Autobusy Doprava ve městě

Liberecký dopravní podnik nabízí Jablonci zajištění dopravy

Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Autobus BusLine MHD Jablonecko v Jablonci nad Nisou. Foto: FB Jablonce nad Nisou
Kraj a krajské město slibují Jablonci výraznou úsporu za provoz MHD.

Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) nabízí Jablonci nad Nisou zajištění dopravy ve městě i přilehlém regionu od 1. února příštího roku, kdy městu skončí smlouva se společností BusLine MHD Jablonecko.

Část autobusů by v takovém případě subdodavatelsky zajistil krajský podnik ČSAD Liberec, protože dopravní podnik nemá potřebný počet autobusů ani řidičů. Vyplývá to z nabídky, kterou dnes dostali na stůl jablonečtí zastupitelé.

Jde přitom o dvě nabídky: relativně stručný dopis od DPMLJ a pak delší společný dopis od hejtmana Libereckého kraje Martina Půty a libereckého primátora Jaroslava Zámečníka. Oba v dopise slibují během dvou let úsporu 15-23 milionů korun za provoz MHD.

Na zajištění dopravy ve městě a přilehlém regionu na příštích deset let vypsal Jablonec na začátku loňského roku veřejnou zakázku. Na začátku letošního dubna ji získala pražská firma About Me s nabídkovou cenou 48,38 korun na kilometr, tedy 684,577 milionu korun bez DPH. Druhým účastníkem byla Autobusová doprava Podbořany, která nabídla výrazně vyšší cenu. Soutěž ale napadla jak neúspěšná firma, tak BusLine MHD Jablonecko, který se obrátil na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Město nakonec kvůli průtahům a sérii námitek a připomínek soutěž zrušilo. V poptávkovém řízení pak podala nabídku jediná firma – BusLine MHD Jablonecko, který ve městě léta jezdí. Zastupitelé ji ale na začátku října odmítli. Nabídková cena 55,96 koruny za kilometr se jim zdála příliš vysoká, dopravce je navíc jednou z firem stíhaných kvůli pletichám ve veřejné soutěži. Primátora Jiřího Čeřovského (ODS) proto tehdy pověřili, aby jednal o zajištění dopravy s dalšími firmami.

Město na svých stránkách zveřejnilo inzerát, ve kterém dopravcům nabízí například i byty pro řidiče.

Hejtman s primátorem nabízí DPMLJ a ČSAD Liberec

Řešení teď nabízí Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce (DPMLJ), který už v minulosti dopravu ve městě a okolí zajišťoval. Subdodavatelsky ale pro něj jezdil právě BusLine. Majoritním vlastníkem DPMLJ je město Liberec, minoritní podíl pouhých 0,38 procenta akcií drží od roku 2010 město Jablonec. Dopravce ale nemá dost autobusů a řidičů, proto by 12 vozy s řidiči vypomohla firma ČSAD Liberec, kde drží prostřednictvím své firmy Autobusy LK 99 procent akcií Liberecký kraj, zbytek vlastní obce.

Nabídka dopravního podniku by měla být pro Jablonec zhruba o 15 až 23 milionů bez DPH za rok levnější než nabídka BusLine MHD Jablonecko. Podmínkou je ale podpis memoranda o společném postupu. Ve druhé polovině příštího roku by navíc měla začít jednání o přidělení dopravní obslužnosti na Jablonecku libereckému dopravnímu podniku na dalších deset let. Bývalý primátor Milan Kroupa (dříve ANO) upozornil, že podobná jednání vedl už na začátku loňského roku, ale ztroskotala, a proto se radnice dohodla s BusLine MHD Jablonecko.

Zastupitelé dnes zároveň Čeřovského pověřili, aby nechal zpracovat nezávislou firmou postup pro vybudování vlastního dopravního podniku včetně finančního plánu a časového harmonogramu. Předložit ho má na prosincovém jednání. Město už v roce 2018 založilo vlastní firmu Jablonecká dopravní s cílem dopravu převzít. Náklady na pořízení zhruba 30 autobusů a provoz podniku včetně řidičů se ale radnici zdály vysoké.

ČTK

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYZ

A já už jsem na to zase kápnul … Jana S. = Vařil. 😀

Leden

Další průser na cestě.

Jana S.

