Mimořádností na železnici je letos o 36 % více než před rokem
Nedovolená jízda Západního expresu u Ejpovic. Foto: Radek Šafránek
Počet mimořádných událostí na české železnici za první dva měsíce výrazně stoupl, ubylo ale nepatrně mrtvých a zraněných. Vyplývá to
Ano, četnější kontroly a trenažér určitě vyřeší pravděpodobně systémovou chybu na železnici… Vážení manažeři a personalisté, přiznejte konečně vaše pochybení! Kontroloři vozby jsou ve své podstatě strojvedoucí, kteří byli zaměstnavatelem vybráni (na základě určitých loajálních předpokladů), aby dohlíželi nad dodržováním předpisových postupů kolegů. Kdo donáší více, je veleben, kdo má lidský přístup, je terčem kritiky. Celostátně uznávaná certifikace této profese je v nedohlednu. Personální oddělení národního dopravce jednoznačně pochybilo v přípravě nových strojvedoucích! Kdo zastával odpovědné funkce lze lehce dohledat. Někdy příště se odhodlám napsat i konkrétní jména. Pokud se dotyčným orosila čela, doporučuji studenou sprchu, protože se zaměřím spíše… Číst vice »
v inom článku dali vyhlásenie ze za všetky chyby môže ľudský faktor, takže systém je dobrý, to chce ozaj zmýšľanie CD obhajovať systém v ktorom su každý deň mimoriadnosti, zaujímavé ze v iných krajinách ich každý deň nemajú
Prosím vás nedramatizujte situaci. Začatek roku, tj. leden a únor, byl ve znameni horsiho pocasi. Pokud by se nekdo podival do statistik poradne, tak zjisti, ze bylo vic nehod kategorie C3, tzv. srazka s prekazkou v prujezdnem prurezu, coz je z vetsiny nejaky spadly strom a tech bylo v prvnich dvou mesicich vic kvuli snehovym kalamitam. A tim vznikl ten narust mimoradnych udalosti. Takze jak uz to tak u nehodovosti byva, jednou je min, jednou zase vic.
Tak pane Sůra, máte to tam! Tuhle jste se kousek vedle holedbal, jak měříte všem stejně, tak aktuálně máme projetý klacek kdesi na Smíchově, tak je možnost z toho udělat článeček s nějakým pěkným titulkem. Například cosi jako Nejlepší železniční soukromník na světě ohrozil na životě pracovníky provozovatele dráhy aneb i mistr tesař se někdy utne. Předpokládám, že i žlutý dopravce jistě disponuje trenažerem pro strojvedoucí, kde jeho cviční své ovečky pěkně potýrají. Být Vámi, tak na to pořádně dohlídnu! Vjet do cesty motorovému útočnému vozíku … to se přece nedělá! Jo nestranný novinář, to je hlídač demokracie, tak ať… Číst vice »
https://zdopravy.cz/regiojet-projel-na-smichove-navest-stuj-od-vlaku-szdc-zustal-30-metru-24590/
Máte tam ten palec nahoru za splněný slib.
Jenom k tomu trenažéru, bude to stejné jako při jízdě s Kontrolorem Vozby. Drtivá většina strojvedoucích při kontrolní jízdě uplatní zcela jiný styl vedení vlaku, než když u nich Kontrolor Vozby není. Tedy efekt na technologii vedení vlaku značen neobjektivní.
Např:
Jede-li sám, pak co zastavení, to tvrdá zeď, brzda na poslední chvilku, běda když by vypadla závislá EDB. Nastoupí k němu KV, který nepřevezme řízení a nakonec umí borec zastavit i slušně a brzdí odhadem podstatně dříve. Závěr KV je, že dotyčný je OK, stejně to půjde i na trenažeru, jen podstatně dráže.
Zase když se trenažér podaří procpat s propagační nálepkou „maximální priority bezpečnosti provozu“ jako povinnost všem dopravcům, tak to bude slušnej byznys pro nějakou spřátelenou firmu… to se vyplatí, ne?
Tak oni se mj. na těch trenažérech mají strojvedoucí učit obsluze ETCS, což mi přijde jako lepší řešení než je posadit rovnou za pult ETCS vybavené mašiny a říct..hele Jirko, zkus si to sám za jízdy hned, ať se zbytečně nezdržujem….takže asi tak, no…
Mám se za pultem v zácviku učit obsluhu a jízdu na ETCS, nebo jízdu jako takovou vůbec, rychlostí 140km/hod? Nevidím v žádný problém, děje se pořád, hlavně u strojvedoucích z ulice, ze škol, kteři jdou rovnou pouze na E trakci.
Celé je to i levnější, máte stavět trenažer, nebo zaplatit strojvedoucímu žalostné školné ve výši připlatku 10, nebo 20% tarifu, navíc jsou i lidé, kteří si ho ani nenapíšou, bonus sleva.
Trenažer umožňuje simulaci mimořádností a tím i cvičení reakcí a postupů u strojvedoucích v situacích, které během výcviku nepotkal.
No jo, asi víc šichet jinde…