekasíruji, asi máte špatné informace. Mě se nevrátí vúbec nic.
ty je sice nekasirujes. ale ty ty dane platis.
ta teorie, kterou tu chlapci prezentuji, spociva v tom, ze kdyz nakoupis v polsku, tak “sebe” (mysleno statni rozpocet) pripravis o prijem z dph a spotrebni dane apod.
Přesně tak platím, nikoliv inkasuji. A jako každý normální člověk chci platit co nejmenší daně.
Chlapci jsou asi ultra komunisti, ale můj ani tvůj státní rozpočet to opravdu není.
Podobně uvažují lidé v mnoha jiných odvětvích průmyslu. Politici asi pochopili, že jim není potřeba nic nutit a pak až to praskne, se jim vysvětlí, že si za to mohou prakticky sami.
Možná levněji ale většinou jde i kvalita do kytek
Kvalitu si definuje zadavatel.
Ale nehlídá si ji ..v některých případech
Nehlídal či mu byla lhostejná několik desetiletí. Naštěstí se to otáčí.
Akciovka jako každá jiná, jen s tím detailem že na ni existuje speciální zákon (77/2002 Sb.) a táhne si s sebou jako kouli na noze například povinnost jednat podle zákona o veřejných zakázkách. S tím je vůbec pak legrace. Řešením by bylo buď je z téhle šílenosti, kdy dráhy musí soutěžit každý šroub a každou opravu, kterou z principu nemůže dělat nikdo jiný než původní výrobce (zatímco soukromník prostě vezme telefon a zavolá kam je třeba), nebo naopak soukromým firmám, které se ucházejí o státní zakázky, uložit povinnost jednat podle zákona o veřejných zakázkách také.
Soutěžit veřejné zakázky musí všechny státem vlastněné firmy. A jsou dokonce takové, které přitom i odvádějí státu dovidendy, např. ČEZ. Jinak by to dopadlo, že by se zakázky v takové firmě zadávali kamarádíčkům a stálo by to X-krát víc.
Tak ať se tedy zavede povinnost soutěžit zakázky i pro soukromé firmy, které dělají zakázky pro stát. Tohle pak nejsou rovné podmínky. To je jako když Jančura chtěl ty nové jednotky pro ÚK – prostě si obhlédl trh, a pak zavolal do Bydhoště, že chce aby mu vyrobili X kusů. Žádné tahanice po ÚOHS kvůli neúspěšným dodavatelům a pod.
Jenže majitel firmy si nevybere něco, co je pro něj nevýhodné. A velké zahraniční korporace zakázky dávno soutěží podle vlastních pravidel. Protože nechtějí, aby jim českou pobočku český management rozkradl.
PS: zákon o zadávání veřejných zakázek tu platí už pár desítel let, za tu dobu se ČD mohli naučit vypisovat zakázky v souladu s ním
Zato občas koupí i to, co vůbec nedokáže použít.
Ale to už je jeho problém, ne váš.
A když z těchto důvodů jsou výhodnější jiní, ať se jim také zadá, co se dá!
Je to jako kdybych doma měl manželku co má účetní firmu, ale já si nechal účetnictví dělat u sousedky a manželka by šla na podporu…
Nikoliv – ta vaše manželka má zákazníků pořád ažaž, zatímco těch několik dalších účetních má těch zákazníků spíše méně (v některých případech jen několik málo).
Na žádnou podporu by nešla, ba naopak by mohla své síly o to více napnout ke kvalitnějším službám pro ty zákazníky, kteří jí zůstali.
Chyba by byla nechat to nadále dělat manželku. Vyměnit za sousedku a manželka musí tahat jinde, kde na to stačí.
A taky by si ta vaše manželka mohla uvědomit, že hned čtrnáct docela významných podnikatelů si zejména právě u ní nechává své účetnictví zpracovávat, přestože by si ti podnikatelé mohli to účetnictví nechat zpracovávat u svých manželek, že.
Chudák manželka. Nesmí mít jiného zákazníka než vlastního manžela.
Co kdyby pekla chleba? Musel by všechen upečený chleba zůstat v rodině a běda tomu, kdo by pecen prodal?!
