Měla být bezpečnější, den po otevření vjelo auto do protisměru. Na Rádelském Mlýně přibudou balisety

Křižovatka Rádelský Mlýn. Foto: Jan Wohlmuth / ŘSDKřižovatka Rádelský Mlýn. Foto: Jan Wohlmuth / ŘSD

Problém může být ve starých navigacích, které znázorňují ještě původní uspořádání křižovatky.

231 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Harry Potter

Pokud někdo udělá tohle, měl by přijít o řidičák

Ivo

Nechci dělat chytrého, ale je to tam hodně natěsno. Dal bych tam 50 a klidně svodidla. A svislé značení posunul až na hranici rozzdvojeni s protisměrem. Sníh je tam v zimě pořád, plná čára je hezká, ale kdo tam jede poprvé má v tom zmatek…

VJY

Pokud jede debill podle navigace a otočí volantem když mu to maps ukážou není se čemu divit. Někteří pipini snad ani netuší, že existují dopravní značky…. Navigace je jediný bůh ukazující správnou cestu.
A pokud jel po pamětí, je dost divné, že si nevšiml, že byla křižovatka rok zavřená…..

Nick

Řidičům kteří jeli do protisměru,bych okamžitě odebral řidičský průkaz.Křížení na Rádelském mlýně je zcela přehledné a jasné.Pokud řidič sníží rychlost a bude dbát značení,tak přeci nemůže vjet do protisměru.A už vůbec ne,pokud je pruh oddělen dvojtou čarou.Jako řidič kamiónu se v zahraničí setkávám z horšími křížení ale člověk prostě pokud nestačí si celou situaci včas vybavit,tak je potřeba snížit rychlost a nezmatkovat.Ale podle mě je křížení značeno dostatečně a další úpravy bych nedělal.

Tomáš679.2

Já mám k tomu jen jednu připomínku a to, že pro mnohé řidiče je vodorovné dopravní značení zcela k ničemu a je jedno jestli je to zebra nebo čára. Bohužel problém je také v tom, že jak se říká „zvyk je železná košile“. Těch řidičů co najeli do protisměru již bylo do dnešního dne hodně a tedy nelze říci, že se jedná o nějaké výjimky.
Tady jedno velmi hezké video :
https://tv.idnes.cz/krimi/krizovatka-radelsky-mlyn-mate-ridice-ti-vjizdi-do-protismeru.V211213_192203_idnestv_jda

hloupý rýpal

V pátek byla křižovatka ještě uzavřená, doporučuji lépe ověřovat informace.

xxy

Překvapuje mě množství netolerantních šašků v diskuzi, kteří v daném místě patrně nikdy nejeli. Přitom příčina řidičova zkratu je zřejmá – lidi mají v hlavě těžce zakódováno, že na Liberec se jezdilo doleva na nájezd. Teď ta silnice vypadá velice podobně, rozdíl je v tom, že nájezd je nově protisměr – takže když řidič zazmatkuje (zastíněný výhled kamionem, k tomu třeba zmatená navigace) udělá to, co má v sobě zakódované a šoupne auto doleva na nájezd. Chybu si evidentně hned uvědomil.

Jarda

lidi jsou hlavně debilní. Přejíždět přes oboustrannou plnou čáru se učili kde? když je tam cedule změna dopravního značení, tak co?

robert

Dost chabá výmluva. Má z pekla štěstí, že nezpůsobil nehodu.
Mně je fakt jedno, co mají lidi zakódováno, to nehraje žádnou roli. Nejvíc nehod právě mají ti, kteří si myslí, že okolí znají, když ho projížděli posledních 30 let.

Air Traveller

mimochodem, neskutecne bulvarni titulek 🙁 takovy idnesove novinkovy …

Miroslav Zikmund

Domnívám se, že nepřehlédnutelným prvkem je červené světlo na silničním „semaforu“. Žluté a zelené světlo nebudou osazeny, napájení solárním panelem …

Pája

Víte, ty barvy mají pro různé tvory různý význam. Pro řidiče busu před týdnem znamenala žlutá JEĎ a pak červená JEĎ VELICE RYCHLE. Normálně jsem se občas bál…..

Petr

tohle nemá řešit ŘSD, ale policie. to vemeno mezi sedadlem a volantem by mělo přijít nadobro o řidičák

JardaP

Upřímně, nejsem příznivcem baliset. Na mnoha místech jsou spíš na obtíž a budí dojem, že to je spíš zdroj provizních toků – rád bych se mýlil. Ten člověk ve videu udělal chybu. Flastřík by neškodil, aby si to pamatoval. Ale zjistil to v podstatě okamžitě a kdyby tam nebyly balisety až do konce, vrátil by se zpátky bez nějakého extra nebezpečného manévru. Kdy už, tak k navedení do směru by stačil kratší úsek. Pár metrů za “rozvidlením”. Teoreticky, kdyby tam nebyly vůbec, tak je tam i manévrovací prostor, který se dá využít i k úhybnému manévru/dobrzdění, třeba. Ano, balisety nejsou… Číst vice »

Otakar

Dnes jsem viděl další video z tama, tentokrát z pozice člověka, co mu vjel do protisměru. Docela dosti nebezpečné. Přitom stačí sledovat vodorovné dopravní značení, to člověku řekne věcí, jenže spousta lidí tomu nevěnuje pozornost a pak způsobí malér.

Pezos

I když to nesouvisí s nehodou, ale ještě mám poznámku k tomu vodorovnému a svislému značení.
Nejdříve velká tabule Praha rovně a Liberec doprava, pak najednou na silnici šipky doleva a doprava a další tabule Praha doleva. Proboha proč? To viditelně projektoval někdo, kdo se na to díval jen tak, jako to na papíře vypadá pohledem shora.

kix

v projektu to bylo jinak, proč to je v reálu takto zmršený netuším. A ano na rovinu říkám zmršený, sice přejet dvě plné do protisměru je naprosto neomluvitelný prohřešek, pokud nevím kudy kam, tak rozhodně ne do protisměru, ale první směrová cedule schovaná za opěrnou stěnou a další posílá doleva v místě, kde silnice na Prahu není vidět a ve stejném místě doleva posílá i nová navigace..to je prostě špatně a podporuje to zmatkování řidičů

Filip Jirsák

Bezpečnost provozu nemůže být závislá jen na vodorovném dopravním značení. To totiž nemusí být vidět, když je na silnici sníh, nebo třeba v noci za deště.

Petr Nick

tohle jsem jinde řešil, Opičí hory, jak se tady říká jsou na srážky bohaté a pak už zbývá jen buď znalost terénu, nebo správně vypovídající svislé značení

Zdeněk

Jako cesťák se s tím setkávám každou chvíli. Slušná řádka majitelů řidičáku a auta se soustředí na cestu ( rozumněj vozovku) a dál už jen na navigaci, někteří dokonce i mapu a dopravní značky a další návěstidla už nejsou hodné jejich pozornosti. To pak šlápnou na šlajfy uprostřed pruhu a bez blinkru. a ti za nimi se z toho mohou po… aby o ně nezabrzdili.

