MfD: Aktivisté nevědí co s nádražím v Ústí nad Orlicí. Nabízejí ho zpět státu
Historická budova nádraží v Ústí nad Orlicí. Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80260837
O prodeji se Správou železnic jednají dva ze tří vlastníků. Jeden s prodejem nesouhlasí.
Dnes se objevilo na s reality, kdyby měl někdo zájem za 3600000 😁
https://www.sreality.cz/detail/prodej/dum/pamatka/usti-nad-orlici-usti-nad-orlici-nadrazni/3603118684#img=0&fullscreen=false
tohle je obžaloba aktivismu…
Mně osobně vadí, když se bourají budovy, které by mohly sloužit. Pravdou ovšem je, že tak jak umírá vše živé, tak i dosluhují stavby – v tomto případě budova. Její nepotřebnost a tudíž demolice byla odvrácena lidmi, kteří se chtěli v její záchraně angažovat. Její další život je tudíž v jejich rukou a přejme jim vše dobré. Správa železnic budovu asi nepotřebuje (když ji prodala) a nevím, proč by ji měla kupovat zpět, primárně se má starat o obsluhu železniční cesty.
Mě je ta Sommerová protivná od pohledu,aktivistka.Když začalo jít do tahu tak se odpovědnosti zbavila,zviditelní se zase jinde,prý umělkyně.Takto bych to uměl také.
Rozhodně bych nebyl rád, aby nádraží zpět odkoupila Správa železnic, či kdokoliv státní. Ať začne konat Stavební úřad, popř. jiné úřady, a ať se aktivisté o budovu starají, popř. aťž ji nechají na své náklady zbourat.
Nemám ve zvyku se někde moc zapojovat do internetových diskusí, ale zde mám potřebu se vyjádřit. V době kdy se o rekonstrukci začalo hovořit jsem každý den dojížděl z ústeckého hrůzonádraží na střední školu. Absolutně jsem nechápal, kde se mohla sejít banda primitivů co jej začala nazývat starou dámou a všechny ty nostalgické kecy okolo. O to horší bylo moje zděšení, když ona partička, která v Ústí ani nebydlela a znala jej maximálně z okna vlaku či médií, dosáhla toho, že tahle hrůza zůstala stát. Nevhodná lokalita, překáží tam a teď nás tam čeká další desítky let, než se konečně… Číst vice »
Jen rpo upřesnění: Kadrman byl, pokud si správně pamatuji, v době rozhodování o záchraně budovy občanem města Králíky v okresu Ústí nad Orlicí!
a já si nějak matně pamatuji že vykládal historky o tam jak Ústím projížděl jako malý když jezdil za babičkou a tam vznikl ten silný vztah že ho musel „zachránit“… no ať si ho nechá a opravuje a udržuje
Jo, záchrana pro záchranu.
Možná by tam bylo vhodné museum Drážního aktivismu a šotouších snů.
Navrhuji zde na zdopravy.cz zavést zvláštní variantu tzv. Godwinova zákona, avšak místo rakouského malíře pokojů a jeho partu jej aplikovat na slovo „šotouš.“ Přijde mi, že jakmile dojdou argumenty, začíná se to tímto slovem jen hemžit.
Jinak pokud si vydestiluji původní myšlenku (hádám správně „budova se měla zbourat již dávno“?), pak samozřejmě souhlas – vzdáleně podobná je ve Všetatech, takže ÚnO opravdu unikátní není aby požívalo takové zásadní ochrany.
Naopak – budova ve Všetatech je velmi nevhodně situovaná a proto (doufám) na odstřel v rámci připravované modernizace pravobřežky.
Ve všetatech ani tak nezavazí budova nádraží, ale celá půlka Všetat, aby se to trochu srovnalo.
Nevšiml jsem si, že by Všetaty vzbuzovaly tolik vášní jako ÚnO. Trasování nerozumím, rád jej přenechám odborníkům. Nicméně nezdá se mi, že by tato budova byla vhodná k „odstřelu“ – pokud už (a o tom se nepřu), tak k demolici.
Neznám mìstní podmìnky. Ale podle fotky nepochopìm jak někdo může chtìt tu budovu zbourat. To jsou na dráze samì fachidioti ??
Copak někdo vyhodí pëknou kredenc po bábě a koupì si dřevotřìsku z IKEY ??
To komunisti byli jiný pašáci ! Ti chtěli odstřelit rovnou celý Žižkov. !!
To vám nevím, ale Godwin poukazoval na argumentační faul vytahováním irelavantního prvku diskuse – zatímco šotoušci (resp. jejich nevzdělanost a bizarní představy o světě) jsou tady součástí problému.
Nebo vám přijde např. požadavek na kolejovou obslužnost na základě teze, že děti blejou v autobuse, jako argument normálního člověka?
Je to velmi podobný argumentační faul: nemám věcné argumenty, přebiji jej podmíněnou urážkou. Pokud někdo dál nesouhlasí, je šotouš, což je slovo zde citově zabarvené a to nikoliv v pozitivním smyslu.
Nejsme v rozporu s tím, že nesmyslnými a nerelevantními argumenty se přebíjí obě strany, nicméně opačnou nadávku (třeba „gumokol“?) jsem tu nezaznamenal. Ostatně, zjednodušovat téměř jakýkoliv problematiku na černou a bílou, 1/0 nebo šotouše a normální lidi, je nesmyslné. Nebo máte jiný názor?
Byl to JEDEN Z ARGUMENTŮ do diskuse. Cirkus z toho děláte vy.
Takže výsledkem je zprzněná stanice s omezenou průjezdnou rychlostí a chátrající budovou, kterou bude stejně nutno obehnět páskou, aby na někoho něco nespadlo. Hlavně, že se dalo na aktivisty a vyřvali si svou. A teď mají tu drzost ji nabídnout zpět. A určitě si to zase vyřvou. Teď bych jim tu újmu v podobě vícenákladů a zhoršených parametrů nádraží nechal zaplatit. Teď to tak nepůsobí, ale až budou jednou tunely Choceň – Ústí, bude to dost velký propad rychlosti, před Ousím 160, na Třebovou 160, ale přes stanici už navěky 120… Skvělé… Na takovéto „aktivisty“ by ten ohled vůbec neměl… Číst vice »
Kdyby tehdá DC nabídla, že místo staré budovy postaví novou a hezkou bezpodmínečně bych s Vámi souhlasil. Oni ale postavili hnusnou bednu
Tím „novou a hezkou“ myslíte něco co bude připomínat 19. století?
