Milník ve stavbě metra D, stavbaři jej propojili s trasou C

Propojení trasy metra C s nově budovaným Déčkem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPropojení trasy metra C s nově budovaným Déčkem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Doražený jednokolejný tunel poslouží obsluze linky D a služebním jízdám souprav do doby, než vyroste vlastní depo Déčka v Písnici.

Výstavba prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova zaznamenala významný milník. Stavbaři jej na dvou místech propojili se stávající trasou C. Dokončeny jsou tak veškeré ražby v mezistaničním úseku, dál se bude razit už jen ve stanicích.

„Trasa D byla s trasou C propojena ze spojky C-D prorážkou do čelní stěny rozpletu pravého traťového tunelu za stanicí Pankrác C ve směru na Budějovickou a z povrchu ze stavební jámy před OC Arkády probouráním se do neveřejné části stanice Pankrác C,“ uvedl Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v tiskové zprávě.

Jednokolejný spojovací tunel mezi trasami C-D dlouhý 468 metrů, který byl dnes doražen, poslouží obsluze linky D a služebním jízdám souprav do doby, než vyroste vlastní depo Déčka v Písnici. Do té doby budou vlaky vypravovány ze současného depa Kačerov.

„Spojka C-D ústí do pravého traťového tunelu stávající trasy C, do tzv. rozbočovací vidlice, která vznikla zhruba 30 metrů za stanicí Pankrác C na začátku 70. let,“ dodal DPP.

Propojení trasy metra C s   nově budovaným Déčkem.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPropojení trasy metra C s   nově budovaným Déčkem.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPropojení trasy metra C s   nově budovaným Déčkem.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V místě probourání se do části stropní konstrukce neveřejné části stanice Pankrác C vznikne nový přestupní koridor mezi stanicemi Pankrác C a D, navazující na eskalátorový tunel přestupu.

Metro D se začalo stavět před dvěma a půl lety. Trasa je zatím plánována v celkové délce 10,6 km, dohromady má mít 10 stanic. Aktuálně se staví jen malá část zahrnující stanice Pankrác a Olbrachtova, která navíc nemůže fungovat samostatně.

Příprava druhého úseku metra D Olbrachtova – Nové Dvory za třicet miliard se v srpnu vrátila do fáze, ve které byla v září loňského roku. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabývá vyloučením sdružení vedeného společností PORR z veřejné zakázky kvůli nesplnění zadávacích podmínek.

DPP znovu vybíral, kdo postaví metro D. Vítěz třicetimiliardového tendru se nezměnil

Po dokončení bude metro D začínat v centru u stanice Náměstí Míru na trase A. Trasu C kříží ve stanici Pankrác a pokračovat má až na jižní okraj města do Písnice. Linka D tak odlehčí dopravě na jihu města a také přetíženému Nuselskému mostu.

Plány pražského dopravního podniku počítají se zprovozněním první části metra D do Písnice v roce 2031. Na trase budou jezdit automatické soupravy bez strojvedoucích.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp metro metro C Metro D Pankrác Pankrác - Olbrachtova praha
66 komentářů