Dvoumiliardové vylepšení. Trať Horažďovice – Sušice dostane nová nástupiště a přijde o pět přejezdů

Nádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářNádraží Sušice, motorový vůz Stadler RS1 společnosti GW Train. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Předpokládané náklady činí dvě miliardy korun. Součástí prací bude také oprava výpravní budovy ve stanici Žichovice.

158 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek Strnad

Jakákoliv drahá rekonstrukce je k ničemu, když se nezvýší traťová resp. cestovní rychlost. Cestujícímu je jedno, jestli nastoupí na rekonstruovaném nádraží s novým modrým zábradlím, peróny, kolejemi, ale on chce být brzy v cíli své cesty. Pokud má jet 40km do práce 1,5 hodiny, tak prostě vlakem v 21.století nepojede.

Petr David

Jízdní doba je zásadní, dnes rozhoduje. Ale bez peronu 550mm je pro mnoho starých lidí vlak nepoužitelný a pražce se nemohou pod kolejnicemi rozpadat, to by naopak rychlost snižovalo.
U nás se po tzv revitalizaci (1,2 miliardy) rychlost nezvýšila a tak není divu, že silnice vítězí.

Petr

Nejen starých. Ale i aktivních zaměstnanců dojířdějících do zaměstnání. I když i tam jsou vlastně dřívější senioři.

Michal M

40 km za 1,5 hodiny se dá jet tak na lokálce ze Slavonic do Kostelce.
Na této trati podobné cestovní rychlosti nehrozí ani teď před rekonstrukcí, tak by mě zajímalo proč tu vedeš takové zcestné řeči. Jestli jsou to „metafory“, tak zcela mimo mísu.

krteček

Jihočeši mají v plánu dopravní obslužnosti
elektrizaci Tábor – Písek a prodloužení Sp Tábor – Strakonice o úsek Strakonice – Sušice město. Co se týče trianglu u předměstí to už tu kdysi dávno bylo, problém je výškový rozdíl a dnes navíc to, že s tím nepočítá plánovaný obchvat Horažďovic. Četl jsem tu cosi o obnově R Otava, ohledně toho jsem cosi už několikrát zaslechl, jen s tím rozdílem že mezi Březnicí a Strakonicemi by měli jezdit přes Blatnou oproti dřívějšímu přes Písek.

mic

V době EMU by snad úvrať na Předměstí neměla být problém.
Ale ty Sp Tábor-Sušice, to by se mi líbilo…

libor

triangl je dle mě naprosto zbytečný, to raději dráty až do Sušice. Ono je z hlediska spojení Plzeň – Horažďovice resp. Sušice lepší jet rychlíkem (resp. Sp), ten courák je hrozně pomalej a dlouhá cesta.. to by muselo jezdit něco jako jsou ty ranní a odpolední Sp, pak to smysl má.. na druhou stranu stejně ty Sp není špatné vést do Strakonic…

Bram

Triangl vedoucí vlaky Plzeň – Sušice mimo Horažďovice-předměstí není zbytečný ani trochu. Ušetří na jízdní době cca 10 minut a to je značný přínos. Horažďovice svojí stanici mají, jmenuje se kupodivu Horažďovice. Kdežto žst. Horažďovice-předměstí by bylo po vybudování výše zmíněné spojky (a elektrizaci a nasazení elektrických jednotek na R Plzeň – České Budějovice) nejlepší projíždět (nic tam není) a rychlíky Plzeň – České Budějovice by si udělaly závlek do žst. Horažďovice, stejně tak jako by si udělaly závlek do zastávky Písek-jih, kde je ale bohužel zase velice krátké nástupiště, které by se muselo nejdříve prodloužit. Opravdu naprosto zoufalá situace,… Číst vice »

Bram

Samozřejmě, že by také bylo možné, pokud by byly zavedeny vlaky Plzeň – Sušice a protaženy vlaky Klatovy – Horažďovice až do Strakonic, závlek rychlíků do Horažďovic nedělat. Ale tady už je nutná spolupráce všech objednatelů, aby to bylo průchodné a fungovalo to.

Kuba2

Jen ať si Horažďovice vyžerou lobby svých drožkařů. Není přípustné kvůli pětitisícovému městečku zdržovat v řádu několika minut cestující mezi dvěma statisícovými městy. S Pískem dtto, sice je větší, ale závlek by byl o to delší.

Bram

Písek, velký zdroj frekvence budeme dále ignorovat. Úplně nejlepší řešení, že ano. Přitom stačí vybudovat toto: https://mapy.cz/s/fucecenugo

Je to pro minimalizaci časové ztráty při jízdě rychlíků Plzeň – České Budějovice přes Písek.

Vita

Když pominu výškové rozdíly na navržené trase, tak s tímhle Vaším řešením jaksi nepočítá UP Písku…
https://www.mesto-pisek.cz/uplne-zneni-up-pisek-po-zmene-c-8/d-53948

Bram

Náspy a zářezy se už nesmí stavět?!? Samozřejmě, že UP Písku s tímto mým řešením nepočítá, protože ho nikdo zastupitelům Písku nenavrhl a já jim ho ze své pozice navrhnout samozřejmě nemohu :-).