Něco co nebude jen další „kostka“…
Klidně i moderní architektura, prostě něco co bude zajímavé v pozitivním smyslu. Třeba ve stylu Česká Lípa.
Může a nemusí, prostě něco co se do místa hodí a nebude to vypadat jako devadesátkový mejdan. Což ta budova co tam je vypadá. Možná to byl studentský projekt v blenderu, ale neurážejme studenty…
V architektuře jsou nějaké věci a postupy, prvky které lidem přijdou pěkné a které ne a popravdě brutalismus a pod. není moc oblíbený.
Alternativně mohli přesunout celou budovu.Přesun o pár metrů by neměl být problém.
Ach jo! Snad jen kdyby se tenkrát při projektu dohodlo, že se stará budova sice zbourá ale jako náhrada bude nová, menší ale architektonicky hodnotná o kus vedle.
Jinak tolik radosti, že „sousedovi chcípla koza“ jsem teda opravdu nečekal. To abysme tu republiku opravdu zalily betonem.
Jj, bezdůvodná škodolibá radost; a tihle lidé jako chtějí žít slušně…
Ale vždyť se tam taková nová budova postavila…
No, kdyby byla architektonicky na stejné úrovni jako stará, nic bych proti demolici neměl. A to rozhodně neznamená, že by musela být stejně velká.
Myslíte si, že dneska někdo staví běžně hrázděné budovy? Podle mě by to v malé velikosti byl paskvil a ještě k tomu drahej.
Alespoň že ve Vysočanech už je barák dole a žádný aktivista to nekoupil. Tam to byla pro cestujícího hrůza a i na Ústí mám hlavně ze zimních měsíců jako cestující vzpomínky podobné.
Té budovy by byla škoda, ale potvrdilo se, že aktivista je sprosté slovo…
Časem se někdy stane, že něco vybudovaného ztratí smysl.
Smutný konec památky pro neznalého občana – úředník potvrdil prodej objektu v zóně, kde by se měli vyskytovat jen cestující! Kde má budova majitel přístupovou cestu pro zásobování ? Pokud přes koleje s plným provozem – tak úředníci – ale fakt potřebujete – vykoupat v koši v Vltavě !
Proč? Může to třeba nosit jak šerpa podchodem na zádech.
Dovedu si představit, že nějaké věci tam bude vozit kárkou po rampách.
Teoreticky pokud tam by byla hospoda, tak si může na zásobování pořídit nějakou drážní elektrickou ještěrku (aby se vytočila na rampě na ostrově).
Služební přejezd tam je zřízen, ve východní části letohradského kolejiště.
omyl, to není chyba úředníka, prodalo se to na nátlak, ne proto, že by si to úředník tak vymyslel……
v nejhorším naloží v Chocni MUVku a v noci s tím dojedou do oustí 😀
Tak zásadní naschvál tau udělali, že tam zrušili příjezd. Přitom ten přejezd tam mohl být.. Pro autorizované..
Prd naschvál. Ten přejezd (P8426) je z noze cnost pro hasiče. Vzhledem k délce (5 kolejí) by běžné otvírání prodloužilo dobu potřebnou pro postavení vlakové cesty.
Oustecké nádraží zachránili, tak teď hurá „zachránit“ Jevíčko!
Už jsem tady říkal, že by to mělo být o něčem úplně jiném. SŽ se má chovat kapitalisticky, tzn. maximalizovat zisk. To se dá prodejem nepotřebných budov, na kterém SŽ vždy bude inkasovat nějaké peníze. Za demolici naopak SŽ bude platit.
pokud ta budova překáží rozvoji železnice, měl by být okamžitý zisk upozaděn, prodat barák za 1,5 mil. a mít z toho desítky let potíže to není moc dobré řešení, i když „to vynese víc“
neřeknu, kdyby ji někdo koupil za 1,5 miliardy, to by stálo za úvahu, ale 1,5 mil. je moc málo, na to, co to způsobilo
Jak už tu bylo zmíněno v diskuzi, i původní projekt s demolicí staré nádražní budovy předpokládal rychlost v obvodu stanice pouze 130 km/h. Takže zas taková škoda se ponecháním budovy nestala.
„SŽ se má chovat kapitalisticky…“
Proč?
Z diskuze se mi nejvíc zamlouvá využití jako domov seniorů pro bývalé zaměstnance ČSD, kteří rádi sledují železniční provoz.
Teoreticky možná. Prakticky vzato – domov pro seniory = nutnost mít v něm výtahy, a to pozor – výtahy evakuační, tzn. použitelné i při požáru. Dále domov pro seniory = nadmíru vhodné k němu mít přístup po silnici kdykoliv (pro příjezd záchranné služby pro kteréhokoliv z pacientů), ne jen „když se zastaví provoz přes východní zhlaví letohradských kolejí, aby se dalo přejet přes přejezd“. Plus několik dalších úskalí (šířka chodeb, vybavení speciálními sítěmi jako např. kyslíkové potrubí atd.). Snad teoreticky pro vysloužilé soběstačné nádražáky (tzn. běžné byty, nikoliv domov pro seniory coby zařízení sociální péče), ale i tam by bylo… Číst vice »
Využiti žádné budova nemá kanalizaci
Lžete.
Kyslíkové potrubí? Nepletete si to s LDN?
Snad hospic by tam mohl fungovat…tam je už všem všechno fuk……
Klienti hospicu mohou být plně vnímajícími lidmi, které však dostala na konec jejich životní cesty např. rakovina či jiná vážná nemoc. Ovšem jejich mozkové vnímání je ve většině případů nedotčeno.
Tzn. není pravda, že „už je všem všechno fuk“.
Navíc, zrovna pro hospic se hodí klidné prostředí a ne že pod okny jezdí vlak za vlakem.
Skvěle vystihnuto.
Dost hnusný a necitlivý příspěvek.
Ubožák. Aby se sám za chvíli nedivil. Nikdo nevíme, co nás může potkat.
Ideální by to bylo jako hospic pro šotouše, kteří se již o sebe nedokážou postarat sami a nikoho nemají. Takových je u nás již hodně:-).
Byl jste někdy v hospici? Víte vůbec co to hospic je? Víte co je tam za pacienty? Nemásmysl Vás poučovat, ale vězte, že není určen pro lidi, co se o sebe nemohou postarat.
