Milník ve stavbě metra D, stavbaři jej propojili s trasou C

Propojení trasy metra C s nově budovaným Déčkem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýPropojení trasy metra C s nově budovaným Déčkem. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Doražený jednokolejný tunel poslouží obsluze linky D a služebním jízdám souprav do doby, než vyroste vlastní depo Déčka v Písnici.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

V roce 31 tedy snad do Písnice. A kdy na Mírák?

Amity

Taky v roce 2031. Etapa Pankrác – Mírak by měla začít dřív než ND – Depo Písnice.

MrMarkus

Co vím, tak na Písnici je stále problém s pozemky.

Matej Chrobák

Pozor na pražskú MHD. Je to najhoršia doprava na svete, v električkách behajú krysy a smrad a bezdomovci a hlavne jazdia opití vodiči, každý deň tam horia autobusy. Električky tam búrajú s chodcami a po priechodoch sú namaľované obrysy mŕtvol, ktoré prešla električka. Hrôza des!!

Michal Bartoníček

Tak zůstaňte v Bratislavě.

Tomáš Flaška

Staví se už 2 a půl roku. Jeden jediný mezistaniční úsek. To fakt má celé jezdit za 7 let? To mi připadá jako sci-fi podobně jako to bylo ještě před pár lety s dálnicemi.

Filip Jirsák

Právě proto se začalo tímto úsekem, protože ten je nejsložitější (přirozeně – spojky na trať C, přestupní stanice).

Ondra

Vždycky se mi líbí, jak někteří zhrzelí automobilisté píšou Hřibovi na facebook, že se v Praze žádné dopravní stavby nestaví. A přitom pod povrchem se nám staví tunel za desítky miliard korun 🙂

Jakub P

Zatím staví, ale je to malej kousek, vysoutěženej ještě za předchozího vedení magistrátu.

Výběrko na další úseky se bohužel docela zadrhlo, uvidíme, zda ho dokážou dotáhnout tak, aby se včas začalo s navazujícími stavbami. (doufám, že jo).

Michal M

Jen doufám, že zpoždění navazujících úseků nebude prodlužovat stávající etapu.
Jak to vypadá na Pankráci, na Strži a na Ryšánce je opravdu dost velký bordel.

MrMarkus

Úsek Olbrachtova – Nádraží Krč se bude razit od Nádraží Krč, tak snad to tak bude.

Mirek

Je to součást úseku Olbrachtova-Nové dvory, takže o rychlé prodloužení se nebojte

MrMarkus

Jasně, ale tady šlo o staveniště na povrchu. Aby se zprovoznila ulice Na Strži, byly tam zpět důležité přestupní zastávky autobusů apd. a tady termín existuje, je jím konec roku 2026.

digi

Chtěl bych být taky optimista jako vy, ale bohužel asi to nepůjde… posudky byly zfusovane viz https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/neobsahuje-odborny-vstup-znalce-v-kauze-posudku-pro-prazsky-dopravni-podnik_2410040700_pik

Petr

Zrovna metrem D bych se nechlubil. Ta stavba má minimálně 10 let zpoždění. Předpokládaný rok zprovoznění 2031 určitě není na oslavu. Poslední prodloužení metra bylo v roce 2015 a od té doby nic.

Jakub P

Za to ovšem může hlavně Bém a spol., kteří stavbě D předřadili svůj danajskej dar P6 v podobě zprasenýho prodloužení A do Motola a Blanku, která investiční možnosti Prahy vyčerpala na pár volebních období dopředu…

Petr

Nemyslím si, že hlavním problémem aktuálně plánovaných dopravních staveb v Praze jsou peníze. Pokud by se po otevření metra A do Motola plynule navázalo výstavbou metra D v tehdejších cenách a v za tehdejších podmínek financování, tak to je dnes nejlepší investice města.

Mirek

Ti bych spíše řekl megalomanský projekt pro LOH 2008, kvůli kterému máme obrovský terminál Letňany z Čakovic je dnes stejně efektivnější při cestě do centra, když si přispíte a jedete vlakem, který jezdí ve špičce mezi 6-9 raní resp. dopolední v intervalu cca 15 min.

mgr.pavel

Což ale rozhodně není chyba toho Hřiba, že.