Happy

Co by bránilo zavedení rychlostního profilu v150, když už se bude dělat svršek? Dále se nabízí otázka, jestli tu nemáme potřebnější regionálky. Spíš bych čekal další investice do Tábor – Ražice, ať jsme v rámci ex BMTB, kde je provoz Sp a kde bude stát nový most za mld. s cílem využitelnosti pro nákladní dopravu. Tohle jsou jak výstřely na slepo. Někde něco, v globálu všude nic. Když to vemu od Jihlavy po transverzálce, prvni kus má dráty, druhej kus má dálkovinu, třetí kus má most, čtvrtej kus bude mít perony a ETCS a pátej z Klatov do Domažlic bůh… Číst vice »

zdenek

Možná je kritérium, že tam jezdí soukromý dopravce.

krteček

Jako docela živě, bych si dokázal představit ČMTD od Domažlic po Jihlavu pod dráty a pantery na mezikrajských Sp.

libor

transverzální dráha to je taková totál lokálka, tam bych asi neuvažoval o nějaké zásadní přeměně … možná už bych v 21.stol ani nenahlížel jako na nějakou “ celou trať“. I ty potřeby v současnosti jsou jiné… Tím nemyslím, že by se nějaké úseky neměly opravit / upravit /zvýšit tam rychlost / tahat dráty apod…

Jaaa

A zase budeme vesele konzervovat ve staré stopě. To není železnice pro 21. století.

Hala D

SŽ zaseklá někde v 80-90 letech. Pořád spolíhají na to, že současný nárůst cestujících ve vlacích je jen dočasný, a všichni se zase navrátí k posvátným autíčkům. Svědčí o tom i hafo projektů, na kterých se „pracuje“ ale pořád jsou 2-3 roky před zahájením stavby.

Jaaa

No jistě, protože manažerstvo je z té doby. Vůbec nechápou kam se svět posouvá a lpí na svých představách o pokroku. Totéž platí i o MD.

Mvek

A proč by zrovna tady bylo třeba měnit stopu? Vždyť je to hrozně rovné. Otázkou tedy je, co brání zrychlení.

Dolfi

Jezdím touto tratí dost často v podstatě každý týden. Sem jen obyčejný cestující i když mám rád železnici . A vím jaký je na této trati provoz tak že mám za to že když se upraví nástupiště tak je to jedině dobře. A oprava traťového svršku to taky vítám. Proč by se nemohli cestující i na lokálkách pohodlně nastupovat a přepravovat se po tratích.

Dejf

No jako nějaký upgrade šumavské střely je rozhodně chvályhodná věc, třeba jim v těch končinách někdo i řekne, že se mají kolejnice v oblouku ohnout a ne je zlomit v kolejových stycích. Asi jako sen o celosvařované z Horažďovic až do Klatov není nereálný, drat

Dejf

Drát asi bude navždy z říše snů…

Xaver

Nemyslím si. S ohledem na blízkost NP a CHKO a ekologizaci provozu by zadrátování mohlo být reálné.

Tomáš Záruba

Opravdu tam nebude žádný vliv na traťovou rychlost?

Petr

Do železnic jde hodně peněz, bohužel končí ve formě opravených nádražních budov, zvýšených nástupišť, modrého zábradlí, přejezdů, na nové tratě už peníze nezbývají a hlavně nové tratě často nemají vyřízené papíry.

Petr David

Zvýšená nástupiště jsou v naprostém pořádku, protože každý zestárne a bude se chtít do vlaku dostat. Pro někoho nezvýšené nástupiště jasná překážka. Problém je v nezvyšování rychlosti a mnohde ve zhoršování podmínek pro nákladní vlaky.

Jiří Kocurek

Zvyšování rychlosti se musí dělat spolu se stanicemi, případně vložit i výhybnu, jinak sice vlak jede rychleji, ale ušetřený čas pročeká při křižování s protijedoucím. Musí se řešit celý koncept. Na Uničovce se tak pracovalo.

Petr David

Zvyšování rychlosi lze docílit několika způsoby. Tedy jak jste popsal plus další možnosti. Bohužel je u nás pravidlo, že téměř nikde se nezrychluje. Na rozdíl od silniční dopravy. Tedy reálný přesun významné části dopravy ze silnic na koleje. Kocourkov.

Jiří Kocurek

Jenže těch nekolik způsobů není možné používat odděleně.
Pak to dopadne tak, že 754 i 363 mají v jízním řádu shodné jízdní doby Blažovice-Kojetín a horší průměrnou rychlost než Blažovice-Kyjov. Psal se rok 2005 asi.

Petr David

O oddělenosti jsem nepsal, jinak souhlas.

Petr

A tady by to šlo, je to regionální dráha až do Klatov. Tak se nemusí měnit katregorizace jako na Uničovce.

Jiří Kocurek

Takže opravy budov nedělat, „nástupiště“ nechat ze štěrku, přejezdy mít rozbité*, hlavně když bude nová trať? A na té nové trati se pak nic opravovat nebude aby byly nové trati?

*) rozbitý přejezd, co se asi tak může stát? Rozbije se tam cyklista… a bude to vina řidičů, protože tu past tam nastražili na ně a nebýt řidičů … obhajuje se psychopat.