Takže vlastně bývalý ředitel DPMLJ ,který je trestně stíhaný za údajné zpronevěry v DPMLJ ,teď bude opět prostřednictvím Jablonecké dopravní ,ve které je sám sobě ředitelem ,šéfovat provoz mhd v Jablonci ,který zajistí ten jím údajně okradený DPMLJ a to ruku v ruce s ČSAD Liberec krajského Cattaniho Půty, které(ČSAD) je trestně stíhané ve stejné kauze jako Busline a to vše aby se zabránilo trestně stíhanému Busline ,ve stejné kauze jako ČSAD Lbc ,jezdit pro Jablonec mhd protože v minulosti prostřednictvím současného ředitele Jablonecké dopravní okrádala DPMLJ v Liberci a s ČSAD Liberec pletichařila ve veřejné zakázce a kvůli tomu… Číst vice »

Jana S.

Převzato .

Karel

Doufejme, že JABLONECKÁ DOPRAVNÍ, firma jednoho zaměstnance, tří členů představenstva a tří členů dozorčí rady bude prohlášena za zbytečnou a zanikne.

fatman

Pokud bude MHD zachována minimálně v současném rozsahu (to minimálně píšu proto, že bych uvítal protažení dopravní špičky až někam k 18. hodině – teď v Jablonci končí v 16 hodin, asi si nevšimli, že už se nedělá „od šesti do dvou“), proč ne?

Jana S.

Tak i když přehlédneme že ČSAD Liberec je trestně stíhané stejně jako BusLine navíc ve stejné věci ,nelze přehlédnout že DPMLJ se vyjádřil ,když končil v Jbc ,že by vyškrtal polovinu spojů ,jeho aroganci když se nikdo ze zástupců DPMLJ ani neobtěžoval dostavit se do Jbc na zastupitelstvo ,kam byli pozvaní …Vyhlásit v Pardubicích že DP Hradec Králové u nich bude zajištovat dopravu ,bude okamžitě na radnici defenestrace . Doufám že i v Jbc to voliči v komunálkách náležitě ocení. Můžete mít proti B.L. co chcete ,ale že je doprava zajištěna kvalitně se popřát nedá . A cena? Znáte firmu… Číst vice »

217

trestně stíhaný sou v DPMLJ lidi, kerý tam už nepracujou a šli na ruku buslajnu…

Jana S.

Jestli umíte číst tak píšu že trestně stíhané je ČSAD Liberec a to ve stejné věci jako B:L a ČSAD Lbc stále existuje 😉

217

to sem si nevšim, omlouvám se, ňák se mi to slilo dohromady…

Jana S.

A když už jsme u toho tak z toho DPMLJ je sice pryč pan Wejnar ,který je stíhán za čachry v DPMLJ ,ale vůbec to není překážkou aby sám sobě řediteloval v Jablonecké dopravní která mhd v Jablonci šéfuje a vlastně by teď zase úzce spolupracoval s DPMLJ kterou údajně poškozoval…..to jsou věci…trochu moc pokrytectví ze strany Města Jablonec v jedné kauze ,nemyslíte ?

217

zdá se že z hlediska veřejnej dopravy je kraj okolo LB a JN jaxi zakletej 😀

XYZ

Ach ta čeština. Ta dostává na prdel. 😀

XYZ

Ano, popřát se to nedá. S tím se dá souhlasit. Zbytek je jen snaha zaměstnance Bus Line o ospravedlnění zlodějin.

217

to sou peripetie, taky to vidim jako rozumnej a logickej krok… buslajn by měl zkrachovat za všechny ty levárny kerý proved, doví jak to onehdá bylo v roce 2008 v ČL dyš tam zlikvidovali původního dopravce Vett, každopádně jistý podobný rysy tady vidim…

Jana S.

Které levárny konkrétně máte na mysli?

217

znalí vědí, zvlášť vše okolo p.Vařila, kerej nejspíš buslajnu furt tajně šéfuje, pač od dob jeho vedení se praktiky firmy nezměnily… dále nesmyslný napadání soutěží, házení klacků pod nohy DPMLJ atd…

těžko to ale vysvětlovat někomu, kdo se zastává takovejhle darebáků, ani bych se nedivil, že u nich pracujete… a dávat příklad PU vs HK? tak to je asi těžko srovnatelný že? dvě krajský města versus krajský město a menší město ve stejnym kraji…

Jana S.