Koukám, že dostávám mínusy, ale je třeba si uvědomit, že to je konstatování faktu… Nehledě na to, že to nebrání ani jiným zájemcům, kteří měli v životě co s dráhou společného, být na stáří ve svém oblíbeném prostředí. Můj předchozí příspěvek byl míněn ve srandě, ale když nad tím tak postupně přemýšlím, tak pokud i já budu ve věku, kdy se už o sebe nebudu moci dokázat postarat, tak by se mi takový hospic moc zamlouval. Byl bych v prostředí, které znám a hlavně ho mám rád, navíc nejen moji blízcí by mne mohli v pohodě navštívit a ani se… Číst vice »
Tak to byl teda pěkně trapnej humor.
Tak ještě jednou a úplně srozumitelně. Zaměňujete dva zásadní pojmy. Hospic a zařízení sociální nebo zdravotní péče (LDN, penziony pro důchodce, ošetřovatelská centra a pod.). Hospic je určen pro pacienty v terminálním stádiu ( tedy bezvýhradně konečném stádiu, trvající spíše jen několik dnů)jejich nevyléčitelné nemoci, vytvářející podmínky pro důstojný a pokud možno když už ne bezbolestný tak alespoň snesitelný odchod z tohoto světa. O výjimečnosti těchto zařízení hovoří fakt, že i v době nejpřísnějších anticovidových zákazů byl do hospiců povolen 24 hodin denně. A nejedná se jen o staré lidi, ale bohužel jsou i oddělení pro malé děti….. Rozumíte už?… Číst vice »
Tak tedy ošetřovatelské centrum, aby pan otos mohl už klidně spát:-). Ovšem reálně nic nebrání, aby v daném místě byl i hospic. To pro ty šotouše, kteří už nemohou být v ošetřovatelském centru.
Pane Dostál, jste hvězda této diskuse! Úcta ke stáří je pro vás asi pojem ze začátku minulého století. 🙁
Když máte tak neotřelé nápady, tak si u společnosti Oustecké nádraží sro. můžete sám již nyní abonovat, nebo koupit jedno apartmá, abyste vaše potomstvo neotravoval vašimi blbými kecy, až vám v životě bude nejhůř.
Jen pro připomínku: 1/ I ve variantě s demolicí budovy byla průjezdní rychlost jen 130 km/h. Překážka pro zvýšení byla hospoda na Mendriku. Nemluvě o kopci nad nádražím, do toho se nikomu rýpat nechtělo. 2/ Obě strany neměly úplně dobré argumenty. Třeba SŽDC nechtěla historickou budovu, protože je předimenzovaná. Tak radši na jedné straně kolejiště postavila novou a na druhé straně kolejiště opravila baráky pod skálou. Mimochodem kvůli nim zůstal v kolejišti přejezd. 3/ Obě strany jednaly tak trochu trucovitě. Než došlo k zapsání mezi památky, mohli se domluvit na sbourání a stavbě repliky na novém místě. Tahle varianta vůbec… Číst vice »
Co si taky matně pamatuji, tak původní, demoliční varianta měla jedno z nástupišť jen jednostranné (i když mezi kolejemi!) a také nebylo počítáno s „letohradským nástupištěm pod skálou“, díky jehož existenci je eventuálně možný bezkolizní provoz vlaků od Letohradu a souběžně příjezd např. nákladního vlaku od České Třebové do letohradské skupiny.
Tzn. ani v tomto ohledu nebyl původní projekt ideální.
ad 1) Mám pocit, že rychlost byla o 5-10 km/h vyšší než tam je teď.
ad 2) Kvůli barákům pod skalou je tam přejezd P5209, přejezd P8426 (5 kolejí) je tam kvůli velké ostrovní budově.
ad 3) Blbost. K čemu takovouto repliku někde jinde? A proč by ji měla stavět dráha?
Návrh rychlosti 130 ještě neznamená jistotu, že by výsledek nemohl být třeba 135 nebo 140. Občas to někde vyjde líp, než byl původní plán. Nicméně jistotou na dlouhé roky je to, že uprostřed kolejiště je zbytečně velký pozemek a novostavba mohla být o něco užší, 23 m šířka budovy. To meganástupiště se dá akorát využít jako možnost přidání kusých odstavných kolejí, případně nástupiště ve směru od Chocně. Možná se do další modernizace podaří tu budovu odstranit a uvolní se prostor aspoň pro malé zlepšení oblouku ve stanici 😀
Dobrý den, nebudu se vyjadřovat k nekompletnosti a značné nepřesnosti převzatého článku ani k těm slovním útokům, chvástání a nepřenostem některých diskutérů. Coby spolumajitel, jednatel, správce (neaktivista, nekomunista, nevěřící apod.) a člověk, který do budovy vložil úspory za desítkly let života, a dost práce k tomu, sem vkládám nabídku pro někoho z vás, který by mohl mít zájem naši budovu vlastnit či spoluvlastnit. Kontakty, na kterých nás můžete oslovit, najdete na našich http://www.oustecke-nadrazi.cz . Jistě pochopíte (či někteří zkritizujete), že jakožto řádní hospodáři musíme majetek prodat nejvyšší nabídce už jen proto, aby taková transakce nemohla být zneplatněna soudem na popud… Číst vice »
pane prchal nechte si ji a když spadne tak at vást trestně stihají
Ještě jste tam nic nevybudovali (pouze budova dál chátrá) a už to prodáváte. Jasný důkaz toho, jací nekompetentní lidé v čele se Somerovou a Kadrmanem do toho šli.
To máte těžké pane Prchale. Vaše snaha „s tím“ něco udělat je jistě pozitivní, ale ruku na srdce, není tento vlastnický pat primárně vaše vina? Co sleduji, tak všude máte jen konflikty a vaše neschopnost se domluvit je poměrně známá. Pana Kadrmana neznám, ale obávám se velmi, že pokud by se teoreticky našel kupec, záměrně nebudu říkat investor, tak stejně k nějaké dohodě nakonec nedojde, protože neustále budete hledat problémy i s danou transakcí nesouvisející …
Co se s tou budovou dá dělat a jaké by byli náklady?
Můžete pane inženýre prozradit co bylo s budovou konkrétně zamýšleno? Dle webu to byly např. pronájmy – ale kdo rozumný se nastěhuje na hlučné nádraží do bytu s 3-4metrovými stropy? A to platí i pro firemní pronájem.
U nás – stanice Drahotuše – je menší nádražní budova – v přízemí se přes zimu pro cestující otevírá nevytápěná čekárna, vedle je jen dopravní kancelář – trvale uzavřená – jde o koridor. trať. A v 1. patře 2 byty starousedlíků kterým nevadí hluk projíždějících vlaků .. cena budovy NULA.
