Lokomotivy 380 kompletně převezmou Jižní expresy, skončí na Púchově
Lokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhy
Všechny lokomotivy řady 380 zůstanou nadále v péči pražského depa, konkrétně provozního pracoviště ve Vršovicích.
Ale tak… Proč ne. Doslouží.
Je škoda, že Pendolina jezdí na tratích, kde moc nezrychlí jízdu naklápěním, ale na jižní expres nebo na západní expres se nedostanou, zejména, když je teď na jihu ten úsek na 200 pro klopidla. Jenže je to podle drah prémiový produkt, tak to nasazuje, tam, kde je komerce a ne na dotovaných linkách, kde to objednatel nechtěl. Je pak otázka, proč se ta trať tak staví, když tam nikdo s klopidly jezdit nechce.
Jak nikdo nechce? ČD nechtějí. Jediné klopidlo na našem území provozují ČD, což je bratru 20 let starý povoz, na který se pořád koukáme jak kdyby to byl nejnovější Šinkansen. A místo reálného využítí jeho vlastností právě tam, kde by to dávalo smysl jezdí stejnými rychlostmi jako konvenční soupravy.
A proč by to provozovali tam, kde to ekonomicky nedává smysl?
Pokud je dostanete z trati Ova-Pha budu jen rád.
Hlavně, kdyby ty nadvlaky vysmahly ze 171
Jojo, provoz to jedině potěší.
Zvláště nyní, kdy není místa nazbyt…
Důvod? Úsek z Plzně do Chebu je přesně na stavěný na klopidla, zvláště od Stříbra dál.
to jsou opravdu dotazy jak z materske skolky.
– trat se stavi, protoze ji eu financuje jako panevropsky koridor (primarne pro nakladni dopravu).
– klopidla tam nejezdi, protoze je tam objednatel nepozaduje.
Omezení na 160km/h je díky národnímu zabezpečovači a kompenzátorům…..tak by 200km/h stejně nešlo, nebo?
Ještě nějaké vozy na 200 km/h, ať to může jezdit na těch opravených částech koridoru rychleji
Třeba tyhle? https://zdopravy.cz/nove-vozy-pro-ceske-drahy-od-siemensu-a-skody-uz-dorazily-ke-zkouskam-na-okruh-55951/
Tak pokud nevadí, že to má kapacitu jako Pendolino.
Ono by to šlo o nějaké to místo navýšit…
Nebo připnout Bmz…
Tak nějaké emzety na 200 tam už dávno jezdí, ale chtělo by to nahradit i ty pomalejší vagóny. Je tam nutné bistro, nebo by se Rakušák spokojil s vozejkem? 2024 by mohly začít zbývat emzety z německé linky.
Pro prastará parní vozidla jistě.
Ale 380 by putovaly někam…do pryč…v jakémkoliv případě z důvodu, že se prostě…nepovedly…
Těch pár parních jízd může dostat výjimku. Ale pochybuju, že výjimku dostane 380 na veškerou rychou vrstvu od Prahy na jih…
Šest 380 je turnusováno v azylu v Českých Budějovicích pod dobu výluky …
V šestidenním oběhu je jeden den vyhrazen pro údržbu / provozní zálohu.
Už jsem se lekl, že je v ČB připraveno 6 lokomotiv, kdyby nějaká jejich sestra náhle ochořela na trati. 😀
A 6 jich je pro jistotu, aby byla pojízdná alespoň jedna.
Oni je tam stejně dorazí.
Ale jděte…. . Kdybyste věděl co nevíte. Jen tady hloupě kecáte a pomlouváte. Musíte mít velmi smutný život.
Copak je špatného na lokomotivách 380, že se tak kritizují.
za co jsou mínusy
Idk, kdyby to ty lidi radši vysvětlili, mínusovat dotaz je celkem debilita.
Z toho co vim já, tak zaprvý provozní spolehlivost není nic moc a zadruhý se cena vyšplhala na celkem absurdní hodnotu (asi 170 mega, pro porovnání vectron tuším vyjde na něco přes 100 mega). Navíc se o několik let protáhla výroba a o tu cenu byly mezi ČD a Škodou celkem kuriózní spory, který nějakym způsobem Škoda vyhrála. Pravděpodobně na pozadí probíhaly ne úplně legitimní či legální věci, jinak si to moc vysvětlit nedokážu.
děkuji za dotaz
To od „Liquid“ nebyl dotaz, ale ODPOVĚĎ. 🙂
Asi je spousta lidí z předchozích sporů votrávená, že se na to lidi ptají pořád znova, no…
Spolehlivost ve vztahu k ceně.
