Metro od Škody začalo poprvé vozit cestující ve Varšavě

Nové vlaky metra od Škody pro Varšavu, zahájení provozu s cestujícími (28. říjen 2022). Pramen: Metro Warszawskie/Škoda GroupNové vlaky metra od Škody pro Varšavu, zahájení provozu s cestujícími (28. říjen 2022). Pramen: Metro Warszawskie/Škoda Group

Šestivozové soupravy pojmou až 1500 cestujících.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Varšava hrozně jede, město roste do výšky, ten development posledních let je brutální. Taxíky hybridy atd. Velmi moderní město.

Tomáš H.

To že se v centru staví mrakodrapy ještě neznamená, že to je “velmi moderní město”. Taky tam domácnosti ve velkym ještě topí uhlím, například.

Luboš Beneš

A tím pádem nemusí řešit plynovou krizi…

Jiří Kocurek

Elektrický sporák? Většinu elektřiny sice mají z uhlí, ale ta se nemusí nosit do kuchyně v putnách.

Michal82

Ono celé Polsko jede a stává se z něj velmoc. V dopravě je to videt na každém kroku, dálnice, tratě nové vlaky, busy, metro. No musíme se nad sebou zamyslet, proč to u nás všechno tak trvá a nestaví se vubec páteřní tratě které by spojily hlavní centra státu. Pha-Brno za 2:35 ted dokonce za 3:20 je proste ostuda.

Jan Kavan

Jaké jsou ohlasy cestujících?

Jan Hojsák

Velice se mi líbí provedení interiéru vozů. Vozy jsou průchodné a všechna sedadla jsou natočena stejným směrem. Ať soupravy ve Varšavě dobře slouží!

TU 134

Otázkou je jestli bude v Kyjevě poptávka po starých vozech. Ale mohli by jednu soupravu poslat do Budapešti, když se tam nedochovala žádná původní 81-71 Všechny je v Rusku papírově modernizovaly, fakticky sešrotovali a vyrobili nové. Sice by to nebylo úplně autentické, ale když může mít Praha T2 z Liberce K2 z Bratislavy, proč by Budapešt nemohla mít 81-71 z Varšavy.

David

Tušíte někdo proč mají všechny soupravy Varšavského metra nezapuštěné dveře? Jaké to má výhody a nevýhody? Vidím jako nevýhodu aerodynamiku a mytí a jako výhodu technickou jednoduchost. Jaké byly ty oficiální důvody?

David

Díky za odkaz, tedy konstrukční jednoduchost je hlavním benefitem a aerodynamika nehraje roli.

Peeetr

Jednoduší na výrobu a údržbu, plus jsou na to ve Varšavě zvyklí.