Liberecký kraj polepí autobusy reklamou na veřejnou dopravu, náměstka tím k jejich používání nepřesvědčí
Nové polepy na autobusech v Libereckém kraji. Foto: Liberecký kraj
Polep jednoho autobusu vyjde na zhruba 20 tisíc korun.
kdyby udělali i nějake rychlospoje, tak jako je u vlaku osobák a rychlík, tak by jezdili i autobusy. Kolikrat by se to hodilo, hlavne aby človeku nekde neujel přestup, nebo byl někde včas, nebo nemusel zbytečně brzo stavat, nebo si nemusel kupovat a živit auto.
Vizuálně to není až takové peklo, mohlo to dopadnout hůř. Jen škoda, že to nedali zkontrolovat někomu, kdo umí česky.
Namestek by mel resit funkcnost odbavovaciho zarizeni a moznost sjednoceni tarifu idol a pid nez nake polepy, ktere nove cestujici neprilakaji.
Stejně si myslím, že lepší reklama je ta komerční. Víc peněz => víc busů => menší intervaly => nejlepší reklama pro cestující.
Když ty peníze nemáte, těžko půjde taková cesta.
Myslíte pokud nemám ani peníze na to, abych zařídil možnost si na autobus objednat reklamy?
Takže máme peníze lhát polepy o skvělé veřejné dopravě?
Nikde na polepech nic o „skvělé veřejné dopravě“ nevidím. Zbytečně to přeháníte.
Když nevíš kudy kam, vytáhni štětec a barvy, popřípadě nálepky. I tak se dá vykázat činnost, respektive proces v rámci procesního řízení.
Me by uplne stacilo. Kdyby ta mobilni aplikace umela vyhledat Jablonec Nad Nisou.
Uz jsem to reportoval a naprosto bez odezvy :-/
Reklama je ze maj konecne novy strojky a ve vetsine busu funguje odbavení z mobilni aplikace, pripravuje se možnost nákupů tarifu jako je to treba u duk nebo pid.
Tak to já se setkávám s tím že ve většině autobusů právě to odbavení z mobilní aplikace nefunguje. Mluvím hlavně o Jablonci.
ono jim to občas zlobí i u pidu a duk, ale jen v busech. U vlaků jsem nikdy problém neměl.
To už tam radši nalepte symbol Ještědu, nebo dejte busum nějakou odlišující barvu. Tohle je reklama nereklama. Svitak vymýšlí blbosti.
Reklama na busech je OK, zejména ze zezadu, popř. z pravého boku.
Spíše ta samotná reklama IDOLu je taková… Kdybych byl voličem v Libereckém kraji tak bych volil někoho, kdo se nebojí použít chytlavější reklamu, než to co je na fotkách článku.
Kdybych použil mozek, byl bych radši, kdyby konšelé neutráceli za nesmysl a neházeli prachy do kanálu (nebo kamarádově reklamce). Pokud to má lidi přesvědčit, tak asi nečím trochu jiným než lživým marketingem….
Spíš bych se ptal, jak se vyvíjí celkový počet cestujících a finanční bilance. To je lepší metrika kvality radního.
Tato otázka bude relevantní příští rok, až do statistik nebude promlouvat covid.
Koukám, že pan Sůra má asi s panem Svitákem nějaké problémy. Jinak si tuto nesmyslnou otázku vysvětlit nelze.
S člověkem, který opakovaně lže a nesmyslně utrácí mé daně, mám vždy problém.
Spíš tak přemýšlím, kdo, placený z „našich“ daní, nelže … 🤔
To není nesmyslná otázka. Lidé, kteří o organizaci veřejné dopravy rozhodují, by měli mít její používání jako povinnost. Samozřejmě to nemusí být vždy a pro všechny cesty nebo celé doíždění, ale nějak pravidelně používat by ji měli. Úplná záruka toho, že porozumí problematice, o které rozhodují, to samozřejmě není, ale pomáhá to hodně…
To by vedlo akorát k tomu, že by se zavedla přímá expresní mikrobusová linka Prysk – Liberec. Veřejná doprava má být především hromadná a ne řešit minoritní přepravní proudy, mezi něž ten náměstkův patří.