Státní firma (s čímž by mimochodem ČD nesouhlasily – ony se vždy prezentují jako „standardní akciovka“) není automaticky zárukou ničeho. Naopak, často je to díra na peníze, kterou daňoví poplatníci vždy nějak podrží, i když udělá sebeblbější obchodní rozhodnutí. Zároveň nikdo nezpochybní, že ČD šly od v uplynulých 10 letech hodně nahoru *právě kvůli* konkurenci, byť jen nepřímé. Úlohou státu není držet zaměstnanost u „svého“ dopravce za každou cenu. Úlohou státu je zajišťovat dopravní obslužnost tak, aby byla atraktivní, a zároveň ne předražená. Jestli k tomu přispívají tyto pseudosoutěže, toť otázka, avšak alespoň to všechny nutí dát do nabídek trochu… Číst vice »
Jenže ta Vaše „černá díra“ na peníze, představuje a) peníze všech daňových poplatníků, čili i Vaše a za b) ztráty této „černé díry“ v důsledku toho, že ty výkony dělá někdo jiný opět zaplatí česká daňový poplatník. A když se zeptáte na základě třeba z.106/1999 Sb. MD ČR , potažmo státu kolik je finanční rozdíl mezi ztrátou Českých drah (= z principu ztráty výkonů ČD, a.s. v pseudo-soutěžích) versus úspora státu v důsledku výhry někoho jiného než ČD, a.s. tak se dozvíte, že: a) to neumí MD ČR vůbec vyčíslit a dále za b) i kdyby umělo, tak je to… Číst vice »
A když se to zadá ČD, tak se ten zisk zprivatizuje formou dividendy české matce, tedy státnímu rozpočtu? Já jen, že zatím žádná nepřišla.
Daně platí jakýkoli dopravce co vyhraje VŘ a to všechny druhy. Vyčíslit úsporu lze už při podání nabídky , ne že to MD neumí , někdo to jen nechce vidět a je to zcela veřejné.
Pokud ostatní dopravci posílají matkám zisk tak u ČD s jejich věčně červenými čísly je něco špatně už i podle Tebe.
Ale nedokáže MD vyčíslit úsporu nebo ztrátu u ČD vznklou tím, že nějakou zakázku nezískají!
A proč by to mělo MD dělat? Od toho je snad placený management společnosti.
Majitele zajímá jakou mu společnost vyplatí dividendu a když žádnou, tak zpravidla následuje výměna vedení, nebo se takový firmy jako nerentabilní zbaví.
Ta státní firma pár dní zpět naříkala, že nemá dost vlaků. Sice kvůli nehodám, za který nemůže, ale nemá. Takže pokud o tento výkon přijdou, stát vlastní firmě pomůže. Navíc jsou tu nějaký zákony, jak naše, tak evropský, který zvýhodňovat vlastní firmu úplně nepodporují.
Má…holt si budou bavoráci provozovat taxislužbu Praha – Plzeň svými vozidly včetně hnacích…
Do Chebu se taky může jezdit až z Ústí n. Labem…
Jdu si pro popcorn a colu…rychle, než přijde modrá armáda, odboráři a začnou vnucovat svůj názor, že nejlepší, nejúspornější a nejpohodlnější by tam bylo spojit takových 8 šukafonů do ropovodu a jezdit tím :-D:-D
Šukafony tam nikdo nenavrhuje, to snad ani jako záložní souprava.
To obyčejně bývají regionohy…
Trať mezi OL a Bruntálem je z části osazená kamennými tunely a má dost oblouků, kde se kvalitně jednonápravovkama brousí dodnes. Jako Sp tam jezdil Nurek/Brejle s pár vagony anebo Quatro. Ale jinak malebné prostředí…
Rozinka měl naprostou pravdu. Ano veselo už začíná být :-). Když někdo, jako vy, tak krásně demonstruje svojí omezenost a hloupost, to je opravdu jen pro zasmání :-).
Nebo 750.7 a 2x Bdtee, když je to „rychlík“…
Na rychlících tam jezdí 843+043 + 943.tak si pořiďte brýle .
Tedy 30 let starý šrot.
Přičemž např.rada 628 je zbrusu nová a vyvonena
A co teprve takové high tech vozy B, BDs, Bymee, 810, 854, 811, atd. Ty sjely včera z výrobní linky!
Už 20 let jen s drobnou obměnou někdy v polovině, kdy místo 943 jezdily 954.
Nesmysl…ze Cvilína do Skrochovic je 120 km/h a z Opavy do Svinova 100 km/h…
Takhle nějakého žraloka nebo pavouky…
Bylo by to vhodné, ale jedině pokud by to nedopadlo tak, že by si to vlaky odstály ještě déle v Krnově (už i tak je tam ten pobyt neuvěřitelně dlouhý).
Mmch. o to víc bije do očí, když po vámi popisované trati jede 811 ČD s v(max) 80 km/h.
Vždyť už je to dávno rozhodnutý.. tak k čemu ta komedie. I vrabci na střeše si povídají, že tam bude Arriva. Jaké by to bylo překvapení, kdyby na trati zůstaly České dráhy
I cestující na Moravě a ve Slezsku si zaslouží kvalitní rychlíky, tak doufám, že máte pravdu.