Petr

Okamžitě sebrat řidičák a už nevracet. Tuto informaci zveřejnit exemplárně spolu s videem o přestupku. Tomuhle řidiči nepomůže více značek, pomůže odebrání řidičského průkazu.

dejf

tak na druhou stranu vem čert, 20 balisetů tam dva chlapi, jeden s aku vrtacím kladivem a jeden s aku utahovačkou vysmrknou za 2 hodiny i s kafem, to je asi snesitelná daň za to, aby normální lidi ty „polovodiči“ neohrožovali.
ok, realita, neohrozí tady, ohrozí jinde a bude se to dělat minimálně tejden…

Pavel

Plná čára,zákazy vjezdu,návěstidlo….to nepochopíš

VJY

Pochopíš. Lidská blbost je nezničitelná, nevyvratitelná, neléčitelná, věčná……

Karlos

Když já dělal řidičák, žádné navigace neexistovali. Učili jsme se o povinnosti respektování svislého a vodorovného značení. Dnes už to tak neplatí ?

robert

Plechovkáři se zase vyznamenali. 😀 Cedule nic, dvojitá čára nic. Na co by se namáhal přemýšlet? Co ti točvolanti ještě potřebují, aby se nic takového nestávalo? Oni chtějí, aby z nich nikdo nedělal pitomce, ale tohle je celkem jasný.

Bohouš

Za další stovky milionů to předělat na křižovatku cyklostezek. Ještě s biokoridorem pro divočáky, aby pumpičkám nepřekáželi. Kdyby to bylo v Praze, hříbkové by už budovali.
Ale souhlas, tohle přehlédnout může jenom *píp*.

Zdeněk

Patrně by jim vyhovoval „Praporkový zákon“ z Anglie. Tam platil velmi dlouho kvůli konzervativnímu pohledu poslanců na rozboj automobilizmu. Ale zas byl, při té maximální povolení rychlosti běžícího muže, na všechno čas. Jen dopravu to neurychlilo.

Vendelin

Dáme tam modré zábradlí a bude vyřešeno 🤣

Zdeněk

V tuto chvíli má aktuální podobu křižovatky pouze Waze. Google mapy a Seznam.cz nikoliv. Android telefon 14.12.2021 v 3:21. Křižovatka je dobře značená a vždy je to o tom, kdo sedí za volantem.

Vlastikone

A je to tady, předělali křižovatku Radelský mlýn, aby se nejezdilo v protisměru a jak vypadá, tak přestavba nepomohla a byla to jen ztráta času. Tato křižovatka byla přehlednější před přestavbou. A ty řidiči co by jeli to protisměru dříve, tak tam pojedou zas. Tak dva roky kvůli této přestavbě byl průjezd hrozný a výsledek je, že je to horší než původní stav křižovatky. Tak když na silnici jezdí řidiči co špatně vidí, ale jejich obvodní doktor jim povolení i přesto napíše. Tak doufám, že někdo z mostu nahoře nespadne. Po bezpečnosti to vidím, jako rizikovější nové provedení než staré.

Saljack

To že je ten řidič mimoň o tom žádná, ale to značení mi taky nepřijde zcela ok a hlavně pokud to tam předtím bylo jinak. Hlavně mě fascinuje jak dnes máme ty hnusný balisety snad všude jenom ne v místech kde by to pomohlo. Např. I/3 tam jsou skoro všude akorát u výjezdu z kruhace v Benešově na Prahu chybí a to je třeba pocitově místo kde by měli být a plnili trochu svou funkci.

Gwann

co potřebujete za značku či zabranu, abyste „omylem“ neprejel dvojitou plnou čáru?

minové pole? zeď? značku s lebkou a zkrizenymi hnát?

pokud je někdo takový tydyt, že z důvodu zkratu či tuposti zcela kontrolované přejede dvojitou plnou jak na videu, tak sorry, nemá vůbec řídit.

jen je tu nebezpečí, že pro změnu na nádraží nenajde perón…nebo nebude schopen se na něj dostat bez nebezpečí prejeti vlakem.

Pezos

1. Řidič udělal blbost. Dáme více značek.
2. Řidič udělal blbost. Dáme ještě více značek.
3. Řidič udělal blbost, protože je tam příliš mnoho značek.

Bohouš

Stačí 5 cm sněhu a dvojitá čára bude v … To samozřejmě není případ z videa.

Gwann

tak ano, plná pod sněhem, ale to fakt není tento případ.

Michael

Živočichové jezdící podle navigace zcela potlačují vlastní rozum a rozhodování při řízení. Zásadně tento krám při jízdě nepoužívám a to ani tehdy, když jsem byl autem v Moldavii.

Ferda Vomáčka

Ok, boomer

Otakar

Ten boomer má náhodou pravdu. Lidé, kteří jezdí podle navigace, tak často zmatkují. Když jedu někam prvně, tak si nastuduji trasu, který sjezd mám sjet, kterým směrem se držet, po jaké silnici jet. Ale jet vyloženě podle navigace, to je risk. S osobákem budiž, ale jet s kamionem, tak to smrdí průserem.

jva

Tak tak, jako oheň – dobrý sluha, ale zlý pán. Nastuduji si klíčové body a navigace je jen jako berlička, případně napoví, kde se zhruba nacházím a jak daleko je to k tomu klíčovému bodu.

Aleš

Ono se dá podle navigace jet, ale člověk u toho musí používat i hlavu. Bohužel spousta lidí má jen tu navigaci, hlavu v tu chvíli mají ztracenou.

Stan

Když jsem tam 11. jel od Rychnova na Liberec, říkal jsem si, že to člověka zrovna láká vjet v protisměru na přivadeč od Liberce – on je v podstatě v přímém směru.
A ejhle, netrvalo to dlouho…

Pája

A pak že samořiditelná auta budou méně bezpečná než živý řidiči 😀

Pája

…živí… to Y je brutální, omlouvám se.

vitapb

No, ono jestli bude nahrávání aktuálních dat do samořiditelných aut váznout podobně jako do navigací (věřim že nebude) tak budou takový situace častější a fatálnější.

Leinad

Skutečnou situaci na místě se auto dozvídá kamerami, „čte značky“ atd.
Jestli auto dojede na křižovatku která ve skutečnosti vypadá jinak než podle navigace, udělá nějaký legální manévr (nejhůř jízda jiným než zamýšleným směrem)

Pája

Dopravní značky umějí některá auta číst už dnes 😉

Bohouš

A někteří řidiči zase ne.

Honzík

V pátek spustili novou signalizaci na křižovatce Chilské a Opatovské v Praze, která změnila charakteristiku křižovatky. Tam stojí celá kolona řidičů „ovcí“ a snaží se jet přes dvě plné čáry. Prikazany směr je vůbec nezajímá.

