Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) pokračuje v nákupech ojetých autobusů v Česku i zahraničí. Po nedávném nákupu dalších autobusů Mercedes-Benz z Německa kupuje tři kloubové autobusy Solaris z roku 2006. Kontrakt je již v registru smluv.
Prodávajícím jsou Plzeňské městské dopravní podniky. DPMLJ kupuje každý za 150 tisíc korun bez DPH. Najeto mají kolem 700 tisíc kilometrů. „Chceme je použít pro chystané výluky tramvají v letošním roce. Kloubový autobus je pro nás výhodnější, než nasazovat dva kratší autobusy,“ vysvětlil provozně technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička. Podle něj jsou autobusy ve velmi dobrém stavu.
V Liberci dlouho byly kloubové autobusy spíše výjimkou, v posledních letech jsou ale v ulicích k vidění velmi často. Předloni DPMLJ nakoupil z Prahy kloubové autobusy Karosa B941E. Ty jsou ale už odstavené a na jaře se jich dopravní podnik zbaví. Po Liberci i nadále jezdí tři kloubové CityBusy, které v roce 2019 koupil DPMLJ ze Zlína, stejně tak autobusy Mercedes-Benz Citaro, které přivezl DPMLJ z německého Schwerinu. K hlavnímu posílení flotily kloubových autobusů došlo loni, kdy DPMLJ pořídil deset kloubových autobusů Solaris na zemní plyn.
V Liberci se letos chystají dvě velké tramvajové výluky. První vypukne na trati do Dolního Hanychova na jaře kvůli chystané opravě mostu u Starých pekáren, druhá v létě v souvislosti s modernizací tratě do Jablonce nad Nisou.
Hlavně aby si jejich řidiči uvědomili,že řídí „harmoniku“ a ne obyčejný autobus,obzvlášť z liberecké MHD.Kolikrát mně na kole málem řidič sejmul,když před zastávkou předjete a před kolem odbočí na zastávku nebo vystřelí ze zastávky aniž by vůbec dal najevo,že bude vyjíždět a je mu jedno že ho někdo předjíždí.Ať si pořizujou kdo ví co a zdražujou jak chtějí.MHD využívám minimálně,těch pár jízd do roka přežiju.Kolo a nohy jsou zdravější.
Tak s touto 512 jsem něco najezdil, na svá léta dobrý stroj.
Proč Liberec kupoval pouze 10 kloubových Solarisů ? Proč jich nekoupil tedy 20 a měli by nové autobusy na všestranné využití na dalších 15 let a hlavně NOVÉ !!! Proboha co to je za logigu, že Liberec bude utápět peníze do starých šrotů a skupovat šroty z Německa a z naší republiky ? Co to je za hospodaření ? Kdo může tyto věci vůbec schválit ? Celý DPMLJ na sídlišti Františkov je na spadnutí, všechno je tam z doby 50tých let, těžce nevyhovující podmínky všeobecně a do toho nikdo nedá ani korunu, ani desetník a na skupování vraků peníze jsou… Číst vice »
pan Kocourek Vám určitě rád vysvětlí, že přeci nejsou peníze a proto je nejlepší koupit starý šrot 🙂
Odpoved je jednoducha pretoze tam boli nepodarene pokusy o manazerov na urovni dopravcu a mesta a nasledky sa riesia doteraz a boh vie ako dlho este budu
Vlku, Vlku, pokud neznáš všechny souvislosti, hlavně s finančními možnostmi, tak žádám o nešíření nepodložených, v jistém slova smyslu lživých informací. Nákup 20-ti nových kloubů bychom nejenom nezvládli finančně, ale hlavně bychom vyrobili finanční problém za 12 let. Základem normální prosté obměny vozového parku je cyklický nákup, který zajistí rovnoměrné čerpání finančních prostředků, které jsou především tvořeny výší odpisů, zahrnutých do ceny dopravního výkonu. Aby se tento systém nastavil, je třeba k němu vytvořit podmínky. Nemyslím si, že jsme úplní tupci. Vše nakupovat pomocí dotací, zvláště vozový park není do budoucna ideální (pokud máš povědomí, že dotace nejsou zahrnuty do… Číst vice »
Díky za perfektně zpracovaný příspěvek. 👍
To se musíte smát !!!
Líbí se mi, jak si DPMLJ dokáže v médiích obhájit naprosté hovadiny !
To jsou hospodáři ! Tak celý Liberecký kraj byl vždycky nejhorší v republice.
Na nové se Liberec ani teď Jablonec nezmůžou.. furt budou lidé jezdit v „bazarovkách“ . Chtělo by to další MS ..
Pokud jste četl alespoň titulek článku, tak je to dočasné řešení po dobu výluky tramvajoveho provozu.
Tomu může věřit jen člověk který nevidí realitu.
Realitu, bohužel, nevidí Vlk. Jenom. třesky plesky.
To tvrdil i DP Mostu a Litvínova, když pořizoval ojeté Citybusy z Prahy a ejhle jsou nasazeny do pravidelného provozu..
Pokud jsou v dobrém stavu, proč ne.
I když byly pražské citybusy vždy mým oblíbeným strojem, tak o dobrém stavu se mluvit nedá. Minimálně ve stavu v jakém opouštěli Prahu.
U Solarisu při dobré údržbě 15 let nevadí.
Tak lepší než to prodat do šrotu
A jestli to má sloužit při výluce jako náhrada za tramvaj, tak naprosto vpohodě.
A myslíte si pane Kocourku, že to je jen na výluku ?
Víte co stojí opravy těchto starých šrotů ?
Vyhozené peníze a pytel problémů………….
Můžete tedy vyčíslit tu obrovskou sumu na opravu starých šrotů?
V pripade SOlarisu je to v klude,,, a na viac Liberec v tuto chvilu nema….
Přijde mi že designově vypadá 15 let starý Solaris Urbino 18 o poznání lépe než o něco mladší SOR NB 18.
tak SOR vizualom ide z extremu do extremu… vizual socka a potom vizual futurizmus ziadna stredna cesta
Jo na 15 let jsou opravdu pěkný. A dobře se s nima v Plzni jezdilo. Pro Liberec je to dobrá volba, když to chtěj jenom po dobu výluk.
Co se týče designu, tak souhlas NB 18 a podobné kousky jsou fakt strašný, ale úplný vrchol jsou nové elektrobusy SOR v Písku, tam je to echt hnus.
„Najeto mají kolem 700 tisíc korun.“
šotka vyhnat!
Taky bych chtěl mít najeto 700 tisíc korun 😀
To mám spíš vyjeto.:-(
Jsou takové, které mají najeto 700 000 korun. Ale na zádech…
😉
„K hlavnímu posílení flotily kloubových autobusů došlo loni, kdy DPMLJ pořídil dvacet kloubových autobusů Solaris na zemní plyn.“
Nekoupil jich DPMLJ jenom 10?
Ano.