Metro od Škody začalo poprvé vozit cestující ve Varšavě
Nové vlaky metra od Škody pro Varšavu, zahájení provozu s cestujícími (28. říjen 2022). Pramen: Metro Warszawskie/Škoda Group
Šestivozové soupravy pojmou až 1500 cestujících.
Varšava hrozně jede, město roste do výšky, ten development posledních let je brutální. Taxíky hybridy atd. Velmi moderní město.
To že se v centru staví mrakodrapy ještě neznamená, že to je “velmi moderní město”. Taky tam domácnosti ve velkym ještě topí uhlím, například.
A tím pádem nemusí řešit plynovou krizi…
Elektrický sporák? Většinu elektřiny sice mají z uhlí, ale ta se nemusí nosit do kuchyně v putnách.
Ono celé Polsko jede a stává se z něj velmoc. V dopravě je to videt na každém kroku, dálnice, tratě nové vlaky, busy, metro. No musíme se nad sebou zamyslet, proč to u nás všechno tak trvá a nestaví se vubec páteřní tratě které by spojily hlavní centra státu. Pha-Brno za 2:35 ted dokonce za 3:20 je proste ostuda.
Jaké jsou ohlasy cestujících?
Velice se mi líbí provedení interiéru vozů. Vozy jsou průchodné a všechna sedadla jsou natočena stejným směrem. Ať soupravy ve Varšavě dobře slouží!
Otázkou je jestli bude v Kyjevě poptávka po starých vozech. Ale mohli by jednu soupravu poslat do Budapešti, když se tam nedochovala žádná původní 81-71 Všechny je v Rusku papírově modernizovaly, fakticky sešrotovali a vyrobili nové. Sice by to nebylo úplně autentické, ale když může mít Praha T2 z Liberce K2 z Bratislavy, proč by Budapešt nemohla mít 81-71 z Varšavy.
Tušíte někdo proč mají všechny soupravy Varšavského metra nezapuštěné dveře? Jaké to má výhody a nevýhody? Vidím jako nevýhodu aerodynamiku a mytí a jako výhodu technickou jednoduchost. Jaké byly ty oficiální důvody?
Již bylo diskutováno
https://zdopravy.cz/skoda-vyjela-s-prvni-soupravou-pro-varsavske-metro-zamiri-na-testy-99848
Díky za odkaz, tedy konstrukční jednoduchost je hlavním benefitem a aerodynamika nehraje roli.
Jednoduší na výrobu a údržbu, plus jsou na to ve Varšavě zvyklí.