Petr

Adriana Krnáčová: primátorka 2014 – 2018, Zdeněk Hřib: primátor 2018 – 2023, náměstek primátora pro oblast dopravy 2023 – dosud.

L.

To je stejný rok jako byl uveden do provozu zatím poslední úsek městského okruhu. Od té doby nebylo postaveno nic a ani to nevypadá, že by se v dohledné době začalo stavět. Přesto ale neustále čteme, jak je automobilová doprava údajně preferovaná…

MP22

No tak ono se stačí podívat co ulic, abyste tu preferenci IAD viděl, ale prosím opusťte někdy místečko za volantem a zkuste se městem projít pěšky a taky projet MHD, ideálně ve špičce. O jízdě na kole ani nemluvím. Pak možná změníte názor…

Filip Jirsák

Tak si také porovnejte, kolika lidem slouží městský okruh a kolika lidem metro.

Jerry

Lidstvo je tu desítky tisíc let. Kam spěcháte? Kam tím novým úsekem potřebujete nutně jet?

MrMarkus

Rok 2021 a stavbu linky D na blokuje spolek Pankrácká společnost, jejíž předsedkyní byla jakási Marie Jelínková, zvolená na P4 jako nezávislá na kandidátce Pirátů …

digi

Achjo… Az na to že v 2018 zadní piráti do zastupitelstva nekandidovali .. https://praha4.cz/Volebni-obdobi-1
.. Příště si v té PR agentuře upravte notičky…

MrMarkus

Koukáte na špatné období, tady jí máte: https://praha4.cz/Volebni-obdobi-2018-2022-2

Klub PIRÁTI a NEZÁVISLÍ (10 členů): Marie Jelínková

Ale je od vás hezké, že jste mi přisoudil PR agenturu, nevěděl jsem o ní, ale už si řádím do svého portfolia 🙂

Juraj

Co je k nepochopení na Piráti *A* Nezávislí?

MrMarkus

A v zastupitelském klubu Pirátů na Praze 4 byla jen omylem, jasně 🙂 Prostě si musí Piráti dávat větší pozor na lidi, se kterými jdou společně, to je vše, takhle si tam zatáhli zkažené jablíčko no. Vím, že systémově celou dobu Piráti linku D podporují, ale tohle jim uteklo no.

digi

V klubu.. původně jste psal že kandidovala za piráty… Soudite stejně všechny kluby ve všech zastupitestvech ??? Nebo jenom ten jeden vybranej?

Pavel

Nestavi se. To ten jeden 1km tunelu metra co se stavi nezachrani. Cast D0, ktera se ma zacit stavit letos je zasluha RSD a ne magistratu. Porovnejte si to z Varsavou nebo Krakovem, kolik km metra, tramvajovich trati a obchvatu/okruhu je tam ve vystavbe.

Honza

Takže prorazíme, postavíme tam zeď z cihel, zastříkáme betonem, a pak to znovu rituálně prorazíme před novináři? Je to nutné?

dzejejc

Víte, kolik z té stavby na druhé straně tunelu půjde bordelu, prachu a hluku? Lepší zapečetit, než to tam každý den na Pankráci čistit…

Jaaa

Té zdi rozumíme. Nerozumíme tomu, proč ji rozbili.

Filip Jirsák

A co takhle: ve směru od existujících prostorů demontujeme ostění případně další zařízení, vybouráme kousek ve směru budoucího tunelu – a pak ta zavřeme cihlovou zdí. Tak, aby se původní prostor mohl používat k původnímu nebo jinému účelu a neohrožovaly ho třeba kusy odpadávající z té vybourané části. A také proto, abychom se při ražbě tunelu nedostali rovnou do těch prostor používaných k něčemu jinému, ale aby ražba skončila před tou zdí. Pak začneme razit tunel z druhé strany a skončíme před tou zdí. Na závěr obě části propojíme tím, že zbouráme tu zeď. No a protože víme, že tím zbouráním… Číst vice »