Oldřich

Hosana

Frend

Křižovatka za to nemůže. Vidím to denodenně. Dvojitá čára řidičům nic neříká a vesele ji přejíždí a odbočují přes ní jakoby vůbec neexistovala. Často zaměňují s plnou čárou. Pokud je v křižovatce dvojitá čára je to jako by tam byl zákaz odbočení či přikázaný směr.

Pezos

To je bohužel ta naše blbost, že jsme si udělali plnou čáru, kterou se nesmí přejíždět, kromě 20 výjimek. Třeba v Německu je jediný rozdíl mezi jednoduchou a dvojitou plnou čarou to, že dvojitá odděluje protisměrné jízdní pruhy. Žádné, že přes plnou se může odbočovat.

Joe

Dvojitá plná čára, přikázaný směr jízdy a z dáli viditelné cedule jednosměrky. Ale ne, panáček to tam švihne protože navigace. To není na přestavbu křižovatky ale na opakování autoškoly.

Ondřej

Také si myslím, že problém je především na straně řidičů. U nás v ulici jich dobrých 60% nepochopí ani přednost zprava…co byste pak chtěl na mimoúrovňové křižovatce. Obzvlášť, když dnes navíc ještě při řízení čumí do mobilu (kde jsou ty doby, kdy ho měli aspoň na uchu…). Policie by měla mít právo každému, koho takto přistihne, na místě ten telefon rozmlátit o asfalt.

Kebab

Není lepší zabavit a prodat? Opravdu produkujeme málo odpadu?

Miroslav Zikmund

Zabavit mobil nedává smysl, koupí si nový řád jednotek tisíců – lepší zabavit auto v řádu stovek tisíců … a to bude následovat „pomrd“ od manželky …

Karlos

Mě spíš připadá nebezpečnější výjezd v opačném směru od LBC na JNC. Odbočovací pruh je poměrně krátký, rychlost v hlavním je omezena na 90, ve výhledu na výjezd brání protihluková stěna v zatáčce. Až před „tobogánem“ je 70, která je dost hraniční, a ráno to docela smekalo. Musíte tedy brzdit už v hlavním pruhu, a tím omezit řidiče za vámi….někdy dost „nalepených“.

Frantík

Tak jedna věc je napsaná 90/70, druhá je jak je reálně bezpečné jezdit rychle.

Jarda

když je někdo tele a neumí čumět na cedule, tak pak se není čemu divit…

Jakub

Nevěřil svým očím, ale cizí navigaci. Měl by navštívit lékaře.

Zbyněk

Jakého lékaře máte na mysli?

Jakub

Je fakt, že stávající to neodhalil …

Frantík

Když kamionáci musí opakovat zkoušky co x let, pak by neuškodilo auťákům si udělat zkoušky z jízdy co 10 let.

Miroslav Zikmund

Zabočte doprava / doleva – rovně … jede podle pokynů … netuší, že navigace není aktuální …
To NENÍ obhajoba pachatele …

Jakub

Až se hackeři nabourají do navigací, tak řidiče navedou i do propasti.

jj23

Tak tohle je už ale problém řidiče a ne křižovatky.. V tom videu je jasně vidět dvojitá čára, přikázaný směr jízdy, tři velký žlutý značky jako kráva že jede do jednosměrky, ještě ty zelený sloupky a na zemi jsou šipky v opačným směru než jede.. Jediný jak si tohle můžu vysvětlit je jízda podle navigace kde ještě nemusela proběhnout aktualizace mapy a absolutní ignorace značek.. Ta křižovatka je značená přehledně.

Pavel

Tupá ovce jedoucí podle staré navigace,přesně takhle se postaru odbočovalo na Liberec…………lidi přestali sledovat provoz a značky kolem sebe,permanentně čumí do obrovského tabletu v autě a poslouchají kam je to pošle

Ondřej

To víte…planeta Země potřebovala najít způsob, jak přemnožené lidi eliminovat…tak je nechala vynaleznout tzv. chytrá zařízení.

Palecek.M

Tupa ovce by byl, kdyby jel ve stadu spravne. Takhle to je pouze anarchisticky cerny beranek 🙂

Robil

Muk soused mi loni volal; přijde pro mě do Meclova, mám rozbité auto; ignoroval 2x zákaz odbočení , 2x zákaz vjezdu , 2x slepá ulice; spadnul na konci silnice do trimetrove jámy , felda byla na kaši. Já se už nedivím vůbec ničemu.

Robil

Můj

Karlos

Před chvílí jsem tam projel v mlze a mrholení, vše je přehledně značeno…

Stanislav

to dopravní značení je špatné! Kdo tam jede poprvé může tam jet i naposled. Dát tabule tam kde už jsem skoro zařazený není vhodné. Není důvod se nad tím nezamyslet a navrhnout něco lepšího. Škoda života i méně šikovného řidiče, třeba je zase dobrý lékař…

Gwann

pokud tohle je dobrý lékař…tak si má pořídit šoféra. nebo ze sebe či někoho jiného bude brzy slušně rozšmelcovaná sekaná.

Facepalm

Á, další adept na vrácení řidičáku. Značení je tam dle všeho naprosto v pořádku, takže pokud vám to nestačí, hybaj na nejbližší dopravní inspektorát. A omluvte se jim, že jste měl kdy tu drzost vlejzt za volant.

Leinad

Proč není první cedule o odbočovácích o kus blíže?

O. M.

Značení je naprosto špatně. A) První směrová návěst je až téměř do poslední chvíle napůl skrytá za opěrnou stěnou, celá je čitelná asi 1 vteřinu. Na návěsti je Praha ROVNĚ, Liberec doprava. B) V místě rozdělení pruhů je vodorovné značení PHA DOLEVA, LBC doprava. C) Dvě samostatné návěsti Praha doleva, Liberec doprava jsou až v místě, kde jsou pruhy již dávno rozděleny. První návěst měla být na krakorci nad úrovní opěrné stěny, aby byla CELÁ čitelná z mnohem větší vzdálenosti, řada balisetů protažená až k ní, návěsti na Prahu (+ Turnov) a Liberec měli dát na portál nad příslušné pruhy… Číst vice »

RIV

Vy jste se zase kochal, žejo, pane doktore? 😀

ghj

za sebe rikam, ze nejsem moc dobry ridic – aspon ve smyslu, ze jsem schopny zazmatkovat. resim to tak, ze jsem si zakazal trhat volantem na posledni chvili a radeji zpomalim a nastavil jsem si to tak, ze odbocit blbe neni problem. kdyz jedu ‚tezkou trasu‘, tak ji kontroluji predem doma na mapach.

dalo

Tak i na mapy.cz, když kliknete na Změnit mapu a vyberete leteckou, je staré uspořádání.

ivan

Nebudou kvůli Vám fotit každý týden nové mapy…

Facepalm

Tak jasně, asi když to předloni 14. června fotili, tak to měli vyfotit ve stavu, kterej platí od včerejška. Ach Bože, proč necháváš takováhle vemena trápit sebe i ostatní? Proč jsi je na svět neposlal třeba jako šumící trávu, když jsi je inteligencí šumící trávy vybavil? Samé otázky.

jj23

Jestli ono to nebude tím, že Mapy.cz aktualizují 1/3 letecké mapy ČR jednou za dva roky… 😀

pedrod

Asi 1/3 za 3 roky, že ano?

jj23

🙄 je to tak no.. blbě jsem to naspal.

jj23

Je to prostě každý rok 1/3.

