Lokálkový happyend: Za týden do Malé Morávky opět vyjedou vlaky, SŽDC ustoupila
Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek
Případ lokálky Bruntál – Malá Morávka po řadě zvratů míří k dobrému konci. Alespoň pro příznivce železnice a drážní nostalgie.
Tak mi to v neděli nedalo a zajel jsem se na tu atrakci podívat – celodenního okružního výletu (byť typu „vlakodrom“ po pomezí Moravy a Slezska) rozhodně nelituji a všem (zejména těm zuřivým kritikům té aktivity) doporučuji, aby se do nádherného podhůří Jeseníků vydali projet také: je tam krásně, „prasátkový panťák“ ze svou „hurvínkových vlečňáků“ fungoval spolehlivě, na nádraží v Malé Morávce překvapivě i ještě v neděli odpoledne probíhal program a nabízelo se občerstvení („slavnostní zahájení“ provozu bylo zjevně prodlouženo až do nedělního večera) a (nejen „šotouškým“) vyvrcholením bylo svezení výborně udržovaným 38 roků starým autobusem ŠL 11 s interiérem… Číst vice »
Výborně! Konečně obrat k lepšímu v MS kraji! Škoda, že SŽDC „geniálně“ již před časem zrušila PZS na několika přejezdech, nyní je tam kvůli tomu rychlostní omezení jízdy.
Je to skvělý nápad obnovit zde alespoň turistické vlaky. Ta trať má potenciál, jen by chtělo trochu víc zainvestovat a trať zrychlit. Každopádně i pro nákladní dopravu by šla využít, ve Světlé Hoře je dost dřeva přímo u nádraží, ale jelikož SŽDC dopravnu neudržuje tak se nakládat nedá.
To je dobrý – minulý týden bylo třeba 100 mega, dnes stačí 10…
Malá Motávka v tom jř. je kouzelná. 😀
Motáme se kolem Motávky, co je na tom divného? 😀
(holt- chybka no…:D )
Dnes shořel na Hvězdě Bus Karosa. Neni to ten co má jezdit na trase Moravka- K. Studánka ?
Řidiči osobních vozidel si odvykly za 10 let od doby neexistence žel. provozu respektovat stopky na přejezdech. Nad Morávkou dnes během 20 minut zastavily z 15 vozidel pouze 2. Takže svezení v šukafonu může být i drsný zážitek
Potřeba něco žblebtnout byla silnější než si přečíst článek?
Má tam jezdit lokomotiva+vlečňák a ne šukafon.
Z pohledu následků případného střetnutí na přejezdu je to ovšem asi dost nepodstatné – i „šukafón“ umí zabíjet, když mu řidič silničního vozidla vytvoří šanci „dobře“ se trefit
Od roku 2009 je trať v tzv. nulovém provozu. Nic tam pravidelně nejezdí….Za poslední dva roky v průměru 5 mimořádných jízd za rok. Pro nákladní dopravu prakticky nevyužitelné- sklonové poměry. Nikdo tedy o dopravní obslužnost nemá zájem. Je tedy normální, aby tam Sždc ve velkém cpala peníze?
….je normální cpát peníze do silnic III. tříd, vedoucích do malých zapadlých vesniček, po kterých jede 30 aut za den?
Není, a taky se na ně kašle, ale nějakým flátrováním zbytky asfaltu se jednou za uherák udržují… nevidím v tom rozdíl, vidím v tom strategické uvažování rozumného hospodáře.. Bohužel se neopravuje ani jedno, ani druhé … 🙁
Nesouhlas. To je zajištění základní obslužnosti – zakladní povinnost státu.Dojezd integrovaného záchranného systému, atd. Snad se nechceme posunout daleko na východ
Od roku 1989 se v naší zemi rozkradly miliardy, stovky miliard , bilióny korun. A Vy tu budete kvičet nad pár milióny a nad tím , že pár lidem není lhostejné zrušit , co naši předci tak pracně vybudovali! Jinak lidem, co se snaží smysluplného dělat fandím , přijedu se v létě svézt .
