Město a kraj jsou připraveni pomoci pardubickému letišti. Kumulovaná ztráta je 100 milionů
Letadlo Ryanairu startuje z Letiště Pardubice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Za loňský rok vykáže letiště ztrátu kolem 40 milionů.
Místo nový ranveje v Ruzyni mohli ty peníze použít na přivedení rychlodráhy do Pardubic (dál na Olomouc, Ostravu Varšavu) rychlou rychlodráhu (400km/h), tak že by byl člověk za půl hodiny na Hlaváku a bylo by mu jedno jestli přistál na letišti Pardubice. Ach jo radši budem spoléhat na starou Rakousko Uherskou železnici a stavět terminály v polích.
Teď se má po Evropě ve velkém investovat do rychlodráhy (i dotačně) která má být alternativou krátkých evropských kontinentálních letů a my zvětšujeme jednu ranvej, zatímco ostatní letiště v republice dotujeme protože tam nikdo nelítá, máme podpořit infrastrukturu k těm letištím, pomohlo by to všem, i těm městům. A pak ti i*oti plánují objíždet města jako Jihlava a udelat jen zastávky Praha a Brno. Diletanství. Máme prokrvit co nejvíce měst co nejrychlejší dráhou.
Pomáhat něčemu co se nevrátí a je téměř k ničemu ? Souhlasím za předpokladu, že radní na tuto pomoc vytáhnou peníze ze svých rodinných rozpočtů !!!
Do letišť se cpou miliony a lokální tratě chce MD konzervovat zvoráním. Přitom je zcela bez pochyb, že letecký turismus skončil na léta. Nikdy nevkročíš do téže řeky, věděli již staří filosofové, ne tak podporovatelé klima nepříznivé letecké dopravě.
Otázkou je, zda by nebylo mezinárodní letiště lepší v Hradci. Je to přece jen větší a důležitější město.
Na to jste přišel jak ?
to chces udelat neco jako v Budejkach ? miliardu z okna ? tak to si dobrej pošuk když tu je kompletní letiste…hoši kam na to chodíš
Já myslím že Hradec a Pardubice jsou prostě dvě prakticky stejná malá evropská města a jednou by ideálně mohly vytvořit větší celek jako Budín s Peští vytvořily Budapešť. Bylo by to město který by hned hrálo vyšší ligu a případné vnitřní pnutí která část toho města je lepší by bylo jenom ku prospěchu.
Taková apologetika se skutečně nedá s klidem číst. Ať to zavřou a bude pokoj.
To letiště má snad měnší roční obrat než nádráží denní, měli by to okamžitě zavřít a k tomu přidat i všechna osttatn letiště kom Prahy, Ostrava má Katovice Brno zase Vídeň a jind je to nesmysl.
Rekord byl 147 tisíc za rok. Praha Hlavní a spol. jsou tady: https://zdopravy.cz/prehledne-nejvytizenejsi-prazska-nadrazi-a-trate-pocty-cestujicich-vzrostly-o-14-6954/
Normálně to letiště zavřete, poslední zhasne, a člověk vedený na pracáku tam bude chodit zdarma větrat, když je vše close tak proč ne let. v Pardubicích… 🙂
když tomu nerozumís tak tahni kydat zase hnůj
kdybys nebyl hnup tak vis že letiste je vojensky s civilní části provozu
co to mění na ztrátovosti civilní části? participuje na té ztrátě nějak armáda??
Spíš je otázka, kolik a jestli vůbec něco armáda ušetří, když jim civilové přestanou ojíždět VPD.
armáda neušetří nic, co by stálo za řeč, ale ušetří kraj+město, pochybuji, že civilní část platí armádě nějaké vysoké částky za využívání letiště…
jak to říkal Kraus v tý starý vinařský komedii….co kdyby nám tady Šmejkalová udělala striptýz? Třeba by se něco vybralo☺️☺️
Kolik má ta naše zemička letišť?
Obecně hodně. Záleží ovšem na tom, která myslíte.
Letišť se standardním, veřejným pravidelným provozem zatím pět a brzy má přibýt šesté.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_leti%C5%A1%C5%A5_v_%C4%8Cesku
Vcelku hodně, když se započítá i travnatá ranvej. Te nevím, kde to bylo, ale přístávalo se tam zásadně až po go-around. První průlet byl na odehnání krav.
pokud na tohle letiště nebudou schopni dotáhnout vlak k terminálu a „nějak“ sem dostat low costy (až se začne pořádně létat, začne-li se), tak tu nemá osobní letecká dopravy jakýkoliv smysl.