Petr

Přejezdy samozřejmě opravit, ale nástupiště nechat na štěrku pro těch pár lidí. Podobně nádraží zbourat a postavit tam nějakou malou čekárnu nebo nádraží úplně zrušit. V Žichovicích bydlí 600 lidí, na to stačí krytá zastávka. Opravit prostě to nejnutnější za pár peněz a peníze investovat do tratí.

Petr

To je pěkná blbost. Na štěrková nástupiště by musela být upravená ŽKV. Už i panelová nástupiště jsou dnes u moderních vozidel problém.

Petr

Nástupiště jsou právě potřeba, podívejte se na trať 200. Nádraží třicetitisícovým měst Příbram a Písek budovy jsou opravené, ale nástupiště jak před třiceti lety.

Petr

Je dost podstatný rozdíl mezi městem, které má 30 tisíc lidí a Žichovicemi s 600 obyvateli.

Petr

Jasně tam ještě jezdí s koňským povozem. V tak hustě zalidněné zemi jako ČR je celkem jedno zda je to vesnice nebo město. Chcete snad donutit těch 600 obyvatel aby se přesunuli do města a to nejlépe do nějakého slumu?

Petr

Na všechno peníze nejsou. Je to otázka priorit. Já bych raději viděl několik km VRT tratí místo toho, že si pár lidí pohodlněji nastoupí do vlaku.

Petr

K čemu je Vám pár km VRT, kde se ani nerozjedete na cestovní rychlost. Vidíme to u koridorů, které se staví již tři desítky let a dodnes jsou úseky s báboblokem.

SYN

To není otázka vzdálenosti cílových měst ale zastávkové politiky. Rychlík (+ cokoliv „vyššího“) se vám zvládne rozjet na maximálku úplně v pohodě… i VRT to zvládne na nějakých 5-10km (podle toho jakou si řekneme maximálku, jestli 200 nebo 350kmh).

Petr

Jenže na těch pár kilometrech VRT co stačíme postavit do konce století, bude po rozjezdu zase brzdit.

Granja

Rozdíl v počtu obyvatel a věcí s tím souvisejících v tom městě určitě je. Jenže všude žijí lidé a ti v menších sídlech mají jako lidé stejnou hodnotu jako lidé v tom větším městě. S takovouto logikou by se mohlo investovat pouze v Praze, protože je to město hlavní a o těch vedlejších městech by někdo také mohl říci že je to škoda peněz.

SYN

Určitě by se neměla snižovat „lidská hodnota“ ale zase nejde brát jiný extrém, všude kde bydlí jeden občan mít VRT nebo dálnici… to prostě taky nejde.
Dokonce když budete cílevědomě razit „všude stejnou kvalitu zastávky“ může to mít do jisté míry negativní vliv – nebudou se dělat malé zastávky, protože budou (všechny) drahé!

Granja

Však já neprosazuji extrém, ale umírněnost v posuzování.

SYN

Ale i tak by se měla priorita přehodit – raději nástupiště než budovu. Budovu „používá“ semtam někdo (stačí záchod, jedna pokladna a střecha nad hlavou pro případ deště, jako naprostý bonus kousek závětří se sedačkama), nástupiště musí použít každý.

Petr

To je správný postup, bohužel SprŽel dělá raději budovy. Dá to méně práce než úprava kolejiště stanic a traťových úseků.

Alibaba

A něco zásadnějšího pro zlepšení provozu nic?
Elektrizace?
Triangl mimo Horažďovice předměstí pro zrychlení od Plzně?
A v Sušici bych si stále dovedl dotáhnout dopravu k centru města (k Lidlu) po bývalé vlečce? Jenže tam snad nikdo neměl představu to vůbec vymyslet, natož to projednat s městem a nejlépe s nějakým busovým terminálem.

Hala D

Myslíte? Ale taková logická úvaha by znemožnila kritiku, že zlá železnice má nedostupné zastávky a jsou potřeba veledůležité autobusky, co všechny zachrání. To asi ne, realizace chytrých nápadů je v některých orgánech SŽ a MD sprosté slovo.

Jiří Kocurek

Jakože za trasování trati z roku 1880 můžou řidiči, autubsková lobby?

Bram

Chce to klid a nohy v teple, protože trasování z roku 1880 je neskutečná výmluva, protože zde i bez změny trasování lze dosáhnout na vyšší rychlosti, než je 65 km/h. Pro V130 až 90 km/h zcela určitě.

SYN

Hala odpovídal na (mj.) „trasování přiblížit k městu“

Hala D

Jakože trasování z roku 1880 není možné přetrasovat, protože by nastal konec světa. Ale jdi.

Kuba2

Konkrétně této ne, ale třeba mizerná poloha KFJB vůči Horažďovicím (což s touto stavbou významně souvisí) je skutečně výsledkem lobby místních drožkařů.

Bram

Už jsem tu o tom ráno psal, ale příspěvek měl několik odkazů na mapy.cz, kde jsem to načrtl a příspěvek mi nejspíš díky těmto odkazům zatím nebyl schválen. Tak uvidím, kdy a hlavně zda se tu tento příspěvek objeví.