Když pro vás pár miliónú nejsou žádné peníze, tak to jistě rád zaplatíte ze svého.
Že tedy já jsem svým způsobem trochu šotouš, ale tohle v žádném případě neschvaluji. Z čeho se zase SŽDC podělalo z MBM v koutě?? Kdyby to mělo nějaký efekt a úroveň, tak prosím…. Ale tohle?? Jako pro koho a k čemu??? Smysl má třeba na hranici možnosti udržovat Jemnici a podobně, kde se opravdu jezdí v určitém zájmu a aspoň vozidlem 810. Ale ať se na mě nikdo nezlobí, tohle je o tom, že si pár šotoušů bude krátit dlouhé chvíle o prázdninách tím, že si tam budou jezdit sem a tam. Tedy koníček dotovaný státem. Potažmo tedy krajem. A… Číst vice »
Ano, vy jste se projevil jako šotouš. Věřte, že většina cestujících soupravu řešit nebude do doby, dokud se v tom vlaku cestující nebudou pro nedostatek místa mačkat. A pro koho a k čemu? Pro cestující a turisty, pro které bude už jenom jízda vlakem zážitkem a třeba to někdy občas využijí i místní. A věřte, pokud zájem nebude, tak to za rok nevyjede a ta trať nejspíš opravdu zanikne. A ochrana ovzduší Vám nic neříká? Na vlaky navazují autobusy do Karlovy Studánky, kde je nejčistší vzduch v republice, za kterým se lidé jezdí léčit. Takže čím méně vozidel, tím lépe… Číst vice »
Jo, lokotraktor a vykopávková Karosa. Co to plní, EURO 0 ? Toť vskutku ochrana ovzduší…
pokud zájem nebude, tak to za rok nevyjede a ta trať nejspíš opravdu zanikne
… a deset mega vyletělo oknem
SŽDC se nějaké peníze vrátí – za použití dopravní cesty se platí.
Jasně a jak dlouho se jim bude těch 10 mega vracet? 20, 50 let?
Moc peněz se SŽDC sice asi nevrátí: podle „kalkulačky“ činí „poplatky za použití dráhy jízdou vlaku“ pro osobní vlak o celkové váze 50 tun (tedy pro „prasátko“ + 2 vozy s dostatečnou rezervou) na té trati asi 130 Kč za jeden vlak, ale to není rozhodující – podstatné je, že se projevil zájem zavést někde další „turisticko-výletnickou“ dopravu: když podobné „projekty“ mohou úspěšně fungovat jinde, proč by nemohla prosperovat i lokálka pod Jeseníky, když turistický i výletní potenciál tam určitě je. Jako příklad přidávám „dvojodkaz“ na jeden z mnoha podobných podniků, který úspěšně funguje už několik roků a letos dokonce… Číst vice »
Odkazy jsou samozrejmě na akce, které jsou na tratích provozovaných ve veřejném zájmu ( objednávka kraje nebo běžná pravidelná doprava). Tam nelze nic namítat.To není případ tratě Bruntál – Malá Morávka, která je bez objednávky kraje cca 10 let ! To se nám to hoduje, když nám stát nasype 10 mil. Kč na víkendový prázdninový cirkus
A ona jezdí po trati Kopidlno – Dolní Bousov nějaká pravidelná osobní doprava? Od kdy? A na vlečkové trati do cukrovaru TTD v Dobrovici také?
Vyjmenované úseky nejsou ve vlastnictví státu, ale např. AŽD, to dobře víte. My se bavíme o tratích ve správě státu nebo- li SŽDC
Jenže když to začalo jezdit, tak o převodu tratě Kopidlno – Dolní Bousov nebylo ještě ani slechu a ta akce se konala i na tratéch ve správě SŽDC ve v podstatě stejném rozsahu jako později, kdy už dětenickou trať vlastní Chrdle – který do její sjízdnosti předloni a loni investoval rovněž hodně z peněz, které vydělává především od „státu“ – takže ve výsledku jsou to stejně „státní“ finance, jen tam netečou přímo, ale cestou AŽD.