Jan Sova

Situace v provozu je vážná. Je tam plno „polovodičů“ s různými pomůckami proti ztrátě orientace (navigace, displeje, mobily), které mohou být dobrý rádce ale víme jaký pán. Zbytek polovodičů si nevěří nebo má auta, kterým nelze úplně věřit…. (dosaď si sám, není to úplně o stáří řidiče ani auta). Šance krizových situací narůstá s hustotou provozu. Z toho plyne, že žádné stavebně technické uspořádání nebude nikdy 100% úspěšné a musí si řidiči v místě zvyknout (nutno cynicky započítat povolené ztráty). Než uplyne cca. 1,5 roku po otevření nějakého dopravně technického prvku, je zbytečné dělat ukvapené závěry typu, je to postaveno… Číst vice »

Jiří Kocurek

Než cynicky počítat povolené ztráty, tak je lepší navrhnout to tak, aby to bylo odolné vůči chybě jednotlivce. Aby ten druhý měl šanci včas vidět a zareagovat. Spousta nehod se nestala proto, že někdo jiný reagoval včas.

Vždycky bude na silnici nějaký podíl začátečníků a těch, co daným místem jedou poprvé. A rutinérů, které nenapadne, že by mohlo být něco jinak.

Facepalm

Nojo, jenže blbci jsou v provádění naprosto nepředstavitelných zhůvěřilostí tak vynalézaví, že je zhola nemožné navrhnout to tak, aby to vůči nim bylo odolné. Pokud byste chtěl (nejen) tuhle křižovatku udělat naprosto blbuvzdornou, musel byste ji zavřít, nbeo ještě lépe rovnou zbourat.

Leinad

Teoreticky samozřejmě, nicméně neuškodí riziko nehody snižovat.
V Německu jsou na výjezdech horizontálně namalované šipky, takže i když někdo nevidí vertikální jednosměrku, může si všimnout že jede proti.

Facepalm

No, pokud je někdo schopen „přehlídnout“ pět značek a pak hupnout do protisměru přes dvojitou plnou čáru, pak nejsem úplně optimista v tom, že by ho zastavily nějaké šipky. Jinými slovy, ano, má smysl riziko snižovat, ovšem existují lidé, a není jich málo, jejichž idiocie dosahuje takových hodnot, že prostě nelze učinit opatření, které by na ně zabralo.

mic

Podle mého názoru, kdyby se tam pro začátek položilo několik betonových svodidel, nic by se nezkazilo a lidi by si rychleji zvykli… Za pár měsíců si to sedne a betónky by se mohly zase odvézt. Ale jinak souhlas, že vina je principielně vždy na nepozorném řidiči.

Gwann

znám případ, kdy se to Polák rozhodnul na D2 vzít z pravého…do protisměru, protože viděl mezeru ve středových svodidlech a v Břeclavi špatně najel…

jak to dopadlo si asi umíte představit…

naštěstí všichni přežili, ty dvě auta na odpis jsou jen detail.

PS: ano, mezera tam nemá ideálně vůbec být, akorát tak cosi výsuvného na supertajné zaklínadlo…ale buďme realisty

Ondřej

Víte, co je na světě odolné vůči chybě jednotlivce?
Nic.

Pája

Víte, já s Vámi sice souhlasím, ale na druhou stranu mně teda kromě středových svodidel už z předchozí křižovatky nenapadá, jak to navrhnout jako odolné vůči chybě jednotlivce.

Jan Sova

tak nějak jsem zaciloval spíše na to, že když se někdo plně nevěnuje řízení (nebo nedodržuje vzdálenost a nemá pak rozhled), tak pomůcky selžou…

ghj

kdyby jela auta v protismeru, tak by tam neodbocil a jel s davem. bylo to proste trochu dane tim, ze tam nebyl provoz. tim, ze tam nebyl provoz, tak se vlastne ‚nic nestalo‘.

Facepalm

„dneska si tu jelita dala sraz“

(c) Jára Cimrman

Pája

Nebo taky naopak, zkusil by se vecpat a byla by rána a hromada, slzy, bolest….

zdenek

A každý někdy může udělat chybu. Jel za dodávkou, přes kterou taky hůře viděl. (pravda jeho další blbost.) Pak přišla zmatečná reakce. Nic moc se nestalo.

Facepalm

…že mne neudivuje, že zrovna vy takovouhle donebevolající zhovadilost omlouváte…

MartinS.

Řidič, který zazmatkuje tak, že přejede dvojitou plnou, nemá za volantem co dělat.

Robil

To snad ani nemůžete myslet vážně . Vraťte prosím ŘP, pokud ho máte.

Nigieu

Jo aha ta dvojitá čára a ta značka VPRAVO, to asi neuvidí když je dodávka VPŘEDU

Jan Ackermann

No původně jsem chtěl napsat, že na rameno od Liberce bude do měsíce kvůli skokanům nasazena 40, ale tohle jsem nebyl s to domyslet 🙂 Při vší úctě, špatně odbočit znamená někam dojet a otočit se a jet zpátky a zkusit to znova. Řidič postupující tímto způsobem prostě nemá na silnici co dělat. Sorry jako 🙂 Teď tam zase bude milion zátarasů a zbytečnych kravin zadržujících podobné blby naživu a mezi řidiči… Asi to není úplně politicky korektní úhel pohledu.

původní Jakub P

Ty zábrany a další často můžou udržet na živu potenciální oběti těch blbů… Což za to stojí.

Jan Ackermann

To je ale přesně to, na co narážím. Chráním tebe abych chránil sebe? To je zcestná ideologie.

Pája

Ani já nic nenamítám proti tomu, pokud se někdo dobrovolně rozhodne se zblízka seznámit např. s betonovým mostním pilířem – ale proč bych to měl odnést třeba já s rodinou?

Jan Ackermann

po osobní zkušenosti zatím ze směru do a z Jablonce od Turnova bych se zamyslel nad svislým značením, přijde mi, že by vůbec nebylo na škodu dát ty značky od Jablonce nad silnici, první tabule je v zatáčce a druhá, ta rozhodující, vykukuje zpoza opěrné zdi…. To ovšem neznamená, že přejedu do protisměru. Stále tvrdím, že řidič nemá co přejíždět čáry a argument, že bude v zimě dvojitá čára skrytá pod sněhem, není argument. Cedule a jízdní pruhy jednoznačně ukazují rovně nebo doprava. Není tam nic, co by naznačovalo jet doleva. A kvůli pitomcům dělat z každé křižovatky betonové bludiště… Číst vice »

zdenek

Podle mě tam byl problém pouze mezi pedálem a volantem.
4 značky, dvojtá čára.. 5. značka už to asi nezlepší.

