Dopravci Mimořádné události Železnice

RegioJet projel na Smíchově návěst Stůj, od vlaku SŽDC zůstal 37 metrů

Mimořádná událost ve stanici Praha - Smíchov. Vlak RegioJetu projel návěst Stůj, od srážky s drezínou SŽDC ho dělilo 37 metrů. Foto: Drážní inspekce
Mimořádná událost ve stanici Praha - Smíchov. Vlak RegioJetu projel návěst Stůj, od srážky s drezínou SŽDC ho dělilo 37 metrů. Foto: Drážní inspekce

Železniční provoz v Praze dnes výrazně komplikovala ranní mimořádná událost na Smíchově. Vlak RegioJetu bez cestujících dnes v 9.01 projel návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené vlakové cesty služebnímu vlaku SŽDC. Kvůli tomu byl provoz mezi hlavním nádražím a Smíchovem výrazně omezen, některé vlaky musí jezdit oklikou nebo končí svoji jízdu jinde.

Vlaky zastavily 37 metrů od sebe, událost je bez následků. Zahájili jsme vlastní šetření této události,“ řekl generální inspektor Drážní inspekce Jan Kučera.

Podle mluvčího RegioJetu Aleše Ondrůje jde s největší pravděpodobností o chybu strojvedoucího. „Naštěstí nedošlo k ohrožení bezpečnosti cestujících, jednalo se o manipulační jízdu prázdné soupravy,“ řekl Ondrůj. Strojvedoucího firma postavila okamžitě mimo službu. „Na základně výsledku vyšetřování budou vyvozeny další důsledky. Bezpečnost provozu a dodržování předpisu je pro nás absolutní prioritou a v souladu s tím budeme postupovat,“ dodal Ondrůj.

Podle stránek Českých drah a jejich informací o mimořádnostech byl provoz mezi hlavním nádražím a Smíchovem zcela zastaven. Rychlíky a expresy mezi Prahou a Plzní jedou odklonem přes Krč, vynechávají stanici Praha – Smíchov. Osobní vlaky linky S7 končí a začínají na Smíchově. Po 14. hodině došlo k plnému obnovení provozu.

Mimořádných událostí na české železnici letos výrazně přibylo, za první dva měsíce letošního roku jejich počet stoupl o 36 %.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Paddy

Milý petře.r. Již delší dobu sleduji diskuze na tomto serveru a ty stejně jako Tronda do všeho úplně zbytečně kecáte, aniž by jste tomu rozuměli. Máte na to právo. Ale normálně uvažující člověk, když vidí, že ho skoro všichni mínusují, tak přece musí pochopit, že by tu diskuzi měl přenechat těm, co mají k věci něco říci. To, že tvojí láskou je novátor železnice a voda Rajec již tady všichni vědí. Ale víc přínosného už napsat nemůžeš, protože dokážeš pouze tou svou záhadnou zlínskomoravštinou všechny negovat. Tím se nechci dotknout Moravanů a Zlíňanů. Když měli ČD ten minulý týden ty… Číst vice »

T.H.

Počet mínusů je poté, co se sem nasákli bojovníci z Gay-reportu, spíše pozitivem.

Komínek

je zajímavé, že ty jsi tam do nedávna psal ovšem a všude !!!

petr.r

paddy-já jsem se slušně zeptal, jestli to byl vychovanec čd a nemusíš tady dělat agitku a psát romány, stačilo odpovědět ano nebo ne. Jestli chceš za čd něco ještě napsat, tak napiš kolik byla škoda na té vyhybce a jestli to schválně to vyšetřování nezdržovali na popud centrály čd, nebo ty chceš mně namluvit, že ten traxx nešel couvnout a ta muvka nešla potlačit aby nestála celá republika? Joo a jestli nemají sprej na zem, tak já jim ho koupím, stačí napsat barvu.

Valašák

Couvnout nelze! Šlo by o maření vyšetřování. Hrozila by pokuta až 10 milionů. Popojetí/couvnutí lze v případě, že by někde pod soupravou byla osoba a IZS by se k ní nemohly dostat.

petr.r

ale já nepíši ihned(sice na moravě se to děje), ale na popud vyšetřovatelů, jak polohu vlaku označí sprejem.

