Lokomotivy 380 kompletně převezmou Jižní expresy, skončí na Púchově

Lokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhyLokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhy

Všechny lokomotivy řady 380 zůstanou nadále v péči pražského depa, konkrétně provozního pracoviště ve Vršovicích.

83 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale tak… Proč ne. Doslouží.

Sch

Je škoda, že Pendolina jezdí na tratích, kde moc nezrychlí jízdu naklápěním, ale na jižní expres nebo na západní expres se nedostanou, zejména, když je teď na jihu ten úsek na 200 pro klopidla. Jenže je to podle drah prémiový produkt, tak to nasazuje, tam, kde je komerce a ne na dotovaných linkách, kde to objednatel nechtěl. Je pak otázka, proč se ta trať tak staví, když tam nikdo s klopidly jezdit nechce.

Milan_86

Jak nikdo nechce? ČD nechtějí. Jediné klopidlo na našem území provozují ČD, což je bratru 20 let starý povoz, na který se pořád koukáme jak kdyby to byl nejnovější Šinkansen. A místo reálného využítí jeho vlastností právě tam, kde by to dávalo smysl jezdí stejnými rychlostmi jako konvenční soupravy.

NightmareFreddy

A proč by to provozovali tam, kde to ekonomicky nedává smysl?

Baraba

Pokud je dostanete z trati Ova-Pha budu jen rád.

ksz

Hlavně, kdyby ty nadvlaky vysmahly ze 171

medical examiner

Jojo, provoz to jedině potěší.
Zvláště nyní, kdy není místa nazbyt…

Ondřej Saska

Důvod? Úsek z Plzně do Chebu je přesně na stavěný na klopidla, zvláště od Stříbra dál.

Georg

to jsou opravdu dotazy jak z materske skolky.
– trat se stavi, protoze ji eu financuje jako panevropsky koridor (primarne pro nakladni dopravu).
– klopidla tam nejezdi, protoze je tam objednatel nepozaduje.

olda

Omezení na 160km/h je díky národnímu zabezpečovači a kompenzátorům…..tak by 200km/h stejně nešlo, nebo?

Tukan

Ještě nějaké vozy na 200 km/h, ať to může jezdit na těch opravených částech koridoru rychleji

tarten

Tak pokud nevadí, že to má kapacitu jako Pendolino.

medical examiner

Ono by to šlo o nějaké to místo navýšit…
Nebo připnout Bmz…

tarten

Tak nějaké emzety na 200 tam už dávno jezdí, ale chtělo by to nahradit i ty pomalejší vagóny. Je tam nutné bistro, nebo by se Rakušák spokojil s vozejkem? 2024 by mohly začít zbývat emzety z německé linky.

medical examiner

Pro prastará parní vozidla jistě.
Ale 380 by putovaly někam…do pryč…v jakémkoliv případě z důvodu, že se prostě…nepovedly…

tarten

Těch pár parních jízd může dostat výjimku. Ale pochybuju, že výjimku dostane 380 na veškerou rychou vrstvu od Prahy na jih…

XYYY

Šest 380 je turnusováno v azylu v Českých Budějovicích pod dobu výluky …
V šestidenním oběhu je jeden den vyhrazen pro údržbu / provozní zálohu.

medical examiner

Už jsem se lekl, že je v ČB připraveno 6 lokomotiv, kdyby nějaká jejich sestra náhle ochořela na trati. 😀
A 6 jich je pro jistotu, aby byla pojízdná alespoň jedna.

Petr

Oni je tam stejně dorazí.

negattor

Ale jděte…. . Kdybyste věděl co nevíte. Jen tady hloupě kecáte a pomlouváte. Musíte mít velmi smutný život.

zdydy

Copak je špatného na lokomotivách 380, že se tak kritizují.

zdydy

za co jsou mínusy

Liquid

Idk, kdyby to ty lidi radši vysvětlili, mínusovat dotaz je celkem debilita.
Z toho co vim já, tak zaprvý provozní spolehlivost není nic moc a zadruhý se cena vyšplhala na celkem absurdní hodnotu (asi 170 mega, pro porovnání vectron tuším vyjde na něco přes 100 mega). Navíc se o několik let protáhla výroba a o tu cenu byly mezi ČD a Škodou celkem kuriózní spory, který nějakym způsobem Škoda vyhrála. Pravděpodobně na pozadí probíhaly ne úplně legitimní či legální věci, jinak si to moc vysvětlit nedokážu.

zdydy

děkuji za dotaz

Karl vB.

