Dvoumiliardové vylepšení. Trať Horažďovice – Sušice dostane nová nástupiště a přijde o pět přejezdů
Předpokládané náklady činí dvě miliardy korun. Součástí prací bude také oprava výpravní budovy ve stanici Žichovice.
Správa železnic (SŽ) posunula přípravu vylepšení zhruba dvaceti kilometrů regionální tratě z Horažďovic předměstí do Sušice. Krajský úřad Plzeňského kraje aktuálně ke stavbě zahájil územní řízení, samotná stavba by měla proběhnout v letech 2027 až 2028.
Náplní stavby bude především rekonstrukce a přestavba kolejiště stanic Horažďovice, Velké Hydčice, Žichovice a Sušice, které nově umožní bezbariérový přístup k vlakům. Vzniknou mimo jiné nová nástupiště s nástupní hranou 55 centimetrů nad temenem kolejnice a centrální přechody. Opraven bude železniční spodek a svršek.
Součástí prací bude také oprava výpravní budovy ve stanici Žichovice. Ve Velkých Hydčicích a Horažďovicích už budovy opraveny byly, v Sušici se uskuteční v rámci samostatného projektu. Opravy železničního svršku se dočkají i některé mezistaniční úseky.
Správa železnic trať také připraví na osazení zabezpečovacího systému ETCS Level 1. „Jsou navrženy takové úpravy (železniční infrastruktury), aby byly v souladu s tímto plánovaným nasazením,“ stojí v dokumentaci. Z 12 přejezdů bude pět zrušeno.
„Předpokládané celkové náklady na tuto investici činí podle schváleného záměru projektu dvě miliardy korun. V navazujícím stupni projektové dokumentace se potom náklady stavby budou dále zpřesňovat,“ sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Provoz na trati od prosince zajišťuje soukromý dopravce GW Train Regio, který na lince P11 Horažďovice předměstí – Sušice – Klatovy vystřídal České dráhy. Desetiletý kontrakt získal od Plzeňského kraje v dubnu 2021 na základě výsledků elektronické aukce. Na trať nasazuje motorové vozy Stadler RS1.