Standa

RJ žádné svoje strojvedoucí nevychoval,to prý je moc drahé a přetáhnout od toho nenáviděného státního dopravce je jednodušší
a hned.Takze to byl na 99% odchovanec ČD.
Vlak couvat nesmí, takže ne couvnout nemohl

Paddy

Tak petře.r zkráceně, když ti dělá problém pochopit delší text. 1)Existuje Zákon o drahách 261/1994 a tam je popsáno co dělat při MU. Pokuty až 50 milionů 2) Jestliže dojde k rozřezu výhybky, v žádném případě se nesmí couvnout, maximálně jet ve směru rozřezu. A ty tvoje rady svědčí o tom, že této problematice vůbec nerozumíš a píšeš blbosti o nějakých spreyech atd. A jestli MU způsobí novátor železnice platí na něj všechno, co platí na ostatní dopravce. O ostatním rozhoduje Drážní inspekce a ne petr.r. Běž radši diskutovat do Aha nebo na nějaký dětský server, tady má z tebe… Číst vice »

petr.r

paddy, tak ten vlak tam bude jak dlouho, já jsem něco psal, že ihned má dát reverz? Když jsem dával papuč na nakolejení, tak se couvalo, když to nešlo do předu a co napíšeš k té MUV ce, ta taky nesmí couvat(jet do předu)? Meleš ptákoviny a děláš ze sebe chytrýho. Nemusíš na mně vůbec reagovat a diskutovat, stejně to neumíš nebo každýho co má jiný názor než ty posíláš do aha a na nějaký dětský servery- ty tam chodíš, že víš, že se tam diskutuje o technice?

Paddy

Do Aha posílám jen a jen tebe. Ty tady o technice nediskutuješ, ale meleš nesmyslný hovadiny. Vždyť s tebou nikdo ani nediskutuje. To sis toho nevšimnul ?

petr.r

paddy, prošel jsem si diskuze a ptal jsem se hlavně na techniku a nezdá, že jsem se přetrhnul a nebyla ta zničená laminátka carga?-Tam jsem nepsal nic, nebo ta to už nerozdýchá a nebud na moraváky naštvaný, že tady převzali náklad soukromníci od carga čd. Já za to nemůžu.

petr.r

jakou vyhybku poškodil? Máte někdo odkaz na mapu?

petr.r

díky za vysvětlení.

JarynJarin

Tleskám televizi Nova. Tam řekli vše. Dokonce i to, že vlak vedl zácvikář.

Pavel Hromek

Ano,bylo to tam….

JarynJarin

Doporučuju si zpětně pustit zprávy na Primě a vzít si sáček na zvracení. Ani jednou nepadl název Regiojet. Dále se prý jednalo o dopravce, kterému se toto stalo poprvé po několika letech a ještě se Voříšek zeptal, proč se to stalo, když České dráhy slibovaly větší kontroly….

Jen Tak

Taky mi to přišlo silně negativní pro ČD, které s tím nemají nic společné.

Franta

Vy snad verite, ze reporteri TV Prima aspon tusi o cem hovori??? Staci prispevek o tiskovce DI k projetym navestidlum, reportaz o stretu nakl.vlaku (Arriva) v UnL na Svadove, a dalsi.

Y.K.

Když reportáž dělají bulvárně odchovaní troubelíni, nemající šajna o čem vůbec mluví, tak bych v tom nehledal záměr, ale prostou neschopnost pochopit zákad tématu.

JarynJarin

Návěstidlo projel zácvikář…

Bivoj

Tak na webu Novinky.cz bez jakékoli informace, o jakého dopravce se jednalo a na ilustrační fotce modré vlaky ČD

Rogalo

Ony tu k tomu ještě před chvílí byly dva jiné komentáře + emotivní diskuze.
Už nejsou.

ThLic. MUDr. Josef Pagren

Když jsem tady napsal, že z toho příspěvku na Novinkách vlastně vyniká, že to projely ČD, tak mi to Sůra smazal, kvůli “šiření nepravdivé informace”.

Rogalo

Ale no tak pane Suro… V komentarich se tu kazdy den objevuji polopravdy, lzi a dezinformace a vubec Vas to nezajima, dnes dokonce par vulgarit. A najednou tu mazete ne jeden prispevek, ale dokonce cela vlakna kvuli tomu, ze se pisatel spatne vyjadril. Bravo!