Ta logika je zvláštní. AŽD je soukromý subjekt. Zřejmě pravidla financování železniční infrastruktury ve správě státu prostřednictvím SFDI je pro vás novinka
Já jsem přece napsal, že ta aktivita MBŽS (+ původně jen Královéhradeckého kraje, Stč. kraj se přidal až později) fungovala už i v dobách, kdy tu trať spravovala SŽDC – ale když to „pragmatik“ nechce (nebo neumí?) pochopit, tak dám jiný příklad, kterému už snad i on konečně porozumí:
http://www.loko-motiv.cz/akce.htm#8
– tady pravidelnou „ZDO“ také nikdo neobjednává, jen „kraj“ v letní sezóně fakticky „turistické“ vlaky (byť zatím nejsou zařazeny do systému „turistických linek“ – o důvodech nebudu spekulovat, byť jim možná rozumím ) a navíc přispívá i na prázdninovou aktivitu „LOKOMOTIVu“, která je doplňuje.
Pracuji na seznamu, co by bylo dobré zrušit. Ale jelikož pracuju s mapkou z buekeru, kde to pěkně gumuju a upravuju (musím tam dělat nová slova jako např. Slaný), aby to bylo přehledné, tak mi to potrvá. Můj návhr zatím: http://jyxo.info/uploads/84/84d56ad9d0a5112cde615501e0e36d4aa1ebc549.png jdu zleva doprava 🙂 Někde i zjednokolejňuji, nebo ruším elektrifikaci. A také mám kritérium, že kde nákladka má šanci přežít, ač trať se jeví jinak jako nesmyslná, tak to nechávám. Doplním tam pak ten obrázek parní mašinky, což naznačí, že to bude jen pro občasné turistické vlaky. Ale infrastruktura se nechá kvůli nákladce. Tento návrh řeší i to, že… Číst vice »
A třeba od nás ze Žatce bych se nedostal ani do Mostu, ani do Loun, ani do Lužné (Prahy)? Co to je za paskvil?
Zatím to je hotové tak z 10%. Je to redukce železniční sítě pro dobu automatických aut, kdy už jako nejmenší možné vozidlo bude možné zakoupit jen něco jako je dnes Shark. Jinými slovy, je to mapa sítě za takových 30 let. Samozřejmě není ani trochu reálné, že k takovéhle brutální redukci (zatím naznačena jen pro západní Čechy) dojde nyní. Toho se nemusíte bát. Tohle je výsledek za těch 30 let vývoje. Ponechávány jsou jen tratě, kde je naděje na to, že tam bude ještě objednávána za 30 let doprava, nebo je tam naděje na nákladní dopravu (což umožní i případné… Číst vice »
Proč to ale odpojovat když je ta trať dost blízko musea? S dovolením, není třeba se ve všem opičit, strčte mezi to třeba vlečku, ale udělat z toho odpojenou trať…. Jinak počítáte při tom i potenciální zrychlení atp? Jdete z toho co ty tratě skutečně mohou zvládnout, nebo jen ze současného stavu? Dále vemte do úvahy před mazáním že někdy otočení zapojení tratě do stanice může změnit využitelnost pro nákladní dopravu. Jinak, okamžitě vraťe trať do Dubí, tam se má vozit lithiová ruda. Rovnou Vám zakazuji sahat na trať Č. Lípa – Jedlová – Rumburk, na druhé straně do Bakova,… Číst vice »
Bohužel opět skrytá manipulace dovedně vpletená do slov o nevyhnutelnosti změn a pokroku ze strany pana Soupravy. Skoro jak za starých časů jedné strany, která též ráda mluvila o pokroku a nutnosti se přizpůsobit, nebo skončit špatně mimo hlavní proud šedé poslušné konzumní masy. Ještě tu naštěstí máme dost lidí, kteří se bijí a budou bít za všemožné menšinové, alternativní a okrajovější zájmy a přispívat tak k různosti a svobodné barevnosti života.
Další smazané, až se k tomu zas dostanu, budou tratě Rakovník-Mladotice, Klatovy-ŽR a Klatovy-Horažďovice předměstí a pak budu pokračovat dalšími.
