Ministerstvo dopravy odmítlo námitky Českých drah proti výběru Arrivy
Motorový vůz 843 u Staré Paky. Foto: České dráhy
České dráhy se mohou obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
České dráhy se mohou obrátit ještě na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Ve své době, asi tak před týdnem, čtrnácti dny pplk. Prymula měl ve svém vystoupení kritickou poznámku na adresu všech železničních dopravců k omezování jednotlivých spojů na síti a to z důvodu značného omezení rozptylu cestujících ve vlaku, kteří jsou vtěsnáni do zbývajících spojů. Jak tedy koresponduje např. na R14A, 14B výměna vlakových souprav 843 ČD za 845 ARR, kde „vlak“ arriva, dá-li se tomu tak říc, má mnohem hustší kapacitu sedadel oproti vozům řady 843? U arrivy, dostanu-li se na tzv. dvojku sedačku, je můj spolucestující sedící za mnou cca vzdálen pouhého půl metru ode mne a tudíž mi… Číst vice »
Mmch, to je pravda, že ČD teď otáčejí R v Pardubicích na ostro (nehledě na přenášení zpoždění), protože zjistili, k čemu se používají řídící vozy, nebo je to sprostá pomluva?
Nevím jak v Pardubicích, ale ve Dvoře Králové teď během výluky určitě „naostro“.
Není to pravda. Dělají to jen v pátek odpoledne, kdy druhou soupravou zesilují. Jinak je stadnartně na dvě hodiny odstavují na své vlastní koleje, provádějí úklid, doplňují provozní kapaliny. Ty řidičáky jsou tam aktuálně spíš kvůli výlukám na obou stranách a určitě před tím nestály někde v kopřivách.
Rezijky a polorezijky konci, pro normalni cestujici diky tomu prijde zlevnění jízdného a zvyseni pohodlí. U odboraru bylo asi hodne nablinkano.
A kde máte režijkách napsaný???
O režijkách není nikde nic napsaný,jen o Arivě…
Spravedlnost…neumí číst….my o koze a on o voze….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Docela jste pobavil tím zvýšením pohodlí, 845 rozhodně nepřináší zvýšené pohodlí, oproti 843, spíš naopak, klimatizaci taky nemá a méně otevíratelných oken, a jen vyklápěcí.
bude asi velká sranda jet z UL do PU na jeden zátah něco vyřídit (cca 5 hod jízdy šrotem) a po vyřízení asi tak za hodinku jet zpátky 6 hod, stejným šrotem do UL – no potěš kufr – to raději půjdu pěšky
A co jet jako všichni ostatní už dneska dvě hodiny přes Prahu?
kdo by jel tuhle štreku? to je přeci nesmysl, navíc tohle jet 843 nebo 845 nevidím moc rozdíl, kduž nebude vedro tak ta 845 poskytne lepší pohodlí
Šrot jako šrot, ale 845 má záchod a lepší schody..
Já žasnu, kolik lidí se tady ještě pořád zbytečně zabývá tím, co je stejně už dávno rozhodnuto – a zatím Míša Štěpánů v klidu obchází potřebné kanceláře, aby včas dohodl, jak a za jakých podmínek budou vlaky ČD jezdit v závěsu rychlíků jeho současného chlebodárce z Pardubic do Rosic nad Labem, aby preventivně otupil případné námitky týkající se vyčerpané propustnosti: co má klasické „kuple a hadičky“, to fyzicky spojovat lze, takže jde vlastně jen o administrativní záležitosti, tedy o podíly na provozních nákladech a o vyladění oběhů vozidel ČD tak, aby se v Pardubicích jednotky ARRIVY nesjížděly s „regiosharky“ ČD… Číst vice »
Ať nezapomene vyjednat u ČD čerpačku a odstavné koleje.
Ten pán co mi dal mínus si zřejmě myslí, že Arriva jezdí na vzduch a v noci levituje.
Bohužel nevím o tom, že by ČD patřili nějaké koleje(kromě dep, kde ARRIVA stejně nestojí a stát nebude), když už tak odstavné koleje u SŽ…
Nevím neznamená, že nejsou. Na přednášku co komu v Pardubicích patří a co je už zlikvidováno z důvodu přestavby bohužel nemám čas.
Omyl, co jsou čtyřstovkové koleje u starého nádraží (minimálně 400, 402) jsou ČD, pak ještě vzadu co je nějaká 43, tak tam jsou myslím koleje ČD, minimálně ta 43.
Správně určíte vlastníky kolejí a stejně dostanete mínusy. To nic nesvědčí o Vás, ale o těch co je dávají. Pravdou je, že významná část kolejště východně od perónů patří ČD a to včetně technologií co u nich jsou. Navíc tam budou potřebovat člověka, který jim nahází ruční výhybky.
sám jsi regiokřáp
už vidím jak při rychlých obratech v Pu budou stíhat ještě spojovat, je tam 8minut, tím sice arriva mohla nabídnout nižší cenu, ale stabilita půjde do kopru..
Barva dresu je mi fuk. Ale není mi jedno, že jednu línou herku na dlouhou dobu vystřídá jiná líná herka. A naděje na významné zlepšení je v nedohlednu.
A všiml jste si co se děje venku? Jestli ano, tak za tu línou herku buďte rád. Protože pokud to tak půjde dál, tak nebude ani na tu línou herku.
Vím, co se děje, nebojte se. Ale uniká mi souvislost mezi celorepublikově (celosvětově) špatnou epidemiologickou situací, se všemi z toho plynoucími důsledky a regionálně se velmi výrazně lišící kvalitu poskytovaných, pro cestujícího stejně nákladných, služeb ve veřejné dopravě. Někde jezdí pěkné, relativně nové, pohodlné vlaky, ale my máme být vděční za „línou herku“? A to za minimálně stejnou cenu jízdného. Sorry, ale ne, nelíbí se mi to. Chtěl bych vidět nadšené výrazy cestujících třeba na trati z Prahy do Ostravy (Brna, Plzně, Ústí, Pardubic, Olomouce…), kdyby měli cestovat výhradně tím, čím musíme cestovat my. A stejně, jako my, by neměli… Číst vice »
Ta souvislost spočívá v tom, že stát, respektive veřejný sektor obecně nebude mít v příštích několika letech zrovna na rozhazování. A jelikož nové vlaky stojí objednatele víc peněz než ty „staré herky“, tak se holt tam kde se ty nové vlaky nestihli objednat v dobách kdy bylo lépe, budou muset spokojit s tím co je.
Jojo někde lítají letadla a někde ne,někde plují lodě a někde ne…
Jinak to čím musíte cestovat „vy“,
tedy předpokládám v místech kde bude jezdit Arriva asi odpovídá významu tratí,jejich parametrům a využití. Co byste v rámci šotouščí spravedlnosti chtěl,Pendolino do Náchoda a Liberce, nebo snad regiošuk do Varšavy a Vídně? Doprava vždy vychází z místních potřeb,podmínek a stavu pokladny. Už Pražák vám naznačoval,bude hůř,a oborech žijících z dotací zvlášť.Nepochopil jste nic. Nárok na stejnou kvalitu dopravy na všech tratích je iluzorní i v tučných časech. Ať se vám to sorry líbí nebo ne.
To je fakt a já jej nijak nerozporuji. Vy mi zase, prosím, neupírejte přesvědčení (a nespokojenost), že náš region je dlouhodobě na okraji zájmu co se dopravní infrastruktury týče a z toho vyplývající touhu po „něčem lepším“, než je „stará herka“. Jde to jinde, tak proč u nás ne? Pro info jsem z Liberce.
Protože někdo si toho Černého Petra prostě vytáhnout musel. A jak píše Chronosphere, v tomto regionu zase ta poptávka není tak silná, takže vás vždy někdo předběhne. Je to fér? Asi ne. Ale tak to prostě je. V jiných oblastech života bude na chvostu zase jiný region. A znovu opakuji, v příštích letech se to rozhodně nezlepší, mejdan skončil a teď je potřeba ho zaplatit .