Jiří Kocurek

Jenom technická: Nevjelo tam auto, ale řidič. Auto samo od sebe většinou nejezdí.

Milda

řidč sám o sobě nejezdí

Riki

Prostě 440 mega na hovno. Vždy se někdo najde komu se něco nepovede nebo to prostě posere. Stará verze nebyla špatná a sloužila léééta až na nějakých pár excesů, ale ty budou i tady a hnedle první den
cháchá….jak byl se zasmál Hurvínek

Facepalm

Takový to, když jsi za největšího vocasa dokonce i v šotodiskusi, kde je vocas každej druhej…

Karlos

Na „staré verzi“ byly v průměru měsíčně 3 vážné nehody za posledních 10 let. To je dost na to, aby se něco řešilo…

mic

Ono by možná postačilo udělat dvě věci:
1, prodloužit odbočovací pruh od LB na JB.
2, podejít směr JB-LB směrem LB-JB, čímž by se eliminovalo rizikové úrovňové křížení.
Určitě by to vyšlo levněji. Ale je fakt, že teď jsou stavby nové a lze očekávat, že to nějaký pátek vydrží…

Toni Mang

Připomnělo mi to zprávu: Německý důchodce vjel do požární nádrže, slepě důvěřoval navigaci 😂😂😉

Ondřej

Nebo o té – také německé – stařence, co jela zapálit svíčku na hřbitov a skončila až na východě Polska. A byla by jela dál, kdyby jí policie nezastavila na namátkovou kontrolu…

Gejza

Tohle mi připomíná kamaráda, který na obchvatu kolem města, kde žije celý život, zrušil auto o středový ostrůvek okružní křižovatky. Z důvodu nepozornosti si nevšimnul, že byla klasická křižovatka přestavěna na okružní. A nepozornost u něj byla obvyklým jevem vzhledem k tomu, že za volantem rád „bavil“ osazenstvo vozidla a ostatní účastníky silničního provozu.
Tito řidiči mají buď vážný problém s kognitivní inteligencí a psychomotorikou (v takovém případě by v ČR vůbec neměli mít řidičský průkaz), nebo s pozorností (v takovém případě by měli být vychováni dočasnou ztrátou ŘP).

Jiřik

Souhlasím, přesně totéž se stalo na I/14. Když někdy v roce 2006 postavili kruhák na vjezdu do Vrchlabí, snad ani ne týden po otevření se uprostřed ostrůvku objevil zlomený žigulík – někdo to holt byl zvyklý projíždět stokilometrovou rychlostí… A když na téže silnici postavili o pár let později kruhák v Hrabačově, taky se tam pár dní po otevření někdo rozmázl o ten středový rondel.

Qěcy

Pod sněhem bych to snad pochopil, ale takhle s černou vozovkou?
Ty balisety asi pomůžou, možná mělo být středové svodidlo ještě o pár stovek metrů delší k Turnovu.

simbič

Svodidlo směr Turnov tam samozřejmě je a s touto situaci nemá nic společného.

Jiří Šrámek

Směrem k Turnovu je středové svodidlo protaženo prakticky až do Turnova, případně dál (třeba Praha, Nürnberg, Paris……). Toto je směr od Jablonce.

Elvis

Jednoznačná chyba řidiče. Trochu mi tu chybí PČR, aby tam stála první týdny hlídka. Nebo výstražná tabule pozor změna značení. Soudit řidiče nebudu, bo se mi jednou stalo, že jsem v centru Brna proletěl v pondělí jednosměrkou, kterou o víkendu otočili (značka tam byla stál před ní kamion) a MP Brno, místo toho, aby upozorňovala na změnu značení, stála před koncem ulice a vybírala pokuty…

bkv

> Nebo výstražná tabule pozor změna značení.
A co si ten článek alespoň přečíst, viz.
„…Křižovatka je jasně značena, upozorňujeme na změnu uspořádání…,“ řekl ředitel Správy Liberec ŘSD Jan Wohlmuth

Jan Sova

Ta výstražná tabule jak plyne z článku tam byla…

Ondřej

Výstražná tabule o změně dopravního značení je VŽDY povinná a tím pádem samozřejmá.

Karlos

Já to video viděl, a vůbec nechápu kudy jel. Směrem od Jablonce je uspořádání pruhů stejné, jen se změnily oblouky. Takže vymlouvat se na navigaci, přejet dvojitou, minout zelené sloupky, a jet proti červeným značkám ve žlutém poli, vyžaduje IQ v záporných hodnotách.

bkv

> a vůbec nechápu kudy jel. Směrem od Jablonce je uspořádání pruhů stejné, jen se změnily oblouky
Předtím byl směr Liberec vlevo, teď je směr Liberec vpravo

Ondra

Za mě se tam změnilo přesně to, co řidič udělal: v minulosti se na Liberec jezdilo vlevo od cesty na Prahu, teď se nově jezdí vpravo od cesty na Prahu!

Karlos

Uznávám…pruhy jsou v opačném gardu než dřív…

Filo

No, ono to dříve z pohledu řidiče jedoucího od Jablonce vypadalo velmi podobně. Kdo chtěl do Liberce, který je vpravo, musel jet levou větví nahoru a nadjezdem překřížit ty, co jeli na Prahu podjezdem. A teď při tom příjezudu od Jablonce ten nový most vypadá dost podobně, jako ta původní větev na Liberec. Jako udělal děsnou kravinu… dvě plný, balisety… značek hromada a stejně to tam hodil. Podle Dopravniho infa Libereckho kraje na FB takových bylo o víkendu minimálně 5. Já sjem trochu čekal, že to z tohohle směru bude víc oddělený delší trasu, doplnění balisetů snad pomůže. Jinak je… Číst vice »

Karlos

Řidič se nejspíš ze zvyku snažil manévrovat na bývalý nájezd směr Lbc, jak píšete. Tím spíš se ale měl na nové směrování soustředit, a ne na pár metrech udělat několik přestupků. Značení je srozumitelné a přehledné, o tom jsem se přesvědčil jak ráno ve tmě, tak odpoledne v mlze.

Zlámalík

To není problém v navigaci, ale v absenci mozku u řidiče. kdyby mu to řeklo zatoč do zdi, tak to udělá. Nikdo nekouká po značkách a všichni jen na displej. pak vám taky na koci odbočovacího pruhu odbočí bez blinkru protože se ozvalo „odbočte nyní“, to si už můžu tipnout, kterej expert to udělá.

Nejlepší balisety jsou taková ta betonová stěna a musí začínat v bodě, kde navigace začínají hlásit „za 400 m odbočte…“ 🙂

Radius

Asi mám v mobilu jiné Mapy.cz. Křižovatka je stále postaru. Jen čárkovaně vyznačena nová podoba křižovatky. A jsou aktualizované…🤔🤷🏻‍♂️

Bohdan

Jestli to nebude tim, ze mate stazene offline mapy – a tedy se zobrazuje tento zdroj. Tam to samozrejme jeste min par tydnu videt nebude.