To od „Liquid“ nebyl dotaz, ale ODPOVĚĎ. 🙂

tarten

Asi je spousta lidí z předchozích sporů votrávená, že se na to lidi ptají pořád znova, no…

medical examiner

Spolehlivost ve vztahu k ceně.

leCamra

Dalším problémem je prakticky nemožnost nainstalovat do těchto lokomotiv ETCS, což bude v horizontu pár let velký problém a nebudou na značné části (ne-li na všech) hlavních tratích použitelné. Co jsem pochopil, tak palubní ETCS jednotka se fyzicky do lokomotivy nevejde, musel by se vymontovat zabezpečovat pro Polsko. Proto se uvažuje (anebo jedná) o odprodeji pod cenou těchto lokomotiv do Turecka.

Cestovatel z Vysočiny

ETCS je způsob, jak zlepšit bezpečnost na železnici – zrušením spojů z důvodu absurdní finanční náročnosti.

XYYY

Hypotéza. Nikdo nespočítal, jaká je návratnost investice a zda vůbec existuje ….

Jiří Kocurek

To vysvětlujte pozůstalým z Perninku, že zabezpečovač je nahouby.

Oce

Hmmm, zrovna nehoda u Perninku proběhla na trati kde je řízení provozu podle D3. Tam ETCS nebude nikdy, nebo až mezi úplně posledními tratěmi…

Leinad

Nebo pozůstalým po autonehodách, že vlak je nebezpečnější.

flétnista

Čím míň vlaků bude jezdit, tím míň vlaků bude mít nehody.

David

Jestli to zatočí i s 810, tak jedině dobre.

Ketchup1970

Žel v seriálu Kosmos o české výpravě na Měsíc použili tramvaj . Mohla se hodit 810 !🙂

tarten

Určitě zústane 810 aspoň na lince na Kuříp. 🙂

petr

jo,a budeme chodit pěšky a já budu bez práce….

IGCT

810 je nejekologičtější vozidlo dráhy.

Potulný Wechtr

A nejekonomičtější. 🙂

Roman

A nejpohodlnější, prostě nejlepší

Ibragim z Bastru

To nejspíš ne. Ovšem Elon si je již rezervovali a na Marsu budou jezdit příměstský linky….

medical examiner

No…tak to aby ČD zrevidovaly stav vozů na 200 km/h…

A do Vršovic podporu pro případy, kdy by se toto mělo opakovat:
https://www.youtube.com/watch?v=BSG-ySwrxP8

JGR

Potupný, jako by Porsche 911 RSR odtáhnula dvojice krav

bakiy

Trochu blbej komentář, nemysíš? To měli čekat, až to odtáhne třeba jiná 380 a lidi v tom vlaku naštvat ještě víc?

Pája

Rychlé ESO, které je funkční vnímají cestující jistě lépe než nefunkční Zázrak.

Joe

Jestli někdo vnímá lokomotivu, tak leda šotoušci nebo strojvedoucí. Cestujícímu je buřt jestli to táhne 380, 362 nebo Puklík, ten vnímá leda vozy a fakt, že to jede a nejlépe na čas.

Pája

No vždyť to píšu.

Jiří Kocurek

JGR zapadl se svám autem ve sněhu. Jel okolo traktor, ale traktorista dostal seřváno, že co si ho dovoluje urážet. Jel okolo chlápek s vejtřaskou, zastavil a dostal seřváno než stihl říct „dobrý den“. JGR tak stojí u pangejtu dodnes, protože se nenašel nikdo s dostatečné nóbl vozidlem, které by ho vytáhlo, všechny uraženě poslal pryč.

Pája

Povídám, chci do Vršovic 😀

Šejdr

Neolizujte na lokomotivě železné zábradlí! Neolizujte ani namrzlé kliky dveří!

zdeněk

Tak otázka taky, zda do nich nedat z nouze pouze super interoperabilní czetcs. Třeba od AŽD. Ale měla by si to řešit milá Škoda. Je to její vizitka. A produkt. Třeba ostatní země nebudou vyžadovat ETCS:-) Ale národní..

medical examiner

Jojo…třeba bude MÁV stačit MIREL…

Jiří Kocurek

Bylo ETCS součástí vozidla dle kupní smlouvy? Pokud nebylo, tak neexistuje důvod, proč by to měl výrobce řešit.

tarten

Součástí byla příprava na ETCS. Nezdá se, že by to věci moc pomohlo…

zdeněk

Třeba zda je jejich produkt po 10 letech k nečemu? Který má obvykle životnost 40 let?

Leinad

Součástí byla příprava na ETCS, takže by instalace krabičky neměla být o moc dražší než samotná krabička – není potřeba nic bastlit, ohýbat, připojit kohout od brzd,…

Leinad

A výrobce může řešit i své jméno, mediální obraz.
Faktem je, že to je jedna z nejdražších lokomotiv světa, ale spolehlivostí ani podporou tomu moc neodpovídá.