Jak píšu níž, kdyby se autem dostával ze své malé obce někam na hlavní trasu, tam ho nechal a pokračoval zbytek cesty hromadnou dopravou v rámci už jednoho z těch větších přepravních proudů v kraji, nebyl by důvod mu tu otázku klást.
Druhá věc pak je, že i záporná odpověď by se dala formulovat diplomatičtěji a ne tak arogantně. Třeba právě zmínkou toho, že dojíždí z malé obce u hranic kraje a že jde o tak minoritní přepravní proud, že pro něj lepší řešení zařídit nejde.
Já bych spíš řekl, že na blbou otázku blbá odpověď. Ptají se novináři taky náměstka pro kulturu, kolikrát byl v divadle nebo náměstka pro zdravotnictví, jak často leží ve špitále?
Pokud kraj utrácí peníze za polepy v domnění, že to přiláká cestujících, čekal bych, že pan náměstek jde příkladem. Tak jako šli politici příkladem například při očkování.
Vidíte, já bych od náměstka pro kulturu návštěvy divadel čekal, a od náměstka pro zdravotnictví návštěvy nemocnic také.
Něco jako stranickou povinnost? Ona snad má veřejná dorpava být za trest a k vyřizování osobních antypatií?
A co když dotyčný chodí do práce pěšky, neboť to má rychleji než MHD?
„Samozřejmě to nemusí být vždy a pro všechny cesty nebo celé doíždění, ale nějak pravidelně používat by ji měli.“
No tak se buď přestěhuje, nebo bude napřed odjíždět z bydliště na místo vzdálenější a odtud teprve do práce, nebo bude zbaven postu radního pro nedostatek kvalifikace. Copak to není jasné?
Pořád na tom bude líp, než radní pro školství, který bude povinně studovat učňák, natož pak než radní pro zdravotnictví (dvakrát měsíčně k praktikovi, jednou k zubaři a třikrát za rok operace, z toho jedna s hospitalizací)…
Pravidelné používání je i jednou ročně. :-)
Radní pro dopravu není „radní pro VEŘEJNOU HROMADNOU dopravu. Jeho úkolem je efektivní práce a řešení dopravy jako celku, ne pouze zaměření na VHD.
Něco na téma efektivní práce v jiných typech dopravy v podání pana Svitáka. Ten člověk je naprosto mimo ve všem. Prysk jistě zvládl řídit skvěle, dopravu v kraji ale reálně řídí úplně jiní lidé než on https://zdopravy.cz/zachranili-jsme-most-pochlubil-se-liberecky-kraj-radni-ho-pred-par-mesici-chteli-zbourat-90983/
https://zdopravy.cz/deset-let-zaplatovani-a-sama-dira-vypadame-jak-po-valce-stezuje-si-radni-ve-vysokem-nad-jizerou-na-kraj-103699/
A na mém příspěvku to něco mění? Nemění, že?
Osobní zášti a problémy jsou mi ukradené, název funkce je jasný.
Co je na tom nesmyslného.. i my se v Praze zajímáme, který z politiků jezdí MHD. Je sympatické, když vidíte, že neplatíte jen papaláše jako v LBC.
Jezdit MHD v Praze a dojíždět pravidelně z Prysku do Liberce, v tom vidím celkem podstatný rozdíl. Po Praze se málo kam jede MHD přes hodinu a půl.
Arogance, neslušnost aneb užívání si „našich“ peněz. Za své tam panák nesedí…. potřeba defenestrace anebo 50 ran holí na holou.
Deník Zdoppravy.cz zajímalo, zda nové polepy přesvědčí k pravidelnému užívání veřejnou dopravu náměstka pro dopravu Jana Svitáka. „Jan Sviták z Prysku jezdit veřejnou dopravou do Liberce nebude. Důvody nesděluje,“ odpověděl kraj.
