Autobusy Doprava ve městě

Jablonec hledá na poslední chvíli dopravce, láká na byty i volné stání

Autobus MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: Regionální rada NUTS2 Severovýchod
Autobus MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: Regionální rada NUTS2 Severovýchod
Stávajícímu dopravci vyprší smlouva už na konci ledna příštího roku, nový dostane kontrakt na dva roky.

Město Jablonec nad Nisou začalo s výběrem dopravce, který by od února zajistil provoz městské hromadné dopravy. Oproti jiným zadavatelům v dopravě nabízí i kvůli časové tísni nezvykle velkou součinnost.

Oznámení o výběru dopravce zveřejnilo město na svých stránkách. Dopravcům nabízí pronájem až deseti městských bytů nebo zdarma plochy pro odstavení autobusů či využití denní místnosti.

Dopravce může v Jablonci získat dvouletou smlouvu, roční výkon je 1,45 milionu kilometrů.  Z dokumentace vyplývá, že Jablonec je městem s pravděpodobně nejdražší městskou hromadnou dopravou: cena dopravního výkonu je přes 74 korun za kilometr. Tato částka nebyla veřejně dosud známá, v registru smluv je u kontraktu s BusLine MHD Jabloncecko uvedena jen takzvaná netto cena bez započítání tržeb.

Dopravci mají čas na projevení zájmu do příštího pátku. V dokumentaci stanovil Jablonec i poměrně přísné podmínky na stáří vozidel, podle města je ale vše otázkou jednání.

Jablonec výrazně tlačí čas: smlouva s BusLine MHD Jablonecko končí 31. ledna příštího roku. Nabídku stávajícího dopravce zastupitelé včera odmítli. Vedení města sice háže vinu ve zpoždění hlavně na průtahy u antimonopolního úřadu i selhání Národního elektronického nástroje (NEN). Město ale začalo dopravce hledat teprve na počátku roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal M.

Z kolika vozy je možné odjezdit dopravu v JBC

Pavel F

Minimum je 30

Jana S.

Například v Teplicích které jsou velikostí cca srovnatelné s Jabloncem a které jsou vydávané za vzor dobrého hospodaření ,jezdí Arriva mhd za 66 kč/km a to bez Maxova a Bedřichova ,proti Jbc vlastně po rovině a to v zakázce na 10 let a ne jen na 2 roky .Tak co chcete ? About me kterou jsem měla tu čest jezdit v Praze?Když náhodou ta linka jela tak nebyl problém bus bez bočního okna které bylo nahrazeno kartonem. Řidiči většinou ani netušili kudy mají jet takže většinou jsme to měli i s výletem po okolí o humusu uvnitř autobusů ani nemluvím… Číst vice »

Jiří

To je pěkný nesmysl srovnávat autobusovou MHD v Jablonci s autobusovou a trolejbusovou MHD v Teplicích. Cena na kilometr trolejbusu je podstatně vyšší než u busů. V Teplicích více než polovinu provozovaných kilometrů odjezdí trolejbusy.

Jana S.

Ono to tak uplně není pravda : Všeobecně se dá říct, že čím více trolejbusy jezdí, tím jsou jednotkově levnější. Například při poměru dopravních výkonů 47 procent oproti 53 procentům v neprospěch autobusů je provoz trolejbusů v daném dopravním systému jednotkově levnější než provoz autobusů. (Případ města Prešov při cenách a výkonech roku 2004: dopravní výkon trolejbusů 2,3 mil. km, spotřeba elektrické energie 5,2 mil. kWh, provozní náklady 16,5 mil. SKK (7,17 SKK/km); dopravní výkon autobusů 2,6 mil. km, spotřeba paliva 979 tis. l nafty, provozní náklady 26,5 mil. SKK (10,19 SKK/km); navíc cena za naftu se v průběhu dne… Číst vice »

Alexandr Mikulka

Tento článek opsal slovutný plagiátor Igorko Chovanec i s chlupama od jistého MUDr. Petra Pappa.