Radius

To sice mám, ale jsem připojen přes mobilní data, tak jsem předpokládal, že mi to bude zobrazovat online verzi…

Radius

Tak jsem offline mapy odinstaloval a stále je to stejné… Pro redakci: ty vyskakovací reklamy mě pěkně s..ou. A nebudu sám. Člověk nemůže v klidu napsat komentář 😤

dejf

jako když něco píšu na telefonu a vyskakuje tam ta reklama, tak se fakt reklamka nemusí bát, že bych si to koupil, jenom si myslim o všech zůčastněných v řetězci, že sou to č****i.

Facepalm

To, kde vám vyskakuje reklama, věru neovlivňuje žádná reklamka, ale zadavatel, mediálka a nějaké ty algoritmy… To, že tahle reklama nefunguje, je samozřejmě jasný, ale pokud je někdo ochoten platit za to, že nasere lidi a nic neprodá, těžko mu v tom bránit…

Pavel Bláha

Mobilní mapy – aplikace (nezáleží, zda online nebo offline) používají jiný zdroj mapových dat nežli webová verze. Je třeba počkat na aktualizaci.

Radius

Díky za info.

Air Traveller

ne, nebude.

mapy.cz jsou stale “postaru”.

Facepalm

osobně tam tedy vidím, jak na mobilu tak na desktopu, nové uspořádání.

Air Traveller

na mapach ani na googllu nove usporadani neni doted

takze , nevim co vidis… ale vidis blbe.

Jan Sova

A ty staré autonavigace, to je teprv kauf. Mám asi tak 5 leté MIO, už 5 let mi to nechce dobře navést obchvat v GroSSkurtu v Rakousku, v ČR třeba dálniční uspořádání a MUKy NJ-Příbor-FrýdekM taky ne (aktualizace nějak nezabírá)…. Co si člověk nenajde sám, to nemá….

Facepalm

A že jsem tak smělý, proč si kupujete 5 let starou navigaci, když váš stávající mobil velice pravděpodobně poskytne v této oblasti podstatně kvalitnější služby?

Air Traveller

zatim jsem nenasel mobilni navigaci, ktera by fungovala lepe, nez klasicka navigace.

a proc by nekupoval petiletou navigaci? nejde o stari navigace, ale o aktualizaci dat. napr petilete garminy funguji stale skvele.

Jan Sova

Já ji koupil před 7 lety jako novou. Už 5 let mi neaktualizuje co má/co bych si přál, protože výrobce/distributor v ČR na to dlabe, aktualizace proběhne, ale stejně to ta místa pořád nezná….

Ondra

Offline mapy se aktualizují jedou za čas, v dávkách. Musíte počkat na další vydání a až pak aktualizovat.

Radius

Jak píšu, offline mapy jsem odinstaloval a zůstalo to tam stejně…

jj23

Mapy.cz jsou upravené pouze na webu, pokud otevřete mapy v prohlížeči na mobilu je křižovatka už je upravená, v aplikaci je ještě po staru. Je to tím, že webová mapa se aktualizuje častěji než ta v mobilní aplikaci, to ale nemění nic na tom, že má řidič čumět kam jede a sledovat dopravní značení.

Filip 38

Na křižovatce nevidím nic nebezpečného. Jak správně stojí v článku, řídíči evidentně jezdí po paměti nebo podle navigace, což by se dalo pochopit. Ale řidič, který kvůli tomu přejede dvojitou plnou čáru, nemá mít v kapse řidičák.
V každém případě ty zelené sloupky ničemu neuškodí a jak známe českého řidiče, za půl roku budou všechny sražené.

Pavel

Problém není v navigaci, ale osobě řidiče, který tupě důvěřuje navigaci a nesleduje značky a pruhy

qwertz

Dotyčnému řidiči by měli okamžitě sebrat řidičák. Situaci, kdy nabyde dojmu, že nějal někam blbě nemůže řešit zatočením do protisměru. To nelze omluvit ani zmatkováním. Správná reakce je zastavit (pokud to lze) nebo pokračovat někam, kde lze bezpečně zastavit, případně se otočit.

Pája

Ideálně pokračovat třeba k nejbližšímu výjezdu, křižovatce, parkovišti a nebo třeba benzínce a tam si v klidu promyslet, co vlastně chci udělat. Fakt se malou zajížďkou nic hrozného nestane. Tatík – autobusák mně to vtloukal do hlavy už před 40 lety a dobře udělal.

SHawk

Rádelský mlýn byla vždycky křižovatka jako každá jiná. Občas se tam bouralo, málokdy někdo najel do protisměru, ale jinak nic zvláštního. Při dodržování předpisů nikdy nebyl problém. Zcela logicky byla přednost na sjezdu na Jablonec ze směru od Hodkovic a pokud šoféři od Liberce kašlali na značky, přesvědčeni, že průběžný pruh je hlavní, drtily se plechy a lámaly kosti. Na sjezd se dala sedmdesátka a bylo hotovo. Pak se někomu zachtělo řešit bezpečnost technickým řešením, tak se vyhodilo 444 milionů luftem a vzniklo to, co je nyní. Jezdím tudy denně 40 let, a stejně jsem v pátek zaváhal kudy budu… Číst vice »

Facepalm

Jinými slovy se nám tu přiznáváte, že jste moula, který by měl ihned vrátit vůdčí list a nadále jezdit tak maximálně autobusem nebo prstem po mapě.

Kebab

Ale zase dodržel rychlost a měl pásy😃

Pája

Twl 😀

Joseph

Mazec, ale problém je v řidiči…

Pavel

Zajímavý přístup. Když se stane průšvih na železnici, tak všichni chtějí pověsit strojvedoucího a žádná opatření na straně infrastruktury nenavrhnou. Na silnici se hned vymyslí další opatření, aby se riziko chyby minimalizovalo. Správný přístup.

Ondřej

Vtipné, že? Myslím, že to bude tím, že vlak řídí málokdo, ale jak jde o to, aby byla aplikována větší přísnost na řidiče, tak už to dopadá na ty lidi samotné…a přece jim nikdo nebude ubírat právo na parkování jak hovado, ohrožování chodců (to dělají nejčastěji matky malých dětí, další paradox), civění do mobilu při řízení atd.
😉

Beekee

Ti řidiči tam prostě zazmatkují. A nedivím se tomu… vždycky se pár jedinců najde, a můžete tam dál značky jak velké chcete. Prostě tam tak leta jezdili. A nemyslím si o nich, že to jsou debilové, jako většina odborníků tady. Za mě měl projektant přemýšlet, toto předjímat a tu stěnu z NJ, baliset nebo Z3/4 tam udělat, i kdyby jen dočasně. Čistě pro jistotu. Já jako řidič bych to ocenil.
Předem díky za mínusy.

jv.