Dodnes jsem si Vas vazil, nikdy jsem Vas nekritizoval. Bohuzel svym pocinanim nahravate svym oponentum a hodne lidi si toho vsima. Preji Vam do budoucna lepsi nervy a mene vztahovacnosti.

milan

Další důkaz toho, jak se chovají žluté vlaky na síti SŽDC a to konkrétně tak, že žlutý má vždy přednost a už výstraha na návěstidle je důvod k perzekucím provozních zaměstnanců.

Hans

Kecy v kleci leda. Žlutý, modrý, fialový nebo cirkusak, nikdo nikomu neprikazuje kdo ma jet dřív. Na to jsou pravidla, vim o čem píšu. Proč by to dělal? Z lasky ke žlutýmu? Nebo nějakej bakšiš?

Vít Jůza

Jedná se o dnešní problém na Vyšehradském nádraží, nebo to je zase další, nebo jinde ze smíchovského udělali vyšehradský, nebo na Smíchově projel, a na nádraží Vyšehrad dodělal výhybku?

železničář v důchodu

Vyšehrad je, nemýlím-li se, už dost dávno jen dálkově řízeným obvodem (koleje „50X“) Smíchova = všechna návěstidla ve směru na Smíchov jsou cestová.

JaJeČ
asdf

Hlavní snad přece je ,že se nikomu nic nestalo. Až na pana od žlutých Ondůje. Rozum vyměnil za nenávist všemu, co není žlutého.Přát neštěstí konkurenci zřejmě nezbytná věc ,jak se zalíbit Jančurovi.

Josef22

Tak hlavní je, že si pisatel na jejich Facebookové stránce asi tento měsíc „vydělal“. Příspěvek byl poměrně rychle smazaný, takže někdo vyšší pozici na to přišel asi poměrně rychle.

Hans

Muj příspěvek že Ondruj je trouba tu byl taky velmi rychle smazaný. Holt nesdilim jediný správný názor. Ale jinak do dobrý web, fandim vám

Dušan

Třeba si myslel, že stůj je vždycky permisivní a projet ji může – není to tak dávno přece, co zastavil RegioJet v tunelu před vjezdem na hlavák a po 3 minutách projel Stůj a dojel až k peronům s tím, že si myslel, že návěst Stůj je přece vždycky podle SŽDC D1 permisivní – nechce se mě to teď hledat ve zprávách DI, ale možná by stálo za to udělat mezi fíry žluťáka anketu – mne osobně by třeba zajímalo, kolik % z nich si to myslí to samé, co jejich kolega.

JarynJarin

Musel jsem si vygooglit, co je to permisivní a ještě ve spojení s návěstidlem. Stejně použití toho slova jaksi nechápu.

Jirka

Návěst Stůj (červené světlo) na návěstidle automatického bloku nemá absolutní význam, jako je tomu u stejné návěsti na jiných typech hlavních návěstidel. V případě návěsti Stůj strojvedoucí musí zastavit před oddílovým návěstidlem autobloku a může ihned pokračovat v další jízdě podle rozhledových poměrů, tj. takovou rychlostí, aby mohl zastavit před případnou překážkou (tzv. permisivní návěst).
– wikipedie automatický blok

JarynJarin

Předpisy znám. Slovo permisivní ne. Zítra jdu odevzdat papíry 🙁

Neználek

Odevzdej licenci, jestli ji vůbec vlastníš.

JarynJarin

;-(

Neználek

Myšleno: Jirka.

Lea

Nesmysl..od toho maji prece poznani trate aby vedeli,ktere navestidla maji absolutni nebo permisivni vyznam..

Lukáš F.

A je to dobrý systém? Představte si, že byste jezdil trasu autem a musel si pamatovat, na které světelné křižovatce červenou projet můžete a na které ne.

Jarda

Na to nemusis mit poznani, abys vedel jaky navestidlo patri autobloku, jaky patri napr. vjezdu

Obtloustlý Travolta

Má takové návěstidlo, kluci, nějaké rozlišení pruhy. Ano, na tom šedivém stlpu, směrek k přijíždějícímu vlaku. A žlutá je třeba návěst Op – návěstidlo, které pro regiojet na tuty neplatí!