Rakušák je borec

Škoda, že se neudělala serie na 50 – 150 kusů jak to udělal Rakušák s Taurusem.
Kdyby mašinky byly ok, mohli se za těžké eura pronajímat Slovákovi, Polákovi a tak dále..
OBB to udělalo stejně, jejich Taurusy se jim 10x zaplatily díky pronájmu ČD aspol ..

Liquid

Série 150 kusů sice zní hezky, ale aby měla smysl, asi by to muselo mít trochu lepší spolehlivost a trochu nižší cenu.

medical examiner

Trochu asi tak…o 20%…

tarten

Zní to hezky, a tak nějak nepochybuju, že by na objednávku v takovém objemu i došlo, kdyby se 380 ukázaly jako dobré.

Liquid

Proč by ne? Pokud by se 380 osvědčily a Škoda je pak nabízela za rozumnou cenu, asi bych neviděl důvod, proč by se nemohly prosadit. Pokud vím, kapacity na výrobu lokomotiv jsou v Evropě aktuálně spíš nedostačující, takže kdyby to neposrali a zařadili je aspoň přibližně na podobnou úroveň, jako např. Vectrony a Traxxy, zákazníky by si to určitě našlo.

XXXD

Cože? A kdy si jako měly ČD pronajímat Taurusy od OEBB?

Tom

Třeba na všech railjetech?

tarten

Ne, o žádný pronájem nejde.

Jiří Kocurek

“ Taurusy se jim 10x zaplatily díky pronájmu ČD “

Tak to jsou asi ČD dost blé, když by mohly koupit 10x víc lokomotiv než kolik si jich pronajímají.

tarten

To zní úplně stejně chytře jako napsat, že si ČD koupila 7 railjetů ale díky tomu, jak je pronajala ÖBB se jí už 10× zaplatily…

Lukáš Chytil

I že je už řada 380 v Polsku schválená, že. 😉

P_V

Rekonstruujeme trať na (až) 200 km/h a nasadíme mašiny, schopné jet 200 km/h, ale nedáme do nich ETCS, takže jen 100 km/h. To bude slávy.

Tom

V příštím gvd tam můžou jezdit na mirel klidne 160 a co bude o rok pozdeji to nikdo neví…

medical examiner

Třeba se to o rok později vůbec odpíská, a ETCS se zavede jen na síti TEN-T…

Jiří Kocurek
tarten

Prý se objednaly.
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-objednaly-50-vectronu-pro-rychlost-230-km-h-109704/
Ovšem ČD zrovna nespěchají s posunem stavu v Teder aréně.

qwertz

Čistě matematicky, pokud by ta lokomotiva byla relativně spolehlivá (provozní údaje neznám) bude nakonec stejně nejlevnější asi to ETCS dodělat, i kdyby to stálo skoro půlku lokomotivy. Protože alternativou je koupit lokomotivu celou. Nákladově hraje roli ještě unifikace vozového parku, ale většinu těchto nákladů už ČD stejně zaplatily (vyškolená obsluha, servisní zázemí apod)

PvvS

Spíš otázkou je, jestli mají na výkony pod ETCS dostatek jiných strojů. Pokud ano, tak není důvod to cpát i do tohohle nepodarků.

B.W.B.

Když ale ona ta lokomotiva relativně spolehlivá není…
A i dílna je z ní mírně řečeno poněkud rozladěna:-)

medical examiner

Před časem tu byl příspěvek, že slovenské 381 tráví mimo provoz i víc než polovinu GVD…

medical examiner

No já nevím…nejbližší náhrada je Vectron, a těch se vyrobilo víc než tisíc.
Tam problémy s ETCS ani spolehlivostí (případně náhradními díly) určitě nejsou a nebudou…

Lukáš F.

To právě vůbec není jednoznačné a výhodnost ovlivňuje více faktorů:
– kolik by to ETCS reálně stálo dodělat
– za kolik by se lokomotiva dala prodat do nějaké země třetího světa
– kolik bude stát údržba do konce životnosti – totiž udržovat atypické vozidlo je vždycky dražší, než něco sériového jako Vectron nebo Traxx, čeho jezdí po okolí stovky kusů

Takže při určité konstelaci okolností není vůbec vyloučené, že nákup nové lokomotivy se v dlouhém horizontu vyplatí.

Ferda Vomáčka

Aneb pokračování největšího paskvilu českého strojírenství…

vbb

Na paskvil M262.0 jste už zapomněl? Nemohla se rozjet do kopce, po křižování v kopci praskala tlapová ložiska, ochotně hořely… a jak na ně šotouši po 70 letech vzpomínají se slzou v oku.
Paskvil E499.3 totéž: rychlý start a krátký dolet. A dnes? „Nosná řada“.