Autobusy

Arriva v Plzeňském kraji odříká desítky spojů denně, čekají ji pokuty

Autobus Iveco Crossway (145 ks). Pramen: Arriva
Autobus Iveco Crossway (145 ks) pro Plzeňský kraj. Pramen: Arriva

Plzeňský kraj řeší problémy s novým autobusovým dopravcem Arriva Střední Čechy, který začal v kraji jezdit od poloviny června. V posledních dnech dopravce odříká velké množství spojů, například dnes je jich přes 30, zejména na severním a jižním Plzeňsku. Problém je v nedostatku řidičů. Kraj s dopravcem intenzivně jedná, za neodjeté spoje bude podle smlouvy tvrdě pokutovat, řekl dnes ČTK náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek (STAN). Mluvčí Arrivy Jan Holub problémy potvrdil, zejména na Plzeňsku se firma podle něj potýká s vysokou nemocností řidičů.

Arriva Střední Čechy začala jezdit v kraji 14. června, kdy na základě krajského tendru vystřídala ČSAD autobusy Plzeň, které zajišťovaly veřejnou autobusovou dopravu v regionu po desítky let. První dva týdny s novým dopravcem byly testovací na vyladění problémů, jezdilo se za symbolických 12 Kč, od července začal ostrý provoz. Jenže lidé si stěžují na vynechané spoje, kritizují také to, že řidiči neznají dobře své trasy a cestujících na lince se ptají, kudy mají jet. „Z řad obyvatel jsme zaznamenali obrovskou kritiku na spoje provozované společností Arriva Střední Čechy. Nejčastějšími námitkami byla neinformovanost řidičů, neznalost místních podmínek, zpoždění spojů v řádech desítek minut, ba dokonce i úplný výpadek některých spojů,“ napsalo například vedení čtvrtého plzeňského obvodu Doubravka organizátorovi veřejné dopravy v kraji společnosti POVED. Na stránkách integrované dopravy je dnes seznam 36 odřeknutých spojů, v úterý jich bylo 44.

Podle Čížka jede v kraji každý den až 3800 spojů. Z toho se vyskytly problémy u jednotek až desítek. „Osobně se omlouvám všem, kterým nejel spoj a na zastávku nepřijel autobus. Případně museli jet později či dokonce svým autem či taxíkem. Jako objednatel máme nyní přehled o každé jízdě autobusu a postupně budeme zpřísňovat náš postup a budeme dodavatele tlačit i finančně,“ uvedl.

Holub ČTK řekl, že v Plzni se Arriva potýká s problémy, protože tam má vysokou nemocnost řidičů. Musela proto na některé spoje nasadit řidiče z jiných částí kraje a ti ještě dokonale neznají trasy. Na dispečerské řízení v Plzni firma přizvala zkušenější dispečery ze středních Čech, kteří pomáhají systém stabilizovat. „Opravdu se snažíme, ale když byla škola, bylo to 3800 spojů denně, teď je to kolem 3500 spojů. Vše teď personálně řešíme, aby od víkendu nebo příštího týdne byly provozní problémy minimalizované a nedocházelo k nim,“ řekl Holub.

V celém kraji nasadila Arriva 315 nových autobusů, pro ně přijala kolem 400 řidičů. Například na Tachovsku už nové řidiče nepotřebuje, v působnosti plzeňského dispečinku by potřebovala přijmout ještě alespoň 15 řidičů, aby dokázala pokrýt výpadky způsobené nemocenskými a podobně, dodal Holub.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
71 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Tak nějak mě to neudivuje , zažil jsem jaké to je pracovat jako řidič u firmy Arriva a rychle jsem odešel. Je zarážející že všude měla a má tato firma problémy ale přesto pořád dostává lukrativní státní zakázky.

Ques

Zmíněná kritika z Doubravky – spoje byly operovány MHD, pod jedněm řády a během posledních dvaceti let se to dostalo z nefunkčního stavu, do stavu funkčního, v době aplikací včetně možnosti plánování trasy přes aplikaci PMDP. Teď autobusy nejezdí, plánovat se nedá přes aplikaci není (linky již nejsou součástí mhd)…a když jedou, tak místo, aby se rovnoměrně pokryly čas, tak jedou hned za sebou a pak další hodiny nic. Situace je o to horší, že v místě problematických linek nejsou chodníky (dvacet let politických slibů) a pokud nejede člověk autem, tak musí buď polem, nebo hezky pěšky po frekventované silnici,… Číst vice »

PetrB

Jenže to není jen o tom, že spoje nevyjeli, měli masakr zpoždění, ale také o tom, že mám měsíční Plasy – Plzeň a stejně mi to z Plzeňské karty, strhlo peníze z elektronické peněženky za relaci Plzeň – Plasy nebo strojek kartu vůbec nenačte a nejsem sám komu se to stalo. Další hovadinkou je, že ve všední dny začínají/končí linky od Kralovice (Plas) na CAN (Centrální autobusové nádraží) a o víkendu pro změnu na Terminálu Hlavní nádraží.

všd

Byla velká chyba, že se nechalo zničit trať Mladotice-Kralovice. To by páteří mohla být železnice a busy obsluhovat pouze odlehlejší místa.