Jak.strojvedouci

Je dobře že Jablonec chce v mhd někoho jiného než busline. Vsázím se že kdyby tam jezdil někdo jiný než busline tak na 90% řidičů přejde od busline k jinému dopravci. A je dobře že jablonec apeluje na stáří vozidel a klimatizaci. Doufám že se najde nějaký levnější dopravce než busline.

Pavel F

Nenajde,nikdo nebude schopen za tak krátky čas dát dokupy vozy,lidi a technické zázemí kromě stávajícího dopravce,nakonec bude město škemrat 3dni před vypršením smlouvy u BusLine ,jenže už to bude dražší

Jana S.

Takže jestli to dobře chápu tak s jabloneckýma řidičema se nepočítá a jsou nabízeny byty zdarma pro cizí?To jako fakt??? Jablonečáci budou na pracáku ,jezdit budou řidiči z jiných měst či spíše zemí a to jen pro to že si někdo léčí komplexy vůči buslinu??? A cena? Pokud se nikdo do té zakázky nehnal tak asi bude cenově uplně mimo a to i dokonce po tom co se město podbízelo u jiných dopravců ,dokonce na své občany chtělo pustit About me což je vážně katastrofální firma a že je busline drahé ? Ne tak jako DPMLJ a hlavně by ti… Číst vice »

Milion plus

Koukám, že o tom moc nevíš. Jen nějaké základní informace.

Erik

Obávám se, že ví víc než ty. Pokud není konkurence, tak cena prostě roste. To jsou základní ekonomická pravidla. Na dva roky se tam nikdo nepřihlásí. Nikdo u nás totiž ten vozový park nemá. A kupovat si to nebude na 2 roky. Tedy klidně koupí, ale bude jezdit za cenu klidně přes 80 Kč.

Leden

O komplexech vůči Busline by se možná dalo mluvit před deseti lety. Ne dnes, kdy už nejen v Jablonci předvedl pan Vařil, co je zač. Anebo teda on (a Rafaj) je ten svatoušek a zakomplexovaná je půlka republiky…

Jana S.

Co konkrétně ti dva provedli Jbc??

Leden

Konkrétně dlouhodobě tunelovali DPML(J), a kdyby nebyl Vařil nenažranec a nechtěl to tunelování zakončit „velkou ránou“ (oním dodatečně uplatněným „přiměřeným ziskem“ = platebním příkazem nebo převzetím bus části DP), dělo by se tak dodnes.

Jana S.

Aha a za to už byl pravomocně odsouzen? A to udělal v Jbc? A ten přiměřený zisk musel být ve smlouvě a tu museli podepsat a souhlasit s ní obě strany ne? A ukažte mě podnikatele který by se takového bonusu jen tak vzdal?

Jana S.

Tak to nebyl o v Jablonci a co se týká přiměřeného zisku tak tak to muselo být součástí smlouvy se kterou souhlasil a podepsal i DPMLJ a ukažte mě podnikatele který by se něčeho takového vzdal….

Leden

Aha, dokud zloděj krade u souseda, tak to není zloděj.

Jana S.

Psal jste cituji : Ne dnes, kdy už nejen v Jablonci předvedl pan Vařil, co je zač. Anebo teda on (a Rafaj) je ten svatoušek a zakomplexovaná je půlka republiky… tak si po sobě nejdříve přečtěte 😉

Jindra

Je pro Liberec velká výhra, že autobusovou mhd převzal plně DPMLJ.

Jak.strojvedouci

co to tu melete 🤣

Jiří Šrámek

Pane Vařile, ten nick je hloupý.

Jana S.

No tak urážek mnoho ale stále čekám na nějaký argument…když vám nevadí ve stejné věci stíhaný Vejnar co si sám sobě řediteluje ,proč vám vadí B.L ?Atˇ pátrám jak pátrám všechny zkazky o Vařilovy a Rafajovi a Vejnarovi jsou pouze nějaká podezření ve stádiu vyšetřování.Podle obchodního rejstříku už vařil v B.L. není.Připravovat lidi o práci a likvidovat firmu která svou práci odvádí v rámci možností dobře a to vše jen na základě osobní nenávisti a „jedna paní povídala“ tak to je vážně síla a vrchol pokrytectví . Pokud se mýlím a Vařil je je stále majitel B.L a nebo byl… Číst vice »