Doufám, že jako souprava nikdy nevyjedeš a natrvalo zkoroduješ na té tvé odstřihnuté a zrušené koleji 🙂
Hlavně ta jeho „zakrátko vygumovaná“ trať Klatovy – Železná Ruda, coby trať, do které bylo v nedávné době komplexně investováno, je slušnou perlou. To vše v iluzi „ať zbude víc peněz na hlavní tratě“ (mj. v iluzi „ačkoliv by SŽDC zůstalo např. jen 1/2 délky celé železniční sítě, její rozpočet by zůstal nezměněn“, což by zdaleka nebylo jisté).
Ale to není plánek pro rok 2018, ale cílový stav pro rok 2048. A dělám cíleně tu drsnější verzi. Tj. pro situaci, kdy peněz bude málo a kraje a stát se se železnicí mazlit nebudou, ale nebudou ji chtít zcela zlikvidovat jak v Albánii (pak nemusím dělat mapu a můžu to celé vymazat). Takže mapka bude řešit, co by přežilo v takovém případě. Tj. kde je potenciál na dvouvozový Shark nebo nákladní dopravu v roce 2048. S přihlédnutím k pravděpodobnému vývoji autobobilových technologií.
Tak si pospěš než někdo vygumujete tebe.
Souprava je naprostý fanatik, jehož zápal připomíná doby frenetického nadšení z nových totalitních režimů. A poukazovat zde v souvislosti se stavem železniční sítě na Albánii je naprostá hloupost .
Ruším elektrifikaci… Aha. Doufám, že nikdy nebudeš makat na SŽDC.
Jj, tak chlapec zapomel, ze se tento rok bude elektrifikovat Louka u Litvinova – Litvinov a nasledne Kadan Prunerov – Kadan predmesti. Dale by de mela elektrifikovat trat Veseli n. L. – Trebon – Ceske Velenice, Otrokovice – Zlin – Vizovice, Hustopece u Brna – Sakvice, Brno – Zastavka u Brna, Blazejovice – Veseli n. M., Boskovice – Skalice n. S., Plzen – Domazlice – st. hranice. Projekty jsou vypracovany i u trati : Ostrava – Frenstat p. R., Frydlant n. O. – Ostravice, Sedlice – Stramberk, Stare Mesto u UH – Luhacovice (- Bojkovice – Veseli n. M.) Takze… Číst vice »
Rušit elektrifikaci? Vy jste se snad zbláznil ne?
Ale ne – jen hloupě provokuje a zkouší, kdo mu na to jeho pitomé pruzení naletí …
Kupodivu v některém kraji je silná vůle jak ze strany obcí tak i politiků na znovuobnovení dávno zrušené lokálky.
https://www.kr-ustecky.cz/o-vikendu-vyrazi-do-zubrnic-parni-vlak-zastupci-kraje-dnes-vyzkouseli-prvni-jizdu/d-1725386/p1=204759
Podle mě je chybou, že doprava nebude integrovaná v rámci ODIS. Pokud to má být pro turisty, co je má motivovat k využití vlaku místo autobusu, který jede za poloviční cenu od nádraží z Bruntálu až do Karlovy Studánky a bez přestupu? Každopádně velká výhra pro trať není, když budou jen letní zážitkové jízdy a nikoli pravidelná dopravní obslužnost nebo nákladní doprava. Ta trať se bez investic, dřív nebo později stejně rozpadne.
Kdo chce (najednou) příliš moc, nemívá obvykle nakonec nic.
Já bych událostem raději nepředbíhal …
By me zajimalo, kolik kol tam do toho vagonku chcete vzit kdyz navic nechcete zadny poplatek navic? To vemete par cyklsitu a ostatni at cekaji dalsi dve hodiny? Zvalste kdyz cyklobus z Olomouce zrusili. Tak jste asi proto zvolili ty casy tak dlouho od prijezdu vlaku z Olomouce abyste je odlakali?