Michal

Samozřejmě, že pitomost, kterou jste právě vymyslel, jste správně označil za pitomost. Z návěstidla samozřejmě na první pohled poznáte, zda návěstí absolutní nebo permisivní návěst…

JarynJarin

Dráha je složitá, ale zrovna zamětit vjezd a autoblok snad ani nejde. Hlavně v tom úseku ani AB není.

Michal

A tyhle hovadiny si vymýšlíte, nebo vám je někdo radí?

Jiří

Na tohle nemusí mít ani poznání, ty návěstidla mají nějaké označovací pásy, čili stačí znát barvy.

Vácha František

Hezké odpoledne vážení kolegové, zvláště pak panu Ondrůj, který zde k mimořádné události na Smíchově, evidentně nemluví pravdu. BEZPEČNOST NA PRVNÍM MÍSTĚ??? Velký smích!!! Viz posun na Smíchově, přetěžování zaměstnanců, a HLAVNĚ!!! Viděl jste někdy výpravu vlaku Regojet v Ostravě hlavním, směrem na Havířov???

Jiří

K posunu mě napadá jedno z videí Stanislava Fanty (bývalý strojvedoucí LokoTrainu, který jezdil i pro RegioJet) na YouTube…

Jirka

Dusan: Nejste nahodou Dusan, co driv pracoval u Regiojetu a mel na starosti strojvedouci jejich a v nedobrem se s nimi rozloucil? Pokud ano, stojim za Vami.:) Sam vim jako jejich byvaly zamestnanec, jak spatne to tam bylo a je.

Michal

Tak poprosím o ten odkaz, protože takhle velký průšvih by měl být patřičně zdokumentován.

Co se týče vašich hnávazných „logických dedukcí“, tak podobně sofistikovanou metodou byste mohl na základě skutečnosti, že některé ženy jsou prostitutky dojít k závěru, že většina žen jsou prostitutky. Zkuste si tu anketu udělat třeba doma, osobně by mě zajímal výsledek.

Projetej klacek

Jinak je to ale umění, projet klacek na Smíchově v den, kdy je na sousední (odklonové) trati z hlavního do Vršovic mimo provoz půlka kolejí (dvě ze čtyř). Dneska ty dopady na cestující budou tedy tuplované.

Michal

Zvĺášť výborné je, pokud trať musí stát kvůli takové blbosti 5 hodin, než se sjednou všichni pantátové a všichni si to vyfotí a zapíšou do notýsku…
Je vidět, že papírování a byrokracie na SŽDC a DÚ stojí mnohem výš než zájem na fungující dráze.

frost

četl jste někdy nějakou závěrečnou zprávu z MU?

to vaše papírování a byrokracie DI je motivována tím nejvyšším zájmem – bezpečností provozu

mimochodem by mě zajímalo, zda byste takový komentář napsal v případě odhalení např. závady ve funci zabezpečovacího zařízení???

Michal

Pro odhalení závady na ZZ je určitě nezbytné nechat ty vlaky na „nehodovém“ místě, že?
Pozice vlaků se měly označit, fírové zajistit na vyšetřování a funkci SZZ jste snad schopen prověřit během pár minut (souhlasím s tím, aby se do dokončení vyšetření jezdilo třeba na PN, nebo pomaleji, ale jezdit se musí).

Tohle jsou manýry jak z balkánských hranic… 🙂

noerf

To byla posunovaci lokomotiva nebo cestovni.

Jiří

Jaký je v tom rozdíl?

noerf

Jiří: Že strojvůdci lokomotiv dálkových vlaků mohou být zvyklý na přednost. U posuvné lokomotivy by to bylo více překvapivé.
Předpokládám, že u Plzně (západní expres) byla podobná situace.

Franta

Ponekud problem rozumet reci vaseho kmene….co je cestovni a co posuvna lokomotiva???

Y.K.

Nic jako přednost není. Jen návěsti (a nepozornost).

hodně štěstí

Jsem rád, že Ondrůj se vyjádřil, že nedošlo k ohrožení cestujících. Asi zaměstnanci SŽDC v druhém vlaku nejsou podle něj lidi.

malý bobeš

vycházím-li z toho, že cestující cestuje / zaměstnanec pracuje (tedy měl by …) – kteří cestující byli ohroženi?