Jiří

Podle stylu argumentace vás tipuji na odboráře Kuchyňku, který je největší bijec za ty mafiány z buslinu. Takže pane Kuchynko, v republice se v posledních letech dostalo do časové tísně kvůli podobným vykukům jako je Vařil spoustu objednatelů veřejné dopravy, ale i když byly smlouvy na rok např. Zlínský kraj, tak žádný z dopravců si neřekl o takové nehorázné prachy jako busline mafie. Takže váš argument, že smlouva na dva roky musí tolik stát neobstojí. V zlínském kraji se i po atentátu na regulérní soutěž ze strany známých vykuků busline+Zemek povedlo dohodnout ceny kolem 40 Kč. Pardubický kraj to samé,… Číst vice »

Jana S.

No tak Kuchynka opravdu nejsem a co se týká Zlínského kraje tak šlo o příměstskou dopravu a ne o mhd která je opravdu mnohem dražší než příměstská , Nemíchejte jablka s hruškama

Jana S.

Kuchynka opravdu nejsem a co se týká Zlínska ,tak tam šlo o příměstskou a ne mhd což je velký rozdíl ,mícháte jablka s hruškama.

Jana S.

A hlavně na odbory mám alergii a to dost silnou…

Erik

Člověče, vždyť vy víte asi jako děcko v první třídě. Víte za kolik se jezdí běžně MHD? Zjistěte si to, ať tady nemelete nesmysly.

Jiří

Do cen MHD mám dosti slušný vhled. Pochybuji že máte lepší. Rozhodně nikdo v republice neprovozuje MHD autobusy nad 60 Kč kromě vyděračů z busline. Ceny se pohybují mezi 40-50 Kč/km. Podstatou mého příspěvku nemělo být srovnávání cen MHD a příměsta, ale to že když objednatel příměstské dopravy se dostal do časové tísně, dokázal vyjednat srovnatelné ceny na krátkou dobu, jako kdyby proběhla soutěž na deset let. Rozdíly se pohybují v korunách, nikoliv v desítkách korun, jako v případě Jablonce. Pokud by busline byl slušná firma, tak si přihodí 5 Kč jako extra zisk za ty problémy Jablonce a dá… Číst vice »

Jana S.

Teplice Arriva 66 kč /KM na 10 let ,na 2 roky by to bylo násobně více a pokud byste ten vhled do cen měl ,věděl by jste že 40 až 50 za km by možná jezdil na rovině v Hradci vnitřní dopravce bez koruny zisku . Ostatně proč se nikdo ze 7.dopravců kterým se Jbc podbízel do té skvělé zakázky nehrnul?

Erik

Ono ceny Dopravních podniků jsou velmi zavádějící. Když potřebují peníze, zřizovatel doleje. To vše se do toho musí započítat. Třeba teď v době korony, to budou miliony. Za celou ČR miliardy.

Jiří

Pane Erik, cena dopravního výkonu nijak nesouvisí se současným vývojem poklesu tržeb. To jsou totiž ty hlavní chybějící peníze. Cena dopravního výkonu je jednoduše nákladová jednice s určitou mírou zisku, kterou soutěž nebo smlouva dovolily. Dopad covidu na tržby nezmění zásadním způsobem cenu dopravního výkonu, změní výši kompenzace objednatele veřejné dopravy. Kapišto Erik?

Erik

Problém je, že nejde jen o situaci teď. Ty peníze se nalejou kdykoliv, kdy DP natáhne ruku. Je zjevně, že já o voze, vy o koze.

Erik

Tak to víte zjevně málo. Zjistěte si více. Když tolik víte, tak by jste to měl vědět.

Honza

Nemluvme o jabloneckých rovnou jako o pitomcích, jsou to spíš neschopní naivkové. Kdo jiný by si opět nainstaloval do rozhodující pozice Luboše Wejnara, „kamarádíčka“ stíhaného majitele Busline a kooperujících firem Jiřího Vařila…
https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/dopravni-podnik-trestni-spis-odposlechy-dpmlj-busline-plan-vyvedeni-penize-liberec.A190612_170420_liberec-zpravy_tml