Infrastruktura Silnice

Kvůli autům na objížďce chce kraj udělat ze silnic u Jablonce jednosměrky

Silnice z Milířů do Rádla (tento úsek bude obousměrný i přes zimu). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Silnice z Milířů do Rádla (tento úsek bude obousměrný i přes zimu). Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Podle šéfa krajských silničářů je situace na neoficiálních objízdných trasách do Jablonce nad Nisou už neudržitelná.

Krajská správa silnic Libereckého kraje (KSS LK) chce nejméně na zimu zjednosměrnit dvě silnice ve svém vlastnictví, které používají řidiči jako neznačenou objízdnou trasu pro cesty do Jablonce nad Nisou během uzavírky křižovatky Rádelský mlýn a úseku silnice I/65.

Jde konkrétně o úseky Jeřmanice – Milíře a Pelíkovice – Radoňovice. „I když nejde o oficiální objízdné trasy, situace na těchto silnicích je neudržitelná. Přes zimu si nelze představit,  že by po těchto silnicích jezdila auta oběma směry,“ řekl ředitel KSS LK Jan Růžička. V případě úseku z Jeřmanic do Milířů navrhuje, aby ke zjednosměrnění došlo po celou dobu výstavby křižovatky.

Návrh na dopravní omezení řeší nyní odbor dopravy Krajského úřadu Libereckého kraje. „Běží správní řízení, během kterého není možné tento návrh komentovat,“ řekl mluvčí krajského úřadu Jan Mikulička.

Zákaz vjezdu má být v úseku od Jeřmanic do Milířů, opačným směrem projet půjde. V případě druhého úseku nebude silnic průjezdná ve směru od Rychnova u Jablonce nad Nisou na Hodkovice nad Mohelkou.

Oficiální objízdné trasy jsou delší, vedou například přes Liberec či Železný Brod. I navigace často řidiče směrují na tyto úzké silnice III. třídy, což vede k velkým komplikacím v provozu i ke stížnostem místních, kterým oprava výrazně zkomplikovala život. Došlo k řadě vyhrocených situacích, kdy například neznámý pachatel nastražil na silnici hřebíky.

Rekonstrukce křižovatky má skončit příští rok v prosinci, původní termín počítal s dokončením až v červnu 2022.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Holba

Stačilo v předstihu postavit odbočovací pruh od Prahy na Jablonec. Při stavbě
by se neomezil provoz na dálnici. Pak vystavět cestu od Jablonce na Liberec. A zase by to bylo bez omezeni dálnice.
A pak by se na Jeřmanickém a Hodkovickém sjezdu otočily auta do protisměru.
Ale to je pro inženýry moc práce a přemýšlení. Za těch šestadvacet melounů to stalo.

Karolína

Zdravím,
,,Z Milířů „NA“ Rádlo.“ Děkuji.
Třeba se po Novém roce pojedete podívat z Česka do Slovenska. 😆

Viktor

No ještě jste se nepodívali, kudy vede navrhovaná objízdná trasa pro obě jednosměrky. Z Jeřmanic přes Rádlo kolem vlakového nádraží a kostela. To znamená veškerý provoz z jednosměrek pojede tudy a navic v protisměru všichni minimálně z poloviny Rádla neboť tam provoz zůstává obousměrný. Kdo to tam zná v zimě, tak mu musí být jasné, že v zimě to tam zastaví první auta která se na té zimní 3-3.5metrove silnici nevyhnou a jedno či obě auta už se bez cizí pomocí nerozjedou. Před domem mám asi 70m přímý úsek v zimě má vypluhovanou sirku lehce přes 3 metry a pouze… Číst vice »

filo

Radoňovice jsou objet přes Frýdštejn a Kopaninu… a to je i lepší cesta. Pravda je, že z Jeřmanic kolem nádraží na Rádle a kostela to je taky kozí stezka

Viktor

Z Prahy přes Frydstejn nikdo nepojede. Navíc navigace je bezpecne navede přes Rádlo…

Leden

Jednosměrku přes Pelíkovice by to chtělo udělat obráceně (aby se z horšího kopce jelo dolů – tzn. od Rychnova k Hodkovicím).

filo

No sice to je horší kopec, ale zase je o 150 výškových metrů níž… ono to udělá v zimě dost rozdíl v podmínkách.

