Mezi Francii a Itálii se po roce a půl vrací rychlovlaky. Sedm hodin jízdy pořídíte i za sedm stovek
Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra
Oba státní dopravci nabídnou na trase dva páry spojů, Trenitalia nabídne od června novou vnitrostátní linku ve Francii.
proc to trva tak dlouho? vzdyt ta prumerna rychlost vychazi tak na 130, spis i mene..
Protože VRT Lyon – Turín ještě nikdo nepostavil. Přeshraniční úseky jsou pořád spíš vzácné.
Ty dva státy sice mají dluh přes 100% HDP, ale zase mají dálniční a vysokorychlostní železniční síť.
Ten dluh nemají ze stavby infrastruktury. 😉
… a pak to dopadá tak, že mezi hlavním městem jednoho z nich a druhým největším městem druhého z nich jezdí DVA (!) přímé vlaky za den…
2 dopravci x 2 spoje = 4 přímé vlaky. 7h jízdy, v další časy už lze jet rovnou nočním vlakem. A vzdálenost už je na letadlo, které cenově vyjde stejně a let je pod 2h.
Tak nevím…
Pardon, je to tak – ne 2 dopravci x 1 spoj, ale 2x 2. Zmátlo mě i to, že jsem to rovnou dal do mého oblíbeného vyhledávače Bahn.de a tam i s dubnovým datem jsou jen spoje TGV, takže jsem viděl jen 2 přímé za den. Nicméně (a zde již psáno po pečlivém přečtení) zajímavá je ta „duplikace“ – odjezdy 30 – 45 min. po sobě a mezitím/potom X hodin nic. Tzn. reálně ani tak nejde o stav, kdy by ty 4 spoje jely z výchozích stanic např. po 6., 8., 10. a 12. h (příp. ještě pátý po 14.… Číst vice »
Co je špatného na zavedení nejdřív 4 párů v optimální časy a pak počkat, až se naplní?
– Nerovnoměrnost v rámci dne (tzn. z hlediska časové volby se to blíží spíš těm 2 párům, viz výše). – Rozdíl optimálnosti z hlediska komerčního (pohled dopravce) vs. celospolečenského (i srov. s autem, do kterého lze sednout kdykoliv). – Stav, kdy při nízké nabídce počtu spojů se tyto nikdy nemusejí naplnit, tzn. očekávané se nesplní – a pak někdo může „vítězoslavně“ říct, že není důvod navyšovat počty spojů; navíc v komerčním provozu nemá provozovatel takovou motivaci případně navýšit počet spojů ani při vysokém vytížení, pakliže by s navýšením počtu spojů měl mít vyšší vícenáklady a spíše již nižší „vícepřínosy“. –… Číst vice »
** Navíc nikdo z dopravců nezavedl 4 páry spojů – každý z nich zavedl 2 páry spojů, a to „každý sám za sebe“, bez toho, aby se ty spoje časově doplňovaly namísto blízké časové konkurence.
Já vidím vlaky vyrážející brzy ráno a vlaky dorážející akorát dobře pozdě večer. Za mě ideální. Pokud se jakš takš naplní, mohou přibýt další v pravidelném intervalu.
Ty další můžou stejně tak přibýt hned.
Není potřeba čekat na „naplnění za vás ideálních“.
P. S. Já tam nevidím vlaky vyrážející později odpoledne (i za cenu dorážení i okolo 23. h či před půlnocí).
„SNCF má od 31. března naplánované odjezdy z Gare de Lyon v Paříži na 6:46 a 14:48, doba jízdy je lehce přes sedm minut.“
Není to trochu moc rychlé?
Ná rýchlovlak predsa…..
Je, díky za upozornění.