Tronda

Lidi to jsou, ale ne cestující.

MRC

A pak že zlé modrogumí dráhy 🙂

Ale houno, všichni dělají chyby, jen ten, kdo má více vlaků, bude taky při stejné pravděpodobnosti projíždět nejvíc.

A jsem rád, že se tu objeví i tenhle případ. Jen tak dál 🙂 ČD nejsou nejlepší, ale soukromníci taktéž ne, jak je tu některýma podsouváno….

lOL

I když má ČD mnohem více výkonu než ostatní, tak si myslím, že kolik MU se stalo za posledních 14 dní, je více než dost.

MRC

Pravda, za posledních 14 dní se toho stalo o dost více všem. Krompachy, LeoExpress, Regiojet, 3x ČD, Carga v Kutné hoře… Pak několik vykolejení v rakousku, pokud se neepletu… Byla taková intezita nehod někdy v minulosti? Nebo se aktuální systém přestává dávat a všichni pomalu padají?..

T.H.

„Byla taková intezita nehod někdy v minulosti?“ Tak třeba statistika „projetí návěsti zakazující jízdu“ tu byla celkem nedávno – zhruba 120, 140 ročně, tj. asi jednou za tři dny. Jen se to holt někdy sejde a někdy je týden klid. Má to mírně rostoucí tendenci (což výrobce zabezpečovacích zařízení vede k hysterickým prohlášením o „katastrofickém vývoji“, aby prodal víc svých výrobků), protože jednak se jezdí rychleji a hustěji a jednak se na víc situací přijde automatickou činností a záznamem zabezpečovacích zařízení. Celý problém je v tom, že „aktuální systém“ vlakového zabezpečení v ČR to nedává dlouhodobě – tzv. „liniový vlakový… Číst vice »

Martin V.

Ale ta pravděpodobnost nemusí být stejná a taky není! Už se to tu diskutovalo u článku z 12. února popisujícího statistiku z loňska: https://zdopravy.cz/pripadu-zakazaneho-projeti-navestidla-vyrazne-pribylo-loni-jich-bylo-142-23499/
S pomocí statistiky výkonů z loňska (jen relativní TOP10 zvlášť osobní a nákladní doprava podle SŽDC), na kterou tam dal odkaz Kubrt, jsem se snažil loňská „projetí“ znormalizovat na vlkm. U většiny soukromníků jsou ta čísla za jeden rok příliš nízká, chtělo by to agregovat aspoň za 5 let.
I tak z toho ale ČD nevyšly zrovna dobře, koukněte se do té diskuse. ČD Cargo vyšlo líp (v rámci nákladní dopravy) a třeba AWT zase hůř.

Michal

Souhlas. Autoři byli kritizovaní, že píší proti ČD. Teď dali do titulku, že průšvih měl RJ – nejlepší odpověď na kritiku.

Projetej klacek

Výborně, novináři palec nahoru za splněný slib! Dobře že to i tentokrát dopadlo zase „dobře“, protože tyhle události se stávaly, stávají a nejspíš stávat ještě budou (a možná i s bájným ETCS) a to bez ohledu na dopravce. Možná se kolem toho teď příliš šílí, protože se taková událost již nedokáže jen tak ututlat jako mnohdy v minulosti. Ovšem jak bylo vzpomenuto již v diskuzích k předchozím článkům podobného typu – systémovým řešením by mělo být zlepšení podmínek pro profesi strojvedoucích. Vzhledem k aktuální situaci na trhu si na to zřejmě budou muset zvyknout i veřejné rozpočty a samotní cestující,… Číst vice »

železničář v důchodu

„Možná se kolem toho teď příliš šílí, protože se taková událost již nedokáže jen tak ututlat jako mnohdy v minulosti.“
To je pitomost: vjetí do postavené vlakové cesty jiného vlaku v tak frekventovaném úseku by zjevně nedokázal nikdo „ututlat“ ani v minulosti, protože to vždycky zastaví dopravu na dost dlouhou dobu.
A s obsahem posledního odstavce také nelze souhlasit: můžete upřesnit, co myslíte výrokem „trasy, jejichž přidělení neodpovídá platným předpisům“? A co konkrétně „neodpovídalo platným předpisům“, když postižený „vlak SŽDC“ zjevně nebyl pravidelným vlakem obsaženým v GVD?