Arriva rozhodně kvalitní rychlíky nenabízí. 843 jsou mnohem pohodlnější a technicky vyspělejší vozy, než 845.
technicka vyspelost se posuzuje tim, ze tam plati rezijka?
Ne.
843 má na rozdíl od 628 plošinu a vozíčkářské WC, stahovací okna, a jsou o nějaký ten pátek mladší.
No – jen porovnejte původní stanoviště:
http://up.picr.de/25168841vb.jpg
A co servis?
628 v Olomouci asi neznají, 843 znají jistě perfektně.
Možná jsem zaujatý ale nezlobte se na mně, z pozice strojvedoucího je ta herka 628 oproti 843 sto let za opicema. Žádná EDB, ARR ani klimatizace, palivová páka jak na šukafonu s tím bych fakt chtěl jezdit na 170km dlouhém rameni. Bez retardéru z Domašova 17 km na 20-ti promile jim ty kotouče shoří. A chci vidět jak do toho naloží elektrický vozík nebo maminku s kočárem pro dvojčata, tyhle lidi běžně vozíme. A v pátek ze Svinova ve vlaku běžně 300 lidí, to neodvezou ani dvěma jednotkama.
Že 845 klimatizaci nemá? A co poslední 3 jednotky? A další budou jistě přibývat
A kde by je vzali? Ani Německo neni bezedné. A mate- li představu ze se bude klima dodelavat do toho co uz jezdi , no je to mozne . Jen nutno ubrat 40kw z vykonu jiz tak lineho stroje.
To bych asi zatím úplně stoprocentně netvrdil. Zaslechl jsem něco o tom, že ta klíma dává celkem zabrat střeše a jsou s tím trochu problémy.
Nehledě na to, že už tak v kopcích problémovým jednotkám dál ubírat výkon asi nejde všude. Např. tady přes ten Nízký Jeseník bych o tom nápadu měl trochu pochybnosti.
Páka je v tomto případe kontroler ne? Brzdy neshoří , nehoří ani na Jedlové , ale jinak jste to popsal přesne. Jizda z kopce vypada tak , ze se brzdi o 15km/h méně než je tratova rychlost a pak se to necha chvilku jet . A když je 30 nad nulou do kopce se uvaří hydropřevodovka . Jako mezi Č lípou a Jedlovou. Zčásti se mi zdálo že snad i kvůli absence znalostí principu práce teto prevodovky ze strany strojvedouciho , ktery dal 8. stupeň a vlak jel 20km/h.
Však se mnou souhlasíte…tak co by jste se omlouval… 😀
845 (neboli 628) mají i bezbariérové (vozíčkářské WC). Navíc 845 má i stanoviště předělané. Navíc by se to opravovalo v Malešicích, ne v Olomouci…
Stanoviste predelane nemaji , jen dodelany nektere narodni nezbytnosti , a bezbarierove wc maji stroje oznacene poradovym cislem .3xx . A tech je kolik? 20?
Stahovací okna mám rád, nejlépe úplně a na kliku nebo na řemen, ale za technicky vyspělejší se považují varianty, kde se vyklánět nebo vyskakovat z okna nedá.
Dejte už s těmi režijkami pokoj, je to fakt trapné. Žádnou režijku jsem v životě neměl a nikdy mít nebudu. Normálně platím jízdné. Že nenávidím německý šrot vážně není o tom, že mám cokoli, čemu by se řikalo režijka. Kdyby ČD nabízely 845, tvrdil bych o nich to samé.
Technicky vyspělejší 843 je, to je zcela objektivní fakt. Počet hnaných náprav, výkon, dynamika, navíc 845 je skoro o 10 let starší. 845 absolutně není vozidlo dělané na tak hrbatou trať, jako je 310, nevím, jestli znáte její sklonové poměry.
Třeba tím že pod linem nejsou prorezle plechy podlahy . Specialne u schodu
Jojo 30let starej krám, kterej je pro dopravce tak atraktivní, že ani nedostaly nový motory, jak řada842 ..
„Arriva“ a „kvalita“ sa navzajom vylucuju.
Co máte proti Desirům v Libereckém kraji či proti Stadlerům GTW/Lintům ve Zlínském kraji?
Chronologicky, nebo podle abecedy?
Podle abecedy. Jen do toho. 🙂
Myslím že na R27 nikdo desira ani GTW nenavrhuje. To budou na 100% 845.
To jistě. Já ale reaguji na tvrzení „„Arriva“ a „kvalita“ sa navzajom vylucuju.“
To, že v realitě třeba mezi Tanvaldem a Turnovem ta Desira téměř nejezdí, ačkoliv byla slíbena?
Tak nějak…a tady teprve…843 je rychlejší než 628…
Tak to není ani náhodou.
Tak než 628 ano, spletl jsem si to s Desirem 642.