Trefil jste hřebíček na hlavičku. Tedy skoro. Jen bych si dovolil malinko poupravit Vaše tvrzení o slabé poptávce. Tam, kde pokulhává nabídka, poptávka nikdy nebude rekordní. Tedy, pro příklad, budu-li nabízet pouze šeredná, kyselá a nahnilá jablka, nemohu se divit, že poptávka po nich bude výrazně menší, než třeba u souseda, který nabízí fakt pěkná, sladká a šťavnatá jablka za tutéž cenu.
A ke zmíněnému karbanu… Černého Petra jsme si nevytáhli. Byl nám rozdán. Asi před šedesáti lety. Teď se s tím jen naučit hrát. Protože smířit se je zbabělost.
Právě křáp mejdan začíná
Ten už tam léta probíhá, mezi 843 a 845 není velký rozdíl. Jenže v současné situaci na nic jiného nemáme a nějaký pátek ani mít nebudeme. A pokud tak půjde dál, budeme muset časem omezovat i ty křápy.
Protože Půta!!!
?
Nevíte někdo, kam se přesunou rakve?
D3 Melnik-Mseno -Mlada Boleslav- Mladejov a asi i Lomnice a Stara Paka (co rada pusti Arriva)
Tak tam lidi uvidí opravdu zlepšení. Místo 810 a 814 budou vozit 843 To je super.
To by mě zajímalo, kde jste vzal to že arriva ráda pustí Lomnice- Stará Paka?
No, to by byl zase další vej…d s ČD. Na to si musíme ještě rok počkat.
a proč asi to arriva pustí, že by se to adamkovi nerentovalo. Nacpal bych jim jako bonus Smrřovka-Josefův Důl a to povinně bez jakéhokoliv výběru a soutěže
Tak já už nevím jaký smysl tohle všechno má. Stát jako 100 % vlastník ČD rozdává práci jiným a tím pádem svého národního dopravce pohřbívá pomocí úředníků krajů, mnohdy lidí, kterým je všechno absolutně jedno…To je stejné jako bych já vlastnil velkou autodopravu, měl spousty aut, šoférů, ale svoji práci bych prodal šmudlovi s malou Avií vedle z vesnice a to jen proto, že jeho podkopnutá nabídka byla o korunu levnější….Netvrdím, že konkurence není třeba pro dobře fungují tržní prostředí, ale tohle je postavené na hlavu.
Žijeme v tržním hospodářství. Jezdilo se roky za šíleně přemrštěné ceny. Buď si to ta banda uvědomí a začne s tím něco dělat, nebo jim zvoní hrana. Ta pohádka o velkém dopravci a Avii je taky přitažená za vlasy. Arriva nemá jen 845. Díky ní jezdím Lintem a Stadlerem. Loni jsem se kodrcal v 810.
Chápu trh, konkurenci a pod. Ale jak je možné, že za první republiky byly ČSD tam kde byly ? A přitom to byla jedna společnost, nikoho nenapadlo ji dělit na koleje a vlaky …. a parní trakce byla náročnější na personál a jeho nasazení, zvláště v zimě …
Nemůžete srovnávat dobu, kdy prakticky neexistovala individuální doprava a dostat se někam šlo jedině vlakem (pokud jste si nestopl povoz), na který jste si musel hodně přivstat a ČSD měly monopol. Z Prahy do Brna to asi ani jinak než vlakem nešlo. Dnes si podle stavu oprav D1 vybíráte, jestli pojedete svým autem, Flixbusem, SA nebo jiným dopravcem nebo vlakem ČD nebo SA. Další věcí je změna přístupu státu k managementu a přístup managementu ke svěřeným hodnotám v roce 1930, 1980 a 2020…
Ale jistě že šlo. Mohl jste jet autem, pokud jste na něj měl.
Což vzhledem k tomu, že cena automobilu se tehdy rovnala ceně menšího domku, měl málokdo.
1920 – 3.500 registrovaných aut na 15 mil. obyvatel.
Dnes cca 6 mil na 10 mil obyvatel. To opravdu chcete srovnávat? 🙂
nejezdilo. porovnejte ceny jízdného a platby od objednatelů s Německem nebo Rakouskem. Nová vozidla totiž stojí stejně a v případě nákupu v menším množství spíše více. Tohle je z dlouhodobého pohledu cesta k tomu, že v ČR budeme jezdit s veteránama ještě hodně dlouho.
Postavené na hlavu je to, že někteří stále žijí v socialismu, který byl typický tím, že stát vlastnil v podstatě veškeré výrobní faktory. Vše, co vlastní stát, je náchylné k morálnímu hazardu, protože ti dosazení lidé v podstatě za nic neodpovídají, protože rizika nese stát. Naopak bývají dražší, protože když jim nikdo nekonkuruje, nemají důvod se více snažit cokoliv zlepšovat.
Jenže to samé platí při zadávání veřejných zakázek, čímž je ZDO, a zvláště tento exemplární případ s Arrivou a MD, causa par excellence. 😀
Potom je mnohem úspornější a pro cestujícího ekonomicky optimální, pokud je takový výkon pod trvalou kontrolou veřejnosti, tedy jde o trvalý závazek veřejnou správou vlastněných společností – protože je možno je auditovat nástroji veřejné kontroly!
Zkuste rozlišovat klasické tržní prostředí od základní dopravní obslužnosti, ano?
No, zjevně moc netušíte, o čem mluvíte. 1) Státu může být celkem ukradené, jak je na tom firma po finanční stránce. Státu jde o to, jestli firma plní nebo neplní závazky. Proto musí být smlouvy dělány tak, aby se ty závazky plnily. To, jestli to stát umí nebo neumí je úplně jiný problém než to, zda je výhodnější transparentní výběrová řízení nebo vše házet monopolu. 2) Stát samozřejmě disponuje nástroji, kterými může kontrolovat nejen státem vlastněné firmy. 3) ČD není státní podnik, ale akciovka ve vlastnictví státu. A víte, proč se ČD nemohou osamostatnit (tedy aby nemusely dělat výběrová řízení… Číst vice »
“ To, jestli to stát umí nebo neumí je úplně jiný problém než to, zda je výhodnější transparentní výběrová řízení nebo vše házet monopolu.“ – Ne, je to ta stejná otázka. Buď to chcete jako státní manager dělat poctivě, nebo nechcete. Takže buď si fungování státní firmy pohlídáte, nebo to veřejné výběrko pokřivíte přesně tak, jak se stalo tady. „A víte, proč se ČD nemohou osamostatnit “ – A proč by se měly osamostatňovat? Tím, že osamostatníte ČD, darebáky z MD nevymetete. „proč by to nemělo fungovat u železnice“ – Jistě že to může fungovat u železnice. Pokud s „nižší… Číst vice »
Můžeš ty nástroje veřejné kontroly třeba u ČD blíže popsat?
Asi myslel to utajování všeho možného i nemožného, jako třeba počtu cestujících přepravených za naše daně na různých linkách.
Na ČD se třeba dostane (přímo či nepřímo) NKÚ, na Arrivu nemůže.
Ale to stále není veřejná kontrola. Stále kontroluje vlastník a ne veřejnost.
ČD jsou akciovka a každý rok dělají audit, a samozřejmě zveřejňují výroční zprávu v souladu se zákonem.
Pokud by tvoje firma měla jenom kamiony a potřeboval bys na stěhování na samotu dodávku, vážně bys přemluvil svého řidiče ať tam jede poloprázdným autem a riskuje zapadnutí?
A to je případ MD a ČD?
Jaktože to v Rakousku jde, co?
A cožpak třeba v takovém Německu.
Případ MD a ČD je fakt, že ČD jsou méně výhodné (neříkám dražší, protože nejde jen o cenu).
Reakce MD by měla být mimo jiné i kontrola toho, jaké a proč podávají ČD nabídky.
Je potřeba podpořit naše západní sousedy v této nelehké době.Vždyť se máme tak dobře.
Arriva vlaky s.r.o. je českou firmou. Daně platí v Česku (stejně jako ČD).
Dividendy platí do Německa.
A kam platí dividendy ČD?
Odborářům. ;-P
Tak to je lepší ušetřit těch 300 míčů a dát to Arrivě:-)
A zisky jdou kam?
A zisky z ČD jdou kam?
Aspoň ne do Německa.