T.H.

„tyhle události se stávaly, stávají a nejspíš stávat ještě budou (a možná i s bájným ETCS)“ To záleží, jak se ETCS pokusí SŽDC „přiohnout“ na tzv. národní podmínky (aby se vyhnula nutnosti stavebních opatření, což je politicky nežádoucí). Pokud bude „release speed“ vysoká (aby se dalo k návěstidlu „dojet“ prudčeji), tak jich bude pořád relativně hodně (a nevím, jestli se 100% budou dodržovat prokluzy). A to bez ohledu na barvu, i když teď se zrovna tetelí blahem jančurobijci. Na druhé straně, pět hodin „omezení provozu“? Proč? „aby poklesla motivace jezdit pro víc dopravců“ Je šílené, jak tento absurdní a smyšlený… Číst vice »

AAA

navýšení kompenzace a jízdného, jiná cesta ke zvýšení bezpečnosti není.

…. a nebo nahrazení lokálek co vozí vzduch tím sprostým slovem začínajícím na a

Cargo

Tak snad budou všechny „Modré zlé jazyky“ spokojeni, že tady vyšel článek i o žlutém.
U každého dopravce projeté návěstidlo je průšvih, jak vrata. Co s tím, když instalace ETCS je v nedohlednu.

petr.r

vychovanec čd- co máte dál.

Cargo

Za prvé, nejsem vychovanec ČD. Ani Modrogumák, podnik ČD nemohu ani cítit. Za druhé, podle komentářů na FB nebo i tady, tento server „Píše jen o mimořádnostech, co udělají Modrégumy“ Tímto jsem to chtěl vyvrátit a napsat to s nadsázkou.

Zapa

Nic si z toho „vychovance“ nedělejte, to jen Jirka nepochopil, že jste na jeho straně, i když v tomhle případě není o co stát. 😀

Zapa

Jirka ne, Petr… 🙂

petr.r

a byl ten fíra tedy vychovanec čd?

Železničář

Chovanec kroměřížského ústavu pro těžké poruchy.

Karel

ETCS při posunu je prosím pěkně k čemu? Rád se poučím

Cargo

No ETCS je při posunu k ničemu, ale tady se nejednalo o posun, ale o jízdu Sv vlaku z hlavního na odstavení na Smíchov. V tomto případě by ETCS zasáhlo. Naštěstí se to obešlo bez zranění.

petr.r

to by musela mět aji ta muvka.

Y.K.

V tomto případě opravdu nemusela a přesto by to pomohlo.

petr766

Vidím že poslední dobou se „daří“ všem dopravcům….

jan

No jo no:-) to jsou ty věci co neumí bodový národní zabezpečovač ošetřit.. Pokud teda na Smíchově vůbec vlastně nějaký je:-) Na to by si strojvůdci měli dát pozor. Je to jako vjíždět na dálnici. Vlastně mnohem horší..

T.H.

„to jsou ty věci co neumí bodový národní zabezpečovač ošetřit“
Můžete upřesnit tuto hodnotnou myšlenku? Na Smíchově žádný zabezpečovač není, bodový už vůbec ne a národnost se v rámci EN 61508 neposuzuje.

Fíra prostě přišel ze šichty jinde, nebyl ani na trenažéru… a je to.

jan

No mám za to, že často neumí ovlivnit projetí návěstidla při výjezdu ze stanice na hlavní kolej, aby se nedostal do hlavní koleje. (kde může jet druhý vlak třeba 160)
Pokud není na Smíchově tak je to samozřemě vyřešené.. A ostuda..

T.H.

„projetí návěstidla při výjezdu ze stanice na hlavní kolej“
Nic takového se na Smíchově nestalo – naopak, ten vlak vjížděl do stanice.
Národně vyhovující zabezpečovač tam není a ideově závadné boďáky (např. PZB) samozřejmě tuhle funkcionalitu „nevjetí při projetí“ mají (prokluzová vzdálenost).

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO