Infrastruktura Silnice

Liberecký kraj omezí kvůli autům z objížďky provoz na silnicích u Jablonce, jednu na zimu uzavře

Silnice mezi Radoňovicemi a Pelíkovicemi, po které si řidiči zkracují cestu mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Jabloncem nad Nisou. Foto: Liberecký kraj
Silnice mezi Radoňovicemi a Pelíkovicemi, po které si řidiči zkracují cestu mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a Jabloncem nad Nisou. Foto: Liberecký kraj
Provoz na silnicích bude omezen od příštího týdne. Důvodem jsou obavy z průjezdnosti během zimy.

Liberecký kraj omezí na zimu provoz na dvou silnicích, po kterých si nyní zkracují kvůli uzavírce křižovatky Rádelský mlýn řidiči mířící do nebo z Jablonce nad Nisou. Uzavírka kapacitní křižovatky potrvá ještě příští rok.

Krajský úřad Libereckého kraje vyhověl návrhu Krajské správy silnic a po jednání s Policií ČR a starosty dotčených obcí omezí provoz na dvou silnicích III. třídy. Mezi Radoňovicemi a Pelíkovicemi silnici uzavře na zimu úplně, povolí jen místní dopravní obsluhu a autobusy. Úsek Jeřmanice – Milíře bude jednosměrný, auta projedou pouze ve směru z Milířů.

Dopravní omezení začnou 18. listopadu 2020 a potrvají do 31. března 2021. „Úzké krajské silnice nevyhovují nárůstu dopravy, který nastal po uzavření státní silnice na Jablonec nad Nisou u Rádelského mlýna. Bezpečnost dopravy by v zimním období byla výrazně ohrožena, proto jsme prostřednictvím Krajské správy silnic požádali o dopravní omezení,“ uvedl Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy.

Rozhodnutí je nakonec přísnější, než byl požadavek silničářů, kteří chtěli i z Radoňovic do Pelíkovic provoz pouze v jednom směru. Nakonec bude provoz zakázán pro všechny s výjimkou místních a autobusů. „Kdyby napadl sníh a vozidla zimní údržby by se měla míjet s jinými auty, bylo by to nebezpečné,“ řekl Jan Čáp, vedoucí odboru dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje.

Těmito opatřeními chce Krajský úřad Libereckého kraje docílit, aby řidiči uzavřenou křižovatku Rádelský mlýn objížděli po stanovených trasách. Cesty přes Milíře či Pelíkovice nejsou oficiálními objížďkami, ale pro řadu řidičů nejkratší i nejrychlejší trasou. To vedlo v minulých měsících k řadě konfliktů s místními. Uzavírka Rádelského mlýna výrazně zvýšila dopravní zátěž v těchto obcích.

Dodržování zákazu budou hlídat policisté

Oficiální objízdné trasy jsou tři. První, pro oblast Rýnovic, vede po silnicích I/35 a I/14 přes Liberec, druhá pro tranzitní nákladní dopravu míří z Turnova po silnici I/10 přes Železný Brod a Tanvald do jabloneckých Pasek, třetí objízdná trasa pro oblast Kokonína a Vrkoslavic je značena po silnici II/287 přes Pěnčín a Maršovice.
Na to, aby řidiči zákazy vjezdu neporušovali, dohlédnou policisté. „Rád bych jim poděkoval za dohled nad dodržováním pravidel silničního provozu. Jejich přítomnost výrazně přispěje ke zlepšení dopravní situace,“ doplnil náměstek Sviták.

Stavební práce na přestavbě Rádelského mlýna pokračují podle harmonogramu. Provoz na silnici I/35 mezi Libercem a Turnovem zde vede ve střídavém režimu dvou a jednoho jízdního pruhu — na Liberec ve dvou, na Turnov v jednom. Nejpozději od 19. prosince letošního roku bude provoz na hlavním tahu silnice I/35 převeden na nový jízdní pás a do poloviny února roku 2021 se pojede v režimu 2 + 2 jízdní pruhy.

Rekonstrukce křižovatky má skončit příští rok v prosinci, původní termín počítal s dokončením až v červnu 2022.

Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
Plánek budoucí podoby křižovatky Rádelský mlýn. Foto: ŘSD
41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filo

Tak značky nainstalovány 18.11. odpoledne, od tý doby benga intenzivně vybírají mýto za průjezd v protisměru.

První kamion spadlý do škarpy na Rádle u nádraží dnes večer, takže cca po 27 hodinách. Super.

Jinak navigace to zaznamenaly jako celkovou uzavírku, takže oba směry teď plánují kolem nádraží. To se fakt povedlo, protože když už nějakej dement s návěsem vjel na cestu na Milíře, s největší pravděpodobností ji projel, jen se mu museli všichni vyhýbat. Když ale pojede k nádraží, tak šance že sletí kolama návěsu do škarpy a tu cestu totálně zablokuje je skoro stoprocentní.