Takže znovu, zisky ČD jdou kam? Zpátky do rozpočtu formou dividend?
A obnovovat vozidlovy pRk budou z čeho? Melete nesmysly.
Nesmysly meleš ty, vozidla jsou jasně daná smlouvou před každým kontraktem a na jejich požadované stáří/kvalitu je uchazeči předem naceněná nabídka. To co zůstane jako čistý zisk nemá s původní nabídkou nic společného.
Takže znova od začátku, Arriva zisk odvede na dividendách do německa (jak se zde šotoušci pohoršují) a ČD ho odvedou svému majiteli kam? Do pr..le?
Dle toho jak vlastník rozhodne. Stejně jako Arriva. V čem je rozdíl?
a ještě to doplním.
1. Nevím z jakého zdroje máte info, že Arriva vlaky je v zisku. Můžete to prozradit?
2. pokud by byla v zisku, nejspíše by ji DB nechtěly počátkem roku prodat.
3. vlastníkem ARRIVy jsou DB, tedy vlastně Spolková republika Německo.
4. i kdyby Arriva vyprodukovala nějaký zisk, o čemž si dovolím pochybovat a odvedlaho DB, tak DB jsou tak zadlužené, že vlastník, tedy SRN by z toho měl kulový.
a do třetice. Nepásli jsem spolu krávy tak mi netykejte.
Minimálně umožňuje Němcům dále využívat to, co by sami jinak někde nákladně deponovali nebo likvidovali – takto jim to žádné jejich finance „nežere“, ale spíše ještě i něco málo vydělá.
tos tak trochu, dost ujel, Arriva je dceřinou společností DB … takže kde končí finance?
Špatně je na tom především to,že stát nějakého národního dopravce na železnici vůbec vlastní. To je ta nejhorší věc na české železnici.
Právě ta nejlepší, ještě z něj udělat zase státní podnik. Je potřeba mít dopravce, kterého vlastní stát.
A taky ještě pivovar!
Ale ten přeci máme – Budvar.
Budvar je narozdíl od ČD slušně ziskovej a ne Černá Díra na peníze. Není žádný důvod vlastnit dlouhodobě ztrátové podniky, které mi nic nenesou.
Až na to, že ČD vykazuje za poslední roky zisk.
Tak kolik byly dividendy?
Vy to máte všechno opravdu popletené. Chápete, co je to veřejná doprava, chápete, že nikdo nespočítal skutečná náklady v dopravě a že podle toho se neposuzuje, takže je vše zdeformované? Trchu se zamyslet.
A když se stát zbaví toho ztrátového podniku, tak dopravní obslužnost potom zajistí kdo?
jinej podnik?
Jiný podnik? Který podnik zvládne vyjezdit celé kraje? Leo expressu nabízel Pardubický kraj trať 238, ale ten to odmítl, že by to nezvládl odjezdit. A můžete si co říkat, ale dopravci tolik vozidel nemají, aby se podělili byť jen o ramena. Nebo má Arriva tolik vozidel aby krom té jedné linky v Praze odjezdila i ostatní eska?
“ Leo expressu nabízel Pardubický kraj trať 238, ale ten to odmítl, že by to nezvládl odjezdit.“
Mimo jiné je otázkou, v jaké lhůtě (mezi podpisem kontraktu a začátkem „jezdění“) to měl převzít.
Jestli např. 3 – 4 roky, pak je divné, že to nepřevzal a pak máte ve svém příspěvku pravdu.
Jestli jen pár měsíců, pak není divu – takto rychle by to nestihl zodpovědně převzít snad nikdo.
Odkaz kde to Pardubický kraj nabízel?
Pekárnu, mlékarnu, řetězec potravin, JZD, veřejný dům…
Na obecního blázna jste zapomněl.
To mi rekněte, která soukroma a nasledně zestatněna železnice na uzemi Československa byla zisková?
A také stavební firmu, hotel a cestovní kancelář…
Pán chce asi zdražení.
Z jakého důvodu?
Z důvodu zkušeností trhu? Dražší je jak SJT, tak třeba zcela liberalizovaná Británie.
„To je stejné jako bych já vlastnil“
Není to stejné. Stát je veřejnoprávní subjekt, ne soukromá osoba.
Pokud byste to své autodopravě zadal dráž než by to odjezdila jiná autodoprava, byla by to jen a jen vaše ztráta.
V případě státu toto neplatí.
(Pomíjím, že Arriva je nadnárodní společnost, tzn. ne „šmudla z vedlejší vesnice“, dále pomíjím, že na nabízených výkonech nebyla „o korunu“ levnější; a radši taky pomíjím, že i autodopravy jsou vícepráce poskytnuté jinou autodopravní společností vcelku běžné.)
Takže podle vás stát nemá zadávat nic.
Ne. Tuto smyšlenku jste si domyslel sám.
Jakto? Na co ZDO? Proč to nepokryje trh?
Tak ještě aby za horší vozidla, chtěla víc. A jestli byl i rozdíl v tom, že ČD narozdíl od Arrivy, by pokladny držely, není to zhoršení?
To, že vozidla řady 845 jsou horší než rakve ČD, je velmi subjektivní údaj.
Subjektivní a v čem? Méně hnaných náprav, horší přenos výkonu, slabší výkon motoru, horší větrání, to jsou zcela jasná fakta.
„Vybral“ jste si jen část (to, co se vám hodí).
„Zapomněl“ jste na vakuové WC, dále skutečnost, že ta WC jsou dvě; zásuvky a wi-fi ve vozidle, kde naopak vše uvedené je lepší u 845.
Tzn. obě vozidla mají svá „pro“ i „proti“, proto je subjektivní uvádět, že některé z nich je horší/lepší.
Nadnárodní Arriva ve vlastnictví 100% státních DB. To nemyslíte vážně??
Arriva od Británie přes Nizozemsko či Dánsko až po Česko. Ano, velmi nadnárodní společnost.
Hm, tak to jo. Jako zajímavost připojuji info z http://www.arriva.cz:
Profil
Arriva je jednou z největších dopravních společností v Evropě, která ve 14 evropských zemích zaměstnává přes 60 000 lidí a ročně přepraví více než 2,4 miliardy cestujících. Od roku 2010 je součástí koncernu Deutsche Bahn.
a proč asi arrivu z Británie vyhodili?????
Stát ale potřebuje do té „své“ a.s. sypat co nejméně a nejlépe by měl z té „své“ a.s. spíše dostávat dividendu, toho docílí právě uvolněním konkurence, které donutí ČD zefektivnit fungování (vím, je to šedá teorie, strom života je zelený, ale takto zhruba by to mělo fungovat). Řečeno s M.Kechlibarem, házet státní peníze do Černých Děr v červených číslech je špatně, ať už jsou státní nebo privátní.
Kapitalismus je boj o peníze, blaho a spokojenost cestujících je pojem o kterém je se jen mluví.
Máte pravdu jen z části. Kapitalismus o tom mít své vlastní blaho. Pokud ten kapitalismus funguje dobře, tak to vlastní blaho nedocílíte bez blaha ostatních (protože vám nic nezaplatí a nic mít nebudete). Tam, kde jsou dotace (a já proti nim v podstatě nic nemám, protože chápu, že něco bez nich fungovat nemůže) je ovšem trh pokřivený a zde nastupuje role státu, která má dát mantinely k hraní hry. A přesně to MD teď dělá. Skutečně to není o tom, že zlý Jančura vykořisťuje lidi (i když jako tlučhubu ho rád nemám) a vrcholovému managementu ČD (což je akciovka, i… Číst vice »
Jj, krásné pohádky studentíka 2. ročníku ekonomky.
