Londýn rozšířil síť metra o další dvě stanice. Tříkilometrový úsek byl dokončen včas a levněji

Nová stanice metra Nine Elms. Foto: Transport for LondonNová stanice metra Nine Elms. Foto: Transport for London

Vytěžený materiál převážely lodě po Temži. Metro má být klíčem k rozvoji oblasti kolem bývalé elektrárny.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štěpán

Furt nějaký blbosti z pozemky a stromy ale že by se už stavěla trasa d v Praze to nic, i Angličani stavějí metro dřív

Lkprak

Jen by to v rámci objektivity chtělo do článku dopsat (a někdo to tu už v diskusi zmiňoval), že daleko důležitější nyní budovaná dopravní stavba v rámci londýnské MHD, tzv. Elizabeth line (stavěná v rámci projektu Crossrail) má už tři roky zpoždění…

Pavel

Tak to má být, napřed natáhnout linky kolejové veřejné dopravy a pak bytová výstavba.

On:

Optimální je současné otevření dopravy a stěhování nájemníků.

ABC

no u nás by bylo leda řevu že se staví metro do polí (viz Letňany)

Vasek

Letňany jsou úplně jiný případ. Tam se udělalo trasování do poli, kde i 30 let po otevření stanice budou pořad jen ta pole. Přitom kdyby tam metro nekrouzilo tu zatáčku, tak to při obdobne vzdalenosti mohlo končit na dávno stojícím sídlišti, které je doteď obsluhováno pouze autobusy.

Jiří Kocurek

A že se zhodnotí nemovitosti develotrovi, který vydělá šílené prachy na předražených bytech… Ano, protože je jich nedostatek a zákazem výstavby nových ty současné neslevní. Omezení pohybu obyvatelstva (nevolnictví) již bylo zrušeno před staletími.

Poudy

Pane Kocourku nic jako předražené byty se neprodává, jen nechápete logiku nabídky a poptávky…

T2zdopravy

Londýn má snad nejkrásnější vlaky metra na světě. Žádná ošklivá šedivina, ale vkusné použití barev. Proti tomu ty nudné šedivé stanice dost kontrastují….

Daniel

Ovšem pro našince je jízda přeci jen zvláštním zážitkem – „viníkem“ je menší průjezdný profil starých linek. Přeci jen jsme zvyklí na pohodlí pražských tunelů a zkosené soupravy londýnské Podzemky působí možná až příliš sevřeně.

Kalanis

V tomto případě doporučuji vyzkoušet Glasgow.

czhunter

Glasgow je pro milovníky krátkých okružních výletů 🙂

Kalanis

A trpasličích drah. Tam opravdu není místo do výšky a na perónech do šířky.

Svojsin

Včas a levněji?? Až budou rychlejší a levnější, můžou se rovnat s ČR:)

Daniel

Ale to u nás máme také: linka V.A byla realizována rychleji a levněji než se předpokládalo 😉 (kéž by tomu tak bylo častěji…)

MartinS.

Tak teď ještě otevřít Elizabeth Line, která má už 3 roky zpoždění a blíží se ke 4.

Azor

Takhle kdyby stavěli v té zatracované Číně,tak jsou ještě v 19 století.V 95r nemělo město Šanghaj ani jeden kilometr metra.A teď tam mají tolik kilometrů jako v Londýně.Ale od kdy že to v tom Londýně budují?“Vyspělá to země“.

Kubrt

Doufám, že už v Číně jste a realizujete tam své představy o svém životě.

Rudolf Tuček

Když strana a vláda rozhodne a s nikým se nebaví tak to potom jde rychle.

Jiří Kocurek

A postaví se dálnice z vesnice do nikam, jen proto, aby byla, pro libovůli místního papaláše.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c1/SlusovickaDalnice.jpeg

Potřebnější infrastruktura chybí dodnes, nedaleký Syrákov bývá v zimě neprůjezdný, samotný Zlín celoročně.