Jan Sůra

Je schválen. Jakmile text obsahuje dva a více odkazů, musí se manuálně schvalovat.

Hala D

Jestli by nestálo za to zařadit diskuze na tomto serveru pod diskuzní modul společnosti Seznam. cz. Myslím, že by to i zvýšilo čtenost serveru. Upřímně, zabezpečení stránek nic moc. Tak půl roku zpátky jsem musel přestat server navštěvovat, protože mi vždy po spuštění zamrzl internet a celý počítač.

SYN

Takže jako udržovat svůj seznam účet aktivní abych mohl sem přispívat? Tak to už raději udržovat aktivní zdejší účet placený, to je citelně lepší „zabezpečení“!

Bram

Jasně, pokud těch odkazů bude víc, tak to rozdělím. Ale to moc často nastávat asi nebude…

Tomáš Škrov

Je to v plánu, ale je to součástí modernizace Plzeň-České Budějovice.

Míla

Že se neplánuje protáhnout trať v Sušici až k Lidlu jsem taky nepochopil.
Proč se nedrátuje kvůli spojení s Plzní taky nerozumím.
A zvýšit rychlost optimalizací polohy…?
Každopádně supr každá koruna do tratí. Lidi se vrací do vlaků. 👍
A k tomu souběžně zrevitalizovat vlečkovou kolej na nakládku v Sušici.

Pavel

Zájem o vedení vlaku až do Susice k Lidlu by v podstatě měl byt zanesen i v Planu dopravní obsluznosti kraje. Historicky moc na to nechce nikdo slyšet.

Pavel

Tak vlečku vlastní Jihozápadní dřevařská, která ji využívá.

Alibaba

Prostor k přidání další koleje tam ještě je a je třeba to avizovat včas než se to prodá a zastaví jiným účelem.

Bram

Přesně tak.

JiP

Zo je takove vyhozeni penez do kanalu, ze to nema snad smysl komentovat. Naprosto zadne zlepsenich dob, trasovani, nasledna uspora energii, zivotnost kolejiste…..nic.

Micky

Devadesátkový přístup k modernizacím na lokálkách stále přežívá

Bram

Přiznám se, že taková investice do této trati mi bez nějakého výhledu do budoucnosti přijde jako zcela zbytečné vyhazování peněz, což už byla i modernizace stanice Horažďovice-předměstí. Místo toho, aby tato stanice byla jako zcela zbytečný přestupný bod kdesi v polích zredukována na nezbytné minimum, byla rozsáhle přestavěna. Nebyla vybudována spojka mimo tuto stanici, která by umožnila jízdu vlaků Plzeň – Sušice. Takové sci-fi, jako je využití vlečky bývalé sirkárny v Sušici a přivedení vlaků skoro až k centru, se také konat nebude. Ale mohlo by a velice by to zlepšilo využití vlaků. Viz: https://en.mapy.cz/s/fahukababa Vlaky Klatovy – Horažďovice-předměstí (protažené… Číst vice »

Alibaba

Souhlas.
Podle mě je zakopaný pes na MD v odboru strategie, kde nikdo nemá koule ani na nějaké vize, natož na realizaci. A někdy mám pocit, že mají vyloženě za úkol škodit železnici.

Tomáš Záruba

Konkrétně ta spojka mimo Babiny byla dokonce i ze strany SZ navrhovaná, nebo aspoň příprava daně odbočky na hlavní trati v rámci rekonstrukce stanice, ale nepodařilo se zlomit vyloženě zuřivý odpor KrÚ Plzeň, resp. asi spis IDPK, kteří se báli, ze by tam pak museli něco objednat a neslo by tu trať už řešit přestupem na R.

To jsem tehdy zase ztratil jednu z iluzí…

Alibaba

Koukám, že asi taky budu ztrácet iluze…

Minimálně by do Horažďovic mohly zajíždět osobáky co končí/začínají na předměstí, na rychlíky tam přípoje nemají.

SYN

To jako nejmenší minimum…

Kuba2

Tak teď je sice podepsána smlouva na jánevímkolik let dopředu, ale tehdy skutečně mohla být aktuální otázka, jestli ty osobáky na jih od Nepomuku vůbec objednávat. Podívejte se na polohy tamějších zastávek a velikosti obcí (spíše osad) po trase.

Bram

Když si tohle přečtu, tak mám dojem, že asi mám hodně velké halucinace. To se na kraji snad posrali až za ušima…

Granja

Já měl zato, že v kině.