XYZ

Oprava: „Normální řidič jede …“ Pardon. 😀

MLB

Musím ocenit, že když člověk projíždí kolem Rádelského mlýna, tak tam aspoň většinou někdo fakt pracuje. Ne že by tam byly nějaké davy, ale ono to taky má svoje technologické limity, věřím že fakt jedou naplno.

Na jiných méně prioritních stavbách na to kolikrát úplně dlabou, rozkope se to a pak se tam půl roku neukáže ani noha.

T.H.

Úplné uzavření Rychnov – Hodkovice jen přenese dopravní zátěž do „košovské“ aleje (Rychnov – Košovy – Frýdštejn), v horším případě dokonce na silnici od rychnovského „seníku“ přes Pelíkovice (ty pravé Pelíkovice, pár baráků u silnice do Hodkovic jsou „Rydvaltice“) do Bezděčína. Opět úzké cesty, s plno zatáčkami a stromy. Debilita různých těch vedoucích odborů dopravy je neskutečná; vždyť bohatě stačilo nechat Rychnov – Hodkovice průjezdné jednosměrně (včetně zimní údržby jen jedním směrem, zpátky trs Bezděčín).
Jasně, z Rychnova do Turnova asi někdo pojede přes Rýnovice a Liberec…

Turnovak

A místní budou taky domu nalítávat jenom z jedný strany, nebo nedej bože budou mít výjimku a jezdit v protisměru 😀

Divočák

Nechápu ty nadšence, všechny ty ‚nábližky‘ jsou úzké , klikaté a ta na Hodkovice od Rychnova plná děr jen zasypaných makadamem. Komfortní spojení přes Liberec, až na ucpanou Belgickou v Rýnovicích nemá chybu..
Z Turnova po 10tce a přes Pěnčín je to, myslím pak pro kamiony také zbytečně dlouhé, snad pro firmy na východ od centra Jablonce ( Cixautxo apod..)

Jen subjektivní názor

T.H.

Silnice od Hodkovic do Rychnova je dva roky stará „funglovka“, kterou ještě nestihla zničit ani Rally Bohemia. Nejlepší silnice v okrese, řekl bych. Samozřejmě úzká a jednosměrný provoz na zimu by byl vhodný. Pravým opakem je „Košovská“ cesta z Rychnova – to je díra na díře. O cestě od „seníku“ do Bezděčína nemluvě, tam už místy chybí asfalt úplně. Ale tam krajská demence nasměruje provoz teď (aby ho následně mohla zase zakázat a přesunout problém zase jinam – do Pulečného, Klíčnova, dolního Rádla (protože Milíře se zas budou objíždět kolem rádelské vlakové zastávky)… Mimochodem je mi celkem jasný, že ty… Číst vice »

Turnovak

no ona ta „funglovka“ už dostala celkem na frak (napadají mě i jiná slova). Jsem zvědav kdo a kdy bude například dosypávat kraje, nehleděna to, že i asfalt tam už praská.

Filo

Cesta z Hodkovic přes Radimovice a Pelíkovice do Rychnova je asi dva roky úplně nová ale je děsně úzká. Cesta přes Milíře je úzká ale použitelná. Proti průjezdu do LBC a přes Rýnovice to je prostě o dost rychlejší a takže místní, co třeba jedou do Rychnova do práce nebo na vrkáč a podobně logicky přes Liberec nepojedou. A ostatní tam pošle navigace. Bohužel.

Filo

Jinak ještě.. když to zkusím nasimulovat navigací na seznamu, tak z Hodkovic do Jablonce (5. května) to je přes Milíře nejrychlejší (19 minut), přes Radimovice nejkratší (ale proti Milířům jen asi o 300m) a přes Rádlo nádraží cca 21 minut a asi o kilák dál než přes Milíře. Přes LBC to je o 10km a 10 minut delší. Takže tak.

Z Prahy to navigace pošle přes Milíře, alternativně přes Malou skálu a Sněhov, tahle trasa je delsí o kilometr a časově +7 minut. Takže reálně se všechno přesměruje přes Rádlo.

Viktor

Taky to tak vidím…až budou v Praze zimní prázdniny, tak přes Rádlo pojede nekonečný proud aut a ani nepřejdu silnici … :-)).

Šamot

Konflikty s místními? No viděl jsem magora jak tahá z kamionu řidiče a ručně a stručně mu vysvětluje význam dopravníhi značení…

Turnovak

Upřímně vůbec se nedivím. Když ten materiál za volantem projede 3 zákazové značky počítal jsem je a pak se vám ve snaze otočit se na vašem pozemku snaží rozjezdit pozemek. Myslím, že místní jsou nad míru trpěliví.