Zkrátka se chová stejně jako každá soukromá firma . Bojuje o zakázky a snaží se vydělat .. pokud jste si nevšiml tak v koncem roku 1989 u nás skončil socialismus a firmy začali vznikat pro to aby vydělávaly . A o skrytých majitelích…. milujete ilumináty co 😉

217

nejni boj jako boj, buslajn bojuje dost nefér, navíc darebáctví p.Vařila je nepřehlédnutelný a nejni se co divit všem těm trestním oznámením na jeho osobu a buslajn…

Vy si myslíte svý, já taky a navzájem se o opaku těžko přesvědčíme (což sem ani neměl v úmyslu), takže asi nemá cenu se tady dohadovat…

Jana S.

No to asi nemá ,já si zakládám na faktech vy na drbech alá jedna paní povídala 😉

XYZ

Na „svých faktech“ a na „své pravdě“ … Nesnažte se tu ospravedlnit levárny. Kč 56, na kilometr je podle Vás asi málo, že? Normální je jezdit za částku po třetinu nižší.

Jana S.

A např. Arriva 66 kč za km v Teplicích moc není ,co?

XYZ

Ano, to je taky nehoráznost. Poděkujte Kuberovi.

XYZ

Vážně Vám přijde normální chování, že firma, která se ani neúčastní VŘ ho napadne u ÚOHS? Mně to přijde doslova jako prasárna!

Abyste mě náhodou zase neosočila ze lži, tak tady máte odkaz na to, že tomu tak opravdu je:

1. https://zdopravy.cz/busline-napadl-soutez-na-mhd-v-jablonci-do-ktere-se-ani-neprihlasil-46984/

2. https://jablonecky.denik.cz/zpravy_region/jablonec-vybral-noveho-dopravce-firma-busline-rozhodnuti-napadla-20200414.html

3. https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/jablonec-nad-nisou-zakazka-cestujici-dopravce-busline-doprava.A200831_132816_liberec-zpravy_jape

STAČÍ???

Jana S.

Vaše argumentační nouze je zoufalá…co má jiného dělat podnikatel který si chce udržet stávající kšeft a město na něj vyhlásí soutěž s maximální cenou za kterou se mhd v Jbc prostě provozovat nedá? Tak se prostě se nepřihlásí jelikož by nesplnil cenovou podmínku a odvolá se k instituci která byla pro ten účel státem zřízená aby prozkoumala zda je vše jak má být . Má na to plné právo každý ,ne jen Busline …jak prosté ovšem pro někoho kdo nechce pochopit tak asi těžké.

XYZ

Nikoli, má na to právo pouze ten, kdo byl účasten VŘ. Ostatní, pokud napadnou VŘ se tzv. vměšují a veřejně se tak zesměšňují.

Cena, kterou požadovalo město je zcela regulérní a vycházející z čísel, za která jezdí jiní dopravci jinde v republice. Průměrná běžná cena na 1 km je dnes minimálně o 1/3 nižší, než nabízel Bus Line. To, že Teplice jezdí ještě dráž, za to můžete poděkovat nebožtíkovi Kuberovi, který tam byl dlouhé roky strůjcem spousty špatností (asi to byl i Váš „Parteigenosee“, soudě podle Vašich argumentů).

Jan Sůra

V Teplicích prosím připočtěte trolejbusový provoz k ceně za km.

XYZ

Dobře, od Vás, šéfe, ty argumenty beru. Trolejbusový provoz cenu zvyšuje, to je fakt.

Jan Sůra

Vy znáte nákladovou strukturu Busline MHD Jablonecko, že o ní tak zasvěceně mluvíte?

XYZ

Ha, tady se ukazuje, že jste buď zaměstnanec vedení, nebo sám pan Vařil osobně. Tipuju to druhé.

Jindra

Zoufalé jsou argumenty Jany S. Liberec má opravdu hodně štěstí, že Busline z mhd zmizel. A Jablonec bude dalším městem, odkud tato dopravní „firma“ zmizí.

Sitgestravel

Kdyz jsem to tu minule navrhoval, tak jste to tu minusovali. Je to logicky a rozumny krok.

Milion plus

Mínus

-TR-

Je to politicky neprůchodné.