Ve směru do Malé Morávky cyklisté asi vlakem příliš jezdit nebudou – mnohem vytíženější bude asi spíše opačný směr …
Jak ty kola budete vozit? Předpokládám , že v sólo kolovoze těžko. Potom tedy v přívěšáku. Logicky tedy usuzuji, že další cestující tam nebudou mít místo. Je to vůbec možné z pohledu bezpečnosti? Podnět pro Drážní inspekci…
Já myslím, že si chlapci poradí, a že nemá smysl hledat problém tam, kde ještě nenastal: ty vlaky přece nejsou deklarovány jako „cyklovlaky“, takže nikdo nemůže počítat s tím, že odvezou třeba 50 jízdních kol.
Ostatně, i když by „prasátko“ asi do těch cca 40 promile z Malé Morávky „chrochtalo“ dost těžce, nějaký další vůz kromě toho „hurvínkového vlečňáku“ by ještě uvezlo – pokud se to tedy ukáže skutečně potřebné …
muzu potvrdit nasazeni stroju spolecnosti tss a.s. podbijecka asp 09-16 162 plus loko a 12 sa vozu sterku plus pluh na upravu sterkoveho loze pušl 71 – 108
ve dnech 27,28,29.6 2018 planovany vykon cca 6 km odstaveni bruntal kolej c.9
Už pochopte, že těch 100 mil. Kč je potřeba na komplexní opravu trati, aby se tam mohla vrátit standardní vlaková doprava. Těch 10 mil. Kč na nezbytné úpravy, aby se tam dalo vůbec jezdit bezpečně. Celkem dobrá sranda pro prázdninový provoz mašinky s přívěšákem. Co na to daňový poplatnik? Proč kraj tedy neobjedná přepravu ve veřejném zájmu na delší období?
„Už pochopte, že těch 100 mil. Kč je potřeba na komplexní opravu trati, aby se tam mohla vrátit standardní vlaková doprava. “ Vy jste jedním z oněch pracovníků SŽDC? Nebo to „už pochopte“ je vaším názorem (nikoliv popisem objektivní skutečnosti)? Předchozí vyjádření (z doby před 10 dny, prezentované v jiném článku na těchto stránkách, viz https://zdopravy.cz/vlaky-se-na-lokalku-do-male-moravky-podle-szdc-nevrati-spolek-se-nadeje-nevzdava-12621/) z úst mluvčího SŽDC hovořilo o opaku toho, co tvrdíte vy, viz (citace z onoho předchozího článku) „Prohlídkou tratě po zimním období byl zjištěn stav, který neumožňuje bezpečnou osobní železniční dopravu. Jde o poškození mostů a propustků, částečně splavený železniční svršek, poškozenou výstroj zastávek… Číst vice »
Tak ještě jednou – provizorní a dočasné opatření za 10 mil. Kč, 100 mil. Kč komplexní oprava….Traťmistr odpovídá za bezpečnost ….
Takže také ještě jednou (z minulého článku): Podle něj (pozn. podle mluvčího SŽDC) by si uvedení tratě do stavu, který by vyhovoval základním bezpečnostním pravidlům, vyžádalo orientačně sto milionů korun.
Jinými slovy:
(buď) trať nebude (po opravě za „jen“ cca 10 mil. Kč) vyhovovat základním bezpečnostním pravidlům
(nebo) mluvčí SŽDC lhal/nemluvil pravdu
Tiskovy mluvčí nevim, ale stačí si odborně způsobilé osobě v oblasti traˇtového hospodářství projít celý úsek a má jasno…. a 10 mil. Kč se jeví jako nezbytně nutná injekce, aby to vydrželo ty dva měsíce pro 110 jízd tam a zpátky…
O. K., pak to tedy skutečně znamená, že tiskový mluvčí lhal/nemluvil pravdu; stejně tak platí, že stanovisko SŽDC zaslané Moravskoslezskému kraji (viz minulý článek na toto téma) a vůbec přístup SŽDC (její odpor vůči přidělení kapacity pro tento prázdninový/víkendový provoz) byly kvůli deseti (a nikoliv kvůli stu) milionů korun).
Předchozí článek (https://zdopravy.cz/vlaky-se-na-lokalku-do-male-moravky-podle-szdc-nevrati-spolek-se-nadeje-nevzdava-12621/) taktéž hovořil mj. o částečně splaveném železničním svršku, jakož i délku přípravy projektu (kde obojí právě mělo být překážkou v zavedení oněch víkendově-prázdninových spojů pro tento rok). Najednou přichází oprava tratě bez přípravy (včetně opětovného „navrácení odplaveného svršku“). Zajímavé. 🙂
Sždc tam dosype štěrk, podbije, podepře propustky a bude sledovat zvýšenou kontrolní činností zda to bude ok a to vše s nejasným výhledem jaké bude využití po prázdninách. Drahá hračka za 10 mil. Kč. Proč se kraj nezaváže k objednávce na delší období, aby to mělo nějaký smysl ?
Nabízí se otázka – není podobným způsobem desetinásobně (či obdobným řádem) prodražen i finanční odhad na obnovu úseku mezi Chotiměří a Radejčínem?
Taktéž se nabízí otázka – která osoba ze SŽDC prováděla onen odhad na 100 mil. Kč (v případě tratě do Malé Morávky, resp. „finančního objemu nutného pro opětovné učinění tratě sjízdnou“)? Jak je možné, že jí tento odhad (ne)vyšel takto nepřesně?
Už pochopte,že 100 mil. Kč je částka na komplexní opravu trati, aby tam mohl být vpušten standardní vlakový provoz. Teď tam dají 10 mil. Kč , aby se tam dalo vůbec jezdit bez rizika. Super sranda pro mašinku s přívěšákem…. Co na to daňový poplatník? Proč tam nedá kraj objednávku ve veřejném zájmu?
Napsal jste to dvakrát, já rovněž dvakrát odpovím stejným textem: „Už pochopte, že těch 100 mil. Kč je potřeba na komplexní opravu trati, aby se tam mohla vrátit standardní vlaková doprava. “ Vy jste jedním z oněch pracovníků SŽDC? Nebo to „už pochopte“ je vaším názorem (nikoliv popisem objektivní skutečnosti)? Předchozí vyjádření (z doby před 10 dny, prezentované v jiném článku na těchto stránkách, viz https://zdopravy.cz/vlaky-se-na-lokalku-do-male-moravky-podle-szdc-nevrati-spolek-se-nadeje-nevzdava-12621/) z úst mluvčího SŽDC hovořilo o opaku toho, co tvrdíte vy, viz (citace z onoho předchozího článku) „Prohlídkou tratě po zimním období byl zjištěn stav, který neumožňuje bezpečnou osobní železniční dopravu. Jde o poškození… Číst vice »
První varianta: Některým úředníků (a teď opravdu nechci urazit ty, kteří poctivě pracují) se nechce zrovna dvakrát pracovat, zvlášť když k tomu nejsou třeba vůbec motivováni. Tak se prostě „něco udělá“ hlavně ať to nestojí moc námahy.
Nebo druhá varianta – dotčená osoba (osoby) je časově přetížena (dnes se opravdu špatně hledají kvalifikovaní lidé).
Takže: Nikomu se nechtělo stavem tratě důkladněji zabývat (zvlášť když je to tak nevýznamná trať), natož si iniciativně zjišťovat informace, tak se prostě „pláclo nějaké číslo“…
A teď si uvědomte, že lidé ze stejné organizace rozhodují o „nutnosti“ jakýkocholiv úprav. Kolik miliard se takto vyplýtvá na „nutnosti“?
ŘSD i SŽDC jsou alibističtí amatéři, když to řeknu slušně.
No, hurá, selský rozum zvítězil :-). Aneb když se chce, tak to jde.
Složení souprav je podle mě téma jenom pro šotouše (a teď to nemyslím hanlivě). Obyčejní cestující to řešit nebudou do doby, dokud se v tom vlaku nebudou pro nedostatek místa mačkat.
To radši 810ku ,než sedět na dřevěných lavicích.