Pavel

A proto je dnes v přípravě elektrizace alespoň úseku do Horažďovic do města v rámci úprav trati 190 a 191, ktera do značné míry vychází i z požadavků KUPK a IDPK…pravděpodobně vycházíte z Vaseho několikaměsíčního působení na SŽ, že…ale to je trochu jiná kapitola, na základě které bych nesoudil, že někdo něco odmítnul

Tomáš Záruba

To není o žádném souzení nebo nesouzení. Prostě se to tehdy (cca 2012, v rámci přípravy reko Horažďovice předměstí) reálně stalo, na ten pocit „být neschopen (slušného) slova“ se těžko zapomíná. Byla to tehdy iniciativa ze strany strategie (M.B.), se mnou osobně to nijak nesouviselo, ale to stanovisko zapůsobilo doslova jak pecka na solar, pokud jde o neformální diskuse „mezi řečí“ – očekávalo se spíš vřelé poděkování… Jestli to tehdy byl z pohledu regionu nějaký „úlet“, později čímsi do nějaké míry korigovaný, to je možné a bylo by to jistě dobře – o tom už nic nevím. Každopádně tehdy to… Číst vice »

Pavel

Tehdy to bohužel bylo tak, že se objevila najednou, metodou spadlo z nebe, celá řada návrhu opatření na síti, která vlastně nikdo s nikým nekonzultoval, u části ani nebylo jasné, proč je na ně požadavek a proč najednou SŽ úplně otáčí. Já si osobně myslím, že vřelé poděkování by za to možná tehdy bylo, kdyby se to adekvátne vzájemně komunikovalo. Myslím, že se trefujeme do stejné etapy, jen tam zásadně chyběla ta komunikace a vysvětlovaní…za mě než aktivní zabití myšlenky to tehdy byo jednoznačně komunikační selhání ze strany SŽ. Dnes to je ovšem korigovano a dráty do mesta se uvažuji.… Číst vice »

Alibaba

Vždycky se nápad objeví nějak najednou, vždycky je někdo první. Bohužel na železnici na odborech strategie (MD a SŽ) tyto nápady nemají. Naopak u nich bych jich čekal neurekom, a pak by se následně třídily na reálné, nereálné a sci-fi.
A zpravidla to mí být začátek jednání, ne okamžité zavržení.

Pavel

Nevím o to, že by to někdo jako myšlenku dlouhodobe zavrhl. Ale člověk taky nemusí vědět vsechno. Jen po tom, co dlouhodobě ten nápad byl, ale nikdo o něm nechtěl slyšet, se najednou toto objevilo v baliku s mnoha jinými nápady, jejichž původ nebyl absolutně znám a balik se měl přijmout skoro obratem. Ty nápady tehdy opravdu lítaly jak králíci z klobouku a bylo to poněkud zvláštní. Já bych to shrnul tak, že to je nějaká historie. Ne úplně šťastná možná ani z jedné, ani druhé strany. Ale jen jsem se chtěl vymezit vůči tomu, že IDPK nebo KUPK by… Číst vice »

Tomáš Záruba

To jsou přece dvě nezávislé věci. K prosazení troleje gratuluji, nicméně to není “náprava chybějící spojky”. Klidně se teď mohly chystat dráty nad tou spojkou, ze.

Ke zbytku textu se raději vyjádřím až trochu “vychladnu”, nyní by hrozila reakce i na moje poměry nebývale ostrá.

SYN

Takže reálná odpověď na danou situaci je „nedali nám pořádně čas na rozmyšlenou, chtěli odpověď do měsíce“??

John334

Já jsem kdysi viděl nějakou studii, kde se tohle všechno plánovalo. Elektrizace z Horažďovic až na tu novou stanici Sušice-město. Nové zastávky v Klatovech u Teska, v Lubech u hřiště, v Běšinech u kempu atd. Ale jen tak brzo tohle asi nebude…

Bram

Jsem stoprocentně přesvědčen, že na to, co jsem výše psal, jsem nepřišel určitě jen já. To je tak do očí bijící, že to určitě už muselo napadnout někoho přede mnou a jsem rád, že tomu tak zjevně bylo.

Marek

Vlečka v areálu SOLO je od konce areálu Jihozápadní dřevařské nepoužitelná. Zbytky kolejí jsou zarostlé vegetací, část je pod asfaltem a část byla snesená. Znamenalo by to v podstatě výstavbu nové stopy.

Bram

Samozřejmě, že by to znamenalo zbytky vlečky v SOLO vytrhat, položit nově a místy i do nové stopy. Čekal jste snad něco jiného?!?

David

S většinou souhlasím, s tím, že oprava nádraží na předměstí Horažďovic byla zbytečná ale ne. Myslím, že pro mnoho lidí je Rychlík + osobák lepší volba než osobák až do Plzně.

Kuba2

Pochopitelně, nezapomínejme i na přestupy směr ČB.

Bram

Přestup na rychlíky směr České Budějovice by byl až ve Strakonicích. Lidé jedoucí od Sušice do Strakonic si přestupy v Babíně rádi odpustí.

Bram

Pro spojení Plzně a Sušice by sloužily Sp vlaky, ne vlaky osobní. To proto, aby byla dosažena jízdní doba mezi plzeňským hlavním nádražím a novým nádražím nedaleko centra Sušice maximálně 1 hodina. Osobáky od Klatov do Horažďovic předměstí by byly protaženy až do Strakonic a přestup na rychlíky směr České Budějovice by byl až tam. Po realizaci těchto záležitostí by nebyl dnešní rozsah stanice Horažďovice-předměstí vůbec potřebný, ale nikdo by ho už nerušil. Jen by tam dávaly lišky dobrou noc a po nástupištích by se proháněl vítr.

zdenek

2 miliardy na 20 km jsem se odhadem díval..
To jsou dost astronomické výdaje. A výsledek z měho pohledu opět 0.
Oblíbene cpaní peněz do nástupišt.. Nic nezrychlí..
Přejezdy.. (bez zrychlení) a zakonzervuje naopak rychlost.
Nic o kolejišti. Kolejich. Modernizaci.
Příprava na L1.. Ale ne dodání.. Tomu nerozumím v 21 století. Jezdit bez zabezpečovače v 21století.
Ve výsledku jestli počítám 100 mil/km? Na jednokolejce? A zrychlení 0? To jsou opravdu super modernizace..
Jinde by to bylo za ty prachy podle mě pozlacené.
Nové koleje.. Rychlejší… atd.atd.

zdenek

PS: A zajimavé že modernizujeme po privatizaci a odstranění národního dopravce.

