Autobusy Cestovní ruch

Mezi Plzeňským krajem a Bavorskem obnovila provoz autobusová linka, pojede denně

Autobus linky 982 v Lamu. Foto: IDPK
Autobus linky 982 v Lamu. Foto: IDPK
Oproti minulým letům došlo k prodloužení linky na bavorské straně.

Po roční covidové přestávce se o víkendu opět rozjela mezinárodní linka 982, která spojuje Plzeňský kraj s Bavorskem. Oproti minulosti došlo k k jejímu prodloužení z Klatov až do lázní Bodenmais. Došlo i k rozšíření provozu na všední dny v části úseku, konkrétně z Hamrů až do Bodenmais.

Linka bude v provozu ve všední dny i o víkendu až do 26. září 2021, k cestování lze využít tarif IDPK. „Jsme velmi rádi, že došlo k obnově přeshraničního spojení mezi Klatovskem a Bavorskem. Cílem spolupráce je propojení veřejné osobní regionální dopravy jak na straně české, tak i bavorské, které umožní obyvatelům obou zemí komfortnější cestování mezi východním Bavorskem a Plzeňským krajem. Za důležité považuji prodloužení linky do lázní Bodenmais a návaznost na regionální dopravu,“ uvedl náměstek hejtmanky pro dopravu Pavel Čížek.

První ranní spoj linky navazuje v Nýrsku u vlakového nádraží na vlak z Plzně, následně jede přes Svatou Kateřinu, Lam, Arnbruck do Bodenmais. I při odpolední cestě zpět spoj navazuje v Nýrsku na vlak do Klatov a Plzně.

Nová turistická jízdenka pro cesty v Česku i Bavorsku

O víkendech spoje zajišťuje Arriva Střední Čechy. Pro jednotlivé jízdy pouze po území SRN platí tarif VLC, u nějž je platba pouze v eurech. Na lince platí nová síťová jízdenka Turista Plzeňskem a Bavorskem. Ta stojí 240 korun na osobu nebo 360 korun pro dva dospělé a až tři děti.

V pracovní dny zajišťuje dopravu dopravce Wenzl, přičemž nástup po českém území je možný s předem zakoupenou jízdenkou (např. z mobilní aplikace či z jiného spoje IDPK). Na trase mezinárodní linky jsou turisticky atraktivní cíle, jakými jsou např. přechod přes vrch Ostrý do Hamrů, pěší túra po hřebenech z Ecku, lázeňské město Bodenmais, turistická trasa na Velký Javor.

Linka měří 60 kilometrů. Původně končila v Drachselsriedu. Autobus bude jezdit dvakrát denně. Bavorsko novou linku dotuje 650 tisíci korunami, Plzeňský kraj 500 tisíc korunami.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dopravak

Dotaz pro znalé – jak rozumět formulaci s předem zakoupenou jízdenkou z aplikace? V rámci ČR přece nesmí obchodník odmítnout platbu hotovostí (narozdíl od Skandinávie, kde je to naopak). Nějak si neumím představit rodinku, která spoj najde v idosu, a po příjezdu spoje začne uprostřed Šumavy řešit stahování nějkaé appky… Je toto zákonné?

J.K.

A to ještě když tu apku máte, tak vám to stejně neotevře zakoupenou jízdenku pokud nemáte zrovna konektivitu. Což někde na Šumavě může nastat kdykoliv…

ABC

v Praze v tramvaji taky nezaplatíte hotovostí….

Olda

Jistě… Ale v Praze je to kvůli plynulosti. V Sherwoodu s rysy, mamuty a jinou havětí, a k tomu dvěma spoji denně při očekávaným návalu v desítkách občanů na lince max. mi tato argumentace přijde trochu lichá. Směrování vývoje v placení mi tak trochu evokuje kverulantskou hlášku s básníku: “ A splácet si bude přát cashem, nebo šekem? …No, …snad penězi.“

VS

Dobrý den,

osobně bych uvedený text [nyní: „nástup po českém území je možný s předem zakoupenou jízdenkou (např. z mobilní aplikace či z jiného spoje IDPK)“] chápal jako varování, že v autobusu jízdenku není možno zakoupit (ani hotově, ani kartou) a je třeba si ji nějak zajistit předem. Což, myslím, platná legislativa umožňuje, a naopak by pro německého dopravce mohlo být složité provozovat prodej ve dvou státech, ve dvou měnách.

Přeji hezký den.

Dopravak

Tak znovu. Dle českého práva nelze odmítnout platbu hotovostí u obchodníka (poskytovatele) Nejsem povinen být vybaven kartou dopravce ani jiným nesmyslem. Ano, nemusí prodávat řidič, ale pak to musí být třeba automat. To, co píšete, by mohlo být pouze v případě, pokud by linka byla na komerční riziko a bez dotací, coz ovsem vzhledem k zařazení do IDP zjevně splněno není.