Vy jste dobrý komik. Místo jediného argumentu raději ostatní urážíte. Má se smysl s Vámi dohadovat? Těžko, protože stejně dostanu na oplátku jen urážku 🙂 Klasika internetových hrdinů, kteří o problematice ví kulový, ale potřebují se sebeprezentovat 🙂
Ale jistě že o tom vím hodně. Asi víc, než se vám zdá. Vy studující ekonomové absolutně ignorujete moderní psychologii a sociologii. Vaše věta „Pokud ten kapitalismus funguje dobře“ je krásné zbožné přání na úrovni teze „pokud ten komunismus funguje dobře“. Vy tady na první místo dáváte jakýsi abstraktní axiom ideálního světa a tváříte se, že taková meta je ve světě, kde žijí reální lidé, v podstatě automatická, stačí se jen „trochu snažit“. Typický postkomunismus: Úplně stejný přístup jako komunisti. Vaše teze jsou prostě strašně naivní. Neumíte vyčíslit jakýkoli nepeněžní přínos nebo náklad, z vašich příspěvků krásně chybně zobecňujete lidskou… Číst vice »
Jančura jediný zavedl spojení k teplému moři. Jestli zlý nebo hodný není podstatné zabezpečil službu na kterou se ČD z vysoka vy…..
služba byla kvalitní a cena odpovídala.
Dotace jen v minimálním korupčním prostředí. U nás vyhozené peníze. Nechápu jak si můžeme jezdit jak páni, za tak mimořádně nízké jízdné. Hodně koukám na Slovensko, jejich přístup se mi zdá racionalnejsi.
Slovensko je bohužel v dopravě ještě větší katastrofa než my. 🙁
Jízdné sotva odpovídá příjmům lidí. Proto ty ceny, protože celá ekonomika není a nemůže být zajišťována podle skutečných nákladů (aspoň v současné době). Nebo spíše se nechce, aby to tak bylo. Protože by ubyla řada kšeftů a jakmile by se začaly započítávat skutečné náklady, pak řada věcí by skončila, včetně silniční dopravy. Prostě by se muselo vše změnit a to si žádný politik netroufne. Prostě pravda se nenosí. A to až do té doby, než nastane skutečný průšvih a vše zkolabuje. Obávám se, že k tomu máme docela nakročeno. Stačí další nějaká epidemie či přírodní katastrofa. Na nic není stát… Číst vice »
Nejste příbuznej Michala Davida? Tihle vepři se měli mnohem lépe než většina nárida i za bolševika…
Vyvěste rudé fangle a pro výstrahu můžete pověsit pár lidí, kteří zde mají jiný názor než strana a vláda.
Ne, Štancl je neškodnej magor.
Nevím proč ale pořád mě to s..e . České kolejnice = ČD . Co bylo jednoduché je složité.
Já vím, co to je. A totiž nevědomost. České kolejnice = SŽ 😁 Takže podle vás (evidentního odpůrce soukromníků na dráze) by ani historické spolky, či lokomotivy velkých firem nesměly na koleje?
Ano a autobusy bejvávalo ČSAD. Myslím, že od padnutí tohoto monopolu se autobusová doprava u nás posunula značně kupředu. Stát se má starat o infrastrukturu (železnice, silnice, rozvody elektřiny, vody, plynu a podobně), nikoliv dávat teplá místečka neschopným manažerům, kteří nemají žádnou odpovědnost…
Ten vas mylny argument jaksi v Rakousku nefunguje, ze?
Jaký argument je mylný? Jestli někde na světe viděl fungovat lépe monopol než konkurenci, sem s tím. A to, že v Rakousku to funguje obstojně neznamená, že by to nemohlo fungovat lépe, protože to je nejen logické, ale má to své odůvodnění v určitých ekonomických teoriích, kterými Vás nebudu zatěžovat.
Až na to, že ty vaše „ekonomické teorie“ zvětšiny fungují akorát „pro absolutní kouli ve vakuu“.
Vaše slavná ekonomie si vůbec neví rady s veřejnými statky, vyrovnejte se s problémem obecní pastviny a pak mudrujte.
Víte Vy vůbec, co jsou to veřejné statky? 😀 Samozřejmě, že v dopravě fungují úplně ty stejné principy, jen jsou v oblasti dotované (Vaše slavné ZDO) upravené v tom smyslu, že skutečně si firmy nemohou konkurovat na kolejích, ale pouze na papíře (ale pak je na státu si vynutit to, co je na papíře). Ale je to to stejný…
Samozřejmě že vím, co jsou veřejné statky. 😀 „…(ale pak je na státu si vynutit to, co je na papíře)“ – přesně tak. Ale to samé platí o státní firmě. Stát si v ní musí vynutit to, co je na papíře. Problém prostě není v tom, jestli za státní peníze jezdí státní nebo soukromý; to je pomýlené chápání problému. Problém je v tom, že zadávačku stejně jako státní firmu musí řídit úředník – ne přímý vlastník. Angažováním soukromého podniku ten problém prostě nezmizí, jen se přesune. A pokud ten úředník není schopen vytvořit systém, který nebude pro uživatele toho systému… Číst vice »
Nepletu-li se tak ma OBB v rakousku na primestskou busdopravu monopol, nebo temer monopol. Pisete, ze nebyt konkurence tak se kvalita kupredu neposune.
P. S. Vše je o penězích. To, že Rakousko je schopno nacpat do železnice X peněz, které získá ÖBB absolutně nevypovídá nic o tom, že subjekt Y by je nedokázal využít ještě lépe. A jak říkají ekonomické teorie (i logika), když by bylo více subjektů, kteří se o tento balík peněz uchází, vždy dojde k tomu, že jsou nakonec využity efektivněji, než když se dají rovnou monopolnímu subjektu.
Jenže teorie je jedna věc a praxe druhá, a kolikrát se praxe od teorie odlišuje.
To je pravda. Ale je to stejné, jako by ve Vaší obci byl jeden supermarket, nebo by jich tam stálo několik. Skutečně si myslíte, že lepší cenu a služby byste našel v tom jediném?
Radši jeden místní obchůdek jak 10 nadnárodních supermarketů, a u mě rozhodně není cena na prvním místě.
Aha, dobře, tak mi řekněte, co Vám 1 obchodník, který vás nijak nepotřebuje oslovit, protože nemáte na výběr, nabídne lepšího, než těch 10, kteří se musí snažit, abyste si vybral právě je 🙂
Můžou to být regionální značky, produkty od místních zemědělců, apod… Nebo jen to, že to je místní obchůdek, namísto nadnárodní ho řetězce, který odvádí ročně miliony na dividendách do ciziny.
A co lepšího nabízí ty velké podniky?
No name značky, za pár korun, často nevalné kvality?
Jinými slovy si raději koupíte shnilou bramboru od regionálního výrobce (proč by ji měl dělat dokonalou, když si ji stejně koupíte), než byste dal přednost 10 bramborám z ciziny, které se musí snažit být kvalitní, jinak si je nekoupíte?
Mimochodem, já netvrdím, že regionální brambora musí být špatná. Já tvrdím, že když budete mít na výběr z 10 brambor (a mezi nimi je ta jedna Vaše regionální, kterou byste si kupoval tak či tak), tak je to i pro vás lepší, než kdyby ta brambora byla na trhu osamocená.
Nevím, jak jste dospěl k rovnici, že brambory z ciziny jsou kvalitnější, lepší.
No já hlavně k ničemu takovému nedospěl, tedy pokud jste ochoten si to pořádně přečíst, o čem píšu. Já píšu o monopol vs konkurence, nikoliv o domácí vs zahraniční produkci 🙂
ZDO je supermarket?
A co tím jako chcete říct? Že tam neplatí to stejné? Že rohlíky mohou vyrábět zlí kapitalisti, ale vypravit vlak může jedině jeden správný monopolista?
ZDO znamená „konkurenci“ jednou jedinkrát za x let. Pak má dotyčná firma monopol.
Rohlíky můžu jít zítra nakoupit někam jinam.
A proč by to dělal? Když bude mít no name značky za hodně kaček, stejně koupíš, protože nemáš jinou možnost.
a ještě k tomu ten supermarket byla státní Jednota
Možná vám ušlo, že Jednota bylo družstvo, ne státní firma …
Ale no tak, formálně družstvo, ale řízeno soudruhy centrálně.
A že bych třeba mohl na nákup jednoho zboží ve všech těch márketech používat stejný typ poukázek? Jaktože peníze nejsou „konkurenční“, hm?
😀 Tak k tomu nemám co dodat, tady jste fakt pobavil 😀 Víte co, já Vám tu ideologie, kdy má stát všechno vlastnit (protože přesně o tom pořád mluvíte, jak je strašně výhodné u dopravců na železnici a není jediný důvod si myslet, že jinde to najednou bude strašně nevýhodné) prostě brát nebudu 🙂
„má stát všechno vlastnit“
Aha, a to jsem řekl jako kde?