BTW, před Radoňovice jezdí IMHO autobus mezi Rychnovem a Hodkovicema…. ten bude jezdit jak?

Eduard

Co tak aspoň provizorně ty cesty nějak rozšířit? To by nešlo? Škoda, že ty cesty neupravili před tím, než se začalo s tou rekonstrukcí. Takto do dost lidem hodně zkomplikuje život.

Kalanis

A na takovou věc jako majetkoprávní vypořádání, věcná břemena a katastr se někdo díval? Jak dlouho trvá příprava s projednáním a výkupy pozemků?

filo

V rámci možností se to udělalo… krajnice se dosypaly recyklátem, což bohužel moc dlouho nevydrží a plusmínus se to obnovuje, od zahájení uzavírky už to proběhlo asi třikrát. Od Milířů k Rádlu se na dost místech mezi stromy dosypaly krajnice tak, aby vznikly vyhýbací zálivy a podobně. Ona v katastru ta cesta je širší, to by problém nebyl, ale na části trasy jsou těsně u silnice vzrostlé staré mohutné stromy, v lese je zase na velké části úseku z jedné nebo obou stran hrana a propad dolů. Rozšíření tak, aby se všude pohodlně vyhnuly i větší auta snadno možné není.… Číst vice »

Eduard

Děkuji za objasnění. Hlavně jsem to myslel tak, že když se udělá delší uzavírka, tak by se předem mělo myslet na objízdné trasy, na to, že lidé budou hodně využívat dosud málo frekventované cesty a ty podle možností předem připravit na větší provoz. Jak vidím, tak už se něco i udělalo. Jinak k reakci pana Kalanise. Vecná břemena i majetkoprávní vypořádání se dají poměrně rychle vyřešit. Tedy když se chce. Bohužel u nás k tomu není ani dobrá vůle ani vhodně nastavené zákony.

realista

„Vecná břemena i majetkoprávní vypořádání se dají poměrně rychle vyřešit.“
Krásná pohádka – a jsem skálopevně přesvědčen, že nejen u nás (v ČR). Ale nerozporuji, že mnohdy by i v ČR bylo možno dokázat mnohem víc – konkrétní možnosti v tomto případě samozřejmě neznám, ale rozhodně to tam ani zdaleka všude není ani zdaleka jednoduché ani technicky, i kdyby se administrativní překážky podařilo překonat.

Eduard

Jaká pohádka? V některých státech realita. Budete se divit, ale jsou země nedaleko od nás, kde si úředníci vzájemně nehážou klacky pod nohy, vzájemně spolupracují a snaží se pracovat pro blaho svých občanů. Pak jsou schopni vyřešit takové věci jako výkupy pozemků či stavební povolení z našeho pohledu ve velice rychlém tempu. Prostě kde je vůle, tam je i cesta.

realista

Budete se divit, ale já se nedivím a i s vámi v mnohém souhlasím, ale to stejně nemůže naprosto nic změnit na tom, co jsem napsal, protože je to pravda: nejen u nás (v ČR) je to, co píšete, pořád ještě jen krásná pohádka, a bez ohledu na to stejně skutečností zůstává, že to tam (= na inkriminovaných úsecích silnic) ani zdaleka všude není ani zdaleka jednoduché ani technicky, i kdyby se administrativní překážky podařilo překonat. A kromě toho: vy si představujete, že to všechno závisí jen na tom, že „si úředníci vzájemně nehážou klacky pod nohy, vzájemně spolupracují a… Číst vice »

Eduard

Ne nedivím se 🙂 Když mám pravdu 😀 Mě jde o to, že úřady nepracují jak mají. Jak je možné, že teď soud smetl ze stolu rozhodnutí krajského úřadu ohledně D1? Co se týče soukromého vlastnictví tak to by mělo být plně respektováno. V tomto ohledu v mnoha případech stát totálně selhává a místo, aby občanům nabízel pro ně schůdné alternativy se k nim mnohdy chová arogantně, stylem vem si prachy a nezdržuj.

