Liberec musí kvůli kloubovým autobusům upravit zastávky
Karosa B941 ve vozově libereckého dopravního podniku. Foto: DPMLJ
Liberec musí kvůli kloubovým autobusům, které začal od letošního roku využívat dopravní podnik, stavebně upravit autobusové zastávky MHD. Pro delší
V Hradci Králové je stejný problém s krátkými zastávkami již mnoho let zejména na Slezském Předměstí (Alessandria, Škola SNP). Taky se tam kloubáky nevejdou, kdyby v takové zastávce zajel i 12m vůz těsně k hraně, tak si při výjezdu ze zastávky urazí zrcátko o označník. Ale v HK, na rozdíl od Liberce i jiných měst, tohle nikdo (DP ani město) neřeší… Celá nízkopodlažnost se takto zbytečně znehodnocuje.
Je to poučný příběh šetření v minulosti na nepravém míst v důsledku absence strategického myšlení.
Konecne. Kdyz jsem to tu psal, tak jsem dostal minusy.
Ne každý ví, co dělá a píše 🙂
Jen mi trochu vrtá hlavou, že tak velké město dosud vystačilo s krátkými autobusy.
Vystacilo, protoze Lbc je sice krajske mesto ale docela male. Vystacili jsme si, dokud autobusy mely normalni interval pro velke mesto. Ted jezdi linka 25, ktera ma na kazdem konci velke sidliste ve spicce po ctvrthodone, coz je i na velkomesto velikosti Liberce malo.
Velkoměsto 😀 😀 😀 😀 😀
To je mi stejně záhadou i v Pardubicích. Zvlášť teď by se jim kloubáky hodily, když dochází k rušení některých spojů.
Ušetřilo se několikrát: za krátké zálivy zastávek, za velkou parkovací, údržbářskou a opravárenskou kapacitu v garážích a za o něco nižší spotřebu kraťasů. K tomu jako bonus lepší manévrovatelnost a jízdní vlastnosti (rozhodne lze u kraťase lépe ustát případný smyk). Jenže když naroste počet cestujících, kraťasy přestanou stačit a rázem to vyžaduje zvýšené náklady infrastruktury, kterou je nutno upravit.
A to jako navzdory všem dotacím na autobusy musí v Liberci používat nějaké vysokopodlažní vraky z Prahy? 🙂
Jediné dotace, které se dnes poskytují jsou pouze na elektromobilitu (tedy elektrobusy, tramvaje, trolejbusy, metro). Tak by mě zajímalo jaké dotace máte na mysli…
Dlužno dodat, že případné CNG busy by musely najíždět stovky kilometrů ročně naprosto zbytečně do Jablonce na čerpačku. A to do doby, než se u soudu vyřeší ta patálie s nevýhodnou exkluzivní smlouvou.
V Budějovicích loni nakoupili moc pěkné Solarisy. Po přečtení vašho příspěvku jsem si chvilku myslel, že si na ně vydělali prodejem kachních vajec a košíkářských výrobků, ale google odhalil, že 85% dostali z EU… 🙂
Dotace šly v posledních letech jen na CNG. A s plynem to Busline uVařil v Liberci moc hezky, že se ta dotace ve finále až tak nevyplatí. https://zdopravy.cz/dalsi-pozustatek-smluv-s-busline-tricetilety-byznys-na-plneni-autobusu-zacne-resit-policie-34407/
Jako uzavrit takovou smlouvy na 30 let!!! To spis hranici s podvodem… a ted je otazkou jestli se to vubec podari vypovedet…
Na jednu stranu nejsme schopni udelat dlouhodoby plan tykajici se dopravni obsluhy na nekolik let dopredu a ve smlouvach nam litaji desitky let jen to hvizdne…
Když vám firma provozující zhruba třetinu výkonů vypoví smlouvu a město je zadlužené kvůli aréně, moc řešení není. Mimochodem, ta vyřazená Citara z Německa byl bez ironie skvělý nákup.
Aha, to je nějaká nouzovka – v tom případě asi ok…
Ty z DPP měly být jen na výluky tramvají. Nicméně už se z nich stala běžná část vozového parku na normální linky.
Zas tak černě bych ti neviděl. Tak koupili 5 Karos. No a co? V Ústí se taky stále gemerálkují 15Tr, které mají schody. Když nemám.na nové, tak koupím staré, co ještě chvíli vydrží. Musíte to brát i z ekonomického hlediska… Navíc kolik % spojů obsluhují Karosy? 5%? 10%?
Paradoxem je, že v hodně krajích na příměstských linkách jezdí taky vysokopodlazní vozy, které jsou mnohdy v horším stavu než expražské Karosy. A nikdo si tady na to nestěžoval. Tak když by Liberec neměl kupovat na dobu přechodnou vozy se schodama, proč teda jezdí na přiměstě? Tady mi něco nehraje…
Jo jenze jak dlouho bude ta prechodna doba, 20 let?
Přechodnou dobou byla letní výluka tramvají do Lidových sadů a na ní od září navazující výluka Vratislavice – Jablonec (po dvou týdnech výluky zrušená, neb Jablonec nezačal kopat kanalizaci přes křižovatku u lázní) a od jara 2020 snad opět výluka Vratislavice – Jablonec, tentokrát dlouhá na roky, neb po ní už bude tramvaj na 1435mm v Jablonci skrz Dolní náměstí do terminálu. Pro tyto výluky jsou ke každému kloubáku alternativou jen dva nekloubáky se dvěma řidiči – proto se i „šroty“ drží a opravují co to jde.
Dost těchto strojů prošlo repasí, takže asi jde právě o ty. Opravy jsou vcelku nenáročné včetně agregátů. Na doplnění desetiny chybějících je to OK. Pět let do zrezivění a ztráty způsobilosti provozu a pak snad něco novějšího a trvanlivějšího s nízkými LCC.
Ve svý podstatě jsou to autobusy z Prahy.
Je to tak, provozoval je DPP
https://seznam-autobusu.cz/seznam?trakce=autobus&iddopravce=46&manufacturer=Karosa&ntyp=B941&typ=B941E.1964
Ve svý podstatě by to chtělo vyměnit spz, jak venku vidí pražáky tak auto trpí.
Proboha naco? Pokud nějakého vymletého bezmozka nezastaví z dálky viditelné logo dopravního podniku, tak liberecká RZ tuplem ne. Až si říkám, jestli někdo takový může vzniknout přirozeně, nebo se k takové vymatlanosti musí dopracovat, např. mnohaletým braním pervitinu.
Delate si srandu, ale v Liberci je pervitin dost rozsireny. Tech jezdocich pernikaru neni malo. Netusim, co dela policii.
Aha, konečně vysvětlení nadprůměrného výskytu silničních agresorů z Liberecka na silnicích a dálnicích…
Ústecký Urbany taky mají pražskou SPZ a nikdo na to kecy nemá