Liberecký kraj: tramvaj do centra Jablonce, rychleji do Prahy i soutěž na železniční dopravce
Motorový vůz řady 840 RegioSpider na trati u Frýdlantu. Foto: České dráhy
V prioritách kraje je i elektrizace některých tratí nebo dobudování páteřních cyklotras
Tak fajn, sliby hezké, ale realitu si tu povíme za čtyři roky před volbami, že … Inu, Kraj má koncepci k pomilování … Z toho všeho vybírám špeky, ke kterým je potřeba se vyjádřit veřejně: 1. Vytvoříme a zveřejníme elektronický pasport krajských silnic a veřejné zeleně (alejí) v jejich okolí, včetně návrhu plánu údržby a obnovy alejí (e-Pasport). – Není to tak dlouho, co Kraj vykácel krásnou lipovou alej z Raspenavy do Krásného Lesa s argumentem, že rozšiřuje silnici a úsek byl nepřehledný. Pamatuju si dobře, že tam byla vyhýbací místa pro auta, i mezi stromy bylo vidět, že jede… Číst vice »
Jakého ten člověk navštěvuje lékaře??? Nechce raději zkusit nějakou odbornou léčbu? Ale kdyby bylo 1.dubna, tak je to dobrý vtip. To se fakt nedá číst. Trošku se proberte.
Jak chcete na současných tratích dosáhnout těchto časů? LB – CL ještě OK. Ale drátování, ještě do Polska? Nesmysl.
Ano. podpora cyklistů – a proto byl zrušen cyklovlak.
Tohle fakt je na léčbu.
Pravda, jestli to čte docent Chocholoušek, asi plesá a říká si: „To už ani nejde diagnostikovat.“ 😀
Snad se tady za 4 roky objeví tento článek, a bude vždy uvedeno, jak se slib povedl realizovat. Budeme pak všichni překvapení, jak jich bude málo.
Jako celoživotní skeptik a ironik tvrdím, že z toho bude hodně málo.
A co letiště? Každěj správnej kraj musí mít přeci svoje mezinárodní letiště :-)))
Liberec je 5. největší město v republice a nic. Podle mého je to osobní selhání radních, měli by okamžitě rezignovat. Kdejaká díra po granátu (pardubáci prominou) letiště má. Smartiwings by mohli lítat do toho Pekingu a kolik lidí by bylo spokojeno!
Liberec samozřejmě mezinárodní letiště má.. 🙂
jasně, občas se tam pasou na ranveji srnky .. možná jsou z blízkého Polska, pak jde o mezinárodní účast 🙂
Co, letiště, nějaký sklípek s vínem, aby na radnici měli možnost jít kam chlastat a poplácavat se po zádech. To co bylo v článku napsané je krásná věc, ale bohužel se toho nikdo z nás nedožije !!!
To se výdycky zasmějeme jak naši představitelé vidí všechno v růžových brýlích.
Pochopil! Někde se sklípek jmenuje Rio´s, ale to je úplně jedno, podstatný je příjem.
No zásady hezké, ale Starostové mají dopravu na starosti už třetí funkční období, a zase tak velké hurá to není : 1) I/35 Turnov – Hradec Králové ve variantě vystřídaný třípruh. Kde je tato varianta navržena? V úseku Turnov – hranice kraje je řada tunelů a mostů. Ty budou navrženy také pro třípruh? V případě tunelů si to moc neumím z hlediska bezpečnosti představit, nebo bude jeden tubus dvoupruhový a jeden jednopruhový? (vtip) A výhledově se tím pádem klasický čtyřpruh nikdy stavět nebude? (to už tak vtipné není) 2) Zrychlení železniční dopravy z Prahy do Liberce. Proč se nedrží alespoň… Číst vice »
Ja mam takovy pocit ze s pochopenim psaneho textu ma zde rada lidi problemy, ale Vy jste alespon pro Vas nepochopitelne body vyjmenoval Ad1) Na jsednu stranu je hezke ze krajske vedeni primo a na rovinu zmini variantu, kterou podporuje a nemusi to byt pak pro nekoho prekvapeni, i kdyz treba rada lidi (vcetne me) s timto vedenim nesouhlasi. Tripruh staci az az. Ctyrpruh tam nikdy nebude. Tunely nejsou problem v jedne roure, staci odpovidajici stavebni reseni dle norem. Ad2) Copak si nepamatujete jaky byl komunikacni problem s MD a CD ohledne organizace rychliku. Kraj nema zadne prime paky na… Číst vice »
Nikdo vám nedá tolik, kolik my vám dokážeme slíbit…
Toto nevypadá špatně, docela je to překvapující. teď ještě jak se to podaří zrealizovat.