Viktor

Pan Svitak tu asi taky nikdy nebyl a jen si nechá vyprávět jak tu policie hlídá… Dnes opět stovky dodávek a několik NA. To by tu musela být policie trvale. A v minulosti jsem videl policejní auto stát na křižovatce u obchodu a kolem jezdily dodávky jak na prehlidce. Policisté měli asi bezpečnostní přestávku… Pravda trochu pršelo… Už se jen směji nad nemohoucnosti naší krajské a státní správy… Hlavně že se umí pochvalit

Filo

U obchodu postávaj městapáci a ty nevím, jestli můžou stavět auta. Dneska ráno jsem za nima jel od Rádla na Milíře a cestou jsme potkali minimálně tři velký dodávky, jednu s plachtou a dvoumontáží vzadu. Pěkně jsme se se všema vyhnuli a městapo vpohodě jelo dál no…. bohužel. Jenže to by tu ty policajti museli stát fakt úplně pořád.

Viktor

Jj. Městská může stavět kohokoliv o kom si myslí že porušuje předpisy a může dávat i pokuty. Jenže pokuta za vjezd do zákazu je jen max 2000. A jo občas mestapo stojí před Rádlem na cyklostezce a lustruje dodávky a náklaďáky.. Ale to by tam museli být hlavně ráno od 4 do 7 a odpo tak od 12 do 5 kdy tam ty dodávky nejvíc jezdi

XYZ

Policajti ve čtyři ráno? 😀 Tak to určitě. 😀

Luboš Beneš

Takže místo zrychlení opravy, ještě více potěšit občany…. no díky krajský ouřade. Stavbař staví, úředník pomáhá….

Márty

Oprava se oproti původní smlouvě urychlí snad o rok. Když se něco staví či předělává, tak to holt nejde udělat přes noc, jak si půlka lidí asi představuje.

PetrWhatever

Problém je, že 50 % problémů téhle křižovatky se dalo vyřešit přeznačením a 90% s řádově menší investicí.
Jenže takhle nikdo přemýšlet nechce. A proč vlastně taky? 500 miliard deficit v rozpočtu žádný problém.

Filo

Nedalo…. kolizní bod (asi nejnebezpečnější místo původní křižovatky ani náhodou a i když člověk tu stopku respektoval, bylo to nebezpečné, od Hodkovic se tím sjezdem dalo proletět 90), brutálně ostrá zatáčka od LBC na JBC taky ne a nesmyslný řazení od JBC taky těžko (i když to byl asi ten nejmenší problém).

PetrWhatever

Rozsiril bych najezd od Jablonce tak, aby auta nemohla menit pruh na posledni chvili. a taky sjezd od Hodkovic na Jablonec, aby vznikl pripojovak.
Sjezd z Liberce by sice zustal prudky, ale tam se nikdo nepotkal s protijedoucim vozidlem, vzdycky jsem videl jen odrene plechy.

Filo

Špatně…. jednak to nezruší situaci, kdy auta od Liberce na Jablonec křížili cestu těm od Jablonce na obě strany a byla tam stopka, a nejvíc vážných nehod. Na čtyři pruhy (2x od Jablonce na obě strany a 2x na Jablonec od Hodkovic i Liberce) tam nebylo dost místa, z jedný strany Mohelka, z druhý skála. Tu ostrou zatáčku od LBC na JBC někdo každou chvíli nedal a narval to do kopečku hlíny se značkou Jablonec s následky ne malými. A mimo to, prudká zatáčka dálnice vedla každou zimu k jedný až několika nehodám, protože to od Liberce někdo přehnal s… Číst vice »

PetrWhatever

tak netvrdím, že 4 pruhy se daly dělat jen značením, kus skály by se musel vydlabat, ale furt by to bylo řešitelný bez mimoúrovňové křižovatky.
To křížení od Liberce na Jablonec by to podstatně vylepšilo.
Že někdo nevybere zatáčku, protože jede moc rychle, víc než se smí? No a co? Způsobí problém jen sám sobě, pořád někdo někde nepřizpůsobí rychlost.