ČD telematika má v Ú.O. přístupový bod, ze staré budovi by se mohla udělat serverovna.
ČD telematika má v Ú.O. přístupový bod, ze staré budovy by se mohla udělat serverovna.
No proto!
Pane Prchale, mám dvě připomínky:
1. Atraktivitu a cenu nemovitosti určují tři faktory: lokalita, lokalita a lokalita
2. Pokud se nemohou na čemkoliv dohodnout původní aktivisté, kteří ve svatém nadšení tuto nemovitost koupili, a ještě to ventilují v médiích, je to ta nejlepší reference pro jakéhokoliv drážního romantika, (kterému nevadí neustálý 24/7 provoz vlaků), aby od takové nemovitosti dal hodně rychle ruce pryč, i kdyby byla k mání za 1 CZK.
Přeji vám mnoho úspěchů při prodeji vašeho podílu!
Jen si ji nechte, když jste ji tak strašně moc chtěli.
A pěkně se o ní starejte, jak jste chtěli po železnici, lijte do toho ty statisíce
Sice je ten barák úplně k ničemu a kvůli své poloze a stavu se k ničemu nehodí, ale jistě ho krásně opravíte a za své budete vytápět a udržovat
Neskutečné, takového humbuku a takových … řečí a teď nevědí. Všichni to dělali blbě, aktivisté věděli, jak je to správně, všichni si nahonili ego vznešeným záměrem a skutek utek. Jistěže ten projekt opravy má smysl jen pokud do něj někdo naleje peníze a bude připraven na ztrátu, jistěže to bude stát spoustu úsilí a papírování. Jediné co na ně platí, nechat jim to a pokud je to památka, tak tam honit památkáře a solit pokuty a úplně stejně to dělat s ekology a dalšími aktivisty – předneste plán, my vás podpoříme, ale běda, jak to nebude fungovat, nikdo vás toho… Číst vice »
Bla bla.
Z vnitřních sporů soudit na neúspěšnost celého konceptu může jen někdo, kdo nikdy nic nedělal.
Proto radši nic nedělat a zalévat republiku betonem.
P.S. Mě by ta demolice ani tak nevadila kdyby ta nová budova nebyla tak děsně hnusná.
Dobrý den, nebudu se vyjadřovat k nekompletnosti a značné nepřesnosti převzatého článku ani k těm slovním útokům, chvástání a nepřenostem některých diskutérů. Coby spolumajitel, jednatel, správce (neaktivista, nekomunista, nevěřící apod.) a člověk, který do budovy vložil úspory za desítkly let života, a dost práce k tomu, sem vkládám nabídku pro někoho z vás, který by mohl mít zájem naši budovu vlastnit či spoluvlastnit. Kontakty, na kterých nás můžete oslovit, najdete na našich http://www.oustecke-nadrazi.cz . Jistě pochopíte (či někteří zkritizujete), že jakožto řádní hospodáři musíme majetek prodat nejvyšší nabídce už jen proto, aby taková transakce nemohla být zneplatněna soudem na popud… Číst vice »
Vaši budovu nemá zájem vlastnit a spoluvlastnit nikdo. Prostě skrz ní měly před pár lety projet bagry a byl by místo pohádek o sójovém latéčku apod. svatej klid.
Ty kráso… stránky jak z konce tisíciletí, firma co má elektronickou poštu na seznamu (a ještě je to tam vloženo jako obrázek, aby se to náhodou nedalo zkopírovat), mám fakt dost…
Děkuji za Vaši snahu. Věřím, že jednání s molochem SŽDC není ani jednoduché ani levné. Podchod jste také zařídili pěkný.
Ale ruku na srdce, může ta budova mít nějaké využití? Může tam být legálně třeba sídlo firmy / hotel / byty? Kdyby se někdo našel …
Nelze
Není přístupová cesta, k bydlení to neplní hygienické hlukové limity ( a takový blázen co by tam chtěl bydlet se asi ještě nenarodil )
Hotel ? Pro koho?
Oustecke nádraží je daleko za městem nic tam není….
Po republice najdeme spousty příkladů, kdy památky desítky let chátraly, byly v ještě horším stavu a nakonec našly investora a byly zrekonstruovány. Demolice je definitivní a nevratné řešení, v případě této krásné budovy i barbarské. To raději ať dále chátrá, i kdyby se měl najít zachránce za 20 – 30 let.
Jen aby se ten zachránce za 20-30 roků neozval ten samý, který to už jednou zachraňoval, slovy, kampaní.
„To raději ať dále chátrá, i kdyby se měl najít zachránce za 20 – 30 let.“
Chcete snad stávajícím majitelům poradit uzavření pojištění na odpovědnosti za způsobené škody a začít šetřit na nákup a instalaci ocelových záchytných sítí, které budou zabraňovat předmětům odpadávajícím z objektu, v pádu do kolejiště?
Nedejbože tu trať uzavřít a poslat tam hasiče. Mají plošiny, tak rozeberou krov shora, protože poslat chlapa pod něj je o trestňák. Ale sám doufám, že na tohle nedojde.
Což by nebylo nic zvláštního. Podobný obrázek nalezneme snad v každém městě.
Viz bývalé nádraží Praha -Vyšehrad.
Tak v přízemí obnovit restauraci (bez poslední servírky) a dle vzoru JHMD budu nádraží pronajímat turistům.. když ne tak zbourat-hlavně ta část od Chocně už je v dezolátním stavu
Nevýhoda Ústí n/O pro provoz restaurace je, že se nejedná o až tak velký dopravní uzel a čekací doby nejsou nikterak velké, navíc je i daleko od města, aby si to našlo partu místních štamgastů, co by pravidelných hostů.
Jo restaurace na mýtince….
Jinak případný odkup budovy ze strany SŽ by byl naprostý nesmysl. SŽ tuto budovu nepotřebuje, a protože peníze SŽ jsou veřejné peníze, jejichž utrácení má podléhat kontrole, tak se musí utrácet účelně. Zde si nedokážu představit žádný důvod.
Obecně jsem nadále spíš pro prodej nepotřebných drážních budov do soukromých rukou než demolice, čistě z toho důvodu, že SŽ může na prodeji vydělat, kdežto na demolici vždy prodělá.
Nejlepší řešení, co s tím, vidím v prodeji jinému soukromému majiteli. Myslím si, že se toho dočkáme, a třeba to bude lepší než nyní.