A kde všude budou platit režijky. Něco jako „Sovětský svaz je věčný“. Vždy se najde nějaký skrček z východoněmecké buňky KGB, který to nechce pochopit.
Vzpomeňte si na svá slova za čtyři roky až z toho všeho bude realizovaná možná ani ne čtvrtina.
Ani polovina čtvrtiny, jenže něco ušáci nechtějí slyšet.
„soutěž na Jizerskohorskou železnici“
Vítěz je jasný – Arriva. Chce se někdo vsadit? Deutsche Bahn Arrivu podpoří aby vyhrála.
Zapomněl jste dodat svojí oblíbenou větu „Protože to Půta chce“. Nebo v tu chvíli už zabraly prášky?
Chcete se vsadit?
Ne, protože i vítězství v otevřené soutěži pro vás bude jasné spiknutí.
Nyní mám jinou oblíbenou větu. Německá dráha se postará. Matka se ke své dceři nebude chovat jako macecha.
A co když do té doby Arrivu prodají? Pak dojde k výměně léků?
ČD na této trati (tratích) jezdí v současnosti a opravdu si nemyslím, že by byl důvod k nějakým stížnostem.
Pokud to bude v regulérním výběrku a pokud bude mít Arriva čím jezdit na kopec a splní všechny potřebné parametry na vozidla, tak proč ne. Ale to asi s 845 splnit nepůjde https://zdopravy.cz/arriva-testovala-sve-motorove-jednotky-na-zubacce-do-korenova-nevyjely-47515/ a Desiro tam myslím taky nemůže.
Zrovna v tomto případě závisí také na stanovisku polské strany.
Nejdál do Jakuszyc! Tam za chvíli budou opět dráty a poláci ČD vypakují
Myslíte, že ne? Zajeďte tam a uvidíte, co tam roste. Oni nekecaj a makaj.
Prodloužení tramvaje do centra Jablonce je zcela logické. Bohužel to zase narazí na zabedněnost Jabloneckých radní.
V Jablonci ke to zapeklitá záležitost. Jak v jedné diskuzi na toto téma psala jedna obyvatelka Jablonce. Je nebezpečí, že když se protáhne tramvaj do dolního centra, budou si ji možná časem přát prodloužit ke svému bydlišti i obyvatelé Mšena. A tramvaje do našeho města nepatří. Ale jsem přesvědčen, že většina jablonečákú je pro ttamvaj.
Ono je otázka, kolik lidí je skutečně proti tramvaji. Hlasitě se ozýval hlavně nejmenovaný kavarník a proti prodloužení tramvaje byla část místní ODS. Takže vcelku jen jednotlivci, kteří však byli slyšet.
„A tramvaje do našeho města nepatří. “ ??? Si děláte prdel, ne? A co jezdilo v Jablonci do roku 1960? Asi trolejbusy ne?
Do Rychnova a Janova (přes centrum a Mšeno) dokonce do r. 1965.
Tramvaje na 16.kilometrové trati z Rychnova do Janova jezdily do března r. 1965.Trať prošla důkladnou obnovu a následně padlo politické rozhodnutí zrušit, neboť tramvaj byla považována za anachronismus. Od té doby se traduje v Jablonci nevlídnost vůči tramvajím. P. S. Tramvajová vozovna v Jablonci byla na vysoké technické úrovni, i liberečáci záviděli.
Oprava : místo sova „nevlídnost“ je vhodnější „nevraživost“.
Zvážím-li, že v posledních letech se centra měst stala místy, kde sídlí často jen banky a předražené obchody, tak je centrum tak nějak k ničemu. V případě Jablonce, na rozdíl od jiných měst, tam život „zatím“ ještě je, ale zdaleka ne jako dřív (nemluvím samozřejmě o autobusáku, tam to smysl má). Mám-li brát tramvaj (autobus, vlak) jako prostředek hromadné dopravy, musí vést od někud, kde je hromada lidí někam, kam ti lidé potřebují jet. Jestliže jsem si asi nejhustší síť v republice zničil a chci tramvaj zpět, musím ji stavět tam, kde má smysl teď, ne kdysi. Takže nákladiště na… Číst vice »
Myslim že je v ČR více problémů než tyto , byl bych sice velice rád kdybych mohl jet vlakem do Prahy a nestrávil v něm 3h , ale v aktualní situaci , se ty všechny sliby co jsou tu napsané ,zase smetou pod koberec.
Jistě, pod koberec se to budou snažit na místech nejvyšších, tedy v Praze.
Já bych čekal kanál Nisa – Dunaj – Volha, přímou linku do Pekingu a vono zas houby.
Na tramvaj do Hiršberku se taky vydlábli. Jindra si bude muset dát 2 frťany navíc, aby to rozdejchal.
Tak to si asi pletete kraj.
Nee. Jen to pár lidí nepochopilo.
Tak u autobusů to chce změnit jízdní řády tak aby navazovali na vlaky jinak ty autobusy budou jezdit prázdný. A u vlaků jako rychlé spojení s Prahou by bylo dobré ale potíž je taky že většina té tratě povede ve středočeském kraji a ty se moc do staveb nějak nehrnou. A hlavně by měli změnit dopravce z arrivy na české dráhy. Přeci jenom české dráhy jsou mnohem lepší než arriva a mají o hodně víc co nabídnout než arriva.
Například dražší jízdné? Nebo popelnice 814 proti desirům? Díky fakt ne.
Ono v Idolu je jízdné různé dle dopravce?
Ne, jenom modrogumí pokladní nemají zakázáno prodávat jízdenky, které jsou dražší, protože neplatí v autobusech.
On tam je problém v tom, že na L3 Arriva může prodávat pouze lupeny Idolu. Kdyby tam bylo možné prodávat i podle tarifu Arrivy, tak bude v tržbách Idolu značný propad, protože tarif Arrivy je o slušný kus levnější.
A povedze Kefalín, čo si prestavujete pod pojmem “ o slušný kus levnější“? Jediné, kde je Arriva levnější, tak je, když budete přestupovat z Arrivy na Arrivu, např Turnov – Tanvald s přestupem v ŽB a budete odbaven papírovou jízdenkou. LBC – Hodkovice n.M. Arriva 35Kč, Idol papír 35Kč, Idol karta 31Kč LBC – Turnov Arriva 55Kč, Idol papír 55Kč, Idol karta 46Kč LBC – Semily Arrivy 55Kč, Idol papír 55Kč, Idol karta 46Kč Turnov – ŽB Arriva 30Kč, Idol papír 30Kč, Idol karta 26Kč Turnov – Stará Paka Arrivy 55Kč, Idol papír 55Kč, Idol karta 46Kč Konečně ta relace,… Číst vice »
Jenže to je právě blábol. Arriva tam nemůže prodávat, takže tarify neznáte, proto máte shodné ceny.
Změna JŘ je asi ten nejmenší administrativní problém.
Cíle jsou stanoveny pěkně. Ale v takhle hrubých rysech se jim to tak snadno nepodaří. Měli by to rozkouskovat na menší, dílčí cíle, které jdou splnit snáze a pak si je odškrtávat.
to by ale ne vypadalo tak působivě
A letadla zase nic. Podještědký letecký přístav je stále na bodu nula, jak čtu. Se budu muset odstěhovat do Budějek. 😀😛
Aha on kraj se bude snažit spolupracovat s MD? To si snad děláte prdel ne?To snad musí fungovat normálně ne! Jinak ten kraj se co se týká železnice zazdil již před lety,kde jsou rychlíky do Brna, na Slovensko,Košice-Dresden ,Liberec -Cheb (Chomutov -Plzen)?Jasně dnes by to byla ekonomicky sebevražda ,ale zase na motoráky jako rychlík nepřilákám moc zájemců a na Arrivu s popelnicí už vůbec ne.Ne to raději vymyslím reko tratě do Lípy za 1.3 miliardy a zkrácení jízdní doby o 6 minut ,no vlastně o 3 min první ranní R zvládá trasu za 1,03 za 27 let se jízdní doba… Číst vice »
Tak na popelnice ČD v podobě šrotoidních béček na R do Brna už teprve ne.
Ty rychlíky tady jezdili vždy dva páry za den, zatímco dnes z Liberce na Pardubice i na Ústí nad Labem jezdí každé dvě hodiny, čímž se nabídka násobně zvýšila. Do Drážďan se dostanete přímo z Liberce bez přestupu myslím 4x denně. Zbytek je nutný s přestupy, ale vlaky docela navazují a spojení je rychlejší než to vaše tehdy, co skončilo v devadesátých letech ještě před vznikem krajů (přímý vlak do Drážďan myslím skončil ještě před revolucí).
Když jsou ty „dálkové“ rychlíky do Brna, Košic, Chebu, Plzně ekonomická sebevražda, tak proč by je někdo objednával? Opravdu myslíte, že takový rychlík, jednou nebo dvakrát denně, který pojede do Děčína nebo Jaroměře stejně dlouho jako motorový rychlík, má nějaký význam? Není pro cestujícího snazší, když mu to v tom směru na Děčín-Ústí/Jaroměř-Hradec-Pardubice pojede celý den každé 2 hodiny a tam si přestoupí a pojede dál? A ano pořád bohužel hraje velkou roli to, že ty tratě bohužel neumožňují, aby ty vlaky jely rychleji, ale s tím kraj nic moc neudělá, může maximálně apelovat na MD, ale na to jedno… Číst vice »
ještě by to chtělo slíbit ten idol online, který už měl být v létě..nebo to se bere jako u nesplněný slib? Pak možná by ten integrovaný systém byl i použitelný..nyní je to paskvil..některé vazby lze realizovat pouze jedním směrem..a nutnost na vše mít kartičku pro turisty je vůbec kapitola sama pro sebe..jinak je idol nepřestupní, což v kombiaci s více dopravci i na železnici, dělá docela zbytečný bordel..ještěže snad přijde aspoň ta celostátní jízdenka, ale ta zas neřeší autobusové vazby a mhd..
Idol online – otázkou je, kde ten černý petr leží. Na kraji nebo na ÚHOSu 🙂
Alternativní trasa po železnici z Liberce do Polska je potřeba. Když jedu vlakem na trase Liberec – Wrocław, tak to trvá přes 5 hodin, z čehož jenom do Szklarske Poręby to trvá 2 hodiny. Je to pěkné pro turistiku, ale pro dálkovou dopravu se to moc nehodí.
Osobák ze Zgorzelce do Wrocławi přes Legnicu jede 2 hodiny, po elektrifikaci úseku Zgorzelec – Węgliniec. Dejme tomu, že celá cesta Liberec – Wrocław přes Frýdlant a Zgorzelec by mohla trvat něco přes 3 hodiny. To už by to bylo snesitelné.
Po elektrifikaci úseku Liberec – Zgorzelec přes Frýdlant by mohl v Liberci začínat taky nějaký dálkový vlak TLK, podobně jako z Bohumína jezdí sezónní rychlíky k Baltu. Liberec by tak mohl získat napojení na polskou vnitrostátní železniční síť, nejen na Wrocław, ale i ještě dál. Lze sice říct, že poptávka cestujících po tomto spojení příliš není, já v tom ale taky vidím velkou politiku. Spolupráci, ekonomické a společenské vztahy mezi Českem a Polskem je třeba posilovat a prohlubovat, a vytvářet pro to podmínky i na poli infrastruktury a nových vlakových spojů. Polsko je náš klíčový spojenec a partner, přestože je… Číst vice »
Pro začátek by mohli naši milí spojenci a partneři opravit trať v úseku Hrádek Žitava.
Je potřeba většího diplomatického úsilí, možná by to chtělo, aby se na tom dohodly nejvyšší šarže, Babiš a Morawiecki. Bez toho to asi nepůjde.
Doplním: řešení úseku Hrádek nad Nisou – Zittau by mohlo být takové, že odpovědnost za údržbu tohoto úseku by přešla z PLK na SŽ a DB Netz, přičemž český a německý provozovatel dráhy by si trať rozdělili rovným dílem.
Myslim, ze mezinarodni dohoda o peaznich tratich uklada Polsku tuto trat udrzovat… takze by to chtelo zatlacit trochu jinde…
Polákům je ale tato trať k ničemu, a tak mi přijde logické, aby Česko a Německo na sebe toto břemeno přenesly.
Poláci z toho mají nádherný zlatý důl. Takže vcelku jim současný stav vyhovuje, vybíraj těžké love za dopravní cestu a na trať kašlou. Takže proč by se měli v něčem snažit, že 🙁
Člověče, co to plácáte? SŽ i DB Netz už několikrát Polsku nabídli, že tento úsek opraví za svoje peníze, ale ani to jim Poláci nedovolili. Proto trať, o kterou – chápu – Poláci nestojí, vypadá tak, jak vypadá.