Já uznávám, že Prysk je UP na hranicích kraje. Nicméně radní pro dopravu je radní pro dopravu a měl by přednostně používat to, co kraj organizuje a platí. Opravdu není v ranní a odpolední špičce prostor na zrychlené busy Česká Lípa – Nový Bor – Liberec, když už železniční síť v kraji vypadá jak vypadá? Takto vyrábíme VHD prakticky jen pro studenty…
Radní pro dopravu nemá v gesci jen dopravu hromadnou.
Se zrychlenými busy souhlas, ale nevím, proč zrovna z Lípy, která má vlak.
K tomu, aby to nebudilo dojem úplného vymetáku a zároveň to i někoho vezlo, jsou ale potřeba zastávky na I/13 místo motání se přes vesnice.
Já s Vámi souhlasím, že radní pro dopravu nemá na starosti jen dopravu veřejnou hromadnou. Ale současně nemá na starosti jen dopravu individuální. A pokud je radní pro dopravu (nikoliv pro zvýšení odběru pohonných hmot), pak by neměl zcela kategoricky odmítat používání VHD.
Zrychlená linka z České Lípy –> Česká Lípa má sice vlak do Liberce, dokonce placený MD, ale já to spíše myslel jako linku ČL – Nový Bor – Cvikov – Jablonné – Liberec a zcela správně se zastávkami na I/13. S cestovní rychlostí 30 km/h relativně dálkovou VHD opravdu nevybudujeme a motáním se po městech taky ne.
Radní pro dopravu by měl využívat svůj čas efektivně, stejně jako každý člověk. Pokud mu to VHD neumožňuje, proč by se měl nutit ji využívat? Je na to nějaký předpis, zákon?
Stejně jako radní pro majetek by se měl v rámci své činnosti občas podívat na budovy ve své správě, radní pro životní prostředí do spravovaných lesů, měl by radní pro dopravu sledovat to co spravuje. A než jet autem do Liberce si „odpíchnout“, a pak jet na okraj kraje se podívat na busy, je efektivnější je alespoň párkrát za rok vyzkoušet již při té cestě do práce. Při tom by zjistil, že je spojení 5. největšího města v kraji nevyhovující, a začal by s tím něco dělat.
Ne, předpis na to, že má člověk dělat svoji práci dobře, není.
Aha, a cestou do práce po okrajové lince zjistí co přesně? Jo, že nic, tak to pak prospěje….
Jj, z Prysku je to do Liberce s přestupem a to je opruz.
Copak přestup, ale trvá to dlouho.
Prostě se nejedná o přímou jízdu, a to v obou významech.
protože je to napiču udělane, přestup klidně, ale at to navazuje, třeba spoj z prysku přes bor do líp a tam at to navazuje na rychlík do liberce. koukam, že všechno zbytečně honěj bus+bus, když by to šlo přes lípu a vlak, udělat i nějaké rychlobusy, stejne jako u vlaků jsou osobaky a rychlíky, tak ayb bylo neco takoveho i u autobusů.
Tomuhle babička říkala: Kozel zahradníkem.
Zajímavější by bylo diskutovat, jestli vůbec z Prysku do Liberce lze realizovat nějaké VHD spojení, které by nabídlo lepší než dvounásobnou cestovní dobu, než auto (dnešní stav). Expresní bus linka po I/13?
Sice nevíme přesnou lokaci v Pryku, to není podstatné, je to baj voko 1:50-2:10 hod. vs. 50-55 minut. Sorry, jasná volba.
Krajské zřízení prostě moc šťastné není. Blíž by to měl snad do Ústí 😛 Vrátit okresy a pana náměstka upíchnout v Lípě 🙂
To je samozřejmě otázka, kolik lidí z Prysku chce jezdit do Liberece – nevím. Spíš reaguju na poněkud lacinou kritiku, že radní jezdí autem. Lze vůbec (a má to smysl) v této relaci nabídnout nějaké lepší VHD spojení? Kdyby radní zavedl expresní linku Prysk-Liberec, tak by to schytal 🙂
Přímý Prysk-Liberec by asi neprošel. Ale Nový Bor – Liberec by rychlejší být mohl. Nechápu, když ta linka 440 jede po I/13, jaktože cesta Nový Bor aut.nádr. – Liberec aut.nádr je podle map autem za 37 minut a tou linkou 440 to trvá 65 minut. Že by to ty závleky do Svoru, Kunratic a Jablonného zpomalily tolik? Nebo je natolik neefektivní odbavovací systém?