Zas a znova: ZDO nejsou rohlíky, protože tvoří obrovskou konkurenční výhodu pro dopravce, který ji získá – prakticky monopol.
Spíš mi vysvětlete, proč je optimální, když ve městě provozuje MHD v ZDO jeden dopravce, navíc vlastněný městem; a v dálkové veřejné dopravě tomu tak najednou není. Nebo to je podle vás taky špatně? Byl jste někdy třeba na Ukrajině?
jasně takže hlavní je ta správná poukázka. A co když se rozhodne tu jedinou správnou poukázku nebrat?
Mno, tak jasně, do Jednoty musím mít koruny, zatímco když chci nakoupit v Tescu, potřebuju libry. Vám by se to líbilo?
Ne pane, existují i jiné ekonomické poučky, jako třeba „úspory z rozsahu“, „kapitalizace zisku a socializace ztrát“ a další.
A přesně ty „úspory z rozsahu“ jsou aplikovatelné na infrastrukturu a v podstatě na nic jiného, protože všude jinde se projevují nevýhody monopolu, to fakt nevíte? 😀 „kapitalizace zisku a socializace ztrát“ je super heslo, které se těším, až mi vysvětlíte, jak v reálu funguje u Arrivy, ale nikoliv u ČD 😀
Dobrý den stačí se podívat kdo vlastní vodu v ČR francouzská Veolia . Smlouvy podepsané na x let a všechen zisk jde do ciziny . Opravy dělali města nebo obce bez zisku protože jim to pronajali. A co se dnes děje raději si vodu budou spravovat sami a budou vlastníci zisku. Taky si myslím že v ČD sedí lidí kteří tam nemají co dělat a kdyby tam seděli lepší manažeři tak by to lepší.
Je to naprosto jasné. Půta si přál Arrivu a dostal ji. A nechť si každý o tom myslí co chce.
Pokus číslo 26: Objednatelem rychlíků je ministerstvo dopravy. Ne Liberecký kraj. Kraj ještě MD kritizoval za to, jakým způsobem vybíral.
Protože penízky za výběr oni nedostanou, to je pro jiné.
Kraj kritizoval, že mu MD cpe stará vozidla. Zřejmě si myslel, že od Arrivy dostane nová.
A to je důkaz vašeho předchozího tvrzení?
Pane redaktore, o MD si nedělám žádné iluze. Když Jančura radostně mával smlouvou o smlouvě budoucí s Deutsche Bahn tak Ministerstvo dopravy začalo připravovat soutěž na dnešní Krušnohory, Labe a Střekovy. Když DB dala přednost ČD MD přípravy zrušilo.
😀😀😀😀
A Půtu si přáli voliči. A kruh se uzavřel.
Co tedy dělají lidé, kteří mají na starosti ČD (tedy zastupují vlastníka) pro to, aby prosperovaly, aby měly dostatek financí, aby byly konkurenceschopné? Jak to požadují a iniciují u vedení drah? Není to tedy jedna velká šaškárna? Jsou uvedení lidé správně na svých místech? To máme přihlížet jak za naše peníze jde náš majetek do háje? Tady nejde o diskusi o to, co stát mí vlastnit nebo ne . Tady jde o to, aby lidé, kteří to mají na starost to dělali tak jak mají, jinak myjí být vyměněni a zbavení příjmů za destrukční činnost státního podniku.
To by museli vyházet profesionální odboráře, cca 30 – 50 % zaměstnanců na nábřeží a zvýšit samostatnost a odpovědnost zaměstnanců v kancelářských profesích.
A tyto potřeby jsou politicky neprůchodné.
Porovnejte prosím přístup a plány Regiojetu a ČD ohledně lokomotiv ohledně vlastnictví a nájmu lokomotiv.
No ano, co pro to VOLIČI dělají? Úroveň státu je taková, jak se voliči starají. Je naprosto logické, že pokud tvrdíte, že je cinknutá státní společnost, budou cinknuté i zadávačky do soukromého sektoru, protože je dělají stejné osoby, co řídí tu státní společnost. Tady někteří nedostudovaní „ekonomové“ si myslí, že když se někde objeví soukromý kapitál, tak se jakože problém vyřeší. Pokud je zasmluvněn státně, neexistuje žádný argument, který by dokazoval, že to nebude odrbávat naprosto stejně jako ten státní podnik. Jako sorry, ale motivace zasmluvněného soukromníka je úplně stejná jako motivace státního bafuňáře: Mít se co nejlíp. Nejnižší cena… Číst vice »
Stát se zbavil dopravně celých Sudet. Tolik let po válce a bez boje.
Rozhodně nemáte pravdu, viz např. rychlíky Krušnohor nadále zajišťované národním dopravcem ČD, a. s.
A pozor – naopak trasa Pardubice – Liberec byla většinově protektorátní, nikoliv sudetská (vyjma Kuksu, úseku Mostek – Horka u St. Paky a pak od Doubí u Turnova do Liberce).
ČD v příštím roce nasadí na Krušnohory nové vozy. Ty nejsou zadarmo nebo za pakatel Takže bude velmi vhodné za dva roky vyhlásit soutěž. Alternativní dopravce nasadí něco levného, v zahraničí již vyřazeného a zvítězí. Nebo snad v té soutěži budou ČD nabízet Béčka? Bylo by to LEVNÉ!
Pokud se podíváte na harmonogram otevírání trhu, tak Krušnohory jsou jedny z posledních, které se budou soutěžit. I kvůli investici ČD.
Opravdu nasadí? Jen aby to nedopadlo jako s těmi novými vozy na trati do Kladna.
Plus krom toho ČD před Arrivou uhájily většinově „sudetskou“ linku Olomouc – Krnov – Ostrava.
Dopravce Dý Lendrbán má nápisy jako v Protektorátu . Napřed německy, potom česky.
Dý Lendrbánu se skutečně daří. V neděli dopoledne na 124 RegioSprinter, odpoledne NAD. V pondělí náhrada muzeálním M152.0517 (KŽC) až do úterý. Dál nevím. A tak to bývá cca 3x do měsíce.
Samozřejmě, jen České dráhy vždy vzorově plní smlouvy. Jako třeba zde: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-podle-liberecke-kraje-ohrozuji-duveru-lidi-v-zeleznici-30225/
Alternativní dopravci přece mají přinést lepší kvalitu.
To je jen jeden z názorů.
Jiný názor je, že mají přinést stejnou kvalitu za nižší cenu.
Ja wohl, hrdinná vojska Wehrmachtu, tedy coto kecám, německých dopravců, území dobila zpět.
Tak co tam teda dělá britská Arriva?!?
Asi bych měl vylézt z německého automobilu Škoda a vytáhnout si hlavu z hýždí.
Britská? Kde žijete?
Arrivu ale vlastní Deutsche Bahn.
Českou „Arrivu vlaky“ vlastní „hlavní“ česká Arriva.
A tu „hlavní“ českou Arrivu vlastní nadnárodní britská Arriva.
Viz obchodní rejstřík.
Možná by bylo lepší, kdybyste zalezl (zpátky?) do toho lesa – zdá se, že otevřená krajina vašemu myšlení mnoho logiky nedodává. Co je, prosím, na firmě ARRIVA vlaky s.r.o. (ještě) nyní anglického?
Její „babička“ – mateřská firma její české „matky“.
Předpokládám, že odbory budou volat po odvolání Karla Havlíčka 😂
No, nejenom odbory, ne? Proč mít na tomto postu jen kecálka?
Asi tak, je to druhý Ťok
Tak zbylo by mu ještě MPO. Na druhou stranu by se pak třeba Havlíček konečně pořádně vyspal, ne jako teď 🙂
Stát se prý chystá znovu zavést sankce pro dopravce jezdící pod dráty s motory. Chce je motivovat k nasazování elektrických vozidel a docílit čistší dopravy po železnici. To bude pravděpodobně znamenat zvýšení nákladů možná i citelné i na R14. Nebylo bývalo lepší toto zohlednit již teď při výběru a požadovaných podmínkách?