A řešilo se to na diplomatické úrovni? Předpokládám, že ne. To je právě třeba, aby to řešili Babiš a Morawiecki. Jinak se to neposune.
Co se táká peážních tratí, to abychom si pohli někde stěžovat na lampárně, protože Polsko vždy řekne, že pro ně to není problém.
Peážní úsek tratě Krmov- Jeseník, přes Glucholazy je v troskách. Poláci se nepohrnou do nějakých příhraničních akcí. Chtějí přímo na hranici rozšiřovat důl, a je toho mnohem více, nechce se mi to vyjmenovávat. To je spojenec úplně k ničemu. Státy V4 nejsou schopny ani nakoupit stejné stíhačky, a jsou tím jak pro EU tak Rusku pro smích.
Ano možná něco do budoucna, ale ani 30 let nestačilo, aby státy V4 nějak, intenzivně spolupracovaly. To je jen Liberecký sen: region: Liberec-Polsko- Německo.
V4 ale nemá nic společného s Trojzemím.
No takove spojeni uz skoro bylo. sice k nemeckemu Baltu a ne polskemu. A bylo to v praveku zeleznicni liberalizace, tedy prilis brzo na to aby to vydrzelo.
Pravěk jo a ne. Zákon o drahách, který více dopravců připouštěl platil více než 10 let. Tehdy mohla být na pardubicko-liberecké Desira, kdyby nenastala levárna ČD.
Jo, rychlíky Liberec – Stralsund byly zajímavé.
Nebyl byste v té Szklarske Porębě z Liberce náhodou rychleji na kole?
Tak fyzicky zdatný nejsem. Pokud bych už takovou štreku jel, trvala by mi celý den.
Zkuste si to. Na mapě to vypadá jinak než ve skutečnosti 🙂
Na kole to nedáte rychleji. Než se z Liberce vyškrábete na čáru, pěkně si šlápnete. První zlom je v podstatě za Lučanama, další v Kořenově, pak za Jakuszycema. Pak už je pohoda, tedy pokud si nechcete dát závěrečnou na Hochstein nebo Zackenfall.
No, naložili si tedy pořádnou nůši, to jsem zvědav, jak to všechno chtějí udělat. Asi budou muset vstávat s Havlíčkem.
A kromě toho tam mají spoustu věcí, které jsou kontroverzní a o nichž se přou odborníci i veřejnost, ovšem mají je ve stavu „rozhodnuto, hotová věc, takhle to bude“. To mi připadá ještě odvážnější. Tak jsem zvědav, jak se popasují s kritikou, až s tím takhle sebevědomě začnou.
Je to jejich cil, takhle to chteji a to chteji prosazovat,… asi je jasne, ze ne vsechno pujde hladce a ze neco nenarazi, nebo ze to vse musi probehnout behem jednoho volebniho obdobi (to spise vitam, ze nepremysli jen na par let dopredu)…
Liberec a liberecký kraj je silný v proklamacích, medializaci, jak je to tam ohromné, v pořádání mistrovství světa 🙂 přitom více méně jeho rozloha je spíše okresní. Ale záměry má tady celoevropské.
Jo, tenhle text by taky šel pěkně zhudebnit. O moc víc s ním stejně nikdo neudělá.
Nechci hodnotit jednotlivé položky, nicméně při pohledu na toto programové prohlášení by se budoucí konšelé z Jihočeského kraje měli zastydět. V Libereckém kraji se sice bude za pár let daleko snadněji kritizovat nenaplnění jednotlivých bodů, ale kdo nic nedělá, nic nezkazí.
Přesně to samé jsem si také říkal, zde je vidět koncepce a konkrétní body a ne obecné nic neříkající kydy v podobě Jihočeského kraje.
Jihočeský kraj je ten, co se nestojí o proklamace a medializaci, je to pravý opak Liberce.
Nakonec se zjistí, že oba kraje neudělaly nic. Jinak souhlas s Vaškem, to tady řídí jeden velmi starý strejda, který si říká koordinátor dopravy, a myslím, že už žádné nápady ani nemá. A myslím, že rada vlastně schválí, co o navrhne, a tím je to hotovo. ve stylu Pat a Mat: A je to. Co byste chtěli více????