Za pravdu Vám dá tolik lidí mínusu
Ta kvalita jako R Liberec-UNL. V pátek místo 2x 845 kterou vyhráli soutěž, tak 1x 845 a na stojáka.
Kolikrát jsem jel nastojáka a byly to ČD….
Já jenom jednou…a to jsem jezdil 27 000 km ročně…
Takže je jistý, že to ČD nevyhrají ?
Na R8 sa im ta kvalita napríklad podarila:
Staré vozne, ale s obsluhou. Čo na tom, že prakticky sú to Bčka s klimatizáciou.
R8 nic moc .posilové vozy nejezdí.
V září jsem měl rozhovor s průvodčím vlaku linky R18, kterou jezdí Přerováci, pravidelně školí uprchlíky or RJ a linky R8.
Tyhle zaručené pravdy modré armády jsou taky super.
A co tam hodlají nasadit? Jednotky 845, ktere vetsinou provozuji, udajne nevyjedou poradny kopec, protoze byly navrzeny pro rovinate oblasti v nemecku a na rozdil od 843, ktera tam jezdi doted, maji pohanenou jen jednu napravu.
V případě že vyhraje Arriva navrhuji aby linku převzali už od října ať se ukáží jejich kvality. My tam s 843 každý podzim bojujeme abychom dojeli a není to sranda a to máme na vlaku 4 poháněná dvojkolí, tak jsem zvědav jak se popasují s touhle nelehkou trati se svými hvězdnými jednotkami 🙂
A od prosince (= začátek GVD) do cca února (v horském úseku možná až března) se tam podle vás kvality vozidel neukážou?
Ne, protože to není popadané listí, které je ten největší problém.
Jestli není spíš problém, že Dobrá správa není schopna (bez ohledu na dopravce, který tam jezdí) to listí průběžně odklízet, pakliže je známo, že to působí problémy pro jízdu vlaků (pozn. zrovna pod Bruntálem i takovou, že tam jeden vlak uvázl, aby pak na mokrém listí nedobrzdila lokomotiva, která jej jela vysvobodit).
Možná, kdyby se vykácelo 300 metrů od trati a daly tam podle trati nějaké zachycovače listí …
No…v letech 2015-2019 to asi bylo lepší, když jsem na R 1126 i 1133 jezdil jen a pouze x43…
Nikdy žádný brejlovec s vagony… 🙁
Zazil jsem jizdu v listopadu z kolina do rumburka s 845. Az do Č Lípy to šlo. Pak uz v zastavce č lipa střelnice to nemohli rozjet , neustale prokluz. Do Boru prumerna rychlost 25km/ h a kdyz strojvedouci zkusil 4. stupen opet okamžite prokluz. V tom oblouku pred Borem jsem myslel ze to nedojedem. Vrchol byl kdyz vypravci v Boru s účastí rekl strojvedoucímu ,,to to dnes klouže co? A fira mu sdelil že jsou špatne ( nebo málo,,- bylo to po te dlouhe vyluce mezi lípou a borem) obroušené koleje. Na kopci v Jedlove + 30 min. Ze… Číst vice »
No paradoxně (vyjma listí) asi dobře, průšvih nastává od června do září.
845 je trakčně na úrovni Regionovy.
všechno to rozdrobte…už teď je v tom pěknej binec
A čemu nerozumíš?
Tady bude dnes veselo!
Přesně, nikdo nesmí nakupovat u s.r.o. se sídlem v ČR, prohlásil a dál pojídal banán, zcela určitě dovozový a koupený u s.r.o se sídlem v ČR.
Doufám že arriva to nevyhraje.
… důležitě poznamenal soudruh v nepadnoucí tesilové uniformě vonící naftalínem. Poté si začal broukat „Já jsem ajznboňák, kdo je víc“ ťukaje si do rytmu svou režijkou o plechový odpadkový koš s prolisem ČSD
Já nedělám u ČD ani ČSD .nemám nic proti konkurenci ale Arriva není zlepšení..když tam dá 845ky.
Má levnější jízdné, takže je.
To je zlepšení?
Vy snad chcete za stejnou službu dražší jízdné?
Za stejnou službu jo? Já vím , bylo to jen párkrát , ale v těch nevytopených kupé půjčených od kžc jsem měl tu smůlu sedět. Do podzimu 2019 pěkné čisté vyhřáté vagony od čd.
No samozřejmě…metro na stojáka je přece taky levnější než taxík se sedadly…
Kapacita je stejná u obou soutěžících, takže vaše srovnání je mimo míso. Mmch v taxi n3budu mít ještě tři další hodiny zalehlé uši
Tak nějak…to by jistě protěžovala své četné autobusové spoje v této části naší vlasti…