Mariánské Lázně obdržely první z osmi nových trolejbusů
Trolejbus Škoda 30Tr, Mariánské Lázně. Pramen: FB Martina Kaliny
Do Mariánských Lázní připutoval v pondělí první trolejbus ze série osmi nových vozidel objednaných u Škody Transportation. Další dva trolejbusy
A první, co mě napadlo: To jsou světla z 20 roků staré Karosy. Neříkám, že to je špatně, neříkám, že to je správně. Jen mě to zarazilo.
Nepěkné, nepraktické. Mariánky si zasloužily něco lepšího. Můj názor.
Je to otázka vkusu. A ten se nedá hodnotit suchým plus/mínus.
Další dobrá zpráva. Komplet Česká vozidlo. To se vždy dobře čte…
U nás, ve statutárního města Děčíně byla bohužel trolejbusová doprava zrušena v roce 1973.
A je ta baterie opravdu české výroby?
Pěkné. 🙂 Moc to Mariánským Lázním přeju. Ještě by to chtělo opravit vozovnu a měnírnu, přidat nějaký ten úsek na Voru, na Krakonoš a bylo by to super. Mám dokonce to město a ten provoz tak rád, že bych ty tratě naprojektoval za nějakou symbolickou částku. 🙂
Ale prosím opravte si ten údaj o délce sítě. Těch 40 km nedá ani jednostopě. Ale možná je tam tolik km trolejového drátu… 😛
Žádost o dotaci na měnírnu a část trakce, která byla vypsaná speciálně pro Mariánské Lázně teď prochází hodnocením. Rozšiřování trakce je zbytečné, Voru i Krakonoš dají na baterky.
Spise by to chtelo propojku Panska Pole – Chebska
Těch 40 km nebude délka sítě, ale délka všech linek. Viz. http://www.sdp-cr.cz/WD_FileDownload.ashx?wd_systemtypeid=34&wd_pk=WzI3MDIsWzMwXV0%3d
Stejně je to zavádějící údaj. Vezmi si takový Liberec, linku 2 a 3, linka 2 je vlastně zkrácenou trojkou. Linka 3 měří 8 km, linka 2 měří 6 km. Kdyby se tyto dvě linky sloučily, jakože to teda opravdu jde, tak na tom bude hůř, protože jim ubyla linka o šesti kilometrech? Počet spojů v globálu přece zůstává stejný. Takže délka linek fakt nedává smysl.
Hmm,SOR tak to je teda výhra.
Opravte si délku sítě. 40 km by mohla závidět i větší města.
Předpokládám, že bus linka 16 bude nejspíše zrušena a nahrazena trolej linkou 6 až do Lázní Kynžvart?
Hm, takže zas všechno naráz a bez záloh. Až t naběhne na prohlídky, tak jsem zvědavej..
Ale oni nevyhazují všechny 24tr 😉
Proč v 21, století bez klimatizace ? Nebo se pletu ?
Já třeba osobně vozy bez klimatizace preferuju víc než ty s klimatizací.
Leskne se to jako psí kulky, ale ten starý design to stejně nezakryje
pán je gurmán! 😀
viděl jste nový design SORu? To raději ten starý
To je věc vkusu, mně se naopak NS libí, NB považuji za mírně řečeno velmi nehezký
SOR by na provoz tohoto rozsahu mohl i postačovat, ale i tak by mne zajímal jejich stav po 5 letech provozu.
Po dvou letech z toho budou vymlácené vraky. Nechápu ty mínusy…
Délk sítě je asi 11 km; těch 40 km bude součet délky linek.
Délka linek je stejně zavádějící údaj. Délka sítě je lepší. Ale vzhledem k četným jednostopým úsekům bych jej počítal jednostopě. Došel jsem k číslu 17 km.
Možná měli na mysli součet tras co linky jezdí. A vezměte si, že do Kynžvartu je to z ML určitě 10km.
To je fakt. Ale kolik tam toho jezdí? Jeden spoj večer?
Škoda toho starého designu karoserie. Smutné, že v roce 2020 z výrobní linky sjíždí devadesátkový design. Přitom třeba takový Solaris má opravdu pěkný nadčasový vzhled.
Chápu, že samozřejmě vzhled je to poslední u trolejbusu, ale na druhou stranu, MHD technika má dlouhou životnost a je pořád na očích, takže rezignovat na to s tím, že je to (předpokládám) nejlevnější mi přijde škoda…
První pohled: vidím nějakou archivní fotku autobusu SOR C 9.5 TQM v Opavě 😀 Akorát víc skla a míň plechu.
Se divím, že SOR vůbec ještě ne-NS dělá (meziměsta jsou na bázi „hrbáčů“ a mít dvě řady „měšťáků“ NB a NS mi přijde pro výrobu zbytečně komplikované). Jenže ve zdejších t-bus férovkách „můžete si vybrat cokoli, jen to musí být Škoda“, kdy záleží čistě na Šáde,, s jakým typem (tedy čí kastlí) do VŘ vleze, to jde vlastně mimo přání zákazníka, pokud chce jezdit. Protože požadavky „selského rozumu“ typu „kompatibilní se stávajícím vozovým parkem (zkušenosti, jednotné ND, přehledné pro cestujícího)“ či „všechny dveře stejně široké“ jsou diskriminační…
On jaksi vývoj spolkne nemálo prostředků, které je potřeba vložit s jistým rizikem s poměrně najednou, přičemž návratnost je vcelku zdlouhavá a opět vcelku nejistá. Především je potřeba tyto peníze mít v hotovém. A to jaksi u podniku, který si bere 30 % z pořizovací ceny autobusů formou zálohové faktury od svého stabilního odběratele, aby měl aspoň za co a z čeho vyrábět, dost dobře nejde…
Máte pravdu, Solarisy jsou pěkné, Volva jsou pěkné, MANy celkem taky… akorát SOR NS je ošklivý. Nebýt světel a přední masky, nebyla by to taková tragédie, ale bohužel.
Asi to bude otázka vkusu, mě se Solaris dost nelíbí. Hranatá kastle s nalepeným předkem, kde je nějaký pokus o vzhled. Nee
pěkné 🙂