Tady si myslím, že by měla být pro začátek snížená rychlost, aby si řidiči zvykli.

Kernteriér

Ta 70 je málo? Tedy moc?

Facepalm

Zazamatkovat tam může jen ten, kdo vůbec nečumí na cestu. A pokud někdo nečumí na cestu, když řídí, bylo by pro dobro všech lepší, kdyby už nemohl řídit nikdy. Mimochodem, už drahnou dobu si při pozorování českýho pronároda na silnicích říkám, že největší podporou veřejné dopravy by bylo, kdyby dopravní policie dělal dobře svoji práci. Protože v tom případě by prostě půlce populace nezbylo nic jinýho, než chodit pěšky na nejbližší zastávku.

Gwann

víte ale co je nejzajímavější….že obvykle v německu či rakousku ti stejní tydýti začnou řídit dobře….

Jack

Pravidlo č. 1: Za vše může projektant!

Pája

Rádo se stalo.

Tuzemák

Za mě plus. Někdy se mi zdá, že projektanti silničáří snad soutěží v tom kdo více zmate řidiče. Vymýšlí nestandartní tvary, řešení křižovatek co se použije snad jen na jeden projekt v republice, vymýšlí koniny s pruhy a moc si neuvědomí, že se tu stále v provozu pohybují i řidiči, co dělali autoškolu kdesi za komárů, kde největší změnou byla změna přednosti zprava na kruháči a óóbr problém pochopit blikání při výjezdu. Nebo „novinka“ když člověk využije v kolonách pruh k zipu až dokonce a nestojí s těma jelimanama ve 100m zástupu před místem zipování, to je hned za předjížděče.… Číst vice »

Jindra

Tohle jen a jen mezi klávesnicí a židlí, tedy mezi volantem a sedadlem. Dvojitá plná, značky, šipky a on/ona stejně zahne vlevo. To není řidič, to je člověk, který nemá mít právo sedět za volantem!

Démon

Když někdo přejede 2 bílé čáry, tak je to idiot.

Daniel Jablonecký

Mapy od google stojí za starou belu a řeknu upřímně, že jsem hrdý na naše „národní“ mapy.cz. To ovšem nemění nic na skutečnosti, že ten řidič by měl okamžitě přijít o papíry.

devnull

Google mapy dlouho používám, protože se mi jejich vizuální provedení a obecně technická realizace líbí víc. Ale poslední dobou tak často narážím na to, že mají horší nebo zastaralejší data než Mapy.cz, že asi zvážím migraci.

Ivan

Google mapy mají dle mé zkušenosti stále nejspolehlivější navigaci, používám je kvůli provozu a nehodám, i když jedu známou trasu.
Ovšem mají jeden problém, a to, že v zásadě nejsou mapy :D. Pro orientaci nevýrazné, nepřehledné. Zjistit při cestě, kterým městem zrovna jedu? Nemožné.
Za to mapy.cz jsou vskutku parádní, a to i jejich zahraniční části. Jen ta navigace ještě není úplně ono, ale oni to doženou 😉

Air Traveller

mapy.cz, alespon co se navigace tyka, nesahaji googlu ani po kotniky

Facepalm

No, s tím by se asi dalo polemizovat. Osobně jsem mapový maniak a tu věc od googlu prostě nedokážu do kategorie map při nejlepší vůli ani zařadit. Jsou to spíše takové primitivní malůvky pro lidi, co skutečné mapy nedokážou číst ani chápat.

Twix

Takhle ostře bych to nenapsal ale navigace na Mapy.cz je skutečně horší, i kvůli takovým zdánlivě detailům jako příliš dlouhé mezery v hlasových informacích.
Ale jinak taky šílím když mám něco najít na Google mapách, tam se pořádně nedá poznat co je dům, ulice, chodník, kudy se dá projít, jak se vůbec jmenuje daná ulice nebo obec… Věřím že v amerických městech, kde nikdo nechodí nikam pěšky, jsou Google mapy použitelné, ale jinak nechápu že to nikdo zatím nevylepšil.

Facepalm

Žádný „národní“ mapy to nejsou. Nevydupal to ze země žádnej národ, ale jen a pouze Ivo Lukačovič. Za což pémbu zaplať, páč kdyby to dělal českej národ, dopadlo by to stejně, jako cokoli, co necháte dělat českej národ.

Air Traveller

to jsou ale strasny pindy

bkv

Za „národní“ mapy se dají spíš považovat ty ve Waze. Tam si je opravdu udělali sami uživatelé.

Air Traveller

waze… uzivatele? no… diky uzivatelum je waze v tom stavu, v jakem je

ve spatnem

Tady na Moravě

Nechci ani pomyslet, kolik prvoků řídících se google mapami na našich silnicích jezdí. Není na světě snad horších map. Pochopte, že google mapy vznikly od toho, aby vám prodali reklamu, navedli vás do nejbližšího fastfoodu, který si to u nich zaplatil. Nic víc.

Facepalm

Přesně tak. Podle tý parodie na mapy se dá jet tak z Prahy do Brna, jinak je to naprosto nepoužitelný. Leckdy z tý „mapy“ nejdevyčíst ani to, je-li na konkrétním místě vesnice nebo hlubokej les.

Air Traveller

bryle. porid si bryle.

mlokXCM

A proto jsou celosvětově nejpoužívanějšími mapami? Do žádného fastfoodu to nikdy nikoho nezavede, pokud si to tam člověk nezadá, že ho tam ty mapy mají zavést (nehledě na to, že mapy.cz ten fastfood pravděpodobně znát ani nebudou).

Air Traveller

to je zase snuska blabolu

moot

Zaujalo mě, že řidič který to natočil začal následně zastavovat. A to ještě tak šikovně, že zastavil mezi dvěma pruhy.
V tom aby ten první vjel do špatného směru už přeci nemůže zabránit ne?

původní Jakub P

Začal troubit, aby ho zastavil a svým autem zablokoval ty dva pruhy, aby mu umožnil tam mezi těma balisetama návrat do správnýho směru (pokud je mezi nima mezera na šířku auta, to z vida nepoznám), to mi připadá rozumný.

moot

aha, díky. pouštěl jsem si video bez zvuku, moje chyba

Démon

třeba mu ukazoval, že jede blbě nebo na něj troubil

tarten

Po tom „manévru“ auta před ním ho zjevně jeho vlastní nutnost rozhodování na novém místě pěkně zmátla.

Mickey

Potvrzuji, včera jsem tam jel, google říká v tomto místě „držte se vlevo“, je to matoucí. Je třeba sledovat místní značení.

Kernteriér

To je snad potřeba vždycky, ne?

