Zprávy

Liberec hledá dopravce, který bude jezdit po Busline v Jablonci. Necelý rok

Autobus MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: Regionální rada NUTS2 Severovýchod
Autobus MHD v Jablonci nad Nisou. Foto: Regionální rada NUTS2 Severovýchod


Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce nad Nisou (DPMLJ) vypsal na české poměry nezvyklou soutěž. Hledá v ní dopravce, který zajistí městskou hromadnou dopravu v Jablonci nad Nisou necelý rok.

Důvody vypsání zakázky jen na jedenáct měsíců jsou dva: v létě vypověděla smlouvu s DPMLJ společnost BusLine, která linky v Jablonci a také v částečně v Liberci provozuje. Od 1. ledna 2020 má dopravu v Jablonci nad Nisou zajišťovat městem vlastněná společnost Jablonecká dopravní a společný byznys obou měst v dopravě opět skončí. 

I když jde o relativně krátkou smlouvu, věříme, že se najde více zájemců,“ řekl předseda představenstva DPMLJ Michal Zdeněk. Vítěz soutěže má začít jezdit 26. ledna příštího roku, smlouva mu skončí 31.12. 2019.

Zakázka má hodnotu 65 milionů, uzávěrka příjmu nabídek je  9. listopadu. Předmětem zakázky jsou všechny autobusové linky MHD v Jablonci nad Nisou zajíždějící i do okolních obcí: Bedřichova, Janova nad Nisou, Lučan nad Nsiou, Pulečného, Nové Vsi nad Nisou a Rychova u Jablonce nad Nisou.

BusLine vypověděl smlouvu DPMLJ 26. července letošního roku poté, co mu nové vedení firmy odmítlo proplatit další faktury bez vysvětlení. O aktivity firmy se letos začala zajímat policie, někdejší šéf DPMLJ a také bývalý zaměstnanec firem BusLine Luboš Wejnar je mezi obviněnými. Nově vede Jabloneckou dopravní, která má zajistit MHD po roce 2020 v Jablonci. I když čas startu nového dopravce se blíží, firma dosud nevypsala soutěž na autobusy nebo provozovatele celého systému MHD. V DPMLJ má Jablonec pouze 0,38 % akcií, zbytek patří Liberci.

BusLine měl smlouvu v Liberci do konce příštího roku, v Jablonci do konce roku 2020. K zakázce se dostal bez jakékoliv soutěže spojením liberecké a jablonecké MHD, Busline zajišťoval provoz v Jablonci a dostal se k zakázkám v Liberci, kde má na starost zhruba 40 % výkonů. Opozice už dříve kritizovala, že Busline za kilometr dostává podstatně více, než DPMLJ za komerční linky. Smlouvu prošetřoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, ten žádné pochybení ale nenašel.

DPMLJ už našel částečné řešení na náhradu autobusů BusLine pro provoz v Liberci, přivezl si ojeté autobusy z německého Schwerinu

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Wejnar, Vařil, Šulc… pořád ta samá jména, k tomu v pozadí Pelta a jak to asi v Jablonci může dopadnout.

  • Největší sranda bude, až se přihlásí jen jeden uchazeč, ten s jelenem ve znaku, nabídne výrazně vyšší cenu, než za kterou to jezdí dnes a městu „nezbyde nic jiného“, než to akceptovat. Pak mě těžko někdo přesvědčí o tom, že to všechno nebylo předem domluvené…

Newsletter

Partneři


Výběr editora