Selský rozum možná, ale rozum určitě ne. Jasně, šotoušci mají hračku, o tom žádná. Jen jsem zvědavý, co budou dělat, až kraj zařízne dotaci, nebo až se trať definitivně rozpadne, případně až se jim ten šrot rozsype. Což nebude trvat dlouho. No co, trať se zruší a bude.
To co popisujete je podnikatelské riziko, a přesto s tímto rizikem ten dopravce do toho jde. Nechejme to na něm a na poptávce cestujících. Uvidíme další rok, jestli budou chtít pokračovat (jak dopravce, tak kraj).
Stav trati do toho prosím nepleťte – ta by měla být dle zákona provozuschopná, to už jsme tu přece řešili :-).
Jaký podnikatelský riziko, když na to dostane „individuální dotaci náměstka hejtmana“ 800 tisíc? (Tenhle termín je moc hezkej! Nevíte, kde podobnou individuální dotaci sehnat? O:) )
Jaký podnikatelský riziko, když jim stát prostřednictvím SŽDC vyplácnul 10 mega na zprovoznění tratě??
Vyhozený prachy do luftu. Trať se jim měla prodat a žádnou dotaci dostat neměli. A teď kvízová otázka – jezdilo by v takovym případě po tý trati šukafon? Nejezdil.
Promiňte, ale když jste tak chytrý, tak se do toho pusťte sám. Najděte si opuštěnou lokálku, sežeňte si tu dotaci hejtmana a vyjeďte.
Ano, šukafon by nejezdil, ale o to víc by turisti využívali silnici do Karlovy Studánky a znečišťovali nejčistší vzduch v republice, kam se lidé jezdí léčit.
Troufam si tvrdit, ze ty osklivy moderni auta jsou na tom skrz emise mnohem lip, nez jakejkoliv slavnej motorrrracek.
Podnikatelké riziko, když tam stát nasype 10 milionů z okna na hračku?
Kolik tisíc lidí to sveze? Jaká bude výsledná dotace na jednoho cestujícího? Třeba 5.000? Že se plýtvá jinde, to není důvod plýtvat i na dalších místech.
„když tam stát nasype 10 milionů z okna na hračku?“
Važte lépe slova!
1) Je otázka (pro kontrolní útvary SŽDC), na co bylo těch 10 mil.Kč vykázáno a jaké práce byly (nebo snad ještě budou) ve skutečnosti vůbec provedeny.
2) Ty prostředky nebyly určeny „na hračku“, ale na udržení provozuschopnosti dráhy, jak to SŽDC přikazují právní předpisy platné v ČR.
Předmětné vlakové (+ návazné autobusové spoje) jsou určeny primárně PRO TURISTY. Pojem „šotouši mají hračku“ je vaší iluzí.
„Až se jim ten šrot rozsype“ – v úvahu připadají jiná vozidla + případně zajištění jiného dopravce.
Mmch. Co říkáte na to, že během pár týdnů byl skokově snížen odhad SŽDC ohledně finančního objemu provedených úprav? Není to podivné?
Ten neříká nic, káčkařům jako je on, je veškeré argumentování házením hrachu na zeď nebo spíše perel svi.ím.
Tak na SŽDC mám celkem jasný a zde několikrát zmiňovaný názor.
Souprava složená z lokotraktoru (T211) a přípojného vozu k Hurvínku (Blm) to je teda terno .Určitě by šlo sehnat lepší soupravu,rád bych se do Morávky podíval.
SŽDC tam pošle traťovku za 10 mega, ty voe 😀
Možná se jen někdo v Ostravě lekl, že by po tom „humbuku“ mohla přijít kontrola a hledat, na co byly ty finance naplánovány a vykázány a na co byly použity ve skutečnosti, a tak je tam pro jistotu dodatečně raději opravdu vložil …
„By šlo sehnat“… Třeba na zahajovací víkend se musí zapůjčit posilový vagónek až ze Slovenska. Vhodná vozidla, natož volná 810 prostě nikde k mání nejsou. A kombinace 702 + výletní vozy jezdí s úspěchem třeba v Jemnici a Zubrnicích 🙂 A zrovna 701.754 není nějaký šrot, ale veterán po kompletní renovaci.