Lokomotivy 380 kompletně převezmou Jižní expresy, skončí na Púchově

Lokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhyLokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhy

Všechny lokomotivy řady 380 zůstanou nadále v péči pražského depa, konkrétně provozního pracoviště ve Vršovicích.

České dráhy plánují s příchodem jízdního řádu 2022/2023 změnit turnusové nasazení lokomotiv řady 380 od Škody Transportation. Plánuje se především jejich rozšíření na Jižních expresech a rychlících mezi Prahou a jižními Čechami.

„Na Jižních expresech je aktuálně turnusováno šest lokomotiv, nově bude turnusováno sedm lokomotiv. Řada 380 tak převezme kompletně dopravu Jižních expresů a v rámci oběhů obslouží i některé rychlíky linky R 17 (což platí i v letošním roce),“ uvedl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Dnes je jeden pár Jižních expresů veden lokomotivou řady 362.

Stěžejní výkony budou mít lokomotivy i nadále na rameni Praha –⁠ Budapešť. Naopak dráhy předpokládají ukončení jejich provozu na lince Praha –⁠ Púchov (EC Valašský expres). „Je však třeba zdůraznit, že jsme teprve na začátku přípravy nového jízdního řádu, nemusí to tedy být definitivní verze oběhů,“ doplnil Šťáhlavský.

Všechny lokomotivy řady 380 zůstanou nadále v péči pražského depa, konkrétně provozního pracoviště ve Vršovicích.

České dráhy nicméně budou muset vyřešit vzdálenější osud těchto lokomotiv ve svém vozovém parku. Nedávno totiž zrušily už třetí soutěž na dodavatele mobilní části zabezpečovače ETCS do dvacítky lokomotiv řady 380. Osazení novým systémem se totiž ukazuje jako příliš nákladné. Ve hře tak je odprodej těchto strojů, případně jejich nasazování na tratích, kde dočasně požadavek na jízdu pod ETCS nebude. To nebude na hlavních koridorech, kde bude systém ETCS od roku 2025 povinný.

Tagy České dráhy Ex7 Jižní expres lokomotivy 380
85 komentářů