Podle mého názoru více než polovina programu jsou body, u kterých na konci nebo v průběhu volebního období nepůjde jednoznačně prokázat, zda se na na nich úspěšně pracovalo nebo vůbec pracovalo. Co na to krajští voliči?
Nemuzete vsechny body smerovat jen do uzkeho obdobi mezi volbami, to je presne to, proc se velke projekty nedelaji nebo na nich nechce politikum pracovat,… protoze z toho nemaji politicke body… proste jsou i dlouhodobe projekty… A jestli to pujde nebo nepujde prokazat, to je otazkou jestli a jak to budou prezentovat verejnosti,… na spouste projektu se pracuje leta a nekdy se vlady i nekolikrat vymeni, jinak byste nepostavil uz temer vubec nic… a nekdy to holt neprokazete (to uz je osud)… Casto slycham jak vlada ta a ta udelala tohle a predchozi nic, a pritom to mela prakticky pripravene… Číst vice »
Přesně; furt se tu píše, že chybí koncepce a když nekdo vytyci dlouhodobé cíle, tak se zase kafra, že to za 4 roky nestihnou.
I dlouhodobé cíle se dají dát do 4-letého programu tak, aby volič po volebním období věděl, že se něco dělalo. Jak si volič zkontroluje programové cíle typu „budeme usilovat“, opravdu nevím.
Kolik % voličů kontroluje plnění programových cílů a pak se tím u voleb řídí?
Nejde o voliče, když si dám za úkol. že budu usilovat, abych se naučil cizí jazyk, neudělám to, když si zadám, že to bude dělat každý den 1 hodinu, budu k tomu blíže.
S voliči to máte samozřejmě pravdu, vždyť ke krajským volbám skoro nikdo ani nechodí, lidé to považují za zbytečné. Také jsem nebyl.
Možná to trochu relativizujete, cíle mají být jasné a měřitelné. Jinak to, co píšete, je to hlavní, že u nás se nedělají dlouhodobé projekty, ale Liberec má, jestli si to nepletu, po třetí stejného hejtmana.
Takže ……..
Voliči jsou zjevně s prací SLK nadmíru spokojeni.
Dopravní priority LK
Oni ještě nepochopili, že do téhle vesnice, pardon, města, Liberce nemá cenu na železnici nijak investovat? Silniční spojení je velice luxusní a železnicí si chtějí politici postavit pouze pomníček….
no tak to je uplna hovezina… :-/
Akorát pro lepší využitelnost železnice chtějí postavit i luxusní silnice v těch samých směrech, tak nevím…
Společnost, ekonomika, stát, potřebuji jak dobré silnice, tak dobre zeleznice. To nejde proti sobě, to i to ma svůj význam, svou důležitost.
Vodovod nestavět! Jen tak bude postaven plynovod! Že to nedává smysl? No nedává, ikdyž vytopit dům dovede obojí.
Medikaci už jsi dnes měl?
Ale vždyť železnici mají, i nádraží … 🙂
Petr opět vysadil psychoterapii…
to jsem se skutečně dlouho již tak nezasmál, jako nad tímto projektem Libereckého kraje – DIKOBRAZ je pouhý břídil – tento program CO SLOVO TO PERLA!!!
Ale vždy´t to píšu, to je prostě jejich styl už dlouhá léta, považují to za normální. Tak jim to neberme.
„• Požadujeme elektrifikaci a zásadní zrychlení vlaků na trati Liberec – Turnov – Hradec Králové – Pardubice, Liberec – Děčín, Praha – Mladá Boleslav – Liberec – SRN/Polsko.“
Tak to ještě aby zkusili přesvědčit i polskou + německou stranu, ať elektrizují své tratě až po Zittau, resp. Zawidów.
Jinak to nebude mít smysl (resp. ono by to ten smysl možná nemělo ani tak.)
Regiotram Nisa nebude?
Bude. Jen jim vypadla z memoranda. Asi omylem. 😀
Sliby se slibují, blázni se radují, kolikátá to bude studie na vlak Pha Lbc ? Patnáctá ?
Hlavně aby všechny studie dělal SUDOP. Pak ať je každý rok jedna studie.
Vite, me je to jedno, ale co vim, tak Sudop moc nechce, aby mu studie vychazely… nebo ne?
Osmnáctá 😀
Sliby hezké, ovšem realita bude víme jaká……..