Doprava ve městě Trolejbusy

Mariánské Lázně obdržely první z osmi nových trolejbusů

Trolejbus Škoda 30Tr, Mariánské Lázně. Pramen: FB Martina Kaliny
Trolejbus Škoda 30Tr, Mariánské Lázně. Pramen: FB Martina Kaliny

Do Mariánských Lázní připutoval v pondělí první trolejbus ze série osmi nových vozidel objednaných u Škody Transportation. Další dva trolejbusy dorazí ještě do Velikonoc a zbytek v následujících týdnech, oznámil na svých facebookových stránkách starosta města Martin Kalina (Piráti).

„Po zaškolení řidičů, instalaci odbavovacího systému a vyřízení nutného papírování vyrazí nové vozy do ulic. Ten první bychom měli vidět na trase v horizontu následujících dvou týdnů,“ uvedl Kalina. Jde o vozidla Škoda 30Tr s karosérií SOR. Vozidla mají baterii, která umožňuje dojezd až 14 kilometrů mimo trolejové vedení.

Město nové trolejbusy objednalo loni v srpnu, zaplatí za ně 100,6 milionu korun bez DPH. Dosáhne přitom na dotaci z Integrovaného operačního programu (IROP), který pokryje 80 procent nákladů. Původně přitom figurovalo jen mezi náhradními projekty, dostalo se na něj až po navýšení prostředků v IROP.

Pro trolejbusovou dopravu v Mariánských Lázní jde o klíčovou vzpruhu, ještě před několika lety (především do roku 2014 za vedení ODS) byla odepisována a chystal se její útlum. Mariánskolázeňská MHD je nejmenším trolejbusovým provozem v tuzemsku (když nepočítáme pokusy v Praze), délka sítě je zhruba 40 kilometrů. Osm vozidel pro pokrytí provozu postačuje.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A první, co mě napadlo: To jsou světla z 20 roků staré Karosy. Neříkám, že to je špatně, neříkám, že to je správně. Jen mě to zarazilo.

Chronosphere
Host
Chronosphere

Nepěkné, nepraktické. Mariánky si zasloužily něco lepšího. Můj názor.

robert
Host
robert

Je to otázka vkusu. A ten se nedá hodnotit suchým plus/mínus.

Honza
Host
Honza

Další dobrá zpráva. Komplet Česká vozidlo. To se vždy dobře čte…
U nás, ve statutárního města Děčíně byla bohužel trolejbusová doprava zrušena v roce 1973.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A je ta baterie opravdu české výroby?

robert
Host
robert

Pěkné. 🙂 Moc to Mariánským Lázním přeju. Ještě by to chtělo opravit vozovnu a měnírnu, přidat nějaký ten úsek na Voru, na Krakonoš a bylo by to super. Mám dokonce to město a ten provoz tak rád, že bych ty tratě naprojektoval za nějakou symbolickou částku. 🙂
Ale prosím opravte si ten údaj o délce sítě. Těch 40 km nedá ani jednostopě. Ale možná je tam tolik km trolejového drátu… 😛

Martin Hurajčík
Host
Martin Hurajčík

Žádost o dotaci na měnírnu a část trakce, která byla vypsaná speciálně pro Mariánské Lázně teď prochází hodnocením. Rozšiřování trakce je zbytečné, Voru i Krakonoš dají na baterky.

PetrB
Host
PetrB

Spise by to chtelo propojku Panska Pole – Chebska

Kubiqcz
Host
Kubiqcz

Těch 40 km nebude délka sítě, ale délka všech linek. Viz. http://www.sdp-cr.cz/WD_FileDownload.ashx?wd_systemtypeid=34&wd_pk=WzI3MDIsWzMwXV0%3d

robert
Host
robert

Stejně je to zavádějící údaj. Vezmi si takový Liberec, linku 2 a 3, linka 2 je vlastně zkrácenou trojkou. Linka 3 měří 8 km, linka 2 měří 6 km. Kdyby se tyto dvě linky sloučily, jakože to teda opravdu jde, tak na tom bude hůř, protože jim ubyla linka o šesti kilometrech? Počet spojů v globálu přece zůstává stejný. Takže délka linek fakt nedává smysl.

Jindra
Host
Jindra

Hmm,SOR tak to je teda výhra.

ene bene
Host
ene bene

Opravte si délku sítě. 40 km by mohla závidět i větší města.

