Metropol až do Berlína nepojede, noční vlak vzkříšení nečeká. Dopis z Ústí nepomohl
Lokomotiva 162 ČD, Ústí nad Labem, zdroj: České dráhy
Ministerstvo dopravy i České dráhy definitivně zavrhly plány na vzkříšení nočního vlaku Metropol mezi Prahou a Berlínem. Ten loni přestal
Od nového grafikonu bude jezdit v poloze Metropolu Nightjet v režii ÖBB Wien – Berlin. Původně měl být nasazen už od 10.06., z toho ovšem sešlo. Je tedy otázkou, jak bude vyřešena vnitrostátní frekvence, vlak bude povinně místenkový, platit budou pouze jízdní doklady IRT, samozřejmě za rakouské ceny.
A kudy – přes „měésto Brno“?
V Rakousku a v Itálii snad i nějaké vnitrostátní jízdné v „OeBB NightJetu“ platí, ale aspoň v Itálii to večer vyžaduje asi nákup místenky – podrobnosti jsem ale nezkoumal.
Okrajové spoje prostě ministerstvo nezajímají a to dlouhodobě. A to je velká chyba.
Já bych to až takto netvrdil: podle mě okrajové spoje ministerské úředníky zajímají, protože díky jim mají zatím stále ještě co rušit, aniž by to mělo v jiných obdobích občanského dne mnohem větší negativní dopad (i politický). Ale i tato možnost už se silně tenčí …
Hlavní je spíše kolik lidí tím jezdilo, než z jaké strany je paní náměstkyně, protože vozit vzduch je fakt zbytečné.
vozit vzduch? jste mimo! díry v JŘ resp. 2hodinový „neinterval“ v přeshraniční dopravě (nebo ještě horší) a taky kdy mi jede poslední spoj …. jsou věci které v mezinárodní dopravě vyhánějí lidi do aut/letadel
Upřímně? Metropol býval (hlavně v sezoně) našlapaný po střechu…
Ale tady je řeč o vnitrostátním spojení z Ústí do Prahy v 10 večer. Nikoliv o mezinárodním spojení z Německa do Prahy a dále na jihovýchod. To jsou dvě odlišné relace, které dříve seděly v jednom vlaku. Nyní ta jedna relace z nějakého důvodu odpadla a ta druhá… by nejspíš vešla do autobusu.
V.
Jezdíval jsem tím vlakem z Ústí nad Labem do Prahy v pracovní den večer a v Ústí nad Labem býval vždy nástup okolo 15 lidí – nevím ovšem, jaký býval nástup už v Děčíně, kde byly (a kvůli nevedení Metropolu zanikly) dobře použitelné přípoje od České Lípy a od Rumburku (jak přes Jedlovou, tak i přes Dolní Poustevnu a Bad Schandau), jakož i de facto poslední večerní spojení regionálními osobními vlaky z Drážďan (resp. už Míšně). A nejvíc mi na severní části trasy „Metropolu“ vždycky vadilo jeho projíždění Lovosicemi bez zastavení, ačkoli by tam rovněž byl dobrý přípoj od České… Číst vice »