Milník ve stavbě metra D, stavbaři jej propojili s trasou C
Propojení trasy metra C s nově budovaným Déčkem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Doražený jednokolejný tunel poslouží obsluze linky D a služebním jízdám souprav do doby, než vyroste vlastní depo Déčka v Písnici.
Chtěl bych vidět těch 10 stanic v roce 2031.
Milník bude až se bude stavět dál na jih. Zatím to vypadá, že konečná stanice D bude Olbrachtova.
Vy slováci jste neskutečně ubrečený zoufalci.
S tímto kolektivním posuzováním opatrně, jo?
Proti cizincům nic nemám. Ale pokud chtějí kritizovat, jak tady žijeme, a kádrovat, co máme dělat, tak se můžou vrátit domů. Svých kritiků máme dost. Věděli dobře, do čeho jdou. Takže buď přijmou realitu cizí země a budou rádi, že tady vůbec můžou být, nebo můžou platit daně a pomáhat ve své domovině.
To mi přijde jako hloupost. Pokud je kritika nějakého problému oprávněná, je úplně jedno, jestli jde o domorodce nebo o někoho, kdo se přistěhoval a odkud. Takovej krok má vždycky pro a proti, takže pro mnoho lidí bude dávat smysl se přestěhovat i někam, kde jsou některý věci horší. Když jim ve výsledku ty plusy (který můžou být osobní) převážej. A z pohledu místního dává smysl poslouchat lidi, kteří mají zkušenost s tím, jak se to dělá jinde a zamyslet se nad tím. Jasně, někde je to jen setimentalita kritizujícího, kterýmu se stýská po tom, odkud přišel, někde jsou to… Číst vice »
Tak Blava a Košice jsou rozhodně vzorem MHD 😀 😀 😀
Dobra práce, ted uz ked stanici misto třetihorni bahenni sopky a bude to.
Na zbytek bude použita TBM, to půjde výrazně rychleji…
Jinak už aby to bylo.
A praha jinak staví třeba Dvorecký most, který dále zvedne význam Déčka. Pak už jen trať Jeremnkou a Budejovickou k Brumlovce a tangenta je hotová…
A to už v Jeremenkově nikdo neprotestuje proti tramvaji kvůli hluku ? Hurá, zázrak se stal !
Soudruhu, to tě učili v trollí farmě? No to teda nic moc. Vrať školné nebo změň učitele, tohle je hodně slabé.
Rika nekdo kdo nema ani metr podzemni drahy😂
Tak zůstaňte v Bratislavě.
Jelikož se to víceméně netýká tématu, tak bych zaměnil to „Bratislavě“ za „Petrohradě“. Nějaký junior jsem zabloudil 😀
V roce 31 tedy snad do Písnice. A kdy na Mírák?
Taky v roce 2031. Etapa Pankrác – Mírak by měla začít dřív než ND – Depo Písnice.
Co vím, tak na Písnici je stále problém s pozemky.
Viděl bych to tak na Pankrác až Nové Dvory…
Staví se už 2 a půl roku. Jeden jediný mezistaniční úsek. To fakt má celé jezdit za 7 let? To mi připadá jako sci-fi podobně jako to bylo ještě před pár lety s dálnicemi.
Právě proto se začalo tímto úsekem, protože ten je nejsložitější (přirozeně – spojky na trať C, přestupní stanice).
To je pravda. Ale zároveň ty další nabíraj skluz oproti plánu kvůli zaseklýmu tendru a možná dalším problémům, takže ten náskok prvního úseku může být nakonec výrazně větší, než kolik by bylo kvůli jeho složitosti potřeba.
Což ovšem nesouvisí s tím, jak dlouho se staví ten první úsek.
Stavět tunel v říčních nánosech Vltavy a ještě v křížení s jiným tunelem metra není úplně jednoduché. Ve složitých geologickych podmínkách je postup třeba jen po 1/2 metru.
Moment, co má trasa D společného s Vltavou? Až na Pankráci jsou nánosy Vltavy?
Jsou, Vltava tam tekla před skoro 2 miliony let; staré říční terasy.
Holt jsou lidi, kteří si nedokáží představit, že cunami může dosáhnout místa s nadmořskou výškou 600 mnm. Ti pak logicky nechápou Vltavu na Pankráci 🙂
To asi zase ne… 🙂 ale jsou to nějaké nestabilni břidlice.
https://silnice-zeleznice.cz/mestska-doprava/vystavba-trasy-metra-i-d1a-pankrac-olbrachtova-846
Ano na Pankráci jsou říční nánosy Vltavy.
