Metrostav Infrastructure míří i podruhé za vítězstvím v soutěži o obchvat Jihlavy

Nový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: SkanskaNový sjezd ze silnici I/38 do ulice Romana Havelky v Jihlavě. Foto: Skanska

První soutěž kraj zrušil kvůli průtahům u antimonopolního úřadu.

I druhý pokus Kraje Vysočina o nalezení zhotovitele stavby části obchvatu Jihlavy skončil podáním nejlevnější nabídky společností Metrostav Infrastructure. Smlouvu ale firma nemá zdaleka jistou: v jiných tendrech napadají její kvalifikaci konkurenti.

Metrostav se sám chlubí svým vítězstvím na facebooku ve sponzorovaném příspěvku. Nabídl 359 milionů korun, odhadovaná cena byl 455 milionů korun. První soutěž kraj zrušil kvůli napadání výsledků, i v ní vyhrál Metrostav.

Jde o druhou zakázku na Vysočině, kde Metrostav Infrastructure nabídl nejnižší cenu. Z tendru na silnici II/353 Stáj – Zhoř byl ale vyloučen. „Probíhají dvě správní řízení, jedno na návrh Metrostavu proti jeho vyloučení, druhé kvůli prokazování kvalifikace je přerušeno, než bude rozhodnuto v prvním řízení,“ řekl mluvčí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Švanda.

Stavba obchvatu Jihlavy má už přes půl roku zpoždění. Původní vítěz byl vybrán loni na podzim, po průtazích letos na jaře radní zakázku zrušili. Námitky proti vítězství Metrostavu CS tehdy podala Eurovia CS a Colas. Reálně hrozí, že kvalifikaci bude konkurenti zpochybňovat znovu, naposledy takto napadli vítězství Metrostavu na stavbu obchvatu Čebína.

Propojka mezi silnicemi na Třebíč a Znojmo k D1

Na jihovýchodní obchvat padesátitisícové Jihlavy má kraj slíbených 300 milionů korun z evropských dotačních fondů. Z jihlavských ulic by měl obchvat odvést tranzitní dopravu mezi Žďárskem a nájezdem k dálnici D1 u Jihlavy a výpadovými silnicemi na Třebíč a na Znojmo.

Součástí obchvatu, který propojí silnice II/602 (směr Velké Meziříčí a D1), II/405 (směr Třebíč) a I/38 (směr Znojmo) bude výstavba osmi mostních objektů a tří velkých okružních křižovatek, které vyřeší bezpečné křížení s hlavními silnicemi. Velká okružní křižovatka vznikne na hraně současného křížení II/523 a I/38 v místě Jihlavany nazývaným V Ráji, další okružní křižovatka je naplánována na silnici II/405 u odbočky na Puklice, tedy zhruba v polovině trasy nového jihovýchodního obchvatu, a třetí okružní křižovatka je naprojektována při vyústění obchvatu na II/602 u Helenína. Stavbě bude předcházet řada přeložek inženýrských sítí, u Pístova projekt počítá i s prodloužením stávající protihlukové stěny. Stavba naváže na již hotový obchvat Velkého Beranova.

Metrostavu byla loni nepravomocně zakázána účast v tendrech o veřejné zakázky. Výstavbu silnic a dálnic následně převedl do dceřiné firmy Metrostav Infrastructure, která nyní boduje cenou v řadě velkých silničních a dálničních tendrů. Investor řeší zásadní otázku, zda má nejlevnější účastník tendrů potřebné reference. Ty konkurence zpochybňuje.

Trasa jihovýchodního obchvatu Vysočiny. Foto: Kraj VysočinaTrasa jihovýchodního obchvatu Jihlavy. Foto: dokumentace pro povolení stavby
Tagy Kraj Vysočina Metrostav Infrastructure obchvat Jihlavy seznam
4 komentáře