Mariánské Lázně obdržely první z osmi nových trolejbusů

Trolejbus Škoda 30Tr, Mariánské Lázně. Pramen: FB Martina KalinyTrolejbus Škoda 30Tr, Mariánské Lázně. Pramen: FB Martina Kaliny

Do Mariánských Lázní připutoval v pondělí první trolejbus ze série osmi nových vozidel objednaných u Škody Transportation. Další dva trolejbusy

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Kocurek

A první, co mě napadlo: To jsou světla z 20 roků staré Karosy. Neříkám, že to je špatně, neříkám, že to je správně. Jen mě to zarazilo.

Chronosphere

Nepěkné, nepraktické. Mariánky si zasloužily něco lepšího. Můj názor.

robert

Je to otázka vkusu. A ten se nedá hodnotit suchým plus/mínus.

Honza

Další dobrá zpráva. Komplet Česká vozidlo. To se vždy dobře čte…
U nás, ve statutárního města Děčíně byla bohužel trolejbusová doprava zrušena v roce 1973.

Jiří Kocurek

A je ta baterie opravdu české výroby?

robert

Pěkné. 🙂 Moc to Mariánským Lázním přeju. Ještě by to chtělo opravit vozovnu a měnírnu, přidat nějaký ten úsek na Voru, na Krakonoš a bylo by to super. Mám dokonce to město a ten provoz tak rád, že bych ty tratě naprojektoval za nějakou symbolickou částku. 🙂
Ale prosím opravte si ten údaj o délce sítě. Těch 40 km nedá ani jednostopě. Ale možná je tam tolik km trolejového drátu… 😛

Martin Hurajčík

Žádost o dotaci na měnírnu a část trakce, která byla vypsaná speciálně pro Mariánské Lázně teď prochází hodnocením. Rozšiřování trakce je zbytečné, Voru i Krakonoš dají na baterky.

PetrB

Spise by to chtelo propojku Panska Pole – Chebska

Kubiqcz

Těch 40 km nebude délka sítě, ale délka všech linek. Viz. http://www.sdp-cr.cz/WD_FileDownload.ashx?wd_systemtypeid=34&wd_pk=WzI3MDIsWzMwXV0%3d

robert

Stejně je to zavádějící údaj. Vezmi si takový Liberec, linku 2 a 3, linka 2 je vlastně zkrácenou trojkou. Linka 3 měří 8 km, linka 2 měří 6 km. Kdyby se tyto dvě linky sloučily, jakože to teda opravdu jde, tak na tom bude hůř, protože jim ubyla linka o šesti kilometrech? Počet spojů v globálu přece zůstává stejný. Takže délka linek fakt nedává smysl.

Jindra

Hmm,SOR tak to je teda výhra.

ene bene

Opravte si délku sítě. 40 km by mohla závidět i větší města.

PetrB

Předpokládám, že bus linka 16 bude nejspíše zrušena a nahrazena trolej linkou 6 až do Lázní Kynžvart?

PvvS

Hm, takže zas všechno naráz a bez záloh. Až t naběhne na prohlídky, tak jsem zvědavej..

Arthur

Ale oni nevyhazují všechny 24tr 😉

jakub

Proč v 21, století bez klimatizace ? Nebo se pletu ?

Jiří 3

Já třeba osobně vozy bez klimatizace preferuju víc než ty s klimatizací.

Lafacer

Leskne se to jako psí kulky, ale ten starý design to stejně nezakryje

johny

pán je gurmán! 😀

Lukáš F.

viděl jste nový design SORu? To raději ten starý

Pražák

To je věc vkusu, mně se naopak NS libí, NB považuji za mírně řečeno velmi nehezký

Jiří 3

SOR by na provoz tohoto rozsahu mohl i postačovat, ale i tak by mne zajímal jejich stav po 5 letech provozu.

Pepola

Po dvou letech z toho budou vymlácené vraky. Nechápu ty mínusy…

Kubrt

Délk sítě je asi 11 km; těch 40 km bude součet délky linek.

robert

Délka linek je stejně zavádějící údaj. Délka sítě je lepší. Ale vzhledem k četným jednostopým úsekům bych jej počítal jednostopě. Došel jsem k číslu 17 km.

Jirka

Možná měli na mysli součet tras co linky jezdí. A vezměte si, že do Kynžvartu je to z ML určitě 10km.

robert

To je fakt. Ale kolik tam toho jezdí? Jeden spoj večer?

SaulGoodman

Škoda toho starého designu karoserie. Smutné, že v roce 2020 z výrobní linky sjíždí devadesátkový design. Přitom třeba takový Solaris má opravdu pěkný nadčasový vzhled.
Chápu, že samozřejmě vzhled je to poslední u trolejbusu, ale na druhou stranu, MHD technika má dlouhou životnost a je pořád na očích, takže rezignovat na to s tím, že je to (předpokládám) nejlevnější mi přijde škoda…

Matti

První pohled: vidím nějakou archivní fotku autobusu SOR C 9.5 TQM v Opavě 😀 Akorát víc skla a míň plechu.

jva

Se divím, že SOR vůbec ještě ne-NS dělá (meziměsta jsou na bázi „hrbáčů“ a mít dvě řady „měšťáků“ NB a NS mi přijde pro výrobu zbytečně komplikované). Jenže ve zdejších t-bus férovkách „můžete si vybrat cokoli, jen to musí být Škoda“, kdy záleží čistě na Šáde,, s jakým typem (tedy čí kastlí) do VŘ vleze, to jde vlastně mimo přání zákazníka, pokud chce jezdit. Protože požadavky „selského rozumu“ typu „kompatibilní se stávajícím vozovým parkem (zkušenosti, jednotné ND, přehledné pro cestujícího)“ či „všechny dveře stejně široké“ jsou diskriminační…

Travgoist

On jaksi vývoj spolkne nemálo prostředků, které je potřeba vložit s jistým rizikem s poměrně najednou, přičemž návratnost je vcelku zdlouhavá a opět vcelku nejistá. Především je potřeba tyto peníze mít v hotovém. A to jaksi u podniku, který si bere 30 % z pořizovací ceny autobusů formou zálohové faktury od svého stabilního odběratele, aby měl aspoň za co a z čeho vyrábět, dost dobře nejde…

Lukáš F.

Máte pravdu, Solarisy jsou pěkné, Volva jsou pěkné, MANy celkem taky… akorát SOR NS je ošklivý. Nebýt světel a přední masky, nebyla by to taková tragédie, ale bohužel.

Mart.Am

Asi to bude otázka vkusu, mě se Solaris dost nelíbí. Hranatá kastle s nalepeným předkem, kde je nějaký pokus o vzhled. Nee

Ikarus

pěkné 🙂