https://www.google.com/search?q=geomorfologie+%C5%99%C3%AD%C4%8Dn%C3%AD+terasy&client=ms-android-huawei&sca_esv=92c44415b946008c&udm=2&biw=360&bih=648&sxsrf=ADLYWIJKkPHcBvPkpzG2sSOUKJRXhLQu9Q%3A1728081237469&ei=VW0AZ-eeHO679u8PlNmhwAE&oq=geomorfologie+%C5%99%C3%AD%C4%8Dn%C3%AD+terasy&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwIh5nZW9tb3Jmb2xvZ2llIMWZw63EjW7DrSB0ZXJhc3kqAggAMgQQIxgnMggQABiiBBiJBTIIEAAYgAQYogQyCBAAGIAEGKIEMggQABiiBBiJBUjsOFAAWABwAHgAkAEAmAFgoAFgqgEBMbgBAcgBAJgCAaACbZgDAIgGAZIHAzAuMaAHpAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Metro D už teď má příšerné zpoždění. Už dávno mělo jezdit. Divím se, že EU nedala Praze za průtahy při stavbě pokutu.
Vždycky se mi líbí, jak někteří zhrzelí automobilisté píšou Hřibovi na facebook, že se v Praze žádné dopravní stavby nestaví. A přitom pod povrchem se nám staví tunel za desítky miliard korun 🙂
Zatím staví, ale je to malej kousek, vysoutěženej ještě za předchozího vedení magistrátu.
Výběrko na další úseky se bohužel docela zadrhlo, uvidíme, zda ho dokážou dotáhnout tak, aby se včas začalo s navazujícími stavbami. (doufám, že jo).
Jen doufám, že zpoždění navazujících úseků nebude prodlužovat stávající etapu.
Jak to vypadá na Pankráci, na Strži a na Ryšánce je opravdu dost velký bordel.
Úsek Olbrachtova – Nádraží Krč se bude razit od Nádraží Krč, tak snad to tak bude.
Je to součást úseku Olbrachtova-Nové dvory, takže o rychlé prodloužení se nebojte
Jasně, ale tady šlo o staveniště na povrchu. Aby se zprovoznila ulice Na Strži, byly tam zpět důležité přestupní zastávky autobusů apd. a tady termín existuje, je jím konec roku 2026.
Chtěl bych být taky optimista jako vy, ale bohužel asi to nepůjde… posudky byly zfusovane viz https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/neobsahuje-odborny-vstup-znalce-v-kauze-posudku-pro-prazsky-dopravni-podnik_2410040700_pik
Zrovna metrem D bych se nechlubil. Ta stavba má minimálně 10 let zpoždění. Předpokládaný rok zprovoznění 2031 určitě není na oslavu. Poslední prodloužení metra bylo v roce 2015 a od té doby nic.
Za to ovšem může hlavně Bém a spol., kteří stavbě D předřadili svůj danajskej dar P6 v podobě zprasenýho prodloužení A do Motola a Blanku, která investiční možnosti Prahy vyčerpala na pár volebních období dopředu…
Nemyslím si, že hlavním problémem aktuálně plánovaných dopravních staveb v Praze jsou peníze. Pokud by se po otevření metra A do Motola plynule navázalo výstavbou metra D v tehdejších cenách a v za tehdejších podmínek financování, tak to je dnes nejlepší investice města.
Ti bych spíše řekl megalomanský projekt pro LOH 2008, kvůli kterému máme obrovský terminál Letňany z Čakovic je dnes stejně efektivnější při cestě do centra, když si přispíte a jedete vlakem, který jezdí ve špičce mezi 6-9 raní resp. dopolední v intervalu cca 15 min.
Což ale rozhodně není chyba toho Hřiba, že.
Adriana Krnáčová: primátorka 2014 – 2018, Zdeněk Hřib: primátor 2018 – 2023, náměstek primátora pro oblast dopravy 2023 – dosud.
To je stejný rok jako byl uveden do provozu zatím poslední úsek městského okruhu. Od té doby nebylo postaveno nic a ani to nevypadá, že by se v dohledné době začalo stavět. Přesto ale neustále čteme, jak je automobilová doprava údajně preferovaná…
No tak ono se stačí podívat co ulic, abyste tu preferenci IAD viděl, ale prosím opusťte někdy místečko za volantem a zkuste se městem projít pěšky a taky projet MHD, ideálně ve špičce. O jízdě na kole ani nemluvím. Pak možná změníte názor…
Tak si také porovnejte, kolika lidem slouží městský okruh a kolika lidem metro.
Hromadě a hromadě. Obě jsou tak velké, že je ani žebřiňákem naráz neodvezete, natož na tragači.
Světe div se, on městskej okruh není zdaleka jediná infrastruktura pro IAD ve městě. Tou jsou i P+R, menší ulice, atd. A ona se ta infrastruktura dokonce také musí udržovat. A té pro IAD je postaveno tolik, že jen její nutné opravy a provoz, spolknou spoustu peněz. A tyhle peníze musíte té IAD také připočítat a porovnat to s tím, co město dělá pro ostatní druhy dopravy.