Václav

To už je takové pravidlo 😐

Jiří Kocurek

Takže nám chcete tvrdit, že na trati 300 nejsou výluky od té doby, co tam jezdí Jančura, ano?

Kubrt

Kdyby se modernizovalo před odstraněním národního dopravce (ať už to znamená cokoliv), budete trolit, že problémy s výlukama odnesou chudáci dráhy a soukromník přijde k hotovému. Mimochodem, výše píšete, že akce žádné zlepšení nepřinese, tak proč ten fňukot na téma dopravce? Buďte aspoň konzistentní.

Jiří Kocurek

Co když je konzistentní, přičemž jeho konzistence znamená házet **** všude okolo, bez ohledu na logiku?

Ares

Úplně jsem čekal kdo s tím začne. No díky bohu za privatizaci..

mlokXCM

Ta modernizace se řešila dlouho před tím, než se rozhodlo o dopravci.

Petr

Myslíte, že by tedy pomohlo vypakovat ČD z Protivínky?

Granja

Jasně, nedělat nic s tratěmi jen proto, že tam jezdí národní dopravce. Ještě tak vyzradit, kdo to zakázal před „odstraněním“ ČD modernizovat – EK, sicilská nebo ekvádorská mafie, či dokonce samotný Bůh?

Alibaba

Vysoká nástupiště zrychlí výstup a nástup.
Přejezdy se některé zruší, to třeba odpadnou některé propady rychlosti.
Kolej asi bude nová svařená, bude se dát využít profil V130 = zrychlení.

Pán jeskyně

Dobře, aplikujme zmíněné přínosy na grafikon. Bude díky tomu možné posunout nějaké křižování, nebo tak? Neviděl jsem navržený grafikon po investici těch dvou miliard, tak se ptám…
O této modernizaci slyšel jen smutná postesknutí, že kromě vyšší stability grafikonu (minuta, dvě do vaty) opravdu vůbec nic nepřinese. A to je smutné a jsem rád, že tu na to více diskutérů poukazuje.

Petr David

U nás podobně. Bohužel.

Jiří Kocurek

„vyšší stability grafikonu (minuta, dvě do vaty)“

Což je značný přínos pro všechny kteří jedou dál a s přestupem. Radši někde 3 minuty prostojím, než aby mi pak pravidelně ujížděl přípoj, protože těch ranních 10 minut zpoždění se nepodařilo do večera smazat.

SYN

To se dá udělat už teď, prodloužením JD… takže předpokládám že už teď BYLA provedena aspoň nějaká analýza cost/benefit ohledně velikosti vaty. Samozřejmě, už teď se dá říct že při čekačce 1h je doprava nádherně stabilní… „akorát“ tím polovina lidí absolutně odmítne jezdit, takže pro tu druhou polovinu (co chce delší rezervu na přestup) to taky bude zklamání, protože se zruší spoj a přestup stejně nebude.
Tyto zájmy jsou do nezanedbatelné míry protichůdné, takže nejde vyhovět oběma zcela.

Libor

Doufám, že v rámci akce zruší přejezd v Sušici…

Petr Jetelina

Ten zůstává.

Plech

Projde pouze modernizací

Marek

Dostane nový výstražníky, udělá se novej povrch a zruší se zavorarske stanoviště.

Pavel

Přejezd se zruší až se vybuduje přeložka silnice II/169, která už je hooodně dlouho v územním plánu, tedy realizace na sv. Jindy nebo Nikdy.

Jan

Centrální přechod je eufemismus pro spoustu modrého zábradlí?

B.W.B.

Nebo také to, že se žádná dopravna nedá projet rychleji než 50km/h, protože buď jedeme esíčkem, a nebo přes centrální přechod…

smasska

Proč by se na tomto čistě lokálkovém typu tratě měly dát projíždět dopravny třeba 100? Komu tím prospějete? 😀

Kubrt

Zavedení Ex Otava. Pamětníci pamatují R Praha – Sušice – někdy až Klatovy.

Doctor

Tzv. „Babiňák“ s ním jsem se najezdil ! 2 x kredenc 242 a 2 vložené Balmy. Hlavně v zimě romantika kouřících bufíků a vůně nafty. Obsazenost 80 – 100 %
Zkusit to oprášit opět jako víkendový spoj, možná by si to obecenstvo našlo ?

