lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Obrazem: Stavbaři betonovali část nového mostu přes noc. Kvůli zásobování i technologii

Stavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD
Stavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD
Betonování přes noc probíhalo kvůli počasí i riziku kolon. Stavba bude hotová do konce příštího roku.

V Česku se řidičům minulý týden naskytl nepříliš často vídaný pohled u stavby nové mimoúrovňové křižovatky Rádelský mlýn na silnici I/35 a I/65 před Libercem a Jabloncem nad Nisou. Stavební firma tu betonovala část nového mostu přes noc.

Stalo se tak jen pár týdnů poté, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo se sdružením firem vedeným Eurovií dodatek na urychlení této stavby. Hotová má být na konci příštího roku.

Podle ředitele liberecké správy ŘSD Ing. Jana Wohlmutha byla práce přes noc zvolena především z technologických důvodů. „Na most se použil vysokopevnostní beton, který je třeba i rychleji zpracovat. Zhotovitel nechtěl riskovat, že by auta z betonárky cestou uvízla v kolonách,“ vysvětlil Wohlmuth. Beton se dopravoval z Liberce, kde v poslední době není výjimkou zdržení v kolonách. Další betonování vrchního mostu proběhne až příští rok. Do konce září však čeká stavbu ještě jedna velká betonáž a to mostu SO 201 na hlavním tahu.

Nová mimoúrovňová křižovatka u Rádelského mlýna bude třípatrová, řidiči nejvíce vidí hlavně vznikající nejvyšší část mostu SO 220, která převede auta ve směru z Liberce na Jablonec nad Nisou. Podle Wohlmutha stavba běží podle harmonogramu, řada prací není řidičům příliš viditelná. „Například je hotovo zakrytí potoka o délce 260 metrů, nebo armovaný svah, který umožnil polohový posun směru z Liberce na Turnov,“ dodal.

Dohoda o akceleraci počítá se zprovozněním stavby v prosinci 2021, původní termín byl o půl roku později. ŘSD přitom s projektantem od začátku tvrdilo, že stavbu urychlit nelze. „Původní plán však počítal s tím, že dojde pouze k dočasnému uzavření silnice I/65 během stavby. Zhotovitel si ale vyjednal s odborem dopravy krajského úřadu uzavírku silnice I/65 po celou dobu výstavby, což umožnilo jednat o zrychlení,“ vysvětlil Wohlmuth. Upozornil však, že k zaplacení akceleračního bonusu dojde pouze v případě, že bude stavba dokončena ve zkráceném termínu.

 

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Nejsem Liberečák, ale uvedenou křižovatkou projíždím cca 2x za měsíc, a s časovým odstupem tak mohu dobře vidět, jak práce na stavbě pokračují. Tady se tedy rozhodně neflákají, „jedou“ velice slušným tempem. Práce v noci na rekonstrukci dálnic apod. není u nás zrovna běžným jevem. Pokud se pamatuji, dříve byla zcela běžná v Německu, ale i tam se stále častěji stává, že odpoledne staveniště pracovníci opustí a přijdou až ráno, stejně jako u nás. Zrekonstruovaná důležitá křižovatka bude bezesporu velkým přínosem pro Liberecký kraj, pro plynulost a bezpečnost dopravy. Obavy z nepřehlednosti nesdílím. – většina takových křižovatek vypadá pro někoho… Číst vice »

jkx

Frci to asi hlavne proto, ze to nedostal Syner, ale Integra, ktera stavi bezne i v Cine!!

Petr

Ta informace o nevídaném betonování v noci je zavádějící. Je to vcelku běžné i v Čechách, pokud je betonovaná velká část a netýká se jenom dopravních staveb. Je v zájmu zhotovitele i investora, aby to bylo v jednom kuse a pak prostě nic jiného nezbývá než betonovat i v noci. Prostě je to jenom technologické opatření a nic víc.

Jiří Kocurek

Mohu potvrdit. Když betonovali ledovou plochu na zimním stadionu, začali v 6 odpoledne. To už skončily v onom městě kolony a tak nehrozilo, že domíchávač přetáhne 45 minut při 20 km dlouhé cestě – bralo se ze tří betonárek, musí se to odlít na jeden zátah, bez přerušení. Snad 6 hodin se tam mixy točily jak sudy u výčepu na Oktoberfestu.

Hajnej

Nebo taky víkendová betonáž – byla k vidění už na estakádě Masarykovo nádraží (s výjimkou prvního taktu, kdy se zjistilo, že ve všední den se moc nestíhá).

