Londýn rozšířil síť metra o další dvě stanice. Tříkilometrový úsek byl dokončen včas a levněji
Vytěžený materiál převážely lodě po Temži. Metro má být klíčem k rozvoji oblasti kolem bývalé elektrárny.
Síť metra v Londýně je od tohoto týdne o necelé tři kilometry delší. Na jihu města byly otevřeny dvě nové stanice metra na Northern Line: Nine Elms a Battersea Power Station. Jde o první zásadní prodloužení metra od roku 1999.
První plány na prodloužení Northern Line oznámil Londýn v roce 2008, stavět se začalo v roce 2015. I přes pandemii koronaviru se podařilo dodržet původní harmonogram a obě stanice byly otevřeny včas.
Transport for London počítá zatím se šesti vlaky za hodinu ve špičce, od poloviny příštího roku se interval zkrátí na 12 vlaků za hodinu. Mimo špičku jezdí pět vlaků za hodinu.
Nové stanice metra mají pomoci rozvinout oblast na jižním břehu Temže v oblasti bývalé elektrárny. V místě aktuálně vzniká přes dvacet tisíc nových bytů.
Stavba vyšla na 1,1 miliardy liber, náklady nakonec byly o 160 milionů liber nižší než plánovaný rozpočet. Stavební firmy využívaly při stavbě tunelu pro dopravu vytěženého materiálu lodě plující po Temži. Lodní doprava tak ušetřila 47 tisíc jízd nákladními auty přes Londýn.
Počet stanic v londýnském metru stoupl otevřením dvou nových na 272, z toho 88 je jich bezbariérových. Posledními novými stanicemi byly v roce 2008 Heathrow Terminal 5 a Wood Lane.