Když si človek vzpomene, co chtěli místní diskutující udělat majitelům Vechtrovny jako pomstu za to, že se ozvali při přípravě stavby… Zbourat jim to, že to nestojí na jejich pozemku bylo to nejmenší.
A to Vechtrovna stojí stranou od kolejí, ne uprostřed. Nevím jestli to tady případný investor četl, ale s něčím takovým se sotva bude chtít někdo potkat. Být mezi dvěma stranami, které si mezi sebou „něco dokazují“ a ať udělá cokoliv, tak to bude špatně.
Njn, úderka z Dlážděné. Co byste od nich chtěl…
To nebudou lidi z Dlážděnky. Spíš lidi bez životní náplně.
Nemůže to být totéž?
Železnice nemá být muzeum, má sloužit primárně k efektiví dopravě.
Tady se jedná o budovu, která asi jinak ničemu nevadí. Asi je škoda, aby vydával stát velké peníze do nádraží namísto do zlepšování kolejí, ale jestli se najde využití, které na sebe vydělá, byla by škoda všechnu historii bourat.
Jasně po x měsících se najedenou někde zjeví využití. Proč se nezjevilo již dříve?
Proto, že jediný podnikatelský plán, který plyne z toho, co o tom bylo kde napsáno, byl na jedné straně o získání dotací ze všech možných zdrojů, s cílem dokázat, že to jde, a na straně druhé o uspokojení svých potřeb nějakého bydlení za levno, které bude dotováno z eráru? S jedinou vstupní investicí v podobě koupě a nějakého stavebního příspěvku svýma rukama? Je div, že nevyšel? Ono, příležitosti tam asi byly, když už ten barák nechali stát. Aktuálně tam mohlo být třeba sídlo stavby, dlouhodobě snad nějaké zázemí dopravců, zasedačka k pronájmu, možnost zřízení virtuálního sídla firem s nějakým administrativním… Číst vice »
Konkrétně tato budova si na sebe nikdy nevydělá.
Budova vadila jinému trochu lepšímu řešení kolejiště.
Tato stavba architektonickou hodnotu sama o sobě má a myslím, že peníze, které padly na stavbu nové „budovy“ úplně mimo se mohly použít na rekonstrukci této, čímž by se zároveň snížily měsíční náklady na její provoz, přičemž v části by bylo – logicky – nádraží.
Stavba pro potřeby železnice s dispečerským prostorem je v podstatě malý bungalov. Vzhledem k použití různých technologií má obvykle stavba několik požárních úseků s příslušnými technologiemi (uzávěry, ucpávky). Dale kabelovody, popřípadě náhradní zdroj elektřiny.
A dělat tyto úpravy ve starém objektu je nákladné. Navíc se stávající budova dá použít jako kanceláře, byty, apod, což by šlo díky instalovaným technologiím omezeně.
Ústí nad Orlicí je prostě podnikatelský záměr, který nevyšel. SŽ nemá důvod kupovat a současní majitelé evidentně do objektu nechtějí investovat, protože návratnost by zřejmě byla jinde než uvažovali.
Akorát pro cestující by bylo otravné (když by jim vlak nejel od nástupiště u budovy, kdyby si měli chodit kupovat lístky na ostrov, popřípadě tam chodit do čekárny.
Nechal bych to těm aktivistům, ať se o to starají „navěky“. Pro výstrahu všem ostatním podobným.
Ti aktivisté by především měli ze svého uhradit veškeré náklady,které vznikly změnou původního projektu,který předpokládal demolici budovy.
A proč jako? Náklady by měl uhradit ten, kdo to tam původně nesmyslně plánoval.
Protože kvůli jejich rozmaru se to muselo měnit.
Ty původní plány byly špatné z vícero příčin. Je jen dobře, že se předělaly. Byť s naschválem budovy schválně izolované.
Prd naschvál, prostě kompromis (se snahou s toho vytřískat co nejvíc) s nutností zachovat budovu.
Co je nesmyslného na tom, že se 20 let plánuje, že se budova při přestavbě kolejiště zbourá?
Nesmysl byl, že se toho ujmuli politici vytřískat na tom volební body.
Klasičtí aktivisté. Jakmile dojde na to čelit ekonomické relitě, tak jsou v koncích. Ti akorát tak ví co by měl kdo dělat a jak by to měl dělat. Takmmilí aktivisté udělejte mezi sebou sbírku, vyhrnte si rukávy a jedem. Aha, to se vám nechce. Njn.
Asi před dvěma léty jsem tam s dalšími byl na exkurzi, tehdy se tam snažili některé místnosti bývalých bytů uvést do obyvatelného stavu ….
A nebo spíš o tom vůbec nic nevíte a tak si jen projikujete svou fantazii.
Bohužel Pavel Prchal (nezaměňovat s Markem Prchalem!) je velmi tragická osoba s největší pravděpodobností se zhoubnou poruchou osobnosti. Snad není člověk, kterým by se nerozhádal. Bohužel příběh Staré dámy, jak tomu baráku říkají, je velmi nešťastný precedens v různých podobných kauzách.
Krásná ukázka nenávisti tu v té diskusi. Nenávist, boření minulosti, škodolibá radost …je 2021, nebo 1950? Nechce tu osazenstvo ještě sepsat petici aby je pověsili?
Smutná ukázka iracionality aktivistů, kterým se splnil jejich sen a oni teď bezradně koukají, co s ním vlastně mají dělat…
Pořád to ale není důvod k tomu se jim škodolibě smát, radovat se z toho že je možnost to ztrhnout atd.
Ale ano je 🙂 😜 protože my jsme vám to říkali. Ale o to nejde. jdee o to že vy jste si s pohrdáním odfrkli že víme hovno, Že tomu nerozumíme tak to jee teď podstata a důvod se tomu smát.
Jj, víte o tom hovno. Protože důvodem je rozhádanost, ne chyba v záměru, víme?
Nevíme, nechápeme rozdíl.
Rozhádanost může za to, že dole se žádný podnik dlouho neudržel?
Ano. Ta budova vyžaduje komplexní změnu konceptu, s tím ale jeden z vlastníků nesouhlasí. Takže se logicky neděje nic a budova chátrá.
Nádraží je kulturní památka a zbourat ji nemůžete.