Milan Šmid

V DRTIVÉ VĚTŠINĚ MŮŽOU ZA NEHODY ZAKONY PRO BOHATÉ !!!! PROČ NEDAJI TOLERANCI RYCHLOSTI 10% §§§§ Hodně nehod vzniká když se řidiči dívají pořád na tachometr jestli nepřekročili rychlost o 3 km !!Tvrdě bych trestal telefonováni za jízdy 5000 Kč !! A ujetí od nehody kdy bylo zranění bez diskuzí pokuta 20% s platu s předchozího roku na 4 roky a zabavení řidičského oprávnění na 10 let !!!! Žádné výmluvy bych neuznal žádný šok atd :.Při odmítnutí odběru krve na alkohol a drog zákaz řízeni na 10 let a pokuta na 3 roky 20 % s platu předchozího roku

Martin

Zaplať pánbůh, že v práci neoblekate talar, to by jste mohl dělat Gottwaldova sekernika.Jestlize někdo ujede od nehody, tak je místě objektivně posoudit (nestranný soudce, jestli víte co to je) co ho k tomu vedlo. Před dvěma lety ve Francii v levém pruhu přede mnou paní tukla středová svodidla, začala metat kotrmelce, bohužel ji prasklo boční okno a přišla o ruku v rameni. Naštěstí manželka zachovala chladnou hlavu a kousek byl oranžový sloupek SOS. U mě se při pohledu na amputovanou ruku spustila klasická reakce utikej a nebýt manželky tak nevím. Jinak se zkuste edukovat, co nám lidem v mozku… Číst vice »

Milan Šmid

NO TO JE TEDA ŠOK !!!!! V HOLANSKU OD PÁTKU DO PONDĚLI DO 04 RANO ROZKOPALI ČTYŘ PROUDOVOU DÁLNICI UVNITŘ VLOŽILI TUBUSY ČIMŽ VNIKL TUNEL KDE DALI KOLEJE ZASYPALI POLOŽILI ASFALT A PONDĚLI SE JEZDILA POKUTA BYLA 10 000 EU ZA MINUTU ??TAK SE TO MA DĚLAT ????? ALE U NÁS SE VŠICHNI DÍVALI NA FILM JACHYME HOĎ HO DO STROJE A ASI DRTIVÁ VĚTŠINA ZOTPOVEDNÝCH BERE TO CO BY SE BRAT NEMĚLO PAK TO TAK VYPADÁ !!DNES SE POSTAVI ZA 20 TO SPADNE A TO UŽ JE NA NAŠE PODMÍKY SUPER ??

Paja

Vy jste se asi upsal. Nahoře v tom řádku, kam se píše, jste asi omylem místo „novinky.cz“ napsal „zdopravy.cz“

Od lesa

Má asi trochu mindráky, tak mu Caps Lock promineme))))

Od lesa

Dovolím si opět poznámku o zbytečnosti této stavby. Stovky milionů daňových poplatníků v kanále jen proto, že zodpovědní nebyli schopni křižovatku pořádně vyznačit a kvůli hrstce řidičů, kteří neznají značky a neumí používat mozek, takže nemají na silnici co dělat.
Nebo se snad někdo domnívá, že když nebyli schopni pochopit jednoduchou křižovatku, pochopí složitou?

Kubrt

Chybují všichni, i ty a tvoji blízcí. Dopravní infrastruktura má chyby odpouštět, ne trestat ani zabíjet ty, co chybu neuděli. Na takhle zatížené silnici to aranmžmá, co tam bylo, nemá co dělat.

Od lesa

A co se změní tím, co tam bude, že bude ještě víc zmatků? Vytížená silnice musí být jednoduše čitelná, aby byl provoz plynulý. Každé zkomplikování vede jen k nehodám. Je to jako kdysi v jednom nejmenovaném městě, kde zrušili světelnou křižovatku a udělali dvouproudý kruhák. Šéf policie si tehdy vytahoval kšandy, že se snížil počet těžkých nehod (bylo jich tam jen minimum, když nějaké pako hrálo ruskou ruletu). O astronomickém nárůstu lehkých nehod byl ticho, že to tam pak bylo několikrát za den parkoviště než to vyšetřili taky. Museli pak slavný kruhák přestavět, čímž se sice nehodovost snížila, ale parkoviště… Číst vice »

Kubrt

Bude tam míň zmatků a míň nebezpečných situací.

Martin V.