Ty sankce by asi byly stejné pro motorové vozy Arrivy i motorové vozy ČD nasazované na těchto rychlících.
P. S. Stejně tak si ČD připlatí i za propalování nafty pod trolejí na rychlících, které před Arrivou uhájily, totiž rychlících Ostrava – Krnov – Olomouc; v úseku Ostrava – Opava jedoucích „pod dráty“.
Nebo pro všechny ty 810, 814 a podobné popelnice jezdící pod dráty.
Popelnice 810 často nahrazují úžasné RegioSprintery na 124 a 113.
U objednávaných výkonů sankce nedává smysl – bude pro dopravce nákladem, který mu uhradí – objednavatel.
Osobně si myslím, že taková penalizace nemá smysl ani u „osobních komerčních“ a nákladních vlaků. Když už, tak na přetížených tratích zpoplatněme pomalou jízdu, vyčerpání kapacity, ale ne primárně naftu.
Hlavně že je tam sám objednává
843jky se přesunou jinam, jupíííí
?
No a čemu se kdo divý?To je jen komedie pro lidi.Copak se již v létě nevědělo ,že ty vlaky spadnou Arrivě?Já jako ČD se tam nepotřebuju jebat do kotárů ,já potřebuji udržet tabulkově počty zaměstnanců ,abych udržel počty na vedoucích postech a to se zatím daří .Co mě ubyly vlaky na vedlejších tratích ,tak se nějak zázrakem objevily na hlavní trati např 130 ,nebo příklad od jinud na Tábor-Ražice jezdila s ka (strojvedoucí sám) pak ČD přišla o Šumavské lokálky a jezdí zde opět vlakvedoucí.A Liberec -Ústí ? ZAP Ústí nemá v CV lidi ,tak UL sebere vlaky CV a… Číst vice »
čili další zhoršení i do budoucna…
A s kým?
S ČD nebo Arrivou?
S arrivou a jejich šrotem…
Tak jasne, že MD samo sebe nehodí, i když to jakože asi posuzuje nějaký jiný odbor. Mě by však zajímalo srovnání obou nabídek. Co víme, tak ČD nabízely nová vozidla do 4 let. Jak to bude u Arrivy s ohledem na ETCS? Bude muset vozidla pořídit za své nebo si je nechá zaplatit od MD nebo jak?
Nutno také doplnit otázku, zda ČD budou požadovat dotaci na ETCS pro své rakve, byť v tu chvíli již na těchto výkonech nenasazované; a taky je divné, že ČD chtějí pořídit nová vozidla pro výkony, kde by ta vozidla jezdila jen 2, max. 3 roky s tím, že pak pro ta vozidla nebudou mít jistotu uplatnění.
Plus taky samozřejmě spekulace, že výhradní provoz ETCS nebude v deklarovaném termínu 2025 zahájen ani náhodou (mj. by se tím do srabu dostaly samy ČD s fůrou svých starších vozidel).
Na řadu 842 aktuálně běží vypsaná tržní konzultace – viz níže:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/371637
Co se týče výhradního provozu 2025, tak pokud by ten k tomuto datu nebyl, tak osobně čekám arbitráž z pohledu soukromých nákladních dopravců – nebo si myslíte, že třeba konkrétně METRANS do svých 386-tek a do Vectronů (= již z výroby) si tu mobilku v ceně za 15 mega na kus platí jen tak z plezíru jako že z něho prachy přímo stříkají a nemá je kam vrazit ?
I Metrans na to má dotaci (ovšem z EU), viz https://dotaceeu.cz/cs/statistiky-a-analyzy/mapa-projektu/projekty/04-operacni-program-doprava/04-1-infrastruktura-pro-zeleznicni-a-dalsi-udrzite/vybaveni-vozidel-metrans-a-s-systemy-etcs?feed=01-Operacni-program-Podnikani-a-inovace-pro-konkur04-Operacni-program-Doprava
Slibem nezarmoutíš
Nikoliv, ČD v nabídce, kterou MD hodnotilo (podmínky byly stejné pro oba uchazeče) nové vlaky nenabízelo. Nabídlo 843, jen podstatně dráž než Arriva. Dotaci na ETCS by v případě výhry dostaly též. Takže reálně se nic nezmění, jen errár ušetří.
Přesně. A navíc realita ve výrobě je taková , že do čtyř let nové motoráky nikdo nevyrobí a za čtyři roky to ČD ani nevysoutěží . To je jenom alibi neschopnosti a udržitelnosti včetně ETCS bez příplatku.
Zabudovávat ETCS do 845 či 843 mi tedy přijde trochu mimo mísu. Oboje by mělo dojezdit tam, kde nebude ETCS zatím potřeba.
Na Kladně taky slibovali…
Soutěž zrušit vypsat znova a pořádně.ministerstvu dopravy dat pokutu +do držky.arriva vraky nahradí staré motoráky od ČD ..no to si pomůžeme.
Pomůžeme si… tedy, stát si pomůže… nižší cenou.
Mám jednu otázku. Pomůže si ale stát když peníze půjdou Soukromého, tedy do neznáma nebo když půjdou do STÁTNÍHO tedy zůstanou pořád pod dohledeme staát. Jinak souhlasím s Jerrym výše.
Jj, nižší cena, ale zase komplikace pro cestujícího. Kolikpak stojí ten nádherný projekt „OneTicket“?
Nechte si ten svůj silný slovník někam jinam, děkuji.
Silný slovník ten sem ještě nepoužil.aha tady máme cenzuru takže za prvé nenapsal sem nic silného a za druhé víme kdo vám vynášel informace u ČD
Jestli je pro vás normální používat slovo držka. Kdo mi vynášel informace u ČD, povídejte.
Pokutu přeneseně zaplatí opět daňový poplatník a přes ústa by museli dostat daní úředníci.
Nicméně když je dobrý řezník, držková polévka je fajn věc. Škoda, že v Liberci a okolí šikovný řezník už žádný není.
Zkuste massna.eu😀
Polévka není držková, ale dršťková.
Tak mu dopřejme aspon držkovský chléb, ten je taky dobrý… 🙂
Ano,ano rozstřel (protože o soutěž se fakt nejednalo) zrušíme, vypíšeme znovu a po konci kontraktu v prosinci budeme chodit pěšky.
To je takový problém to nechat na rok nebo dva ČD s a udělat plnohodnotnou soutěž
To je takový problém to nechat na 7 let Arrivě a mezitím udělat plnohodnotnou soutěž?
P. S. Rok ani dva by nestačily – i samy ČD počítají s až 4letou lhůtou pro výrobu nových motoráků.
Arriva vraky je nedodá ani po sedmi letech ..a proč ..je levná a to je nejdůležitější.
přesně… jde o to přitahnout vraky ze šrotišť v cizině, přemalovat je a vydavat za supermoderní vlaky, ta lůza přece nové soupravy nepotřebuje…
Toto je plnohodnotná
A co jste čekali ? Že by se příslušní ministerští úředníci přiznali k levárně ? Sedí na svých místech x let a pracují stále stylem “ čím hůře , tím lépe“. Každému je snad jasné, že celé výběrko bylo jen divadlo, šité na míru pro Arrivu. Po loňském prosincovém debaklu neuvěřitelné.Otázkou je motivace těchto úředníků upřednostnit Arrivu za každou cenu bez ohledu na argumenty proti. Že by tučná obálka ?
Tak snad ten nákup jízdenky při cestování přežijete. Nebo můžete cestovat do Beskyd, Jeseníků, tam je svět ještě v pořádku.
Ja s jizdenkou na leto jednoduse pojedu jinam.
Je to zase kus naší společnosti, za chvíli přeberou celou republiku a lidi si budou myslet, že jsme neschopný si zařídit dopravu sami. Je to velmi smutné 🙁
„My“ ČD?
Ano jste!
Smutné je, že nového dopravce dle smlouvy nic nenutí nasadit moderní vozidla, to se MD moc nepovedlo. A je jedno, kdo to bude, bohužel na to opět doplatí cestující…
Je potřeba se smířit s tím, že jsme pořád chudý postkomunistický stát, a na nová vozidla nejsou peníze.