Tenhle smutný příběh by se měl stát odstrašujícím mementem pro všechny spolky i jednotlivce, kteří usilují o záchranu starých (nejen) železničních budov, které jsou často rozsáhlé a pro dnešní využití naddimenzované. Pokud ta stavba nemá architektonickou hodnotu sama o sobě, je naprosto legitimní se ptát, co bude po její záchraně následovat: komu bude patřit, kdo zaplatí opravu, jaké bude její další využití a kdo bude platit provoz a z čeho. Pokud není REÁLNÝ plán ohledně dalšího využití takové stavby, tak se může stát, že sice bude zachráněná, ale bude dál chátrat vedle nově postavených anebo opravených budov anebo se sice… Číst vice »
A co je vám vlastně po tom? Ti lidi do toho investují svoje prostředky, ne vaše.
Tak svoje prostředky určo neé.
A co to go.
A čí teda?
Pokud vím, konkrétně tito lidé v Ústí to chtějí prodat zpátky státu, takže mě po tom přece jen něco je.
Důvod, proč se tento spor vede, je prostý. Jde o změnu v osobním životě jednoho z majitelů, který se oženil, s manželkou má 2 děti, manželka na tomto nádraží nechce bydlet a dosavadní majitel tudíž nemá čas se o nádraží starat.
Věřím, že se to zdárně vyřeší a že nádraží získá nový majitel, který ho pozvedne. Zbourat ho nyní stejně nejde, protože je památkově chráněno.
co není může být 🙂 třeba se ochrana sejme v zájmu všech.
Lze. A tuším to stojí okolo 500 000,- za pokutu..
Pěkné, takhle otevřeně vyzývat k porušení zákona… Nejste trochu padlý na hlavu?
Eventuelně dva roky na tvrdo za zneužití vlastnictví.
Takže to nádraží po všem tom humbuku teď slouží k bydlení pro jednoho člověka? Kde jsou všechny ty skvělé velkolepé plány?
Však o tom důvodu píšu. Změna v osobním životě, která neumožňuje jednomu z majitelů se o nádraží starat. Nikdy nevíte, kdy se vám osobní život změní.
Takže celá ta akce stojí a padá s tím, jestli se jeden člověk ožení nebi ne. Fakt skvělé…
Tak to prostě je, když je to nyní soukromý majetek.
A co když se zase nedej Bože rozvede?
Patrně neslouží, protože se revitalizace bytových jednotek nedotáhla do konce ….
To je divne, ze manzelka mu nechce byvat na stanici. Podla tu pritomnej vzorky ludi, ma byt zastup ludi ochotnych sa aj pobyt, aby byvali na stanici.
Tak v té době, kdy se nádraží zachraňovalo, žil ten spolumajitel sám, takže ho to netrápilo.
Já si myslím, že nějaký zájemce o budovu kromě SŽ se určitě ještě najde, a jsem optimista – třeba to zvládne líp než majitel současný.
Jenže pořád jsme u toho,co s tou budovou……
V podstatě všechno se v té budově muselo udělat znova – elektrika, voda, kanalizace. Byty z doby c.k. monarchie, nové podlahy, vytápění – tehdy uhelná kamna, nyní patrně etážové topení …
LOL 😀
Na stanici ano, ale ne na stanici na koridorové trati, kde vlaky jezdí 24/7/365 jak metro.
Ne na stanici kde si k baráku nepřijedete autem a kolem není vůbec nic .
> který se oženil, s manželkou má 2 děti,
A dostal se z růžového šotosvěta, kde zachraňovat vláčky a nádražíčka je ten nejušlechtilejší cíl, do syrové reality, kde je třeba zajistit rodině jídlo, ubytování, ošacení…
Jj, a vy mu to závidíte. Protože vy riskovat nedokážete a tak budete navždy jen bezvýznamná nicka rozumující za počítačem.
A ty jsi zachránil co? Nebo jsi jen bezvýznamná nicka urážející druhé za počítačem, abych parafrázoval tvoje slova?
Zachránil jsem toho tolik, že se druhému nesměju, když se mu změní životní situace. Tys nikdy zřejmě žádnou životní změnu nezažil. A jsi to tedy právě ty, kdo si zaslouží smích, až narazi.
I pokud se nový majitel najde, tak tu stavbu nijak nepozvedne, protože to prostě nejde. Náklady na rekonstrukci by byly enormní a i následný provoz bude extrémně drahý. To je typická situace, která nemá dobré řešení.
Samozřejmě, ale to šotouši nechtějí slyset. Dle nich je vše co kdy na dráze byl dodnes potřebné a má to potenciál. 🙃
Tak to je přímo ukázkoý názorový veletoč. Jako když klokan skoší do vlastní kapsy – *puf*
Vybodnout se na odkup. A nechat jim, ať si skliděj co zaseli. Chtěli památku, mají památku, tak ať se předvedou a postarají se. Tím jejich výmyslem prodražili celou stavbu, vytvořili dopravní paskvil, kterej tu bude asi navždy.
To bude záležet na tom, v kterém místě se pak napojí smíšená rychlodráha Praha – HK – Olomouc – Svinov.
Tedy jestli v Chocni, v Ústí nad Orlicí, nebo až v Č.Třebové.
V Chocni bude sjezd, ale jinak bude napojení až v ČT.
Co je to smíšená rychlodráha?
Řekněme že železniční trať s rychlostí 160 – 250 km/h (ev. více) uzpůsobená jak pro provoz veškerých osobních vlaků. Takže se nestaví úplně nová trať, ale ta stará se přeloží.
Obávám se, že ve vámi navržené trase se nic takového neplánuje.
Možná ještě tak zvednutí rychlosti mezi Zábřehem a Olomoucí.
Dokážu si tam představit domov seniorů. Podmínkou je pochopitelně volná příjezdová silnice a parkoviště.
Což u ostrovního nástupiště na koridoru bude dost problém..
Kdy to ponechání ostrova smrdí na sto honů naschválem…
Jakože se měla celá sudá skupina odstřihnout od směru Třebová? To je doufám jen dost blbý vtip.
Ne, jakože se mělo kolejiště nakonfigurovat tak aby bylo jenom z jedné strany. Ostrov kvůli v podstatě zastávce která má kolejové spojky až kdesi na městě, se jinak než naschvál nazvat nedá.
Peron na Letohrad se dal udělat jako kusý, eventuálně se dal ještě pořešit krátkou kolejí navíc, koridor se pak dal protáhnout po kolejích nejblíž budově. Už tam se to mohly koleje od sebe pomalu oddalovat a směrem na Choceň se daly strčit dva perony.