PetrB
Host
PetrB

Předpokládám, že bus linka 16 bude nejspíše zrušena a nahrazena trolej linkou 6 až do Lázní Kynžvart?

PvvS
Host
PvvS

Hm, takže zas všechno naráz a bez záloh. Až t naběhne na prohlídky, tak jsem zvědavej..

Arthur
Host
Arthur

Ale oni nevyhazují všechny 24tr 😉

jakub
Host
jakub

Proč v 21, století bez klimatizace ? Nebo se pletu ?

Jiří 3
Host
Jiří 3

Já třeba osobně vozy bez klimatizace preferuju víc než ty s klimatizací.

Lafacer
Host
Lafacer

Leskne se to jako psí kulky, ale ten starý design to stejně nezakryje

johny
Host
johny

pán je gurmán! 😀

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

viděl jste nový design SORu? To raději ten starý

Pražák
Host
Pražák

To je věc vkusu, mně se naopak NS libí, NB považuji za mírně řečeno velmi nehezký

Jiří 3
Host
Jiří 3

SOR by na provoz tohoto rozsahu mohl i postačovat, ale i tak by mne zajímal jejich stav po 5 letech provozu.

Pepola
Host
Pepola

Po dvou letech z toho budou vymlácené vraky. Nechápu ty mínusy…

Kubrt
Host
Kubrt

Délk sítě je asi 11 km; těch 40 km bude součet délky linek.

robert
Host
robert

Délka linek je stejně zavádějící údaj. Délka sítě je lepší. Ale vzhledem k četným jednostopým úsekům bych jej počítal jednostopě. Došel jsem k číslu 17 km.

Jirka
Host
Jirka

Možná měli na mysli součet tras co linky jezdí. A vezměte si, že do Kynžvartu je to z ML určitě 10km.

robert
Host
robert

To je fakt. Ale kolik tam toho jezdí? Jeden spoj večer?

SaulGoodman
Host
SaulGoodman

Škoda toho starého designu karoserie. Smutné, že v roce 2020 z výrobní linky sjíždí devadesátkový design. Přitom třeba takový Solaris má opravdu pěkný nadčasový vzhled.
Chápu, že samozřejmě vzhled je to poslední u trolejbusu, ale na druhou stranu, MHD technika má dlouhou životnost a je pořád na očích, takže rezignovat na to s tím, že je to (předpokládám) nejlevnější mi přijde škoda…

Matti
Host
Matti

První pohled: vidím nějakou archivní fotku autobusu SOR C 9.5 TQM v Opavě 😀 Akorát víc skla a míň plechu.

jva
Host
jva

Se divím, že SOR vůbec ještě ne-NS dělá (meziměsta jsou na bázi „hrbáčů“ a mít dvě řady „měšťáků“ NB a NS mi přijde pro výrobu zbytečně komplikované). Jenže ve zdejších t-bus férovkách „můžete si vybrat cokoli, jen to musí být Škoda“, kdy záleží čistě na Šáde,, s jakým typem (tedy čí kastlí) do VŘ vleze, to jde vlastně mimo přání zákazníka, pokud chce jezdit. Protože požadavky „selského rozumu“ typu „kompatibilní se stávajícím vozovým parkem (zkušenosti, jednotné ND, přehledné pro cestujícího)“ či „všechny dveře stejně široké“ jsou diskriminační…

Travgoist
Host
Travgoist

On jaksi vývoj spolkne nemálo prostředků, které je potřeba vložit s jistým rizikem s poměrně najednou, přičemž návratnost je vcelku zdlouhavá a opět vcelku nejistá. Především je potřeba tyto peníze mít v hotovém. A to jaksi u podniku, který si bere 30 % z pořizovací ceny autobusů formou zálohové faktury od svého stabilního odběratele, aby měl aspoň za co a z čeho vyrábět, dost dobře nejde…

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Máte pravdu, Solarisy jsou pěkné, Volva jsou pěkné, MANy celkem taky… akorát SOR NS je ošklivý. Nebýt světel a přední masky, nebyla by to taková tragédie, ale bohužel.

Mart.Am
Host
Mart.Am

Asi to bude otázka vkusu, mě se Solaris dost nelíbí. Hranatá kastle s nalepeným předkem, kde je nějaký pokus o vzhled. Nee

Ikarus
Host
Ikarus

pěkné 🙂