Kdyby sme nebyli blbí tak umíme čerpat eurodotace
To umíme, ale ze 14 krajů měl zájem čerpat dotace pouze jeden a to Jihomoravský, zbytek neposlal krajů výzvu MD na nová vozidla zcela ignoroval, takže MD 19 miliard prostě škrtlo s tím, že nutit nikoho nebudou – naštěstí tady mám občany co se neptají a starým střepům hlasitě apladují…
Mnoho dalších krajů čerpalo v minulé „várce“.
Dobře, ale v kolika kusech, resp. v jakém finančním objemu ? Třeba JMK si „šáhl“ na 37 jednotek za 5,5 mld. Kč nebo kolik a na základě toho MD ČR bylo ochotno zvednout balík na těch zmiňovaných 19 mld. Kč, ale o nová vozidla tady nebyl prostě zájem no – to je celé…
Ale my to umíme, třeba v JMK pořídí 37 nových, krásných a moderních jednotek za 5,5 mld.
Kapka v moři
Ale to není pravda. ČD nabízely do čtyř let nová vozidla. To není o chudém státu. MD je prostě nechtělo. To se raději bude za chvíli řešit jak a kolik se Arrive bude bude přispívat na ETCS. Za naše peníze jsme mohli mít nová vozidla, takto budeme mít za ty samé nebo možná i větší staré křápy ale už s ETCS.
Nikoliv, ČD v nabídce, kterou MD hodnotilo (podmínky byly stejné pro oba uchazeče) nové vlaky nenabízelo. Nabídlo 843, jen podstatně dráž než Arriva.
Protože tam bylo třeba i zachování pokladen atd…
Pokladny? Proboha k čemu? Snad jen na přestupních uzlech. Z pohledu cestujícího jsem si tak moc zvykl na nákup ve vlaku, že mě doslova obtěžuje jít na nádraží na pokladnu. Když jedu dál, kupuju online. A pokud jsem starší, tak SJT. Poladny za každou vrbou jsou přežitek, hodně drahý přežitek..
Naprosto přesně, z pohledu cestujícího doslova miluju přístup Arrivy, kdy si bez idiotského doplatku mohu jízdenku zakoupit přímo ve voze 🙂 A ne se zdržovat nákupem na pokladně, ono se to nezdá, ale pár minutek to člověku ušetří 🙂
Arriva to má ve vlaku s příplatkem +5Kč
Já jízdenky kupuji více méně jen on-line rovnou na mobilu. Ale tohle zrovna u Arrivy je tedy dobrej vopruz.
A čekárny jsou taky přežitek pro důchodce? To je dtto v té nabídce co pokladny. Mimochodem ty nejsou jen pro nákup jízdenek.
Vlastne mate pravdu – na male zastavce je to prezitek pro duchodce. Normalni clovek si najde na telefonu zpozdeni vlaku, predpokladany prijezd. Doba, kdy se zpozdeni zjistilo jen z nadraznich tlampacu je ta tam..
V původní nabídce byla nová vozidla, psal to tu i pan Sůra, když poprvé porovnával nabídky ČD a Arrivy, ale MD se rozhodlo upřednostnit cenu a stará vozidla.
Kterou ovšem MD vůbec nehodnotilo, navíc byla ještě dražší než ta finální, kterou ČD nakonec podaly. Takže bychom, kdyby se to nahrávalo rovnou modrým zaplatili ještě mnohem víc. Já platím daně, aby stát poskytoval nějaké služby, nikoliv aby bez ohledu na trh živil ČD.
Podstatně dráž? Ty necelé 4 miliony korun měsíčně by klidně ušetřil vlastník dopravce ČD, tedy zadavatel MDČR lusknutím prstu v pěti kancelářích na mzdách. Proto je na místě se ptát, jak může být dopravce Arriva levnější než tuzemský dopravce s obrovským zázemím a režií, vlastněný a plně kontrolovaný státem, vystupujícím v zakázce zároveň jako objednavatel i vlastník jednoho z dopravců.
Odbory jsou zcela mimo realitu, nyní podřízly všechny zaměstnance ČD podpisem PKS, tak nějakejch 70 kusů, čísel, je rozhodně netankuje, navíc je veme pod křídla právě ta Arriva.
4 mil měsíčně je 48 mil. ročně. To je propastný rozdíl. Že je v ČD bordel a mentalita (jak se znovu a znovu potvrzuje i zde) z dob modré armády mě jako daňového poplatníka nezajímá. Já chci nějakou službu a chci, aby ji stát pořizoval efektivně, jestli si na to najme Pepu nebo Lojzu je mi fuk. Tedy, pokud se sebou ČD rychle něco neudělají, tak tady za pár let také nemusí být a nic se nestane. Podle mě by se měly ČD zprivatizovat, stát má vlastnit infrastrukturu a nikoliv dopravce.
Ta mentalita je hlavně na MDČR, ti jsou vlastníci ČD, Ti stojí za nasazenou cenu, a to je to, co je potřeba vysvětlit !
Jakože nabídku CD pro MD zpracovalo MD? To je nesmysl. Prostě a jednoduše, ČD má mnohem vyšší interní náklady.
Ale, neříkejte mi, že vlastník firmy neví za kolik jeho firma bude jezdit, kolik nabídne, má nabídnout.
Firma se zodpovídá vlastníkovi!
To je jako by jste říkal, že Agrofert si dělá co chce a Andrej o tom neví, neovlivňuje to, je mu to fuk. Takto to jistě nefunguje.
Tak ať si vlastník udělá ve svém majetku pořádek. To, že je někde bordel, není důvod platit za službu víc jen proto, že dodavatele služby vlastní stát. Takže jsem zase zpět, tj. ČD by bylo nejlépe zprivatizovat.
Jj, nová vozidla která už 10 let jezdí po Protivínce nebo do Rakáče. Proč jen ČD nevěří už ani jejich majitel?
No Arrivě její majitel také moc nevěří, když ji chce prodat. Ale je tak špatná, že není zájem že ?
Kde na ty moudra chodíte? DB chce Arrivu prodat, aby mohlo sanovat vlastní dluhy. A ne že by byla ztrátová, to by musel jít pod cenu. Stačí si najít ten článek, dokonce i tady.
Tak ji muzou koupit ceske drahy
Aby si do firmy zase natáhly zpátky to, co od nich do Arrivy odpadlo?
Mluvis jak Husak. Ne, aby to lidem zjednodusilo a hlavne zase zlevnilo cestovani. Abych mel kde vyuzit nasbirane zakaznicke puntiky.
„ČD nabízely do čtyř let nová vozidla.“
Ty samé ČD, jejichž představitelé dříve argumentovali, že nová vozidla pořídí jen v případě dlouholetého kontraktu znamenajícího dlouhodobou jistotu uplatnění pro taková vozidla?
Ty samé ČD by pořídily pro tyto dvě linky vozidla s uplatněním jen na 2 – 3 roky a poté již bez jistoty uplatnění?
Zajímavé.
Slibem ČD nezarmoutí….
Slib je něco jiného než smlouva.
Peníze jsou, jen se dávají na blbá místa.
To už asi 10 let opravdu nejsme.
Nepřekvapivé. Předpokládám že u přímého zadání nemusí MD nikomu svůj výběr zdůvodňovat.
Nevím jak to bylo tady, ale řekl bych že loni nebylo dopředu rozhodnuto, že to dostane Arriva, ale bylo dopředu rozhodnuto, že to nedostanou ČD. Tomu nasvědčuje i to, že stát prostřednictvím dozorčí rady loni explicitně zakázal se proti tomu že výkony dostane někdo jiný jakkoli odvolávat.
Explicitně zakázal? Mohu poprosit o zaslání tohoto usnesení? Proč se tedy nyní odvolaly ČD?
Psal jsem loni, ne letos.
Jinak zde, předposlední odstavec. Byť dobře, explicitně to nebylo:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-ceske-drahy-arriva-usti-nad-labem-liberec-pardubice.A201008_092518_eko-doprava_cfr
Omlouvám se, ale jedna věta z idnesu o neoficiálním zákazu je pro mě na zhruba podobné úrovni jako výroky Jindřicha Berounského o tom, jak se touto zakázkou zabývá státní zastupitelství, policie a nevím kdo ještě.
