Liberecký dopravní podnik kupuje kloubové autobusy z Plzně

Solaris Urbino 18 v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDPSolaris Urbino 18 v barvách Plzeňských městských dopravních podniků. Foto: PMDP

Liberec chce patnáct let staré autobusy použít na tramvajové výluky.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Hlavně aby si jejich řidiči uvědomili,že řídí „harmoniku“ a ne obyčejný autobus,obzvlášť z liberecké MHD.Kolikrát mně na kole málem řidič sejmul,když před zastávkou předjete a před kolem odbočí na zastávku nebo vystřelí ze zastávky aniž by vůbec dal najevo,že bude vyjíždět a je mu jedno že ho někdo předjíždí.Ať si pořizujou kdo ví co a zdražujou jak chtějí.MHD využívám minimálně,těch pár jízd do roka přežiju.Kolo a nohy jsou zdravější.

Ludvík

Tak s touto 512 jsem něco najezdil, na svá léta dobrý stroj.

Vlk

Proč Liberec kupoval pouze 10 kloubových Solarisů ? Proč jich nekoupil tedy 20 a měli by nové autobusy na všestranné využití na dalších 15 let a hlavně NOVÉ !!! Proboha co to je za logigu, že Liberec bude utápět peníze do starých šrotů a skupovat šroty z Německa a z naší republiky ? Co to je za hospodaření ? Kdo může tyto věci vůbec schválit ? Celý DPMLJ na sídlišti Františkov je na spadnutí, všechno je tam z doby 50tých let, těžce nevyhovující podmínky všeobecně a do toho nikdo nedá ani korunu, ani desetník a na skupování vraků peníze jsou… Číst vice »

kakov

pan Kocourek Vám určitě rád vysvětlí, že přeci nejsou peníze a proto je nejlepší koupit starý šrot 🙂

DJ TRAIN

Odpoved je jednoducha pretoze tam boli nepodarene pokusy o manazerov na urovni dopravcu a mesta a nasledky sa riesia doteraz a boh vie ako dlho este budu

Terminál

Vlku, Vlku, pokud neznáš všechny souvislosti, hlavně s finančními možnostmi, tak žádám o nešíření nepodložených, v jistém slova smyslu lživých informací. Nákup 20-ti nových kloubů bychom nejenom nezvládli finančně, ale hlavně bychom vyrobili finanční problém za 12 let. Základem normální prosté obměny vozového parku je cyklický nákup, který zajistí rovnoměrné čerpání finančních prostředků, které jsou především tvořeny výší odpisů, zahrnutých do ceny dopravního výkonu. Aby se tento systém nastavil, je třeba k němu vytvořit podmínky. Nemyslím si, že jsme úplní tupci. Vše nakupovat pomocí dotací, zvláště vozový park není do budoucna ideální (pokud máš povědomí, že dotace nejsou zahrnuty do… Číst vice »

Jindra

Díky za perfektně zpracovaný příspěvek. 👍

Vlk

To se musíte smát !!!
Líbí se mi, jak si DPMLJ dokáže v médiích obhájit naprosté hovadiny !
To jsou hospodáři ! Tak celý Liberecký kraj byl vždycky nejhorší v republice.

Divočák

Na nové se Liberec ani teď Jablonec nezmůžou.. furt budou lidé jezdit v „bazarovkách“ . Chtělo by to další MS ..

Jindra

Pokud jste četl alespoň titulek článku, tak je to dočasné řešení po dobu výluky tramvajoveho provozu.

Vlk

Tomu může věřit jen člověk který nevidí realitu.

Jindra

Realitu, bohužel, nevidí Vlk. Jenom. třesky plesky.

PetrB

To tvrdil i DP Mostu a Litvínova, když pořizoval ojeté Citybusy z Prahy a ejhle jsou nasazeny do pravidelného provozu..

Jindra

Pokud jsou v dobrém stavu, proč ne.

Hara_Pes

I když byly pražské citybusy vždy mým oblíbeným strojem, tak o dobrém stavu se mluvit nedá. Minimálně ve stavu v jakém opouštěli Prahu.

Jindra

U Solarisu při dobré údržbě 15 let nevadí.

Kandelábr

Tak lepší než to prodat do šrotu

Jiří Kocurek

A jestli to má sloužit při výluce jako náhrada za tramvaj, tak naprosto vpohodě.

Vlk

A myslíte si pane Kocourku, že to je jen na výluku ?
Víte co stojí opravy těchto starých šrotů ?
Vyhozené peníze a pytel problémů………….

Jindra

Můžete tedy vyčíslit tu obrovskou sumu na opravu starých šrotů?

DJ TRAIN

V pripade SOlarisu je to v klude,,, a na viac Liberec v tuto chvilu nema….

Big Fat Fabulous Woman

Přijde mi že designově vypadá 15 let starý Solaris Urbino 18 o poznání lépe než o něco mladší SOR NB 18.

DJ TRAIN

tak SOR vizualom ide z extremu do extremu… vizual socka a potom vizual futurizmus ziadna stredna cesta

Jussi

Jo na 15 let jsou opravdu pěkný. A dobře se s nima v Plzni jezdilo. Pro Liberec je to dobrá volba, když to chtěj jenom po dobu výluk.

Co se týče designu, tak souhlas NB 18 a podobné kousky jsou fakt strašný, ale úplný vrchol jsou nové elektrobusy SOR v Písku, tam je to echt hnus.

Jiří Kocurek

„Najeto mají kolem 700 tisíc korun.“

šotka vyhnat!

Jenda-71

Taky bych chtěl mít najeto 700 tisíc korun 😀

Kernteriér

To mám spíš vyjeto.:-(

Martin Hodek

Jsou takové, které mají najeto 700 000 korun. Ale na zádech…
😉

Anonym ze severu

„K hlavnímu posílení flotily kloubových autobusů došlo loni, kdy DPMLJ pořídil dvacet kloubových autobusů Solaris na zemní plyn.“
Nekoupil jich DPMLJ jenom 10?

Kubrt

Ano.