Obrazem: Stavbaři betonovali část nového mostu přes noc. Kvůli zásobování i technologii

Stavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD

Betonování přes noc probíhalo kvůli počasí i riziku kolon. Stavba bude hotová do konce příštího roku.

V Česku se řidičům minulý týden naskytl nepříliš často vídaný pohled u stavby nové mimoúrovňové křižovatky Rádelský mlýn na silnici I/35 a I/65 před Libercem a Jabloncem nad Nisou. Stavební firma tu betonovala část nového mostu přes noc.

Stalo se tak jen pár týdnů poté, co Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) uzavřelo se sdružením firem vedeným Eurovií dodatek na urychlení této stavby. Hotová má být na konci příštího roku.

Podle ředitele liberecké správy ŘSD Ing. Jana Wohlmutha byla práce přes noc zvolena především z technologických důvodů. „Na most se použil vysokopevnostní beton, který je třeba i rychleji zpracovat. Zhotovitel nechtěl riskovat, že by auta z betonárky cestou uvízla v kolonách,“ vysvětlil Wohlmuth. Beton se dopravoval z Liberce, kde v poslední době není výjimkou zdržení v kolonách. Další betonování vrchního mostu proběhne až příští rok. Do konce září však čeká stavbu ještě jedna velká betonáž a to mostu SO 201 na hlavním tahu.

Nová mimoúrovňová křižovatka u Rádelského mlýna bude třípatrová, řidiči nejvíce vidí hlavně vznikající nejvyšší část mostu SO 220, která převede auta ve směru z Liberce na Jablonec nad Nisou. Podle Wohlmutha stavba běží podle harmonogramu, řada prací není řidičům příliš viditelná. „Například je hotovo zakrytí potoka o délce 260 metrů, nebo armovaný svah, který umožnil polohový posun směru z Liberce na Turnov,“ dodal.

Dohoda o akceleraci počítá se zprovozněním stavby v prosinci 2021, původní termín byl o půl roku později. ŘSD přitom s projektantem od začátku tvrdilo, že stavbu urychlit nelze. „Původní plán však počítal s tím, že dojde pouze k dočasnému uzavření silnice I/65 během stavby. Zhotovitel si ale vyjednal s odborem dopravy krajského úřadu uzavírku silnice I/65 po celou dobu výstavby, což umožnilo jednat o zrychlení,“ vysvětlil Wohlmuth. Upozornil však, že k zaplacení akceleračního bonusu dojde pouze v případě, že bude stavba dokončena ve zkráceném termínu.

Stavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSDStavba křižovatky Rádelský Mlýn. Foto: ŘSD

 

Tagy I/35 Rádelský mlýn Ředitelství silnic a dálnic ŘSD Top
34 komentářů