filo

No zní to logicky. Jenže úřad postupuje klasicky, cestou nejmenšího odporu. Takže povolí dvouletou (původně tříletou) uzavírku dálniční křižovatky a objízdné trasy stanoví poměrně dlouhé (oficiální objížďky jsou od Hodkovid do Liberce a dále po nové spojce přes Rýnovice na Jablonec – ta je relativně pohodlná a až na ten most v LIBu, za kterým je odbočka a který padá je cesta o cca 15 km delší a časově cca 10 minut navíc, druhá vede od Turnova na Železný Brod a dál na Tanvald, ta má smysl jen pro tranzit, co jede někam dál a ne do Jablonce, neoficiálně ještě… Číst vice »

Eduard

Přesně tak. Nikdo nikoho nenutí, aby přemýšlel „uživatelsky“ tj. ku prospěchu nás všech. Hlavní je neudělat nějakou chybu, udržet si své teplé místečko a mít vždy pro ruce tuny argumentů proč to či ono nejde.

realista

Jak to dopadne, to přece muselo být jasné naprosto všem od samého počátku už jen z běžného pohledu na mapu, i kdyby to tam detailněji neznal (jako to třeba neznám ani já): nikdo normální si přece nebude nikdy chtít zajíždět 15 km, navíc v kopcovitém terénu, a bude se snažit využít nejkratší cestu. Ale těm úředníkům, na které tady jeduje „Eduard“, a nejen jim = těm z „kraje“, bych ani tolik nevyčítal, co a jak vyplodili, protože se zjevně snažili nařídit řešení co nejméně „konfliktní“, ale to, že to nedotáhli do patřičného konce, tedy s fyzickými zábranami pro kamiony (třeba… Číst vice »

filo

Místním to jasné bylo, ale nikdo odpovědný to neřešil. Fyzicky to zneprůjezdnit nemůžete, co hasiči, je tovšude les, těží se dřevo, nějak ho musí odvézt, popeláři taky myjí velký auto atd…. Jak pořešit navigace nevím. Leda tam dát zákaz vjedzu a jen residenti a návštěvy… ale to se zas blbě kontroluje, museli bu tu cajti stát pořád.

Viktor

Co jsem slyšel, tak starosta chtěl variantu vjezdu jen pro rezidenty, ale kraj to odmítl, chce aby to byla neoficiální objížďka.. Vlk se nazral a koza zůstala celá… Jak jsem psal výše je to videt z oficiální objizdky těchto jednosměrek – Rádlo kolem kostela a nádraží… Takže ve skutečnosti celkový počet aut přes Rádlo se ještě zvýší, protože pribydou i ty z Pelikovic. Vsechni co znám co jezdi do práce od Prahy přes Pelikovice, tak plánují jezdit přes Radlo… Kdo to vymyslel tak na Rádle nikdy nebyl a jeho obyvatelé jsou mu ukradeni… PS. Popis dopravního řešení je na webu… Číst vice »

filo

Skvělý… je to tam. Proč to není i na Rádelským webu a jaký k otmu má obec stanovisko? Jako přes zimu možná akceptovatelný, ale až do listopadu 2021? To jako proč?

Viktor

Protože proto:-) asi takovou odpověď bych od krajských úředníků čekal…
A proč to není na Rádelskem webu? Asi by Radelaci měli hodně připomínek, tak se postaví před hotovou věc.
A navíc je covid, tak nějaké veřejné projednání nelze..
Myslím že spousta radelaku bude v neděli novým značením překvapená a nas… já v pondělí abych vyrazil do práce nejmíň o půl hodiny dřív jaký tady bude zmatek

MildaIV

Problém není v těch objízdných trasách, ale v nezvládnuté reko křižovatky rádelský mlýn. Trvá nepřiměřeně dlouho a během celé rekonstrukce je prakticky nepoužitelná. Určitě to šlo lépe.

