Lidé

Ministerstvo dopravy je bez dvou náměstků, vedením sekcí jsou pověřeni Jelínek a Sosna

Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR
Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR

Na ministerstvu dopravy začala platit od středy nová organizační struktura, který výrazně změnila rozdělení jednotlivých odborů pod jednotlivé sekce. V případě dvou náměstků ale dosud není jasné, kdo místa obsadí.

Na posty náměstků pro řízení sekce infrastruktury a letectví a sekce strategie a mezinárodní spolupráce ministerstvo dopravy vyhlásilo výběrové řízení v prosinci. Kdo se náměstky stane, není jasné.

Ministr dopravy proto pověřil zatím dva ředitele odborů řízením sekcí. Jde o Zdeňka Jelínka, ředitele odboru civilního letectví Ministerstva dopravy, který zastupuje náměstka pro řízení sekce infrastruktury a letectví a Luďka Sosnu, ředitele odboru strategie, který zastupuje náměstka pro řízení sekce strategie a mezinárodní spolupráce.

Novou organizační strukturu schválila loni vláda v materiálu o takzvané systematizaci pracovních míst. Přinesl nejen propouštění na ministerstvu dopravy a některých podřízených organizacích, ale také výrazné přeskupení „sil“ mezi jednotlivými náměstky na ministerstvu.

Ministerstvo zrušilo celkem 39 míst ze 490 pracovních pozic. Ministerstvo v důvodové zprávě změny vysvětlilo snahou o vytvoření „obsahově stejnorodých organizačních útvarů a racionalizace výkonu některých agend.“  Zrušena je kompletně sekce vnějších vztahů. Do nově zřízené se sekce infrastruktury a letectví soustředí dopravní infrastrukturu pro všechny mody dopravy, a to od jejího plánování a budování až po její provoz a údržbu.

Další nová sekce řeší strategii a mezinárodní spolupráci. „Bude zahrnovat tvorbu koncepcí a strategií v oblasti dopravy obecně, jakož i v oblasti výzkumu, vývoje, inovativních technologií a bezpečnosti silničního provozu,“ uvádí materiál.

V praxi znamená organizační struktura úbytek agendy zejména pro dva dlouholeté náměstky: Jakub Kopřiva už pod sebou nemá mít odbor pozemních komunikacích, Tomáš Čoček přišel o vliv na strategii a zůstaly mu v podstatě jen finance a evropské fondy.

Ministerstvo změnu vysvětlilo tím, že dosavadní struktura neumožnila efektivní řízení.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Octupus

Myslite ze Andrej Nevlastnimagrofert prijde na to, ze si Kremlik hycka nekoho kdo brzi vysokorychlosyni trate?

Jiří Kocurek

Proč ne? Pokud sloučení všech infrastruktur pod jeden obor zabrání situaci, kdy ŘSD uzavře půl dálnice a SŽDC souběžnou trať, obojí kvůli plánované údržbě.
Z Víně a Bratislavy do Prahy? Jako jo, ale pozor na Brno, to je v obležení, vede se tam zákopová válka. ŘSD a SŽDC se snaží Brno vyhladovět.

Jan

Áno, a tá ešte len vstupuje do hlavnej fázy. Po tohtoročnej zahrievacej fáze ŘSD chystá hlavný voj v podobe dvoch ďalších úsekov VMO vyžadujúcich o.i. uzávierku Tomkova náměstí, istený zo zálohy opravami opravou D1 medzi Ostrovačicemi a Devíti kříži. SŽDC zaháji opravou nádražia Židenice, ktorá by mala vytvoriť predmostie pre hlavný voj tvorený úplnou uzávierkou trate na Českú Třebovú pri súčasnom obmedzení kapacity smer Břeclav stavbou odbočky Rajhrad. Ako záloha je potom pripravená rekonštrukcia stanice Brno-Královo Pole. V prípade, že by to nestačilo je kedykoľvek pripravené Mesto situáciu doraziť opravou Merhautovy, Lesnické, Štefánikovy a Veveří plus prípadne nasadením gerilových jednotiek… Číst vice »

Vladimír D.

Kulantní zdůvodnění, ale co je za tím, že tak najednou?

pozorovatel

No, kulantní – že by nějak úzce souvisela agenda veškeré dopravní infrastruktury s letectvím, aby to bylo jako „kulantní zdůvodnění“ skutečně i chytré, to mi zrovna nepřijde.

GPGP

Tak já bych se i přihlásil, ale těžko by mě zaplatili a dělat pro stát by mě asi nebavilo :-)))

Hen ten oný

Hle, a už to tady máme. Správný krok.

Partneři

Škoda transportation