Mezi Plzeňským krajem a Bavorskem obnovila provoz autobusová linka, pojede denně
Autobus linky 982 v Lamu. Foto: IDPK
Oproti minulým letům došlo k prodloužení linky na bavorské straně.
Oproti minulým letům došlo k prodloužení linky na bavorské straně.
Dotaz pro znalé – jak rozumět formulaci s předem zakoupenou jízdenkou z aplikace? V rámci ČR přece nesmí obchodník odmítnout platbu hotovostí (narozdíl od Skandinávie, kde je to naopak). Nějak si neumím představit rodinku, která spoj najde v idosu, a po příjezdu spoje začne uprostřed Šumavy řešit stahování nějkaé appky… Je toto zákonné?
A to ještě když tu apku máte, tak vám to stejně neotevře zakoupenou jízdenku pokud nemáte zrovna konektivitu. Což někde na Šumavě může nastat kdykoliv…
v Praze v tramvaji taky nezaplatíte hotovostí….
Jistě… Ale v Praze je to kvůli plynulosti. V Sherwoodu s rysy, mamuty a jinou havětí, a k tomu dvěma spoji denně při očekávaným návalu v desítkách občanů na lince max. mi tato argumentace přijde trochu lichá. Směrování vývoje v placení mi tak trochu evokuje kverulantskou hlášku s básníku: “ A splácet si bude přát cashem, nebo šekem? …No, …snad penězi.“
Dobrý den,
osobně bych uvedený text [nyní: „nástup po českém území je možný s předem zakoupenou jízdenkou (např. z mobilní aplikace či z jiného spoje IDPK)“] chápal jako varování, že v autobusu jízdenku není možno zakoupit (ani hotově, ani kartou) a je třeba si ji nějak zajistit předem. Což, myslím, platná legislativa umožňuje, a naopak by pro německého dopravce mohlo být složité provozovat prodej ve dvou státech, ve dvou měnách.
Přeji hezký den.
Tak znovu. Dle českého práva nelze odmítnout platbu hotovostí u obchodníka (poskytovatele) Nejsem povinen být vybaven kartou dopravce ani jiným nesmyslem. Ano, nemusí prodávat řidič, ale pak to musí být třeba automat. To, co píšete, by mohlo být pouze v případě, pokud by linka byla na komerční riziko a bez dotací, coz ovsem vzhledem k zařazení do IDP zjevně splněno není.
https://mapy.cz/zakladni?x=13.0485001&y=49.2665329&z=17&source=pubt&id=15244755&timeboard=%7B%22l%22%3A%22001982%22%2C%22d%22%3A1%2C%22v%22%3A%7B%22from%22%3A%222021-06-08T00%3A00%3A00%2B02%3A00%22%2C%22to%22%3A%222021-10-29T00%3A00%3A00%2B02%3A00%22%7D%7D