Liberec po letech odmítání zahájil provoz služby sdílených kol

Kola nextbike v Hradci Králové. Foto: NextbikeKola nextbike v Hradci Králové. Foto: Nextbike

K rozhodnutí o podpoře došlo jen krátce poté, co zahájil provoz v sousedním Jablonci nad Nisou.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

mohli by být i elektrická, hodí se pokud někam skoro nejezdí mhd, nebo je horší spojení, případně když je víkend/svátek a není tolik spojů. Za mě dobrá věc, v boleslavi využívám skoro pořád.

Novotny

Dalsi nepotrebna sluzba, kterou vyuzije minimum obcanu a akorat se bude podporovat soukromy byznys firmy, ktera to jakobi pujcuje, ale s cilem na tom vydelat. Zadarmo to delat preci nebude.

Hezky financovano z EU fondu a krajskeho / mestskeho rozpoctu. to taky by se ty finance mohli pouzit na uzitecnejsi veci v podpore verejne dopravy.

Na chodnicich bude akorat vice srotua stojanu prekazejicich obcanum. Ale aby udelali bezpecna stani pro kola beznych obcanu, to ne.

pepa

Zabedněná Plzeñ vydrží bez, fuj nějaký novinky

Vena

jo, v Novym Boru jsme to mohli mít taky. Ale občané to v anketě považovali za nepotřebné, tak tu dál budem po tom našem maloměstě jezdit autem. Why not…

M82

Je videt, ze obcane maji jeste rozum… Nikdo Vam nebrani si poridit vlastni kolo a nebo si muzete tu pujcovnu zalozit sam a pekne za sve v klidu podnikat.

Vena

to je argument… vlastní kola mám dokonce dvě, silniční a horské, ale pokud se aspoň trochu orientujete v cyklistice, tak víte, že to zrovna nejsou kola, zvlášť ta silnicka a silniční pedály + tretry na popojíždění po městě, zastavování u krámů a tak…

Není kolo jako kolo. Pogacar taky nepojede na svém Colnagu do města do Tesca pro nákup…

Navíc moje kola slouží pouze mě, sdílené městské kolo pomůže mnoha dalším lidem, zvlášť ve městě jako je Nový Bor. Ve městě malým na to, aby měl vlastní MHD a velkým na to, aby se člověk dostal během chvilky kamkoliv pěšky…

Gunduľ neubiješ

Nejsou sdílená. Jsou z půjčovny. Nenapomahejte šířit a normalizovat tenhle debilni marketingový newspeak.

Kleist

Mezi kolem z pujčeným z kamenné půjčovny a kolem pujčeným na ulici které lze vrazit na X dalších míst je trochu přecijenom rozdíl.

Martin

Upřímně mi chybí stojany v Rochlici, ve Vesci nebo v Doubí, na tom jihovýchodě Liberce stojany chybí

PeDa z Ol

Žádná sdílená kola nebo koloběžky nebo auta neexistují, je to standardní půjčovna, “sdílení” je pouze a jenom marketingový blábol. Pokud má jít o “sdílení” musí mít věc více spoluvlastníků a ti věc střídavě užívají. Tady věc patří jednomu podnikajícímu vlastníku a spotřebitelé si tuto věc za úplatu pronajímají.

Frantík

Jakože ano, ta kola patří jenom jednomu a ostatní za to nejsou nijak zodpovědní s výjimkou doby půjčení. Ale tak se vyvíjejí termity.

Jiří Fišer

Uvidíme zda-li to bude prospěšné. Každé zlepšení ve veřejné dopravě vítám. Ale podle zkušeností je Liberec k cyklistům hodně nepřátelský. Do centra to skoro nejde. Nebo se musí porušit spousta dopravních předpisů. Cyklostezka jen kolem Nisy k dolnímu centru. Pak hodně nebezpečná po Miladě Horákové. Horní centrum z úřady, bazénem prakticky pro kola nesjízdné. Přes Šaldovo náměstí o život…. Asi nejlepší využití vidím pro studenty z vysokoškolských kolejí do školy.

Frantík

„Přes Šaldovo náměstí o život“
Tak občas je potřeba si přiznat, že problém je prostě v ostatních účastnících provozu…

Jindra

Myslíte třeba v těch cyklistů co na kole jedou dolů po Husovce, před semaforem u Domu Klavírů skočí na chodník. Po něm na Šalďáku ke kolejím. Kde je po přechodu přejedou. Pokud pokračují dolů z kopce propletou se mezi chodci a skočí pod semafory zpátky na silnici. Pokud jedou do centra, vezmou to mezi pěšáky po přechodu a tradá dál po chodníku k radnici.

Vena

Liberec má bohužel složitý terén pro městskou cyklistiku… neustále nahoru/dolů až na pár výjimek, žádné pruhy pro cyklisty, protože na ně prostě neni místo… V případě Liberce vidím větší potenciál ve sdílených koloběžkách.

Gunduľ neubiješ

Zřejmě máte na mysli elektrická motorové jednostopa vozidla z půjčovny. Akorát nevím, proč píšete „sdilene kolobezky“.

Kleist

To jsou nemotorová vozidla a je to koloběžka s přídavným pohonem do 25 km/h, musí se dál dát na ní dát odrážet bez pomocného pohonu.