Doporučuju se podívat, jak provoz v Ústí vypadá. Pak by vám třeba došlo, že navrhujete nesmysl.
To je u pana K.S. úplně normální, nesmysl je většina jeho myšlenek.
A u SŽ je zase normální dělat lidem napotvoru…
On bude asi rozdíl v základním přístupu a filosofii. Nejde neexistuje, existuje jenom množina známých a neznámých řešení a to že řešení není známé neznamená že takové neexistuje. Respektive by se muselo dokázat že danou věc nejde opravdu vyřešit. Jinak tak maximálně existuje seznam podmínek nutných k tomu aby se to daným způsobem dalo vyřešit.
Pan KS prostě jen nadřazuje co je dobré pro vlaky, jakožto jeho koníček, před potřeby zbytku sveta. Všechno lze, když železnice bude mít neomezeně peněz, nebo aspoň přednost v jejich utrácení.
S trianglem (aby se tu nemusely objíždět náklady) a třemi kolejemi (aby ty náklady měly prostor na trati) směr MuN, a asi by se hodila nějaká druhá kolej i směr Letohrad, alespoň na délku nákladů. Pak by to možná s odřenýma ušima šlo udělat třeba jedno boční a jedno ostrovní nástupiště. Jsou tam dneska 4 koleje, jedna kolej by se vyrazila. Předjízdná(ý) směr MuN by končily před budovou (délka asi taky jen tak tak).
Je tam „hasičský přejezd“, bude třeba z něj udělat běžný. https://mapy.cz/s/robebanucu
Na koridoru je potřeba se všech přejezdů zbavit. Ne je rozšiřovat.
Tak. Nahrazovat podjezdy, nadjezdy…nebo jen zrušit.
Přejezd není na koridoru, ale na trati do Letohradu (60km/h).
Ale koridor používá ty koleje jako předjízdné (P8426).
Jo, ten koridor jde ale druhou stranou a toto je příjezd do kolejí pro letohradskou trať.
Nejen to, domov důchodců u trati, vážně netuším co senioři Willymu udělali.
Asi Willy plánuje svoje vlastní stáří.
Ale zapomněl, že dotyčným místem v té době projede sice jen 8 párů Ex, 16 párů R, 16 párů Os denně…ale o to víc nákladních vlaků…
On je hned vedle, přístup nekomplikuje železnicční přejezd.
Pokud pominu obecnou nesmyslnost tohoto návrhu, máte představu, kolik stovek milionů by zhruba stála přestavba 150 let staré dlouhodobě neudržované budovy na domov seniorů?
Zřejmě míň než renovace Kozí dráhy kvůli víkendovým retro jízdám.
To nepochybně.
Prosím, zamyslete se trochu a nastudujte si prosím příslušné základní předpisy platné pro bytovou výstavbu, zdravotnická a sociální ubytovací zařízení.
Takovou kokotinu, kterou jste navrhnul, by nikdo nezačal ani projektovat.
Šotoušci vždy pobaví! 🤣
Proč pořád seniory cpeme někam za město….aby nebyli vidět? Oni nechtějí mít kontakt s lidmi?
Jo, ať jí stát odkoupí – za symbolickou korunu. Památková péče holt bude něco do budoucna stát…
Ano , za korunu, protože demolice bude něco stát. Opravy a provozní náklady nikdo nemůže nutit Správu železnic hradit. Zbořit, podržet pozemek a za pár (desítek) let patřičně vylepšit kolejiště…
vůbec…. zadarmo drahý…… zbourat, překonfigurovat kolejiště a nástupiště a je to… nejlépe choceňské zhlaví připravit na budoucí čtyřkolejku
Přesně. Narovnat, zaoblit, naklonit.
A připravit k přesunu uzlu do prostor zastávky Ú.n.O město, aby to lid měl blíž domů.
Jenomže u nádraží v UO je víc parkovacích míst než na zastávce, hruza jet tam odtud vlakem. No na lid z vesnice ce nemyslí.
Uzlu? Jakože i odbočku do Kyšperka přesunete na městské nádraží? A zbouráte kus UO kvůli trianglu?
Ale jo, jestli si chtějí odpovědní pracovníci SŽDC sednout za zneužití vlastnictví tak ať si to klidně zbourají.
Co je památkou dnes, nemusí být zítra. Nebyla by to první ani poslední budova, u které byla památková ochrana zrušena. Přinejhorším se o ní postará zub času.
Tahla barabizna a pomrvene kolejiste na desitky je pomnicek vsech kavarenskych pozeru, kteri se na teto budove jenom zviditelnili. O nejake budove nadrazi nevedeli nic pred tim a nezajima je ani dnes. Jenom cisty aktivismus, ktery je zhoubou dnesni doby. Kazdemu kdo umi do 5 pocitat bylo jasne, ze je zadelano na prusivh. Kdyz jsem slusel ty navrhy jak ji vyuzit-galerie, kavarna…. Ta budova ma odhadem fixni naklady minimalne 100-150 tis mesicne, nevim, kde brali jistotu, ze na toto budou schopni vydelat, natoz na rekonstrukci budovy ktere by byly hodne pres 10-15 mil.
Kde to můžu podepsat? 😀
Jen počkejte, jak si na vás smlsnou šotoušci. Čekám invenční analogie – kdo bourá nádraží jako by boural kostely! Nebo Karlův most!
Bohužel oni hledí jen na „krásu“, a efektivita je pro ně sprosté slovo.
Ale vůbec, jenom se kolem JiPova domu naprojektuje a postaví velký kolotoč aka úzkorozchodka.
Třeba barrandovský nebo strašnický kostel bych s chutí oželel…
Tak ten strašnický je opravdu hrůza.
Kavárna? Mno tohle není v Praze, ani u Prahy, kde by korzovaly davy lidí. Tohle je barák u prkenné ohrady, daleko za městěm. Jestli tam něco korzuje, tak to má čtyři nohy a pase se u toho. Srnky bývají drzé.
Jasně, kolejiště domrví projektant který není s to to navrhnout s omezením co má, protože prostě proto, ale vina je na někom komu patří barák…
A jéje, to se tu zas vyrojí chytráků, kteří tu budou už potisícé psát svoje moudra o tom, jak se ta budova měla zbourat…
Nejen zbourat. Každého petenta bych nechal zaplatit stržení té barabizny a úpravu kolejiště do zamýšleného stavu.
Do poslední koruny!
To je hezké, že byste vy někoho nechal platit, ale máte štěstí, že se tímto přáním nikdo řídit nebude 😀 .