Ondrys

Za mě rozumný a logický krok ze strany DPMLJ. Jsem zvědavý na tu jabloneckou politickou sebranku, jak se k tomu postaví…

Martin z Moravy

Nejsem z toho kraje, ale proč podnik, který se jmenuje Dopravní podnik Liberce a Jablonce nad Nisou. Neobsluhuje obě města? Proč není tedy společným podnikem obou měst, když se tam jmenuje. Náklady by určitě byly nižší, než kdyby každé město mělo svůj dopravní podnik, dvojitá agenda, dvojitý management atd.

Jan Sůra

Protože kdysi měly vlády ODS v obou městěch skvělý nápad, jak pustit Busline ještě více k lizu. Je to opravdu poměrně složitý příběh, který bude ještě pár let zaměstnávat soudy.

Jiří Šrámek

Co to shrnout do jednoho obsáhlého článku? Včetně vyjádření zainteresovaných stran. Možná by to mnohým pomohlo se zorientovat.

XYZ

Byl bych velmi opatrný, co o tom napsat, protože se tu pouštíme už na hodně tenký led a všichni víme, že tanec s mafií se už jednomu slovenskému novináři nevyplatil.

Jan Sůra

Problém je, že velká část zainteresovaných stran vědomě lže. A já lži nerad zveřejňuji. Stačil mi poslední rozhovor s jedním pánem v MF DNES. Sice střílí po lidech, ale jinak je prý dobrý otec:-)

XYZ

A údajně „nesvéprávný“ k tomu.

Jana S.

Že odborník na dopravu píše takové hlouposti o „pouštění k lizu BusLine“ nástupnické firmě po ČSAD Jablonec ,která MHD zajištovala už za bolševika ,to už je opravdu jen doklad o úpadku a klesající úrovni médií…

Jan Sůra

Jak jistě víte, soukromá firma musí být pro provoz MHD vysoutěžena. Můžete mi prosím poslat odkaz na soutěž, podle které se na výkonech v Liberci začaly objevovat autobusy BusLine?

XYZ

Klídek, paní? se tu jen snaží nabourat diskusi obhajobou svého chlebodárce.

Divočák

Martine lepší nevědět, tady logiku a ekonomické modely nehledejte, vše je o funkcích, politickém vlivu a jedné expandující dopravní společnosti

Od lesa

Logiku by to mělo, u cedule konec Liberce je cedule začátek Jablonce, resp. se to táhne až do Desné. Liberec s Jabloncem propojuje i tramvaj, takže společný podnik by měl smysl. Jenže je zde příliš ale…

XYZ

Víte, ono je to dost složité a zapeklité podobně jako ten náš český fotbal. Akorát to tu není o pánech Peltovi (ačkoli bych se ani nedivil, že v tom jako bývalý zastupitel JN za ODS jede taky), Chovancovi a Berbrovi, ale zejména o „nesvéprávném“ panu Vařilovi, skutečném vlastníkovi oné firmy se sídlem Bůh ví kde v daňovém ráji, co vlastní firmu Bus Line, která vlastní Bus Line MHD Jablonecko a rovněž jen tak čirou náhodou i AD Podbořany a mnohé další firmy. Ten výčet je opravdu dlouhý a složitý. Je to vlastně trust, „dojná kráva“, založený na tom, aby si… Číst vice »

Jana S.

Možná je na pár facek vaše lež. BL je registrována v Č.R. a sídlo má v Semilech . Je to snadno dohledatelné . Vaše spekulace jsou pouhé fake …

XYZ

Promiňte, ale jste hloupá a nebo zpíváte píseň toho, koho chleba jíte. Ale to je asi na Vás složité, takže zůstanu u té hlouposti. To, co jsem já zde uvedl, nejsou moje spekulace a lži, ale holá fakta, která jsou veřejně známa a zcela regulérně dohledatelná. Ano, souhlasím, že Bus Line, a. s. má sídlo v Semilech, ale špatně čtěte. Já tam ale napsal toto: „oné firmy se sídlem Bůh ví kde v daňovém ráji, co vlastní firmu Bus Line …“.

Karel

DPMLJ, a.s. obsluhuje na území SM Jablonec nad Nisou tramvajovou dopravu. SM Jablonec nad Nisou je minoritním akcionářem DPMLJ, a.s. a jako takový je tudíž uveden i ve jméně společnosti.

Jan Sůra

Jablonec byl do názvu doplněn až po akcionářském vstupu, dříve tramvaje do JN jezdily ještě jako DPML.