Já vám nerozumím. 🙁 Píšete: „Vytížená silnice musí být jednoduše čitelná, aby byl provoz plynulý.“ a v tom s vámi souhlasím. Předchozí stav byl pro řidiče, kteří tudy jedou jen občas (třeba já) v jablonecké větvi velmi neintuitivní. Naopak po přestavbě bude v hlavním směru Turnov – Liberec zachován čtyřpruh jako doposud, ale od Jablonce se nebude nic křížit a navíc odpadnou oblouky velmi malých poloměrů. Vše přehledné a jasné. Kde vidíte zkomplikování?

Od lesa

Ve třech patrech?

Martin V.

Na tom nesejde. Silnice I/35 beztak k Liberci stoupá a jednotlivé větve křižovatky toho chytře využívají. Kdo bude chtít z/do Jablonce, tak odbočí a pak už jen pojede velkým obloukem. Hlavně žádné úrovňové křížení s protijedoucími auty se stopkou! To tam bylo dle mého názoru hodně nedomyšlené. Podobných třípatrových křižovatek už jsem pár projel (Palmanova, Ljubljana, Eibesbrunn) a z pohledu řidiče patří k těm jednodušším.

Alexandr Mikulka

Uveď konkrétní město a místo, kde se tebou uvedené stalo.

Jirka

Byla tam 90 na hlavní trase, nebezpečné křížení, apod…

Od lesa

A ona je 90ka jen v tomto místě, nebo co?
Taky si uvědomte, že to není dálnice a 130 není na hodně kilometrech mezi Turnovem a Libercem.
Křižovatka byla jednoduchá, ale když někdo nechce pochopit, co znamená červená kulatá značka s bílým pruhem uprostřed, je to marné.

Jiří Kocurek

Tak co teda chcete? Přehlednou křižovatku? Nebo zabíjet ty, kteří podle vás vyletěli, protože nedorželi 90 km/h? (jeli 50 km/h, ale nestačilo to)

Řídíte vůbec?

Od lesa

On tam někdo vylítl v 50ti? To musel bejt pěkně nadranej.

Jiří Kocurek

Jendoduchá a nepřehledná je kolikrát horší než než jakási motanice na D0 vs D1 u Prahy. nebo je snad normální, že na 4proudé silnici je po řidiči požadováno, aby jel 50 km/h dřív než vjede do odbočovacího pruhu? https://mapy.cz/s/mapodofasu Žádná značka tam není.

Železniční přejezd na dálnici by touto logikou taky stačilo vyznačit a zaklínat se přepisem.

Hajnej

Áááá, pan kolega se podle všeho zamotal na „klubíčku“… 😉

Od lesa

Možná mluvil s vlastní praxe, když tam v 50ti vylétl… asi má nějaké dobré zobání.

koleyy

Když ta křižovatka bude samý nadjezd a podjezd, on do toho zakomponoval ještě přejezd, to se pak jeden snadno zamotá.

Flinta19

Co bude na této křižovatce složitého? Z obou směrů, jak od Prahy, tak od Liberce jednoduché odbočení přes odbočovací pruh a potom už jen jízda v jízdním pruhu a nakonec připojovací pruh. Od Jablonce si vyberu jestli chci jet na Liberec, vyjedu odbočovacím pruhem, nebo na Prahu a potom už opět jen jedu v jízdím pruhu a na konci připojovací pruh. Co můžr být jednoduššího? Navíc budou odstraněny zatáčky o maléch poloměrech na hlavní silnici i na vedlejších větvích, čímž budou odstraněna riziková místa a zlepšena plynulost dopravy. Daná místa bude možné bezpečně projet vyšší rychlostí.

Zlámalík

No to jsou věci! Na D1 u Brna na km 195,5 se most jen opravuje a kvůli tomu jsou denně kolony až na km 182 a i nedávná tragická bouračka se třemi mrtvými byla kvůli tomuto. Přitom ten úsek dálnice opravovali cca předloni, takže sanace se mohla sfouknout s tím a úsek kousek vedle se dělal loni… Takže kolony jsou tady trvale a přitom úplně zbytečně, ale nikoho to asi neštve, kromě uživatelů.

Jiří

Přidám se k zástupu nespokojených rejpalů. Před 20 lety se betonoval most u Mikulovic nepřetržitě asi dva dny. Takže jedna noční betonáž mě nijak nenadchne 🙂

Démon

U nás rarita, ale např. na obchvatu Mnichova se betonuje jenom v noci.

Adrian

Super fotky!

Aznoh

Přesně, hlavně ta noční z dronu, dlouhý čas a je ostrá!

Sitgestravel

Tak dobre. Ted z toho zkusit nedelat raritu ale beznou vec.

PetrM

Věc, která je všude jinde ve světě normální, je u nás událostí hodnou zvýšené publicity. Tohle je fakt země příběhů.