Ministerstvo dopravy začalo s výběrem dopravce na rychlíky Olomouc – Ostrava

Řídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhyŘídící vůz 943 na rychlíku R27 v Opavě. Foto: České dráhy

Dosud na trati jezdí České dráhy.

Mezi nabídkami Českých drah a Arrivy bude vybírat ministerstvo dopravy provozovatele rychlíkové linky R27 Olomouc – Krnov – Ostrava. Začal takzvaný rozstřel, který rozhodne o dopravci na této trati od letošního prosince do konce roku 2027.

Osloveni byli všichni dopravci, kteří o provoz na této lince projevili v roční prenotifikační lhůtě zájem,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Martin Brychta. Kromě Českých drah a Arrivy se už nikdo jiný nehlásí.

Linka R27 mohla být první, která prošla otevřenou soutěží. Už měla i vítěze, společnost RegioJet. Tehdejší ministr dopravy Zdeněk Žák, který se dostal do funkce během úřednické vlády, zakázku zrušil. Na trati dál zůstaly České dráhy. Podle aktuální smlouvy jezdí České dráhy na této trase za 148 korun na kilometr, roční objem smlouvy je 750 tisíc kilometrů.

Cestující bez ohledu na výsledek rozstřelu nečeká na trati zásadnější změna v kvalitě. „Protože se nejedná o standardní nabídkové řízení na dlouhou dobu, ale pouze o přímé zadání na kratší období, budou požadavky na vozidlový park konzervativní. Uvedené nelze popsat na krátkém prostoru, ale v principu bude požadováno vozidlo schopné provozu na předmětných dráhách, potřebných úvraťových časů pro provoz přes Opavu,  s maximální rychlostí alespoň 100 km/h, s kapacitou kmenové soupravy alespoň 190 míst, akustickým a vizuálním informačním systémem apod.,“ dodal Brychta.

Teprve po uplynutí nové smlouvy by měl na trati jezdit dopravce, který vzejde z otevřené soutěže a se smlouvou na patnáct let.

Tagy Arriva vlaky České dráhy linka R27 Ostrava - Krnov - Olomouc Ministerstvo dopravy R27
252 komentářů