LOT 3a leaderboard

Liberec musí kvůli kloubovým autobusům upravit zastávky

Karosa B941 ve vozově libereckého dopravního podniku. Foto: DPMLJKarosa B941 ve vozově libereckého dopravního podniku. Foto: DPMLJ

Liberec musí kvůli kloubovým autobusům, které začal od letošního roku využívat dopravní podnik, stavebně upravit autobusové zastávky MHD. Pro delší

Liberec musí kvůli kloubovým autobusům, které začal od letošního roku využívat dopravní podnik, stavebně upravit autobusové zastávky MHD. Pro delší autobusy je problém do nich zajet a ve většině případů zastávky neumožňují bezpečný nástup či výstup. Náklady na úpravy odhaduje radnice na deset milionů korun.

Kloubové autobusy jsou o šest metrů delší než standardní dvanáctimetrové vozy, které dopravní podnik dosud převážně využíval. „Současné zastávky ve většině případů bezpečné nastupování a vystupování z kloubových autobusů neumožňují a řada z nich je navíc poškozená intenzivním provozem,“ uvedla mluvčí radnice Jana Kodymová.

Zastávky se budou podle náměstka primátora Jiřího Šolce (Starostové pro Liberecký kraj) opravovat postupně. „Předpokládám, že bychom mohli začít v příštím roce, podle toho, jaké finanční prostředky budeme mít,“ řekl. Zastávky by podle něj měly vypadat jednotně. Jejich podoba by měla vzejít z urbanisticko-architektonické studie, kterou si město nechá zpracovat.

Jako jedna z prvních by se měla dělat zastávka u radnice. Její součástí je i meteobudka, která částečně zasahuje do silnice. Kvůli ní nemohou kloubové autobusy zajet až k rohu chodníku. „Lidé, kteří mají zhoršenou pohyblivost, tak musejí z chodníku sestoupit na vozovku a teprve pak na ten vysoký schod do autobusu,“ uvedl primátor Jaroslav Zámečník (SLK). Dodal, že kvůli tomu dostal i několik stížností.

Liberec chce odstranit na zastávkách i nedostatky, jež nesouvisí s kloubovými autobusy. Na některých zejména chybí přístřešky chránící cestující před deštěm či sněžením.

ČTK

Tagy Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou DPMLJ kloubové autobusy liberec
29 komentářů