Renata Placková

Ledaže bude rychlejší než 2,5 hodiny jezdící přímé busy na Knížecí. Sušice má na regionální a dost vzdálenou destinaci hodně luxusní přímé spojení s Prahou v týdnu i o víkendu. Vlaky jsou nezávislé na dopravních špičkách na Strakonické, ale strááášně pomalé a s mnoha přestupy (= čekání nebo riziko nezajištění přípoje). Přičtěte nutnost jet přes Beroun a vyjde to na „zlatou Strakonickou“.

SYN

Tak MV 242 by snad ani zpomalení na 50kmh moc nevadilo…?

Frantisek

Stačí traťová rychlost, nezpomalovat průjezd (např. náklad) a neobrušovat kola a kolejnice v obloucích. Jenže to chce vybřednout z myšlení „stejně ta dráha už k ničemu dalšímu není“.

qěcy

Ale vždyť lze mít hlavní kolej bez esíčka i CP současně.

Tomáš Záruba

Tady vidíš, co jedna zkurvena “oprava údržbou” dokáže napáchat za škody. Podobně jako Velenice kdysi na snad dvě desetiletí zastavily postup elektrizace, protože skoro každý si z toho odnesl akorát to “furt jedou Bt akorat vlaku je třetina pryč v cele s temi přímými R” dané navic spis časově souběžnými rozhodnutími kraje a MD a ne ani tak tou samotnou stavbou.
Takže milá Rudenko, díky moc za to, ze pojem centrální přechod se pro mnohé stal díky naprosto idiotské realizaci toxickým… a v diskusi jsou výsledky vidět.

Granja

Když ony ty centrální přechody tak hezky připomínají autobusová nádraží…

B.W.B.

Běžte se svézt rychlíkem po „čistě lokálkové“ Hrbaté přes Rudnou, a pak vám třeba něco dojde…

smasska

A on tam ten rychlík jezdí proto, že je tam určený, nebo proto, že jaksi n souběžně trati lepších parametrů není kapacity? Srovnávej té aspoň trochu srovnatelné. Btw pro trať 173 se taky počítá s intervalem 15 minut příměsta, tak to chci na Sušici vidět…

B.W.B.

Jojo, a díky stylu „to stačí“ to tady vypadá tak, jak to vypadá… Osobně jsem rychlík do Sušice ještě vozil, bylo to docela dobré spojení. Pochopitelně to při výše uvedenému způsobu uvažování bude dnes těžko konkurovat jiným způsobům dopravy…

SYN

Jakože stylem „uděláme to rovnou ve velkém, připravené na všechno včetně VRT“ se nedá nic pokazit (myšleno, vyhodit zbytečně prachy z okna)?

Kuba2

Nepočítá, ani toho ta pseudomodernizace nebyla schopna dosáhnout. Jízdní dobu Řeporyje – Rudná totiž pod sedm minut nestlačíte.

qěcy

Ta ale už několik let funguje jako příměsto a poslední dobou ještě odklonová.

Kuba2

Ne třeba nutně projíždět, ale stačí se neplazit padesátkou už od vjezdového návěstidla/ke krajní výhybce, jako je tomu třeba na Hrbaté.

qěcy

Ono se snad nesmí postavit hlavní koleje rovně ke vzdálenější hraně polostrova? Nebo model Praha-Zličín?

Bram

Model Praha-Zličín bude použit v Sušici, někdo už minulý rok dal na k-report odkaz s projektem přestavby této stanice. Ostatní stanice nevím.

Frantisek X

Pokud to vyjde. Praha-Zličín (nebo třeba Beroun-Závodí) jsou dost děsivé příklady, zvlášť pokud nevíte dostatečně předem, kam to přijede.

Bram

Ale jděte, plácáte absolutní nesmysly. Zličín před několika měsíci dostal aktualizaci SW zabezpečovacího zařízení a odpadlo nesmyslné víkendové posunování vozidel od osobních vlaků po stanici. Je tam totiž už vynávěstěna jízda podle rozhledových poměrů (jedna či dvě žluté spolu s kmitající bílou) na vjezdových a cestových návěstidlech.

qěcy

Takový řeporyje jsou stokrát horší. Kvůli závorám, které jsou ale docela daleko.

Jiří Kocurek

Může a už se to tak udělalo … mnohokrát.
https://mapy.cz/s/gehahadaku

Jan

Projíždění dopraven tady? Celkem sci-fi..

Jiří Kocurek

Těm co to vnímají jako atrakci, chcou se povozit, jsou nějaké provozní kocepty zcela ukradené.
Vlak tam zastavovat musí, ale musí projíždět 160 km/h, aby se nezdržoval. Jeden a ten samý vlak.

Jan

Sním svůj klobouk, jestli kdekolina této trati dosáhne nákladní vlak takového průměru, aby

Jan

ho průjezd dopravnou 50 km/h zdržel 🙂

Jiří Kocurek

A taky viz Uničovka. Tam vadila 50 km/h výhybka, která je ve skutečnosti na 100 km/h. a tak krásně se jim nadávalo na projektany v autě

https://zdopravy.cz/ctyrmiliardova-modernizace-lokalky-z-olomouce-na-160-km-h-miri-do-finise-vlaky-se-vraci-zitra-91165/#comment-619670

Jiří Kocurek

Pokud tam všecky vlaky osobní dopravy zastavují, tak to není vůbec žádný problém.
Pro nákladní vlak to znamená zdržení … o minutu? Přičemž mańas stejně bude čekat na osobní dopravu, takže tam zastaví.
Důležité je že odpadne čekání na vjezdu, až se vypraví vlak osobní doravy, aby projíždějící mohl projet.

