Doprava ve městě Metro

Metro za 40 miliard korun. Siemens vyhrál velký kontrakt pro Londýn

Podoba nového metra pro Piccadily Line v Londýně. Foto: Siemens
Podoba nového metra pro Piccadily Line v Londýně. Foto: Siemens

Společnost Siemens získala jednu z největších zakázek ve své historii na dodávku metra. Pro Transport for London (TfL) dodá celkem 94 souprav metra pro Piccadilly line.

Kontrakt oznámily obě společnost v tiskové zprávě. K podpisu smlouvu došlo poté, co londýnský Vrchní soud zamítl protesty společností Bombardier a Hitachi proti výsledku soutěže. Nové soupravy nahradí nejstarší vozy v londýnském metru, které jezdí od roku 1973.

Nové soupravy odvozené od modelu Inspiro budou prostornější, modernější, klimatizované a plně průchozí. Hodnota kontraktu je 1,54 miliardy euro, tedy zhruba 40 miliard korun. První nové vlaky mají jezdit v Londýně od roku 2023.

71 kilometrů dlouhá trasa je druhou nejdelší v síti londýnského metra, zajíždí až na letiště Heathrow na západním okraji Londýna, jedna západní větev končí v Uxbridge, po průjezdu centrem Londýna končí v Cockfosters na severu aglomerace.

Naše nové vlaky výrazně zvýší kapacitu a četnost na Piccadilly Line. Současně cestujícím výrazně zlepší komfort,“ řekla Sabrina Soussan, šéfka Siemens Mobility. S nástupem nových vlaků má dojít ke zvýšení počtu vlaků z 24 na 27 za hodinu, denně přepraví 700 tisíc lidí.

Nové vlaky se mají částečně vyrábět ve Velké Británii, Siemens oznámil stavbu nového závodu ve městě Goole v East Yorkshire, kde vytvoří až 700 míst.

12
Diskuze

avatar
3 Komentáře
9 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
AlibabaLukáš F.ŠtěpánpavelNekdo Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Štěpán
Host
Štěpán

Průjezdní profil téhle soupravy je přizpůsobený maloprofilovým tratím londýnského metra z počátků elektrického provozu. V Brně bych si také uměl představit podobná vozidla, jako Siemens vyvinul pro Londýn, ale nemusela by být tak stísněná. Dnešní (budoucí) novostavbu tratí by šlo pojmout velkoryseji.

Alibaba
Host
Alibaba

Trochu si protiřečíte. 🙂
Stísněnost je způsobená malým průměrem tunelu.
Nebo si představujete hranatý tunel? 🙂 Ten se ale blbě dělá, a staticky je to taky nic moc. Dneska z hlediska budování je ideální kruhový profil pro TBM a průměr úměrný požadavku dopravy a dovedu si představit, že brňáci budou požadovat aby do tunelu jezdili i normální vlaky.

Jinak je dobré vidět, že v Londýně se snaží vytěžit z průjezdního profilu maximum možného.

pavel
Host
pavel

Hezká vizualice. Palec nahoru.

vydra
Host
vydra

Kompletní vizualizace soupravy zde:

petr.r
Host
petr.r

pěkný, to bude bez fíry?

vydra
Host
vydra

Z počátku tam fíra bude, ale eventuálně se bez něj obejde.

petr.r
Host
petr.r

že na té vizualizaci tam stojí spíše cestující, ale parádní, že to má průchod.Takového něco by měli udělat pro brno……

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Ano, Brno je tak zacpané, že je to někdy až k pláči. Nebo by se mohla v Brně vytvořit visutá dráha podobně jako je ve Wuppertalu nebo v Shonanu.

Martin z Moravy
Host
Martin z Moravy

Pro upřesnění k té japonské dráze https://www.youtube.com/watch?v=IOsJrU5XUIw

Nekdo
Host
Nekdo

my v Salingradu uz mame naplanovanou lanovku, diametr, podzemni tramvaj, podzimni tramvaj, metro, a vubec!

Lukáš F.
Host
Lukáš F.

Oproti kanálu DOL je i metro v Brně rozumná investice.