Infrastruktura Silnice

ŘSD chystá stomilionovou opravu výpadovky z Jihlavy na dálnici D1, omezí provoz na režim 1+1

Silnice I/38 v Jihlavě. Foto: Google Street View
Silnice I/38 v Jihlavě. Foto: Google Street View
Půjde o jednu z největších oprav silnice I. třídy, řidiče čeká během rekonstrukce omezení počtu jízdních pruhů.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) požádalo o vydání stavebního povolení pro chystanou opravu silnici I/38 z Jihlavy k dálnici D1. Půjde o jednu z největších plánovaných oprav silnic I. třídy, kterou má letos ŘSD naplánovanou.

Půjde o opravu úseku od dálnice D1 až po křižovatku s ulicí Romana Havelky v celkové délce 5,67 kilometrů. „V tomto úseku plánujeme opravit oba jízdní pásy v celé jejich šířce,“ řekl Martin Buček z týmu komunikace ŘSD. Rozpočet na opravu je 121,1 milionů korun.

„Stavebně se jedná o poměrně rozsáhlou rekonstrukci, v rámci níž se bude primárně řešit oprava konstrukčních vrstev vozovky silnice I/38 v obou jízdních pásech do maximální hloubky 220 mm,“ dodal Buček. Podle něj to znamená odstranění starých poškozených vrstev a pokládku nových.

Rekonstrukce zahrnuje též opravu vozovky na mostech, prvků stávajícího odvodnění, dešťové silniční kanalizace a zabezpečení svahů proti odpadávání nesoudržné zeminy. Opravovat se bude i zádržný systém. Stávající svodidla budou nahrazena novými s vyšší úrovní zadržení a jejich délka bude upravena dle platných předpisů. Jeden úsek svodidel bude vybudován zcela nově. V plánu je také oprava přejezdů středového dělícího pásu. Pět stávajících přejezdů bude rovněž prodlouženo. V souvislosti se zúžením pravého jízdního pásu (směrem k Jihlavě), dojde k rozšíření středového dělícího pásu a tohoto prostoru bude využito pro bezpečné uložení kabelů Cetin.

Podle Bučka čeká řidiče omezení provozu podle jednotlivých etap, většinou do režimu 1+1 jízdní pás. Uzavírat se budou i jednotlivé větvě mimoúrovňových křižovatek a doprava bude převedena na značené objízdné trasy. ŘSD chce s opravami začít ve třetím čtvrtletí letošního roku. Podle sčítání dopravy tímto úsekem denně projede kolem 25 tisíc vozidel.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Když se předlety překategorizovávaly silnice pro motorová vozidla, tak se o tomhle úseku mluvilo jako o kandidátovi na nové R s rychlostí 110 km/h. Prý to chtělo pár úprav.
Vypadá to, že tento nápad nějak odumřel.

Tomáš Hejda

Stejně tam každej druhej jezdí 110 km/h tak je to asi fuk.

Majkii

Co vím, tak s tím především nesouhlasí místní PČR.

medvěd

Tak tu slepeninu už udělejte na parametry silnice 21. století. Do voleb. Ď.

Cestující, teď ale doma

Budou upraveny připojovací a odbočovací pruhy? A co MÚK s dálnici D1?

Olda

Psst, ať to na ŘSD neuslyší… Mohlo by se stát, že nějaký onan by tam mohl v rámci rekonstrukce dát kruháč… A těch, fakt, není optikou nejlepších z nejlepších (ŘSD) nikdy dost…

Teddik

Kdyby to radeji zacali opravovat uz ted a ne to opet rozvrtat v obdobi dovolenych-pokud nejake kvuli epidemii vubec budou.

Zesp

Bude pak silnice oznaceba autickem jako SMV?

Karl vB.

Přivaděč D1- Jihlava byl v dávných dobách plánován jako dálnice na Wien, proto je postaven, jako čtyřpruhový. Později z těchto plánů sešlo a bylo rozhodnuto o realizaci spojení přes Brno, které bohužel dodnes není hotové. Parametry původních nájezdů a sjezdů jsou ovšem tragédie.

Myth Buster

Jaký je zdroj Vaší domněnky o dálnici na Vídeň? Protože v žádné historické mapě jsem to nenašel.

Karl vB

Myslím, že jsem tuto informaci našel asi před 10 lety na serveru „Dalnice.com“. Bohužel teď už to nemohu ověřit, server neexistuje a nikde jinde jsem žádnou další zmínku na toto téma už neobjevil. Motivy mého tehdejšího hledání byly: 1. proč čtyřpruh do okresního města, 2. jeho tehdejší ukončení v Jihlavě jaksi „do ztracena“ u mostu na Jiráskově ulici.

Karl vB.

Teď jsem něco málo našel:
https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C4%9Bjiny_v%C3%BDstavby_d%C3%A1lnic_a_rychlostn%C3%ADch_silnic_na_Slovensku#cite_note-mapa_1938-6
Na konci je v referencích pod číslem 6 odkaz „Mapa tzv. Úředního návrhu Česko–slovenské dálnice z r. 1938 [online]. 1938 [cit. 2010-07-28]“ na http://www.dalnice.com, který se nezobrazuje