Mickey

Lidi si zvyknou, ten přímý směr do podjezdu opravdu není tak výrazný, je schován za balisetami, které opravdu můžou někoho zmást (ten špatně odbočující z videa si to uvědomil u zákazu vjezdu a vrátil se). Google si to poupraví, protože na Prahu je to směr přímo, na Liberec vpravo, ale navigace říká doleva. Navíc tady proběhla změna, během pátečního odpoledne, kdy do hor jsme ještě jeli přes Liberec, zpátky už tudy.

tarten

Nutnost si „zvyknout“ znamená, že tam budou pořád vjíždět ti, co tam zatím nebyli?

Mickey

Je fakt, že možná říká dokonce odbočte vlevo, ale měl jsem to puštěné a taky mě to trochu znejistělo. Podruhé už to bude každému jasné.

JiraH

jaky matoucí. vždyt je to luxusně označené, je tam šipka, znašky jednosměrka na silnici dvojitá plná ale jsou tupouni co pojedou podle navigace a nekoukaj na značky. Takové řidiče poslat na přezkoušení…

Otakar

Řidič Vám nepřejede dvojitou plnou, protože mu to navigace říká. Už jen proto, že řidič navigaci nepoužívá nebo ji má jen pro hlídání na jak dlouho se bude držet na silnici než sjede na jinou.

Toto blbnutí s navigací dělají jen telata s oprávněním řídit vozidla, ale ne řidiči.

Facepalm

Jestli je to pro tebe matoucí, tak běž vrátit řidičák, evidentně se ti do pracek dostal zcela omylem. Bernou mincí je za každé situace dopravní značení, nikoli nějakej kus spotřební elektroniky, kterej umí zobrazit mapu (a to ještě mapu naprosto nepoužitelnou, je-li řeč o té parodii od Googlu).

mlokXCM

Tak vzhledem k tomu, že to je nová křižovatka, chvíli trvá, než se to upraví v google mapách.

Air Traveller

matouci je to jen pro bezmozkovite tocvolanty

Surio Mario

Tohle bych křižovatce skutečně za vinu nedával, na videu vidím jasné, přehledné a srozumitelné značení. Jenže když sedí za volantem bezmozek, tak je všechno marné.

Kandelábr

To je naprostá pravda, ale na druhou strany tam ty sloupky mohli dát, v ceně rekonstrukce to už nehraje roli a vždy je lepší mít preventivní prvky

Facepalm

A jste přesvědčen, že zrovna ty balisety by takovéhleho idiota nějak zviklaly v jeho záměru? Možný to je, ale něco mi říká, že takovýhle pitomec by tam vjel i ve chvíli, kdy by tam stál maník s červenou plácačkou. Protože mu to tak přece poradil google, néasi?

tarten

Ano. Kdyby jich bylo o pár metrů víc, tak v době kváknutí té naviace už nebude mít možnost udělat pitomost. Řešení ale vidím v namalování uspořádání pruhů na pořádnou modrou ceduli.

Kandelábr

Měl by tam fyzickou zabránu

Facepalm

Obávám se, že ani fyzická zábrana není u takovýchhle bezmozků co platná, půjde-li objet.

Pája

Některým nepomůže ani rozsvícená červená a nebo šraňky. Nějaké cedule a sloupky, natož plná čára – to berou jen jako návrh, bohužel pro ostatní účastníky provozu.

Facepalm

Před pár lety jsem takhle zastavoval u auta, který vyskočilo z levotočivý zatáčky do pole a řidič se hájil tím, že za to může navigace, která mu prý říkala, žemá zatočit doprava.
Nojo, ale co s tím, když půlka národa má inteligenci planktonu a půlka řidičů má evidentně koupený řidičáky?

Surio Mario

Když před pár lety zprovoznili novou Hradubickou kolem Opatovic nad Labem, byla stará silnice zaslepena a část odstraněna – vznikla tam louka. Několik dalších měsíců se místní odtahovky nezastavily, protože z té louky tahaly jedno auto za druhým. Byly tam směrové tabule o nové cestě na Pardubice, tři značky slepé ulice a na konci dvě značky zákazu vjezdu všech vozidel. Pak tam ještě nasypali hromadu štěrku. I tou někteří dokázali proletět. A výmluva? U všech stejná: Já za nic nemůžu, mě tam poslala navigace.

malej-jarda

To je stejné, jako když loni opravovali silnici z Brna do Mikulova (nový most), Asi 4 zákazy vjezdu, několik hromad kamení přes půlku silnice, ale kamionáci stejně dojeli až k plotu přehrazující cestu. A pak museli několik set metrů couvat, protože se neměli kde otočit.

Jiří Kocurek

Takhle: Kdyby mu ukazoval policajt, tak ano, má ho poslechnout. A na policajta by se mohl vymlouvat. Ale navigace nemá žádnou právní oporu, stejně jako kdyby vezl papouška a ten velel „zahni do hospody“

Facepalm

Přesně tak.

Kodl

Takovému volovi patří okamžitě sebrat řidičský průkaz tvl..

Ivan

Dvojitá plná, ale hlavně že blikal 😀
Souhlas.

tarten

Prostě slušný spořádaný řidič bliká 😀

Pája

👍👏😀

bkv

Za to opravdu nemůže křižovatka a dopravní značení, ale jen to mezi volantem a sedačkou. Jede podle dopravního značení a v posledním okamžiku mu přeskočí kolečko…

pzag

Tak ten/ta má dost. Naprosto nemám problém s tím, že někomu vyzkratuje mozek a udělá blbost, ale toto?

Koro

Na rozdvojení se držte vlevo… Úplně to slyším…

Pezos

„Křižovatka je jasně značena, upozorňujeme na změnu uspořádání. Nerozumím tomu, jak se to mohlo stát“

Problém bude v mezikuse mezi volantem a sedadlem.

Otakar

Tady lze vidět, že autonomní řízení není výstřelek módy, ale nutnost.

původní Jakub P

To by bylo, pokud by reálně nehrozilo, že bude dělat ještě větší paseku… Což je bohužel u těch současných systémů realita.

Jirka

Jako že by to autonomní řízení jezdilo podle Googlu? 😀

Facepalm

Jojo, a běhalo by na Windows. Přelidnění planety by v tom případě bylo během dvou tří let minulostí.

Jiří Kocurek

I pro cyklisty? Narážím na tu strkanici u přejezdu, Tour de Franci vs TGV.

Facepalm

Každé auto má autonomní řízení, dokonce i to, které řídí řidič. Jinak teda, takovýhle štěpný logiky mne vždycky dojmou, třeba z takovýho guláše, kterej v kocovině připálil Franta z hospody U matláka, by se dalo vyvodit, že je třeba zrušit kuchaře jako profesi a místo toh o stavět více továren na polotovary.

Filo

Jo a řídilo by se google mapama a během chvíle tam bude hromadný vrakoviště.

A už vůbec mi není jasný, jak se takový autonomní systém vypořádá s taovýma věcma jako jedo z kopce do zatáčky, která začíná těsně v lese a zatímco teď mám pod kolama černej asfalt, v tom lese je rozmočená kluzká břečka přes celou silnici… je potřeba pomalu…