A taky nezapomeňte započítat zabranej prostor tou infrastrukturou, to je ve městě velikosti Prahy sakra cenná věc…
Lidstvo je tu desítky tisíc let. Kam spěcháte? Kam tím novým úsekem potřebujete nutně jet?
Rok 2021 a stavbu linky D na blokuje spolek Pankrácká společnost, jejíž předsedkyní byla jakási Marie Jelínková, zvolená na P4 jako nezávislá na kandidátce Pirátů …
Achjo… Az na to že v 2018 zadní piráti do zastupitelstva nekandidovali .. https://praha4.cz/Volebni-obdobi-1
.. Příště si v té PR agentuře upravte notičky…
Koukáte na špatné období, tady jí máte: https://praha4.cz/Volebni-obdobi-2018-2022-2
Klub PIRÁTI a NEZÁVISLÍ (10 členů): Marie Jelínková
Ale je od vás hezké, že jste mi přisoudil PR agenturu, nevěděl jsem o ní, ale už si řádím do svého portfolia 🙂
Co je k nepochopení na Piráti *A* Nezávislí?
A v zastupitelském klubu Pirátů na Praze 4 byla jen omylem, jasně 🙂 Prostě si musí Piráti dávat větší pozor na lidi, se kterými jdou společně, to je vše, takhle si tam zatáhli zkažené jablíčko no. Vím, že systémově celou dobu Piráti linku D podporují, ale tohle jim uteklo no.
V klubu.. původně jste psal že kandidovala za piráty… Soudite stejně všechny kluby ve všech zastupitestvech ??? Nebo jenom ten jeden vybranej?
Jo pravda jako v MČ Prahy 2 jistý zastupitel také za Piráty, který zase zablokoval most na Výtoni, když jsem se ho jako žák o tom bavil a poukázal na to, že ten most neodpovídá normám na všech frontách a to UIC pro TŽK a pro nákladní koridory, protože po něm vedou současně III. TŽK i RFC-9, tak mi neustále oponoval památkovým zákonem a UNESCem, když jsem se ptal jestli by zaplatil z vlastního, nebo jestli se to zaplatí z financí MČ Praha 2 a poslal mě někam vzhledem k tomu, že mi na to nechtěl odpovědět
Piráti na Praze 2 jsou fakt diagnóza. Ale holt bojují o hlasy místních, kteří chtějí starý most, protože po něm nemusí jezdit. Podle nich ani ta železnice tam nepatří.
Nestavi se. To ten jeden 1km tunelu metra co se stavi nezachrani. Cast D0, ktera se ma zacit stavit letos je zasluha RSD a ne magistratu. Porovnejte si to z Varsavou nebo Krakovem, kolik km metra, tramvajovich trati a obchvatu/okruhu je tam ve vystavbe.
Oni to píšou ale i řidičbijci, protože bůůů se v Praze pro MHD nic nedělá.
Jeden se dokonce vztekal, že se na téhle stavbě používají gumokolové stroje.
Takže prorazíme, postavíme tam zeď z cihel, zastříkáme betonem, a pak to znovu rituálně prorazíme před novináři? Je to nutné?
Víte, kolik z té stavby na druhé straně tunelu půjde bordelu, prachu a hluku? Lepší zapečetit, než to tam každý den na Pankráci čistit…
Té zdi rozumíme. Nerozumíme tomu, proč ji rozbili.
https://phys.org/news/2024-10-teleportation-logical-qubit-fault-tolerant.html
Zatím jen qbit, ke kvantové teleportaci byť jen dětského održedla to má ještě strašně daleko a vy chece rovnou soupravu metra i s lidmi.
A co takhle: ve směru od existujících prostorů demontujeme ostění případně další zařízení, vybouráme kousek ve směru budoucího tunelu – a pak ta zavřeme cihlovou zdí. Tak, aby se původní prostor mohl používat k původnímu nebo jinému účelu a neohrožovaly ho třeba kusy odpadávající z té vybourané části. A také proto, abychom se při ražbě tunelu nedostali rovnou do těch prostor používaných k něčemu jinému, ale aby ražba skončila před tou zdí. Pak začneme razit tunel z druhé strany a skončíme před tou zdí. Na závěr obě části propojíme tím, že zbouráme tu zeď. No a protože víme, že tím zbouráním… Číst vice »
Tak, aby se původní prostor mohl používat k původnímu účelu…
Nechci si představovat tu paniku po sociálních sítích, kdyby se z nezajištěné čelby uvolnil byť jen stogramový šutr. Snad že podkopali Prahu a všecko se zřítí a propadne…
Druhou možností zajištění je stříkaný beton.
Podle toho jak to vypadá, tak malta měla honě času zatvrdnout, že se přitom cihly lámaly a prostě jen nevypadly.
Dokonce bych se odvážil zeptat, zda to nebylo dočasné ostění, které mělo zabránit provalení čelby, než se prorážka dostane z druhé strany do cíle.