Máte pravdu. Ono samozřejmě tohle nikdo neřekne veřejně. Ale asi v tom nějaká trochu levárna bude.
Hlavní levárna (s kterou má máslo na hlavě MD) je fakt, že se vybírá dopravce tímto stylem a ne v transparentní soutěži s několikaletým předstihem.
Pan Ministr Havlíček by měl dát hlavu na špalek….!!!!!!
V první řadě jeho nadřízený a z úplně jiných důvodů
A kdo by to ministrování na rok do voleb uprostřed krize a pandemie asi tak vzal? Vy se Andrejkovi hlásíte?
No úplná vláda sebevrahů… to tu cca. 20 let nebylo…
By mě zajímalo kolik kdo dostal do kapsy v obálce pro mě to je jen ošmelod vlády která se napakovala
…za vsechny ty priklepy bez vyberek pro ceske drahy, ze? to me taky vzdy zajimalo. zdravim vas z becka.
Me taky. Kolik se cálovalo za R17?
České Dráhy doopravdy nikoho nepodplatily narozdíl od privátníků protože mají státem kontrolovaný trezor ze kterého když něco zmizí tak je malérek. Takže svádět něco na ČD… Neříkám že to není možné ale spíše bych to sázel na to ulže MD chce být hodný papá nebo spíše zlý ale aby to na ven nevypadalo tak na ven dá vždy nějakou přiklepávku ČD
Uhuhu mínusář asi viděl osobně jak někdo z ČD podplácí MD
Určitě, ty miliardy zmizelé za 109E byly opravdu malér a ten, kdo dal do smlouvy arbitrážní doložku si odpykává doživotí na Mírově…
Juhu. Už se nemůžu dočkat, až budu jezdit o třetinu dráž.
A ráno jet z Boleslavi do Tanvaldu bez přímého rychlíků to bude změna jízdenky co stanicí
Snad už má být SJT, tj. celé by to mělo jít na jednu jízdenku.
Dráž a bez místenky. 🙂
Místa je v těch rychlících dost; místenku nepotřebujete.
Samozřejmě že potřebuju. Nejezdim jen na jedný lince. IN 50 se mi už pak nevyplatí, takže budu jezdit všude na předplacenou 25% slevu přes SJT, bez místenky a v součtu dráž. Ty mi budeš vykládat, co já nepotřebuju…
„Samozřejmě že potřebuju.“
O. K., chcete-li být vázán na jeden zcela konkrétní spoj, tak ji potřebujte.
No to samozřejmě nechci a ani reálně nejsem. Když tim vlakem jet nechci nebo nemůžu, tak tu jízdenku vrátim.
Ale snad z Bol do Tan to bude Arriva… Což není problém koupit najednou… Už jsem jel na jednu jízdenku z Lípy do Budějovic za 265
Arriva jezdí na R21 z Prahy přes Bolku do Tanvaldu.
A kolik vam to, Jardo, vychazi rocne vic, kdyz odectete dovolene a svatky, kdy nejedete?
Asi o 14 tisíc.
*maximálně. Průměrně tak o 7.
co znamena maximalne, co prumerne? To je hodne vysoka castka. Ptam se protoze premyslim, ze kdyz je takovych lidi hodne, tak pak pro stat muze byt ten obchod nakonec nevyhodny. Pisete navic, ze si nekoupite ani INkartu to je pak pro stat minus 3000 Kc a pro vas 300 CDbodu. Bojim se, ze tech 300 mil. nakonec lide zaplati pres drazsi jizdne, o CDbodech radsi pomlcim at tady zas nejaky myslitel nenabehne s blabolama o tescokartickach.
Samozřejmě, že (minimálně) to, co ušetří „stát“ jako objednatel těch rychlíků zaplatí ve výsledku zase jen občané – ale o tom snad ani tady v těch často hodně přihlouplých debatách ani nikdo nepochybuje a ani nikdy nepochyboval.
no to praveze nevime, pane. ale je to pravdepodobne.
Průměrně znamená průměrný rok. Tento je například podprůměrný.
Jestli se předplacený zákaznický slevy nějak promítaj do částky, za kterou dopravce jezdí pro stát, to netuším. To by si měl dopravce nastavit tak, aby „ztrátu“ na jízdném při IN 50 kompenzoval nárůst počtu cestujících. To ale není můj problém, že. Můj problém je, že nový dopravce nemá alternativní nabídku. Kéž bych ho mohl vyměnit jako obchoďák, ve kterým nakupuju.
To bude zas minimálně 500 komentářů.
Dekujeme za hodnotnou informaci, tediku!
Chtěl jsem se zeptat jestli zdopravy.cz publikuje i vlastní články?
Ale mě to nevadí, alespoň mám informace pohromadě a nemusím hledat, co je kde nového…..
Úplně nerozumím dotazu.
Přečtěte ještě jednou, pomalu. Jestli vy, píšete tady svoje názory, články….? Vaše názory. Nic jiného za tím nehledejte. Opravdový dotaz. Děkuji.
Když jsem pod textem podepsaný, tak zkuste hádat.
Stále nechápete pane Sůro. Články, ne komentáře v diskusi. Vaše publikace, třeba Vaše vyjádření názoru na nějakou problematiku. Třeba zadávání zakázek a spousta jiných témat. Děkuji
Anebo jinak, jestli publikujete někde, tak uveďte prosím. Děkuji
Vy tu jste poprvé? Tak se po serveru porozhlédněte. Třeba si pak na otázku odpovíte sám.
Drtivá většina těchto písmenek zde obsažených vznikla za pomocí CTRL+C a CTRL+V z tiskovek a dalších publikací. Toto jste myslel?
To samozřejmě chápu, ano, jde mi o přidanou hodnotu. Ale to jsou zřejmě jiné, více profilované weby, kde jsem ještě více ztracen. Jsem do určité míry zasvěcen, ale více racionální laik. 🙂 Proto se ptám pana Sůry.
To bude sranda, až to dopadne jako výběrko na registrační značky. ÚOHS najde pochybení, ale díky jeho rychlosti již bude smlouva uzavřena a tu „směšnou“ pokutu budeme platit my z našich daní a nikoliv úředníčci, kteří měli jasné zadání kdo to musí získat.
Kdo my občani ČR + ta naplavenina z různých koutů světa evropy? A Pan ministr Havlíček slízne smetanu…..
Hm Arriva, ať si to tam taky užijí. Na 070 jejich přesnost kapanek rozhazuje křižování s Os a jejich zpoždění.
Jo a pro rypaly režijku nemám a na ČD jsem naštvaný za tehdejší výměnu kvater bixy (to ještě šlo), jejich modernizacemi ( hrůza i 010 byla lepší a koženka byla luxus), vylepšily to až hydry a jejich modernizace.
Bavil jsem se s člověkem co žije v oblasti Vlárské dráhy a potvrdil mi, že od té doby, co tam začala jezdit ARRIVA, bylo hodně lidí vyhnáno do auta.
Můžeme se klidně bavit spolu. To co ten člověk řekl je buď nesmysl, nebo za to nemůže Arriva. Lidí jezdí míň kvůli vládním nesmyslům a zákazům s virusem. Ale těch lidí jezdí míň všude. Ti, co do práce jezdili vlakem, tak jezdí dál. Pokud se dalo, tak víc lidí jezdilo vlakem i na výlety. Několik mi osobně řeklo, že vlakem nejeli 15 let, ale chtěli se projet tím „novým, hezkým“. To co vykládate je informace tak z ledna 2020.
Fajn, jdu si pro popcorn
Též načnu lahvinku. 🙂
Dnešní diskuze bude dozajista velmi pestrá a výživná.
Si mysli. Ze to ČD napadne u ÚOHSu a ještě to zdramatizuje….
854 ČD Pardubice Liberec a Arivé bych dal jako kompenzace vlaky Liberec – Frýdlant – Černousy – Zgorzelec + něco dalšího, ale by musel myslet ten kdo dopravu objednává.
No to je nápad za všechny peníze. Jsem ráda, že mi domů zatím jezdí pohodlné Stadlery a doufám, že se nedožiju toho, aby na této lince někdy řádila Arriva.