Ridic

Za málo peněz, málo muziky. Co čekáte jako??? Dobrý řidič stojí peníze a za minimální mzdou se řidiči nehrnou.

Anonymus

Bihuzel je ti kultura Arrivy. Ridici se tam asi i cilene bouri a nechodi do prace naschval. Nedivil bych se. Arriva urcite neni dobry zamestnavatel. 🙁

Jaruska

Když každý maji ridici autobusi tak maji jezdit každou chvilku za sebou a nemít spozdeni když budou chtít ject lidi domů

Robert

Tady jsme na českém webu, tak to prosím respektuj i v psaném projevu. 🙂

FrantaM

Také nechápu, proč se prostě nedomluví se jinými dopravci na dočasném zapůjčení řidičů. Určitě by to stálo méně než pokuty a zájezdoví dopravci by nemuseli posílat lidi na kurzarbait.

Gajda

Tu neznalost nějak nechápu, mapy.cz znají každou autobusovou zastávku, tak si večer doma podle jř daného spoje vše nachystám do navigace a pak si jí jen zapnu a jedu. Přijedu třeba o pět minut později, ale víc se mi snad stát nemůže

Martin

Může to znít jednoduše, ale věřte prosím do úvahy, že navigace dle Vašeho návrhu, nezohledňuje parametry autobusu a rovněž parametry komunikace.

Viki

Ty si myslis ze starsi ridic kterej ma tlacitkovej telefon vlastni navigaci? A ze s ni jeste umi? Hahaha

všd

Mne spíš šokuje, že v dnešní době nemají navigaci busy napevno. A trasy upravené pro potřeby autobusu, aby projel.

Ittieh

Oni se řidiči Arrivy snaží seč to jde, jenže pokud sem Arriva stáhla řidiče z jiných krajů aby měla pokrytí linek ovšem nikdo jim nevysvětlil co kde a jak,( Trasy a vše co se jich dotýká), a ti kluci a holky se dozví dnes večer co pojedou zítra. Jou i s navigací ztraceni.😔

Kandelábr

„Kudy se jede na Klatovy paní mámo?“ „Takže na minulé křižovatce jsme měli doprava?“

Katka

Na Slovensku už arriva jezdí přes 10let a v pohodě, je jasný, že se vyskytnou nějaké problémy, ale kdo je v dnešní době nemá? ČSAD, ČD, vlaky a busy různých firem vám se nikdy nestalo, že jste vypadli z pracovního místa kvůli nemoci a museli místo vás shánět náhradu. A i když to neuměl musel se to nejdřív naučit. Musí se jim dát čas a polepší se. Jsme jen lidi. Vše nejde naučit se přes noc. Arrive držím palce ať se postaví na nohy a ať tu vydrží dlouho.

Petr Vyleta

Nejste náhodou Katka z Povedu nebo IDPK nebo obdobné nadbytečné organizace placené ze státních peněz? Na Slovensku má řidič autobusu u Arrivy cca 600 Euro měsíčně, to moc v pohodě není.

KarelF

Katko vy máte v rodině Němce? Spíše bych podporoval České firmy než vyvádění peněz do zahraničí. Další firma kde jsme jen otroky Německých majitelů firem v tomto případě Německý stát. To že tady oškubávají naše lidi o peníze a pak tyto finance přesunují na platy zaměstnanců v německu nebo dividendy do Německa. Například Kaufland co ušetří zde na doplňovačích a pokladních nacpe v Německu do platů, aby Německý důchodce nemusel čekat v frontě nebo nedej bože trhat krabici, aby se dostal k zboží. Info mám JPP od ředitele jednoho z marketů v čr, čuměl jsem jak vrána. A nedělám si… Číst vice »

Jan Sůra

Nevím, jak tento příspěvek souvisí s dopravou, ale tohle opravdu bolí číst. Když jste takový vlastenec, naučte se nejprve česky.

