Mezi Francii a Itálii se po roce a půl vrací rychlovlaky. Sedm hodin jízdy pořídíte i za sedm stovek
Oba státní dopravci nabídnou na trase dva páry spojů, Trenitalia nabídne od června novou vnitrostátní linku ve Francii.
Francouzské státní dráhy SNCF Voyageurs a italský státní dopravce Trenitalia obnoví na konci března znovu vysokorychlostní spojení mezi Milánem a Paříží. Provoz zde byl zastaven od srpna 2023, kdy v Savojských Alpách došlo k sesuvu půdy a velkému poškození trati.
Obnovení provozu oznámili oba dopravci na svých stránkách, jízdenky jsou již v prodeji. Mezi oběma městy jezdily dlouho jen jednotky TGV francouzských drah, v roce 2021 na linku vstoupila Trenitalia.
Obří sesuv půdy zastavil provoz na hlavní trati i dálnici mezi Francií a Itálií
Oba dopravci budou nabízet podobné časy odjezdů. SNCF má od 31. března naplánované odjezdy z Gare de Lyon v Paříži na 6:46 a 14:48, doba jízdy je lehce přes sedm hodin. Na rozdíl od Trenitalie nezastavují rychlovlaky v Lyonu, jedou přes Turín na milánské nádraží Porta Garibaldi. Zpět odjíždějí v 6 ráno a ve 12:10.
Rychlovlaky Trenitalia začínají a končí na této trase ve stanici Milano Centrale. První spoj vyjede 1. dubna. I se zastávkou v Lyonu jsou rychlejší než SNCF, vyrážejí v 6.25 a 15:53. Zpět z Paříže v 7:30 a v 15:18. Nejrychlejší spojení je ranní z Paříže, které cestu zvládne za 6 hodin a 37 minut. Relativně pomalý je úsek přes Alpy, kde v některých úsecích jedou vlaky maximálně 130 km/h. Velkou část trasy ale jedou maximální rychlostí 300 km/h.
Díky dynamickým tarifům oba dopravci nabízejí velmi atraktivní ceny jízdenek. SNCF má nejlevnější tarif za 29 eur, v první třídě za 39 eur. Trenitalia nabízí jízdenku za 35 eur, v byznys třídě za 55 eur.
Sesuv půdy ukončil přímé spojení Paříže a Milána na rok a půl, cestující museli přes Švýcarsko s přestupem v Basileji.
Trenitalia u příležitosti obnovení provozu na této trase oznámila další expanzi ve Francii. Od 15. června nabídne čtyři páry spojů mezi Paříží a Marseille.