Ty závleky jsou docela dlouhé. Třeba zajižďka do Svoru, odbočit na komplikované křižovatce, zajet do centra, otočit se zpět, čekat na křižovatce… a všímám si, že stále převládají platby v hotovosti, což dost zdržuje.
Hm. napadá mě asi jen místo každého druhého spoje 440/240 dát expres Bor autnádr – Cvikov aut.st. – Jablonné žst – Liberec (a k tomu případně navíc něco souběžného naopak více zastávkového)
Nikdo po něm předpokládám nechce, aby to jezdil busem celé a za všech okolností. Pokud by jezdil z domova z Prysku autem do Boru, Cvikova nebo Jablonného, tam ho nechal a přesedl na bus nebo vlak do Liberce, asi by nebyly důvody k takovým otázkám…
A to už jsou spojení, která by rozumně použitelná pro každodenní dojíždění být měla. Že nejde mít luxusní expresní spojení do krajského města z každé vesnice u hranice kraje je jasný. Mělo by se tam furt dát rozumně dostat i bez auta, ale nemusí to být na každodenní dojíždění.
Nojo, ale ono právě není použitelné ani z toho Boru (37 minut versus 65 autobusnádr->autobusnádr)
Ovšem to už je věc, kterou by se měl, narozdíl od nějaké papalášské expres linky Prysk-Liberec, snažit zlepšit systematicky, ne?
ano, souhlas
Ale jak? Obávám se, že k přestupování z auta na bus někde cestou rozumný počet cestujících nedonutíte, ani kdyby ten autobus byl pohodlný dálkáč a jezdil v intervalu 10 minut.
Nutit bych nikoho ani nechtěl.
Ale jsou možnosti, jak to udělat lákavý pro ty, kdo autem celou cestu nutně nemusí. Třeba kapacitou a cenovou politikou parkování v tom krajským městě. Tak, aby cesta autem stála částku odpovídající problémům a nákladům, který to kraji a městu přináší.
Liberecký kraj si ovšem radši staví ve městě dávno nezdravě přetíženým auty další papalášský parkovací dům, kterej vyjde téměř na milion za 1 místo…
Nutit byste nikoho nechtěl, a vzápětí napíšete něco o „parkovací politice“, což je donucování jinými prostředky…
Stále stejné komunistické lži.
Houby s octem pane milovniku parkovaciho socialismu.
Mne jen prijde dobre nastavit podminky tak, aby ten, kdo chce pouzit pro okoli zatezujici dopravni prostredek, toto tomu okoli rozumne kompenzoval. Mame na to v kapitalismu sikovny prostredek, ktery se jmenuje penize. Pri spravnem a odpovidajicim nastaveni pak za nas leccos zaridi trh. Akorat je potreba ty ucebnice ekonomie cist cele a nevytrhavat veci typu neviditelna ruka trhu z kontextu podminek, za kterych funguji a za kterych nemaji sanci. Treba kdyz dotujem parkovani aut vyssimi statisici Kc za misto, tezko o nejakem volnem trhu mluvit…
Je hezké, jak sockomunisti umí hned každého pojmenovat a zatřídit.
On je snad nějaký dopravní prostředek nezatěžující? Klidně si troufnu tvrdit, že moje auto zatěžuje okolí méně než „moderní“ vlak tažený brejlovcem či jiným podobným muzejním exponátem.
Pokud by nebyl nesmyslně pomalý „expres“ Bor-Liberec, a v Boru stále navazoval na současný bus z Prysku, tak by ani čistě busové spojení z Prysku nebylo tak tragické. A navíc v Boru je parkoviště přímo na autobusáku, ideální.
Nutit nikoho nechci, ale až Liberec zavede modré zóny (a nerezidentů se na to ptát nebude), tak by to mohlo být docela použitelné.