Bohužel, naštěstí je to takový precedens, že už k ničemu podobnému nikdy nikde nedojde. U Vysočan jste se zmohli jen na fňukání na netu. Nic víc.
Koukám, že jste asi snědl všechnu moudrost světa, když takhle na jisto předpovídáte budoucnost. No jo, ten trolling.
Jste si tím hodně jistý?
Když „rychlodráha“ zpracuje seznam petentů…
A neměla?
Proč by měla? Trať šla optimalizovat na 160 km/h i s jejím zachováním, tak proč ničit takovou hezkou hrázděnou budovu? Jen aby se odpůrci železnice měli z čeho těšit?
(podotýkám, že nejsem členem žádného spolku, který se pod její záchranu podepsal, ale přesto jsem jim fandil)
Že nekdo nechce dotovat nesmysl, neznamená, že je odpůrce železnice. Já vlakem jezdím velmi rád, i lokálky projíždím, akorát nebaziruju na tom, aby se udrzovaly kvůli tomu, abych si na ně za 5 let mohl znovu udělat vylet. Že vy jste v tomhle sobec ale už víme. Budova je to samé, já npo vás taky nechci, abyste v daních platil na každý starý barák, co se nekomu líbí.
Sobec? Prostě si jen trvám na tom, že lokálky význam mají a že se to už u mnoha tratí prokázalo. Ale to je odbíhání od tématu tohoto článku. Budova v Oustí stále čeká na své využití a zbourat ji chtějí akorát ti, kteří nemají železnici rádi. Ostatním je to buď jedno, nebo jsou pro zachování. Teď už se rozhodně bourat nebude a přesto si tu stále mnozí stále donekonečna vylévají kvůli tomu zlost. Každý ze svých daní platíme spoustu věcí a nikdo nevyužívá všechny. Já taky neprskám, když se za státní peníze staví nové křižovatky, obchvaty, parkoviště nebo jiné věci… Číst vice »
Ne. Ti, co mají železnici rádi (a nemohou být šotoušky nařčeni ze sabotáže) sami zjistili, že neví jak s budovou naložit.
Takže se teď prodá zpět státu a ten se o budovu bude muset postarat, nádhera.
stát to nemusí koupit 😀 a doufám že to nekoupí jinak to bude naprostá hloupost aby něco takovýho koupil..
Neví, jak se domluvit. Ale to zamaskujete a tvrdíte, že je to neměnné přirodní pravidlo a platí o všech nádražních budovách na světě.
Je to jen škodolibá jepičí radost, že sousedovi chcípla koza.
Ti, co mají železnici rádi, vidí každodenní provozní komplikace způsobené nešťastnou konfigurací stanice a vidí zbytečně dlouhé přestupní doby (na nástupiště č. 3).
Že neprskáte kvůli silnicím je pro vás jen dobře, aspoň vás nebude okolí povazovat za blazna. Na přežitosti a nepoužitelnosti řady lokálek a drážních budov v dnešní době to ale nic nezmění.
V jiných diskuzích se pyšníte tím, že po vyasfaltovaných lokálkách jezdíte na kole. Promiňte, neprotiřečíte si občas?
V čem? Já mám vlaky rád, jedu nimi, pokud nimi jízda dává smysl – časově, cenově, službami. Loni jsem jel vlakem až k Bodamskému jezeru. Pak od podzimu jsem do vlaku skoro doteď nesednul. Kde to smysl nedává, nevolám po rušení vlaků, pokud je využívají lidé nebo je tam nákladní doprava. Železniční cyklostezky považuji za dobrou věc tam, kde lidé vlaky nevyužívali, ale v ČR jsem skoro žádné neprojel, byl jsem jen na té kolem Sázavy, samozřejmě tu v Praze v Libni od Béma a ještě byvalou vlečku z Kamenných Žehrovic jsem zkusil na kole. Většinou jezdím na ty zahraniční,… Číst vice »
160 je tam jen pro pendolina, klasické soupravy mají omezení na 130. Toto omezení na 130 tam zůstane, i když bude (doufeme!) nová trať Choceň – ústí na 160+.
Když ji majitelé nechají nevyužitou a nehlidanou, tak je požár a demolice jen otázkou času. Narkomani už se postarají.
Jedna drobná: Nemají tam dost klidu a navíc by je mohl vyřídit už vlak na příchodu přes koleje. Kterému feťákovi zbylo něco rozumu, ten se sjede v místě, kde se mu nezjeví lokomotiva ve dveřích a nevrhne se na něj.
A bezdomovci si tam udělají hotel…
Kdyby nová budova měla alespoň nějakou kvalitu, tak by odpůrců demolice mohlo být méně. Každopádně, teď je ta budova už opravdu zbytečná.
Ale ona ta budova je taková právě jen kvůli té rozpadající se hajtře (aby neodlákávala pozornost) uprostřed. Snad se ta hajtra nezřítí do kolejí a kvůli takové pitomosti, která se tu povedla a nikdy neměla šanci na úspěch, někdo nepřijde o život…
Nejvíce jsou na tom biti lidé přistupující na / z Letohradu. A chudáci ústečani, kteří mají jedno z nejslavnějších nádražích…. (Bohužel pouze v negativním slova smyslu)
Co to melete o rozpadající se hajtře, padající do kolejiště? Měl jste té noci sen, nechoď synáčku k vlaku ven?
Víte v jakém stavu ten barák je? Přes 20 let do niho nikdo nevložil skoro žádné prostředky. Minimálně 10 let tam zatejkalo děravou střechou. Ten barák byl v dost špatném stavu už hodně dlouho….
Již před 30 lety byla v trámoví staniční budovy zjištěna dřevomorka, v přízemí a sklepích rozsáhlá plíseň. Tehdejší ČD odmítly investovat obrovské prostředky do budovy, která měla řadu závažných nedostatků a novým technologiím nevyhovovala. Snaha o záchranu budovy vyvolala zásadní změny projektu. Ten původní předpokládal zbourání staré a výstavbu nové odbavovací budovy mimo kolejiště (nynější nevyhovující kostka je pouze tzv. vstupním objektem, protože nová budova se nesměla postavit). Přepracovaný projekt navíc přinesl nutné změny v kolejišti a ve svých důsledcích také snížení průjezdné rychlosti (oblouky na třebovském zhlaví mají menší poloměr). Prodloužení podchodů (cesta na letohradskou stranu je šílená) znamenalo… Číst vice »
Souhlas, díky za doplnění…