SYN

A to se nějak zlepší když tam budou řekněme tři přechody??

Hala D

Modré zábradlí bude problém. Liberty stojí, tak nebude dost vagonů trubek.

Vavrroch

Zábradlí může být i ze dřeva. Ostatně dřevo na železnici prožívá renesanci – vzpomeňme návrhů půvabných zastávek, jimiž mají být nahrazeny nevkusné, nevětrané a omšelé objekty, pamatující Chruščova, ne-li Stalina. Ani významnější stanice nebudou o dřevo ochuzeny, jak zde nedávno připomněl článek o chystané stavbě zastřešení prostoru před pražským hlavním nádražím. Převratný architektonický počin vrátí metropoli na mapu Evropy, ba i světa. V Sydney asi nebudou rádi, že se jejich opera na žebříčku slavných staveb o trochu propadne, ale tak už to bývá. Kdo chvíli stál, již stojí opodál! Aspiruje-li hlavní město odvážně na větší veřejnou stavbu ze dřeva, proč… Číst vice »

Modré zábradlí

Nenavážejte se mi do dědečka!

Alibaba

Centrální přechod je termín, kterým se označuje úrovňový přístup na ostrovní nástupiště (550 mm nad TK, šířka nad 6 m), v současnosti se požaduje tento přechod zabezpečit výstražným zařízením se závorama, a nahrazuje to podchod, který často v takovýchto stanicích ekonomicky nevychází.

Granja

Bodejť by to ekonomicky nevycházelo, když důležitější je, aby se lidé motali v kolejišti. V tom případě to bezpečnostně ovšem vychází.

Alibaba

S centrálním přechodem se závorama (+ nenáviděné zábradlí) nemají co lidi motat v kolejišti, velká většina si to rozmyslí někde něco obcházet a někam lézt. Je to prostě rozdíl od úrovňových nástupišť. obecně by se hodilo, aby takovýto přexhod nebyl přes hlavní kolej = ta co pokračuje jako traťová. A taky to není na dvoukolejnou trať. na druhou stranu se to nehodí všude, viz velká nádraží typu Turnov a Šumperk, kde by podle mě měly být podchody.

Granja

No jo, motat se tam nemají/by neměli. Jenže když někdo jde na poslední chvíli a jeho vzdálenější vlak stejně právě vyměňuje cestující a lehce jej stihne (anebo navazující autobusy mají čas odjezdu a blokuje vystoupivší cestující na vzdálenější koleji) a ten vlak blíže k budově už potřebuje odjet přes centrální přechod… Chápu, že na jednu stranu nebojujeme o minuty a na druhou stranu nás zase každá minuta navíc neskutečně *ere. Zkrátka jsem se naučil se dívat na problémy z mnoha a mnoha úhlů a pro mne je důležitý provoz bez omezení (závor v přechodu) doplněných absolutní bezpečností, protože 550 nad… Číst vice »

noerf

Občas mám pocit, že místo zvyšování kapacity tratí a traťové rychlosti, včetně odstranění jejich omezení jde stále více peněz do oprav budov a peronizace. Tedy zlepší se prostředí pro užívání, ale ne efektivita pro potencionální cestující ve zkrácení jízdních dob.

Plech

Co je známo, proběhne pouze elektrizace z Horažďovic Předměstí do Horažďovic, ale to není součástí této stavby, nýbrž modernizace HP – PK

qěcy

Tam zůstane s ETCS L1 NTR 65 km/h?

Jan

Dělat věci rychle vyžaduje spoustu času. Humprey Appleby.

Granja

A taky spoustu peněz. Bohužel než se dá do pořádku ta šílená zaostalost, ty salámové metody jen tak rychle neskončí.

Jiří Kocurek

Jenže peronizace není v rozporu se zrychlením jízdy. Naopak, pokud nejsou schody, tak se rychleji nastupuje i vystupuje.

Peron rozhodně není snížení efektivity pro cestující. Kdyby ano, tak by se ve Zlíně mělo zachovat nastupování ze štěrku a toto rozšiřovat do všech krajských měst – důkaz sporem.

Jiří Kocurek

Jak moc velký nesmysl je provoz BEMU Sušice-Horažďovice-Plzeň?
Horažovice-Plzeň pojede pod trolejí a tak nabití na 2×15 km není problém. Nové vlaky by se na tu trať stejně pořizovat musely. Já jen, že jsou v ČR přednostnější elektrizace a kapacity nejsou neomezené.

Míla

Třeba proto, aby náklady s dřívím mohly rovnou ze Sušice, popř. z Hrádku. Za současného stavu zabezpečení v Sušici znamená hodinu vytáhnout vlak z vlečky do nádraží. Protože klíče na zamykání výměn, na ruku závory,…

SYN

To řeší elektrifikace?? Hm…