Filo

Ach jo… ale tu kolizní stopku, kde byly nejhorší bouračky prostě proto, že tam jednak bylo blbě vidět (když dojela byť dodávka od Liberce a stála na tý stopce, tak už musela být mírně šikmo doleva a z místa řidiče prostě na ten sjezd od Hodkovic nebylo vidět a přitom ztama mohl stovkou přiletět bus – pražský tam s některýma řidičema tak rychle jezdili) to prostě vyřešit nejde. I když tam někdo poctivě zastavil, tak než se rozjel, hrozilo, že ho někdo sejme a dělo se to dost často. Tohle kolizní místo prostě žádným přeznačením vyřešit nešlo. A ta zatáčka..… Číst vice »

PetrWhatever

Ach jo, vzdyt to pisu na zacatku – ten smer od Jablonce by se rozsiril na 4 pruhy – ten co pojede na Prahu uz by byl oddelenej (lidi na posledni chvili zmatkovali) a pro prijezd od Prahy by byl pripojovak

Márty

To nevím, osobně tu křižovatku neznám. Z fotek mi ale přišlo, že byla řešená dost nebezpečně a že by to šlo dobře vyřešit přeznačením mi zrovna nepřišlo. Pointou mého příspěvku ale stejně bylo něco jiného – když se něco staví, tak to prostě nebude trvat pouhopouhý týden. To prostě nejde.

Filo

On ten problém je jinde… úřad povolil na dlouhou dobu úplné uzavření hlavní a dost vytížené spojnice na Jablonec a stanovil dlouhé objízdné trasy, které ale většina lidí nedodržuje (celkem pochopitelně). Místo toho objíždí místo podle místních znalostí nebo navigací nejkratší trasou. To bylo všem místním jasné předem, že se to stane, ale nikdo se tím nezabýval a problém se polovičatě hasí až v situaci, kdy nastal, pak se instalují značky, sem tam někdo dosype krajnice a teď ty jednosměrky. Ono to ve výsledku jen výrazně zhorší problém jinde, kde je stejně blbá silnice. V zásadě by hodně pomohlo přes… Číst vice »

Turnovak

To jsem zvědav, kolikrát tam opravdu uvidím policii :-(. Stejně tak tam každý pojede na návštěvu k někomu z místních atd. Silnice Pelikovicemi je už tak dost rozježdená…

filo

No na Milířích už teď vartujou dost často, tak asi budou…. jenže ono lidi co chtěj projet prostě pojedou přes Rádlo, jen z Jeřmanic dolů, pak pod dálnicí a nahoru k rádelskýmu nádraží a přes celý Rádlo, což taky není zrovna výhra…

john334

Koukám, že tady: https://mapy.cz/s/lumonugabu je docela široká silnice. To se tyhle „neoficiální“ objízdný trasy přesunou sem?

Jiří Kocurek

Anebo přes Maršovice a potom tudy: https://mapy.cz/s/nabuguboho

Viktor

Ne oficiální objízdná trasa vede z Jeřmanic kolem Rádelskeho nádraží přes celé Rádlo. Tam je místy silnice stejně široká jako na Milirich či pelikovicich. Tam když se potká pluh s autem bude to stejně nebezpečné jako na pelikovicich. Pan Čáp asi nikdy přes Rádlo nejel…

filo

No přes Kopaninu, Frýdštejn a Jenišovice jezdí busy z JBC do Prahy a jde to, je to silnice II třídy a většinou relativně široká… ale navigace lidi poženou tak jako tak přes Rádlo jako už teď jen kolem nádraží….

Turnovak

Tak tak, z osobní zkušenosti musím uznat, že tahle trasa u mě vyhrála. Proč tudy není vedena oficiálni objížďka i pro NA je asi třídou silnice, průjezdem v Jenišovicích.

XYZ

Protože žijeme v Libereckém kraji. Protože pan Sviták rozumí dopravě asi jako koza petrželi a v místech, o nichž mluvíme nikdy nebyl. Protože Prysk je v LK omylem. Protože Kraj má rád různé strategie a koncepce a rád je potom vyhodnocuje a chlubí se tím, jak skvěle to zvládnul. Protože to je totiž tak nějak u nás na Severu zcela normální a setrvalý stav. Čili proto to tak je.

XYZ

Ale ten Odbor dopravy je podřízen náměstkovi pro dopravu, tedy Svitákovi a kdyby Sviták měl mozek (rozumů rozdává celkem dost, často a rád), jel se podívat, jak ty objízdný trasy vypadají, tak by mu došlo (možná by ho to i napadlo), že Odbor navrhuje blbosti. Jenomže ono z Prysku do Rychnova je to daleko, to je za Libercem, takže tam nepojede a nechá si od stolu radit kraviny. Ostatně je to politik.

XYZ

Ano, normální člověk sjede v Turnově na Rohozci na kruháči a jede přes Jeníšovice, Frýdštejn, Kopaninu, Maršovice, Kokonín, Vrkoslavice až do Jablonce. Stejně jako jezdí linkový autobusy. Ale říkám normální nebo místní člověk. Naše krajská vláda ovšem vytváří „koncepci doporučených objízdných tras“.