Dalším problémem je prakticky nemožnost nainstalovat do těchto lokomotiv ETCS, což bude v horizontu pár let velký problém a nebudou na značné části (ne-li na všech) hlavních tratích použitelné. Co jsem pochopil, tak palubní ETCS jednotka se fyzicky do lokomotivy nevejde, musel by se vymontovat zabezpečovat pro Polsko. Proto se uvažuje (anebo jedná) o odprodeji pod cenou těchto lokomotiv do Turecka.
ETCS je způsob, jak zlepšit bezpečnost na železnici – zrušením spojů z důvodu absurdní finanční náročnosti.
Hypotéza. Nikdo nespočítal, jaká je návratnost investice a zda vůbec existuje ….
To vysvětlujte pozůstalým z Perninku, že zabezpečovač je nahouby.
Hmmm, zrovna nehoda u Perninku proběhla na trati kde je řízení provozu podle D3. Tam ETCS nebude nikdy, nebo až mezi úplně posledními tratěmi…
Nebo pozůstalým po autonehodách, že vlak je nebezpečnější.
Čím míň vlaků bude jezdit, tím míň vlaků bude mít nehody.
Jestli to zatočí i s 810, tak jedině dobre.
Žel v seriálu Kosmos o české výpravě na Měsíc použili tramvaj . Mohla se hodit 810 !🙂
Určitě zústane 810 aspoň na lince na Kuříp. 🙂
jo,a budeme chodit pěšky a já budu bez práce….
810 je nejekologičtější vozidlo dráhy.
A nejekonomičtější. 🙂
A nejpohodlnější, prostě nejlepší
To nejspíš ne. Ovšem Elon si je již rezervovali a na Marsu budou jezdit příměstský linky….
No…tak to aby ČD zrevidovaly stav vozů na 200 km/h…
A do Vršovic podporu pro případy, kdy by se toto mělo opakovat:
https://www.youtube.com/watch?v=BSG-ySwrxP8
Potupný, jako by Porsche 911 RSR odtáhnula dvojice krav
Trochu blbej komentář, nemysíš? To měli čekat, až to odtáhne třeba jiná 380 a lidi v tom vlaku naštvat ještě víc?
Rychlé ESO, které je funkční vnímají cestující jistě lépe než nefunkční Zázrak.
Jestli někdo vnímá lokomotivu, tak leda šotoušci nebo strojvedoucí. Cestujícímu je buřt jestli to táhne 380, 362 nebo Puklík, ten vnímá leda vozy a fakt, že to jede a nejlépe na čas.
No vždyť to píšu.
JGR zapadl se svám autem ve sněhu. Jel okolo traktor, ale traktorista dostal seřváno, že co si ho dovoluje urážet. Jel okolo chlápek s vejtřaskou, zastavil a dostal seřváno než stihl říct „dobrý den“. JGR tak stojí u pangejtu dodnes, protože se nenašel nikdo s dostatečné nóbl vozidlem, které by ho vytáhlo, všechny uraženě poslal pryč.
Povídám, chci do Vršovic 😀
Neolizujte na lokomotivě železné zábradlí! Neolizujte ani namrzlé kliky dveří!
Tak otázka taky, zda do nich nedat z nouze pouze super interoperabilní czetcs. Třeba od AŽD. Ale měla by si to řešit milá Škoda. Je to její vizitka. A produkt. Třeba ostatní země nebudou vyžadovat ETCS:-) Ale národní..
Jojo…třeba bude MÁV stačit MIREL…
Bylo ETCS součástí vozidla dle kupní smlouvy? Pokud nebylo, tak neexistuje důvod, proč by to měl výrobce řešit.
Součástí byla příprava na ETCS. Nezdá se, že by to věci moc pomohlo…
Třeba zda je jejich produkt po 10 letech k nečemu? Který má obvykle životnost 40 let?
Součástí byla příprava na ETCS, takže by instalace krabičky neměla být o moc dražší než samotná krabička – není potřeba nic bastlit, ohýbat, připojit kohout od brzd,…
A výrobce může řešit i své jméno, mediální obraz.
Faktem je, že to je jedna z nejdražších lokomotiv světa, ale spolehlivostí ani podporou tomu moc neodpovídá.