filo

A to si zase úplně nemyslím…. před lockdownem jsem tam projížděl tak minimálně jednou týdně a na týhle stavbě se fakt neflákají… tam se pracuje a stavba roste před očima, změny jsou opravdu vidět. Vzhledem k tomu, že je v úzký rokli, kde je navíc ještě Mohelka a trať tohle asi fakt o moc líp udělat nešlo. Snad opravdu jediný, kdyby se povedlo zachovat aspoň odbočení od Hodkovic na Jablonec, ale ono by to vedlo přes (nebo těsně kolem) zařízení staveniště a asi by to nebylo úplně snadný. Navíc i tady se snad v korytě Mohelky mají dělat nějaký opěrný… Číst vice »

filo

Hmm.. no paráda. Bydlím na Milířích a už chvíli se tu o tom mluví. Žádná radost, když člověk pracuje v Liberci, tak tohle dost zkomplikuje život, alternativní trasy jsou buď děsně dlouhé a nebo ještě horší a v zimě ne moc udržované (cesta z Proseče se jen pluhuje a to ještě dost na úzko). Potíž je, že obě ty silnice jsou dost úzké, přes Miliře je stromořadí a přes Pelíkovice je silnice opravdu úzká. Vyhýbání je často problematické už teď. V zimě se očekávají potíže, vyhnout se se sypačem je na těchhle úsecích dost komplikované i normálně, ale když se… Číst vice »

Martin V.

No a když zvážíte PRO a PROTI zjednosměrnění, tak vám (a vašim sousedům) vyjde co? Zjednosměrnění by se mělo poměrně rychle promítnout i do navigací. Třeba mapy.cz zobrazují uzavírky docela běžně. Takže cesta delší, zato mnohem lépe průjezdná?

filo

Upřímně, nevím… zatím je ten zvýšený provoz opruz a dřív jsme cestou do města potkal třeba jedno auto v protisměru, dnes klidně 10+ a zdržuje to, ale dá se s tím žít, tím spíš, když to je na rok. Potíž je hlavně v tom, že spousta z těch projíždějících se chovají jako dementi, koukaj jen 3m před sebe a pak se diví, když se potkáme v místě, kde je z jedné strany strom jak kráva a z druhý díra, přitom stačilo o pár metrů dřív přibrzdit, protože tam je mezi stromy prostor k vyhnutí… dokud tu jezdili jen místní, tak… Číst vice »

Johniee

Tak hlavně to tam v zimě bývá docela namrzlé. Často tam běhám po hlavní z Vesce na Proseč, takže letos vynechám. Auta tam budou končit v příkopu.
Btw ten bordel (televize, ledničky) podél silnice je taky hrozný …

Jirka

Bohužel dnes již okresky nejsou pro obousměrný provoz aniž by jste museli jet jedním kolem v pangejtu viz objížďka Netřebic a tak se nedivím že jí řidiči nedodržují a raději jedou přes opravovaný most.

Lukáš F.

Otevřeli si silnici, ale jezdili jim tam lidi…

Jiří Kocurek

Ne, oni uzavřeli silnici a lidi začali jezdit jinudy.

ABC

tak jsme jim to tam rozkopali taky …. 🙂

filo

Hmmm tak takhle přesně postupuje radnice v Jabonci. Letos rozkopali kritický křižovatky na všech stranách města, když to ráno vedlo k totálnímu kolapsu v centru, tak to vylepšili semaforem v Podhorský, který ale řídil jen auta a ne chodce, takže bylo běžný, že autům padla zelená a rovnou pod kola jim na přechodu vletěl dědek, protože má přece přednost a pro něj semafor nebyl… no a pak v září ještě uzavřeli a začli frézovat jedinou zbývající hlavnější silnici, kterou se centrum dalo objet.

Jiří Kocurek

Ano, to ŘSD umí. Ještě do toho umí udělat SŽ výluku, takže se naplánuje NAD kudy? Ano, přes ty uzavírky.

projížděč NAD

Ono to občas bývá i opačně: SŽ(DC) má dlouhou nepřetržitou výluku s NAD v ročním plánu dávno předem projednanou s „kraji“ i obcemi, ale pak si správa silnic vzpomene a udělá si tam výluku těch silnic, s nimž se počítalo pro tu NAD, a „je vymalováno“. Všechny akce s takovým rozsáhlejším dopadem mají sice oficiálně koordinovat „kraje“, ale co a jak jejich úředníci dělají, lze vidět „v terénu“ podle výsledků jejich činnosti. Proč to tak dopadá, o tom raději ani nechci spekulovat – na úředníky na „krajích“ mají samozřejmě mnohem větší vliv a „páky“ silničáři a silniční dopravci než „dráhy“… Číst vice »