Bob

Příspěvek naznačující, že firmy z bohatších zemí využívají levnosti zdejší pracovní síly a zisk převádějí do svých domovských zemí, kde se musejí chovat solidněji, s Arrivou nějakou souvislost mít může. Jazyková kultura v nadnárodních firmách by také mohla odrážet jejich vztah k hostitelským zemím, byť zrovna Arriva, myslím, dává hodně prostoru českým manažerům, kteří jí dávají celkem český styl.

kakov

ale lidi, kteří mají problémy pořád by se na to měli radši vykašlat…….

Surio Mario

A jak vážně jsou ti řidiči nemocní, je o tom nějaké info? Na FB jsem četl nejednu úvahu nad tím, čeho to asi bude epidemie, když dokázala těsně před přechodem od ČSAD k Arrivě náhle poslat řádově desítky řidičů na neschopenku. 😉

Trnka

Že by nový tarif Plzeňského kraje 🤣

Jackub

No co by, epidemie lenosti…

kakov

tak to je přesně to, před čím jsem varoval, k čemu je lidem, kteří se kvůli nim nedostanou do práce, že arriva dostane pokutu! arrivu a buslines nám byl čert dlužen!!

Kubrt

Motivace pro dopravce, aby se to neopakovalo.

vlada749

A není to náhodou také tím, že najednou turnusů jinak, řidič jezdí všude, nikoli jen kolem komína a pod? A pro některē je to docela problém, protože on přece takto jezdit nechce. Bohužel v tomto novå pravidla. A to ještě buďte řádi, že jsou mezi nimi srdcaři, mnohdy již v důchodu, pak by toho nejezdilo daleko více.je to daleko složitější, vstupuje do toho mnoho jiných mnohde podstatných věcí, jako třeba podhodnocenost pråce.

kakov

právě ta podhodnocenost práce bude u Arrivy problém, pokud musí z peněz vydřených u nás sanovat matku……

Premek

Slogan ,,tuto se povedlo,, bylo evidentně předčasné…

Neonym

To se dalo čekat. Vzhledem k tomu, že arriva dostala veškerou dopravu v celém kraji najednou, tak bylo jasné, že nějaké komplikace budou. Velké množství řidičů jen změnilo barvu a přešlo k Arriva od ČSAD Plzen.
Věřím, že do podzimu se situace stabilizuje a zpětně bude přechod na Arrivu oproti ČSAD hodnocen většinově kladně.

Surio Mario

Problém Arrivy je v tom, že těsně před nástupem náhle větší počet řidičů nečekaně onemocněl. Dočasně nahradit pár lidí by dokázali lidé z kanceláří, kde je povícero držitelů ŘP sk. D. Ale když ze dne na den chybí dvě desítky plánovaných kmenových řidičů, tak se to jen tak zalepit nedá.

Neonym

Tam je ovšem otázka, co se stalo, že „těsně před nástupem větší počet řidičů nečekaně onemocněl“.

To by samozřejmě nadělalo problémy i za ČSAD, ale Zemek se zřejmě modlil ke správným bohům, že jeho (stejní) řidiči netrpěli na epidemie.

-TR-

Situace je vážná, protože volby jsou za dveřmi.

DPP odbornik

Jasneeee 😀 Vy ty volvy fakt dobre precenujete. Naprostou vetsinu volicu nejake busy natoz vlaky absolutne netankuji. Pro pulku naroda jsou krajske volby o vymezeni vuci vlade. Sveho casu proti zdravotnim poplatkum, ted proti estebakovi. Sak uvidite. U vas na komousskem Ustecku asi ne, ale Plzensky nebo Liberecky kraj budou sakra o vymezeni vuci vlade.

všd

Spíš bych řekl, že většina voličů vůbec k volbám nepřijde.

Marek Janík

U nás nabízejí D-řidičům 108,- Kč/hod. hrubého. Hypernova za vyskládávání konzerv do regálu dává 118,- Kč/hod. hrubého.
Nějaké další otázky?

Robert

A kde se tak děje, smím-li se ptát, když státem nařízená hodinová minimální mzda je v přepočtu 129,70 Kč za výkon?

Ludva

A kde jste na to přišel vy? Od ledna je minimální mzda něco málo přes 87 korun na hodinu.

Ondřej

Pro řidiče je ale vyšší a je to právě těch 130 Kč.

Kubrt

Minimální mzda závisí na profesi.

Robert

Pro řidiče, samozřejmě. Nečekal jsem, že někdo do toho zatáhne minimální mzdu celkově.

Marek Janík

Se podívejte na stránky ČSAD Hodonín, je tam 108 Kč.
I pokud je to zastaralá informace a dostanou 130, tak mít za sebou třicet lidí, které mužů zabít….. To každý radši půjde o desetikorunu míň skládat ty konzervy…..

Robert

Každý ne. Naštěstí, protože jinak by se u těch konzerv umačkali.

všd

To je nástupní mzda pro lidi v zácviku.