Škoda, že se neudělala serie na 50 – 150 kusů jak to udělal Rakušák s Taurusem.
Kdyby mašinky byly ok, mohli se za těžké eura pronajímat Slovákovi, Polákovi a tak dále..
OBB to udělalo stejně, jejich Taurusy se jim 10x zaplatily díky pronájmu ČD aspol ..
Série 150 kusů sice zní hezky, ale aby měla smysl, asi by to muselo mít trochu lepší spolehlivost a trochu nižší cenu.
Trochu asi tak…o 20%…
Zní to hezky, a tak nějak nepochybuju, že by na objednávku v takovém objemu i došlo, kdyby se 380 ukázaly jako dobré.
Proč by ne? Pokud by se 380 osvědčily a Škoda je pak nabízela za rozumnou cenu, asi bych neviděl důvod, proč by se nemohly prosadit. Pokud vím, kapacity na výrobu lokomotiv jsou v Evropě aktuálně spíš nedostačující, takže kdyby to neposrali a zařadili je aspoň přibližně na podobnou úroveň, jako např. Vectrony a Traxxy, zákazníky by si to určitě našlo.
Cože? A kdy si jako měly ČD pronajímat Taurusy od OEBB?
Třeba na všech railjetech?
Ne, o žádný pronájem nejde.
“ Taurusy se jim 10x zaplatily díky pronájmu ČD “
Tak to jsou asi ČD dost blé, když by mohly koupit 10x víc lokomotiv než kolik si jich pronajímají.
To zní úplně stejně chytře jako napsat, že si ČD koupila 7 railjetů ale díky tomu, jak je pronajala ÖBB se jí už 10× zaplatily…
I že je už řada 380 v Polsku schválená, že. 😉
Rekonstruujeme trať na (až) 200 km/h a nasadíme mašiny, schopné jet 200 km/h, ale nedáme do nich ETCS, takže jen 100 km/h. To bude slávy.
V příštím gvd tam můžou jezdit na mirel klidne 160 a co bude o rok pozdeji to nikdo neví…
Třeba se to o rok později vůbec odpíská, a ETCS se zavede jen na síti TEN-T…
Jak vlastně dopadlo tohle?
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/383670
Prý se objednaly.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-50-vectronu-pro-rychlost-230-km-h-109704/
Ovšem ČD zrovna nespěchají s posunem stavu v Teder aréně.
Čistě matematicky, pokud by ta lokomotiva byla relativně spolehlivá (provozní údaje neznám) bude nakonec stejně nejlevnější asi to ETCS dodělat, i kdyby to stálo skoro půlku lokomotivy. Protože alternativou je koupit lokomotivu celou. Nákladově hraje roli ještě unifikace vozového parku, ale většinu těchto nákladů už ČD stejně zaplatily (vyškolená obsluha, servisní zázemí apod)
Spíš otázkou je, jestli mají na výkony pod ETCS dostatek jiných strojů. Pokud ano, tak není důvod to cpát i do tohohle nepodarků.
Když ale ona ta lokomotiva relativně spolehlivá není…
A i dílna je z ní mírně řečeno poněkud rozladěna:-)
Před časem tu byl příspěvek, že slovenské 381 tráví mimo provoz i víc než polovinu GVD…
No já nevím…nejbližší náhrada je Vectron, a těch se vyrobilo víc než tisíc.
Tam problémy s ETCS ani spolehlivostí (případně náhradními díly) určitě nejsou a nebudou…
To právě vůbec není jednoznačné a výhodnost ovlivňuje více faktorů:
– kolik by to ETCS reálně stálo dodělat
– za kolik by se lokomotiva dala prodat do nějaké země třetího světa
– kolik bude stát údržba do konce životnosti – totiž udržovat atypické vozidlo je vždycky dražší, než něco sériového jako Vectron nebo Traxx, čeho jezdí po okolí stovky kusů
Takže při určité konstelaci okolností není vůbec vyloučené, že nákup nové lokomotivy se v dlouhém horizontu vyplatí.
Aneb pokračování největšího paskvilu českého strojírenství…
Na paskvil M262.0 jste už zapomněl? Nemohla se rozjet do kopce, po křižování v kopci praskala tlapová ložiska, ochotně hořely… a jak na ně šotouši po 70 letech vzpomínají se slzou v oku.
Paskvil E499.3 totéž: rychlý start a krátký dolet. A dnes? „Nosná řada“.