dpp

Arriva testovala své motorové jednotky na zubačce, do Kořenova nevyjely

Motorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém ErlebachMotorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém Erlebach

Liberecký kraj se zatím musí rozloučit se svojí vizí na obnovení přímých rychlíků mezi Prahou a Harrachovem. Jednotky řady 845

Liberecký kraj se zatím musí rozloučit se svojí vizí na obnovení přímých rychlíků mezi Prahou a Harrachovem. Jednotky řady 845 společnosti Arriva vlaky, které jezdí v objednávce ministerstva dopravy, nejstrmější trať nevyjedou.

Arriva ve čtvrtek na trať poslala jednu ze svých jednotek vyzkoušet, zda velké převýšení mezi Tanvaldem a Kořenovem její vozy překonají. Výsledek dopadl podle očekávání: vlak nevyjel. Vlastní silou zvládl dojet před polubenský tunel, i když velmi pomalu. Dál už jízdu nezvládl.

Chtěli jsme využít ideálních podmínek. Znovu už testovat tyto vozy na zubačce nebudeme,“ řekl generální ředitel Arrivy Daniel Adamka. Díky suchému počasí měl vlak například zcela ideální adhezní podmínky.

Po nejstrmější trati v Česku aktuálně jezdí většina vlaků pouze do Desné, až do Harrachova jezdí jen dva páry vlaků denně.

Na trati mohou jezdit s cestujícími aktuálně kvůli velkému sklonu pouze tři typy motorových vozů: 810, 840 a 854. Svým sklonem až 58 promile jde o nejstrmější trať v Česku, na 6,7 kilometrech překonávají vlaky výškový rozdíl 235 metrů.

Testování jednotky 845 na trati mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Vilém Erlebach

Motorová jednotka 845 v Dolním Polubném. Foto: Vilém Erlebach

Tagy 845 Arriva vlaky Ozubnicová železnice Tanvald - Kořenov Top zubačka
220 komentářů