40mio/rok je díra zvící půlky nového motoráku, za 10 let to je promrhaných 5 motoráků…
kdyby si místo tohoto raději koupili parovku a udržovali ji v provozu (a ještě by spousta peněz zbyla)….
Na co vlak k terminálu ? Z nádraží to je na letiště 10 minut MHD, nebo Taxi do 100 Kč.
Má-li to sloužit jako letiště „Praha-Východ“, tak jako běžný turista nechceš několikrát přestupovat, než se dostaneš do cíle (Praha (hotel))
přesně tak, vlak z pardubic je na hlavním možná i dřív než se tam prokopete z ruzyně. a praha před krizí už nestačila. navíc rozhodně lepoší etiště v pardubicích na vlaku než nesmysl bez napojení ve vodochodech.
proč vlak ? podívej se na Ostravu vlak tam mají a nic tam nelita
vlak není postačující podmínka ale nutná ano. problém letišť v Brně a Ostravě je to, že se tam nevyplatí provozovat pravidelné linky ve větším množství. Pardubice jako druhé letiště Prahy by mohly mít smysl…podívejte se na vzdálenosti letišť od milána – linate, malpensa a orio al serio (bergamo). orio al serio i malpensa jsou pořádně daleko…linate z hlavy nevím.
Mezinárodní letiště je funkcí veřejné dopravy.
Doufám, že v nejbližší době někdo neotevře základnu na Měsíci, jinak se v Pardubicích mohou těšit na SpacePort 😀
Škoda že nevyužívá plný potenciál, který nabízí nedaleká železnice od Prahy i od HK.
co konkrétního ta železnice nabízí?
že by rychlý a kapacitní návoz/odvoz cestujících letadel?? tím, že je železnice hned vedle se to přímo nabízí….
Až na to, že do Pardubic a pak se dál vláčet vlakem nepovažuje většina lidí zrovna za terno.
Takže tam necháme jezdit vlak 1x za hodinu. A budeme předpokládat, že se počet cestujích zdvojnásobí oproti roku 2018. A úplně všichni pojedou na to letiště vlakem. To máme 30 – 40 lidí na spoj.
Určitě budou všichni čekat na vlak, nikdo si nezavolá taxík/známého. A už vůbec se to nesmí jet autobusem MHD.
safra, vy a další mínusáři, nechcete jít poradit kompetentním, že by měli odpískat vlak na Ruzyň? Rakušákům ať vykopou trať na Schwechat atd??
samozřejmě, že sám vlak to nespasí, ale pokud by byl letecký potenciál, je vlak jedna z dobrých vedlejší veličin
Když tam nic nelétá, těžko se potenciál železnice uplatní. A potenciál železnice je málo k tomu, aby se letiště chytlo.
Radši dodělat druhou kolej v celé délce z Pardubic do Hradce, to bude mít 10x větší přínos.
Funkce veřejné dopravy, která mívá problémy s vlastní rentabilitou je obhajitelná někde na Sibiři, ale rozhodně ne v Pardubicích, odkud je to cca 100 na velké mezinárodní letiště. Tam se tomu říká vyhazování veřejných prostředků.
takže podle vás by měla v ćr kompletně skončit veškerá hromadná doprava (až na několik výjimek)?
Bavíme se o letecké dopravě, kterou má nesmysl dotovat u vnitrostátních linek třeba v Norsku, ale určitě ne v Pardubicich
ano veškerá letecká doprava až na několik výjimek 😀 osobně jsem přesvědčen, že 6 letišť je na ČR až moc, množství letadel a rentabilita to dokazuje i při pominutí korona doby, zejména, když za rohem vůči ČR je minimálně dalších 5/6 letišť…..
Jaká pak veřejná doprava? To každý druhý kraj potřebuje fakt mezinárodní letiště? Co už stálo umělé vydržování. Zavřít.
Pardubice provozují vojáci, máte to s něma vyjednané?
Pro mínusáře: http://www.slp.army.cz/o-nas
ona si armáda nějak vynucuje provoz a štědré dotování civilní části?? nebo co jste chtěl říci tím, že poukazujete na armádu??
bojíte se, že až radní schválí uzavření terminálu a likvidaci provozující firmy, zajde je místní posádka postřílet? nebo co?
Veřejná hromadná doprava je i autobus Praha – Liberec.