Autobusy Doprava ve městě

Liberecký dopravní podnik shání až třicet nových autobusů, z toho deset kloubových

Autobusy DPMLJ na terminálu Fügnerova v Liberci. Foto: DPMLJ

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) vypsal dvě zakázky na pořízení v součtu až třicet nových nízkopodlažních autobusů. Mají sloužit k obnově vozového parku. V poslední době musel DPMLJ kvůli nedostatku financí jít spíše cestou nákupu ojetých vozidel.

V jedné soutěži poptává DPMLJ deset kloubových autobusů na zemní plyn. Kloubové autobusy přitom dlouho v Liberci příliš často nejezdily, v poslední době si jich ale DPMLJ několik pořídil. Dalších až dvacet bude jezdit na naftu. Pokud by DPMLJ koupil všech třicet autobusů, obmění necelou třetinu své flotily autobusů.

V případě deseti kloubových autobusů na stlačený zemní plyn počítá DPMLJ s dodáním prvních autobusů na konci příštího roku, podle smlouvy první autobusy dodá výrobce či jeho dealer 200 dní po uzavření smlouvy. Nákup bude financovaný částečně z evropských zdrojů z IROP.

Jedná se o postupnou náhradu současných s využitím uvolněných dotačních fondů EU. Pokud nebude zadávací řízení napadeno, očekáváme dodávku koncem příštího roku,“ řekl technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička.

U dieselových autobusů chce DPMLJ rámcovou smlouvu až na dvacet autobusů do délky 13 metrů. Dopravce se zavazuje k odebrání nejméně čtyř vozidel.

DPMLJ v posledních letech šel cestou nákupu starších autobusů: přivezl si například autobusy Mercedes z německého Schwerinu, ty jsou dnes považovány za jedny z nejlepších v liberecké MHD. Nakoupil rovněž kloubové autobusy po Dopravním podniku hl. města Prahy (DPP) a také ze zlínské MHD.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Nick

Bohužel se fakticky jedná už opět o DPML, po rozepři se sousedním statutárním městem je to ‚Jé‘ na konci snad jen díky tramvajové lince č.11. Proto ty nákupy, proto ty problémy s obslužností

Jindra

Bohužel, Jablonec je v područí jisté autobusové společnosti, která též neblaze působila v liberecké městské dopravě. Její snahy o zrušení tramvaje mezi oběma statutárními městy je rovněž zřejmá.

Generální mandatář

Doporučoval bych autobusy SOR. Ty jsou na dobré technické úrovni s kvalitním zpracováním a mají dobrou ekonomiku provozu.

Pražák

Budete se divit, ale není SOR jako SOR, viz hodnocení od jednoho z nových uživatelů SOR NS: http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/12/10/autobusy-sor-ns-12-diesel-u-praskho-dopravce-stenbus?rq=Sor ns

Jiří

Lepší se, ale Solaris je pořád někde jinde.
První Solarisy byli průměr, kdy třeba při určitých otáčkách motoru, když jste seděl vzadu. Bylo utrpení tam sedět (velmi nepříjemný zvuk a vibrace) Ale teď. Nikde nic skoro nevrze atd. To u SOR se nedá říct.

Petr Sládek

Ojeté mercedes z Německa, to byl povedený kup. Tedy z pohledu cestujícího.

Kubrt

Pořád trvá to absurdní předjíždění do Jablonce k exkluzivní plnicce CNG, nebo se to podařilo nějak vypovědět?

Petr

Tak hlavně šťastný výběr kvalitních strojů . Zatím DPMLJ vypadá jako sběratel kuriozit .

Daniel

Nebo sběratel kostí 🙂

Jindra

Ikdyž kloubáky obsadily skoro veškeré spoje na sídliště Rochlice, dodržovat interval se moc nedaří. I skapacitou jsou potíže. Bohužel, výstavba trmvajové tratě je v nedohlednu. Ale i tak kloubové auobusy Liberci pomohly.