Hans

Brutto nebo netto?

Kubrt

Však tam píše hrubého…

Robert

Někdo umí cizí termity, jiný je suterén v těch cizích. 🙂

Vlad

Nejsou řidiči?
Ale provozovatelé zájezdových busů jsou nyní téměř bez práce.
Je problém pro personalisty Arrivy tyto firmy oslovit a požádat je o pomoc?

Marťas

To jakožo si zájezdoví dopravci pod sebou definitivně podříznou větev tím, že se zbaví řidičů?

Robert

A co třeba jim povolit jezdit na DPČ?

Marťas

Nejde o to, jak to bude smluvně ošetřeno, spíš o to, že ti řidiči by byli smluvně vázáni jezdit na nějakou dobu jinde, takže by zájezdový dopravce nemohl brát zakázky.

Robert

Při práci na DPČ by si je mohl kdykoli stáhnout, resp. by pro ně měl práci svou, tak by na ježdění na vedlejšku neměli čas.

svojsin

Marťas: To se teď ledaskde běžně děje, že jezdí momn. dočasně řidiči na DPČ DPP.
S tím, že se v případě potřeby vrací do své firmy apd.

Je super, jak se tady vyjadřují lidé o věcech, o kterých nemají ani páru…. :-((

Marťas

Řidiči se u DPČ nikam nevracejí, to jste si asi spletl s dočasným přidělením k jinému zaměstnavateli.

Robert

Taky nejsou nikde smluvně vázáni. Jezdí jen to, na čem se dohodnou. Tedy v okamžiku, kdy je jejich hlavní zaměstnavatel potřebuje, neberou kšefty jinde.

svojsin

Marťas: Přečtěte si vše znovu , co tu napsal např. Robert třeba se vám rozsvítí……

Není ostuda, když něčemu nerozumíte, nikdo nerozumí všemu.
Není ale ani třeba se v takových případech dojmologově vyjadřovat.
Pak je tady často150 příspěvků úplně „oničem“….

kulhán

Ať zaplatí konečně pořádně řidiče, nechtějí po nich přesčasy a nebudou se házet marod pokaždé když budou unavený a nebo si budou potřebovat udělat něco na baráku, atd.
To je systém padajícího hovna, od toho se odvíjí všechno.

Jan

Když se soutěží na nejnižší cenu a zároveň moderní vozidla, tak se nelze divit, že pak nezbyde moc peněz na řidiče.

RomanP

Čemu se diví, stačilo se zeptat, jak funguje ARRIVA v PID!

Luboš

Ať si ARRIVA přizná, že si vzala velké sousto a není schopna dostát svým závazkům.Kdyz na to nemám,tak do toho nelezu.Ridicu má málo a kvalita dispečerů asi taky nebude valná.

janevim

Nebo ve vlacích, tahle značka je prostě nespolehlivá od hlavy až k patě.

Robert

Trefný nick.

Urban Transport Lover

To se dalo čekat – víme jak tragické to bylo u vlakových spojů….
Doufejme, že si to během prázdnin „sedne“ a od září to bude v cajku..
Je to opakované velké varování pro objednatele a já pevně věřím, že už Arrivě nebudou přiklepnuty žádné další autobusové ani vlakové linky!

Host

A jak byste to chtěl zajistit?

Robert

Problémy byly i letos, dokud tam jezdila ČSAD. Na jejich webu byly informace o nejetých spojích prakticky denně. Teď je to jen víc vidět.

Twix

Arrivě chyběli u vlakových spojů strojvedoucí? A co má vlastně společného Arriva Vlaky s Arrivou busy v Plzeňském kraji? Asi totéž co Die Länderbahn CZ s Vogtlandbahn?

kakov

jedna firma, jedno vedení = celkový dojem

Robert

Pepa z Olomouce je vůl = v Olomouci žijí jen blbci.

kakov

to ne, ale pokud uvidíte, že DPmO špatně provozuje MHD v Olomouci (jen příklad), asi nebudete nadšený ze zprávy, že jejich dceřiná společnost začne jezdit ve vašem bydlišti……

dále si uvědomte, že podobné problémy má stejná firma v rámci PID již dlouho, proto se dalo čekat, že v PLK nastane podobný problém

Robert

No, a na Moravě „ta stejná firma“ jezdí tak, že o ní není slyšet. Ve východních Čechách v podstatě totéž. Čím to je?

všd

Východočeská Arriva zasahující do středočeské Kutné Hory a Čáslavi předvádí občas taky věci, které si nedá za rámeček. Zejména její nákup mizerných elektrobusů pro MHD v Kutné Hoře.