Dopravci Železnice

Metropol až do Berlína nepojede, noční vlak vzkříšení nečeká. Dopis z Ústí nepomohl

Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy
Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy

Ministerstvo dopravy i České dráhy definitivně zavrhly plány na vzkříšení nočního vlaku Metropol mezi Prahou a Berlínem. Ten loni přestal jezdit kvůli tomu, že ho mimo jiné přestala platit maďarská vláda a Deutsche Bahn ho na německém území začaly provozovat na své riziko. Došlo tak k jeho zkrácení jen na úsek Praha – Budapešť.

České dráhy ještě loni při rušení uvedly, že se pokusí vyjednat návrat vlaku na koleje. Teď je už jisté, že nepojede ani s prosincovým nástupem nového grafikonu. Informovalo o tom Ústí nad Labem v tiskové zprávě, informaci potvrdily České dráhy.

Primátorka Ústí nad Labem Věra Nechybová se obrátila na ministerstvo dopravy a v dopise požadavala náhradu za zrušený Metropol. Podle primátorky chybí obyvatelům i návštěvníkům města spojení pozdě večer, původně vlak odjížděl ve 22.15. V aktuálním jízdním řádu jede poslední vlak z Ústí nad Labem ve 21.16, v neděli ještě ve 22.06.

„Prioritou bylo zachovat nejdůležitější přepravní funkce vlaku. Mezi ně patří především noční spojení ve směru Bratislava a Budapešť a spojení mezi Prahou a Brnem,“ píše ve své odpovědi podle ústecké tiskové zprávy ministr dopravy Dan Ťok. Podle něj ani jiná krajská města nemají pozdní večerní spojení s Prahou, příkladem uvedl Plzeň s posledním vlakem ve 21.01, České Budějovice (20.55), Olomouc (20.13) a zmínil i prioritní Brno (20.38).

Pan ministr je možná až příliš upřímný. Uvidíme, jak v předvolební kampani vysvětlí kandidáti ANO, že pro jejich ministra dopravy není večerní spojení krajských měst s Prahou prioritou. Ten problém se navíc netýká jen jím vyjmenovaných měst, ale komplikované spojení mají také lidé z Liberce, Pardubic, Hradce Králové, Jihlavy, Ostravy a Zlína. Spojíme se s jejich vedením a vyzveme ke společnému postupu při řešení této opomíjené otázky. Alespoň z krajských měst by měli mít lidé večer možnost bez problémů dojet do Prahy,“ zdůraznil statutární náměstek primátorky Jiří Madar.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
zugbegleiter
Host
zugbegleiter

Od nového grafikonu bude jezdit v poloze Metropolu Nightjet v režii ÖBB Wien – Berlin. Původně měl být nasazen už od 10.06., z toho ovšem sešlo. Je tedy otázkou, jak bude vyřešena vnitrostátní frekvence, vlak bude povinně místenkový, platit budou pouze jízdní doklady IRT, samozřejmě za rakouské ceny.

redakce
Člen

A kudy – přes „měésto Brno“?
V Rakousku a v Itálii snad i nějaké vnitrostátní jízdné v „OeBB NightJetu“ platí, ale aspoň v Itálii to večer vyžaduje asi nákup místenky – podrobnosti jsem ale nezkoumal.

Zlesák
Host
Zlesák

Okrajové spoje prostě ministerstvo nezajímají a to dlouhodobě. A to je velká chyba.

redakce
Člen

Já bych to až takto netvrdil: podle mě okrajové spoje ministerské úředníky zajímají, protože díky jim mají zatím stále ještě co rušit, aniž by to mělo v jiných obdobích občanského dne mnohem větší negativní dopad (i politický). Ale i tato možnost už se silně tenčí …

rainy
Host
rainy

Hlavní je spíše kolik lidí tím jezdilo, než z jaké strany je paní náměstkyně, protože vozit vzduch je fakt zbytečné.

Travelman
Host
Travelman

vozit vzduch? jste mimo! díry v JŘ resp. 2hodinový „neinterval“ v přeshraniční dopravě (nebo ještě horší) a taky kdy mi jede poslední spoj …. jsou věci které v mezinárodní dopravě vyhánějí lidi do aut/letadel

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Upřímně? Metropol býval (hlavně v sezoně) našlapaný po střechu…

VencaM
Host
VencaM

Ale tady je řeč o vnitrostátním spojení z Ústí do Prahy v 10 večer. Nikoliv o mezinárodním spojení z Německa do Prahy a dále na jihovýchod. To jsou dvě odlišné relace, které dříve seděly v jednom vlaku. Nyní ta jedna relace z nějakého důvodu odpadla a ta druhá… by nejspíš vešla do autobusu.
V.

redakce
Člen

Jezdíval jsem tím vlakem z Ústí nad Labem do Prahy v pracovní den večer a v Ústí nad Labem býval vždy nástup okolo 15 lidí – nevím ovšem, jaký býval nástup už v Děčíně, kde byly (a kvůli nevedení Metropolu zanikly) dobře použitelné přípoje od České Lípy a od Rumburku (jak přes Jedlovou, tak i přes Dolní Poustevnu a Bad Schandau), jakož i de facto poslední večerní spojení regionálními osobními vlaky z Drážďan (resp. už Míšně). A nejvíc mi na severní části trasy „Metropolu“ vždycky vadilo jeho projíždění Lovosicemi bez zastavení, ačkoli by tam rovněž byl dobrý přípoj od České… Číst vice »

Partneři